Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Zagubione konie czyli jak wycisnąć dodatkowe soki z silnika!
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 29.04.2024 13:51



Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
Zagubione konie czyli jak wycisnąć dodatkowe soki z silnika! 
Autor Wiadomość
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 23.02.2010 21:41 
Zagubione konie czyli jak wycisnąć dodatkowe soki z silnika!
Potrzebujesz wycinąć parę koni więcej z własnego silnika? Nie chcesz od razu kupować dużo, drogich części? Dobrze trafiłeś. Proponujemy ci porting, czyli obróbkę kanałów dolotowych twojej głowicy, gniazd zaworowych dla poprawy przepływu mieszanki. Cena takiego zabiegu w USA - 2100pln dla głowicy 5cio zaworowej silnika jedno cylindrowego. U nas: 1800pln!!

Image

Z doświadczeń i zebranej wiedzy okazało się, że głównym elementem wpływającym na przepływ głowicy jest gniazdo zaworowe. Jego kształt, wysokość, miejsce i szerokość przylgnii – dosłownie wszystko ma ogromny wpływ na przepływ i pracę silnika. Dobrze, ale co z kanałami? Oczywiście im większa średnica kanału to większy przepływ. Z czasem okazało się, że kształt ma większy wpływ niż sama średnica. W niektórych głowicach sama zmiana kanału i wygładzenie krzywizn dało więcej niż powiększenie średnicy. Nie ukrywam, że potrzebowaliśmy sporo czasu, żeby to wszystko ogarnąć, ale ten czas nie jest stracony, bo jesteśmy bogatsi o wiedzę, która umożliwi nam zaspokojenie coraz to rosnących potrzeb i wymagań naszych klientów.

Image

Dokonujemy obróbki poszczególnych elementów w celu poprawy osiągów, stosujemy specjalne powłoki na poszczególne elementy typu tłoki, kolektory, głowice by zwiększyć ich trwałość i wydłużyć czas pomiędzy naprawami.


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24.10.2008 21:39
Posty: 586
Miejscowość: śląsk
Quad: pojazd prawdziwego wieśniaka
PostWysłany: 23.02.2010 22:29 
Re: Zagubione konie czyli jak wycisnąć dodatkowe soki z silnika!
zhamowałeś ,już silnik G7,po tym zabiegu,lub szacowałeś przyrost mocy???


 
Profil

Rejestracja: 03.03.2009 19:02
Posty: 2
Miejscowość: Toruń
Quad: Honda Rincon
PostWysłany: 24.02.2010 00:40 
Re: Zagubione konie czyli jak wycisnąć dodatkowe soki z silnika!
Na co można liczyć po tym zabiegu w Rinconie 680?


 
Profil
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 24.02.2010 10:43 
Re: Zagubione konie czyli jak wycisnąć dodatkowe soki z silnika!
visco napisał(a):
zhamowałeś ,już silnik G7,po tym zabiegu,lub szacowałeś przyrost mocy???


W przerobionym G700 z racji, że nie ma hamowni w kraju która obiektywnie zmierzy różnice przy przekładni CVT, zmierzyłem wielokrotnie czasy. Jaka jest różnica pomiędzy modelem OEM i modelem przerobionym. I róznica potrafi dojść do 2 sekund na korzyść przerobionego. Można oczywiście dorzucić wydech i mapy i urwać kolejną sekundę. Pamiętać należy, że zostaje nam zawsze ta sama prędkość maksymalna co wynika z z budowy CVT i elektroniki ECU odcinającej zapłon.


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24.10.2008 21:39
Posty: 586
Miejscowość: śląsk
Quad: pojazd prawdziwego wieśniaka
PostWysłany: 24.02.2010 11:12 
Re: Zagubione konie czyli jak wycisnąć dodatkowe soki z silnika!
wiem,dlatego nie pytałem o prędkość ,tylko o moc.Da się zrobić w miarę obiektywny test:mierzysz egzemplarz przed i po ingerencji,ale trzeba spełnić kilka ważnych warunków
-ta sama hamownia
-identyczne ciśnienie atm ,wilgotnosć i temp powietrza
-ciśnienie w oponach +pomiar ich obwodu


 
Profil
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 24.02.2010 11:23 
Re: Zagubione konie czyli jak wycisnąć dodatkowe soki z silnika!
Problem jest tego typu, że zawsze następuje poślizg paska, najlepiej założyć te same opony - bez bieżnika i z tą samą siłą docinąć pasami do rolki. Jak widzisz sam jest trochę z tym problemu i pomiar powinien mieścić się w jakiejś granicy błędu.

Pomiar czasu oraz pomiar czasu w stosunku do wchodzenia silnika na obroty jest w miarę obiektywny, jeśli oczywiście odcinek testowy jest taki sam i wiatr wieje w ten sam sposób. Oczywiście w terenie tego typu błędu mierzy się przez wielokrotne powtórzenie próby i nałożenie na siebie wyników.

Jak się powtarzają jest ok.


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24.10.2008 21:39
Posty: 586
Miejscowość: śląsk
Quad: pojazd prawdziwego wieśniaka
PostWysłany: 24.02.2010 12:01 
Re: Zagubione konie czyli jak wycisnąć dodatkowe soki z silnika!
...tak jest.zdecydowanie najlepiej ,wypadłby na identycznych, gładkich oponach szosowych.Problemy są zawsze,ale jeśli brakuje raczek,do roboty,to zawsze możesz mnie zatrudnić :kotek:
Reasumujac przyrost mocy ,po takim zabiegu powinien , być oczywisty i jak pisałeś urwane 2 sek,robi różnicę +lepsze rwanie ,na kółko :okok:


 
Profil
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 26.02.2010 23:56 
Re: Zagubione konie czyli jak wycisnąć dodatkowe soki z silnika!
Zabawy jest z tym dużo, ale warto zaryzykować. Należy wspomnieć, że silnik powinien być najlepiej nowy lub prawie nowy. Wiadomo, że w bardziej wyekspalotowanym... różnica może być bardziej odczuwalna... z drugiej strony to też dobry powód do inspekcji zużytego serca.

Jak wiadomo jest wiele możliwości i wariantów.

-- dodano 27.02.2010 00:56 --

Paręcennych wskazówek. Po pierwsze jeśli się nastawiamy na przeróbki warto zrobić to na fabrycznie nowym pojeździe. Unikniemy kosztów wymiany elementów - np. prowadnic zaworowych głowicy żeby trzymały parametry pracy i nadawały się do dalszej obróbki np. poritngu.

Podobnie jest z tłokiem, nie warto zmieniać góry silnika jeśli wiemy, że dół - wał jest wypracowany. Zmiana na zestaw o np. powiększonej pojemności tzw. big bore spowoduje zabicie panewek na wale korbowym. Jeśli dokonywać zmian to na nowym wale lub na wale odpowiednio do tego wzmocnionym.

Niby logiczne, ale nie każdy o tym pamięta. Warto wyposażyć się w licznik motogodzin i sporządzić sobie tabelkę z potencjalnymi wymianami.


 
Profil Facebook WWW
U-quad warszawski
U-quad warszawski
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.01.2009 13:40
Posty: 1137
Miejscowość: prawie warszafka
Quad: zielony
PostWysłany: 01.03.2010 22:45 
Re: Zagubione konie czyli jak wycisnąć dodatkowe soki z silnika!
jak wyglądają przybliżone koszty takiej modyfikacji w g700?

_________________
Nadzieja - MATKA głupich


 
Profil Gadu-Gadu
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 01.03.2010 23:56 
Re: Zagubione konie czyli jak wycisnąć dodatkowe soki z silnika!
W przyadku G700 zestaw jest sprawdzony. Wydech HMF Utility lub Penland, Power Commander V i do tego napisanie mapy. Można pokusić się o przeróbki mechanczne głowicy - kanały, gniazda zaworowe.

Koszty PCV 1500pln
Mapa paliwa 2500pln
Wydech tu cena w zależności od modelu i firmy od 900 do 2000pln ceny są różne.

Głowica, czy powlekanie elementów i przeróbki mechaniczne to dodatkowe koszty.
Pytanie co chcesz uzyskać.


 
Profil Facebook WWW
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 10 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 29 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.