Autor |
Wiadomość |
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 23.02.2010 21:41
Zagubione konie czyli jak wycisnąć dodatkowe soki z silnika!
Potrzebujesz wycinąć parę koni więcej z własnego silnika? Nie chcesz od razu kupować dużo, drogich części? Dobrze trafiłeś. Proponujemy ci porting, czyli obróbkę kanałów dolotowych twojej głowicy, gniazd zaworowych dla poprawy przepływu mieszanki. Cena takiego zabiegu w USA - 2100pln dla głowicy 5cio zaworowej silnika jedno cylindrowego. U nas: 1800pln!!Z doświadczeń i zebranej wiedzy okazało się, że głównym elementem wpływającym na przepływ głowicy jest gniazdo zaworowe. Jego kształt, wysokość, miejsce i szerokość przylgnii – dosłownie wszystko ma ogromny wpływ na przepływ i pracę silnika. Dobrze, ale co z kanałami? Oczywiście im większa średnica kanału to większy przepływ. Z czasem okazało się, że kształt ma większy wpływ niż sama średnica. W niektórych głowicach sama zmiana kanału i wygładzenie krzywizn dało więcej niż powiększenie średnicy. Nie ukrywam, że potrzebowaliśmy sporo czasu, żeby to wszystko ogarnąć, ale ten czas nie jest stracony, bo jesteśmy bogatsi o wiedzę, która umożliwi nam zaspokojenie coraz to rosnących potrzeb i wymagań naszych klientów. Dokonujemy obróbki poszczególnych elementów w celu poprawy osiągów, stosujemy specjalne powłoki na poszczególne elementy typu tłoki, kolektory, głowice by zwiększyć ich trwałość i wydłużyć czas pomiędzy naprawami.
|
|
|
|
visco
Rejestracja: 24.10.2008 21:39 Posty: 586 Miejscowość: śląsk
Quad: pojazd prawdziwego wieśniaka
|
Wysłany: 23.02.2010 22:29
Re: Zagubione konie czyli jak wycisnąć dodatkowe soki z silnika!
zhamowałeś ,już silnik G7,po tym zabiegu,lub szacowałeś przyrost mocy???
|
|
|
|
frycek
Rejestracja: 03.03.2009 19:02 Posty: 2 Miejscowość: Toruń
Quad: Honda Rincon
|
Wysłany: 24.02.2010 00:40
Re: Zagubione konie czyli jak wycisnąć dodatkowe soki z silnika!
Na co można liczyć po tym zabiegu w Rinconie 680?
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 24.02.2010 10:43
Re: Zagubione konie czyli jak wycisnąć dodatkowe soki z silnika!
visco napisał(a): zhamowałeś ,już silnik G7,po tym zabiegu,lub szacowałeś przyrost mocy??? W przerobionym G700 z racji, że nie ma hamowni w kraju która obiektywnie zmierzy różnice przy przekładni CVT, zmierzyłem wielokrotnie czasy. Jaka jest różnica pomiędzy modelem OEM i modelem przerobionym. I róznica potrafi dojść do 2 sekund na korzyść przerobionego. Można oczywiście dorzucić wydech i mapy i urwać kolejną sekundę. Pamiętać należy, że zostaje nam zawsze ta sama prędkość maksymalna co wynika z z budowy CVT i elektroniki ECU odcinającej zapłon.
|
|
|
|
visco
Rejestracja: 24.10.2008 21:39 Posty: 586 Miejscowość: śląsk
Quad: pojazd prawdziwego wieśniaka
|
Wysłany: 24.02.2010 11:12
Re: Zagubione konie czyli jak wycisnąć dodatkowe soki z silnika!
wiem,dlatego nie pytałem o prędkość ,tylko o moc.Da się zrobić w miarę obiektywny test:mierzysz egzemplarz przed i po ingerencji,ale trzeba spełnić kilka ważnych warunków -ta sama hamownia -identyczne ciśnienie atm ,wilgotnosć i temp powietrza -ciśnienie w oponach +pomiar ich obwodu
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 24.02.2010 11:23
Re: Zagubione konie czyli jak wycisnąć dodatkowe soki z silnika!
Problem jest tego typu, że zawsze następuje poślizg paska, najlepiej założyć te same opony - bez bieżnika i z tą samą siłą docinąć pasami do rolki. Jak widzisz sam jest trochę z tym problemu i pomiar powinien mieścić się w jakiejś granicy błędu.
Pomiar czasu oraz pomiar czasu w stosunku do wchodzenia silnika na obroty jest w miarę obiektywny, jeśli oczywiście odcinek testowy jest taki sam i wiatr wieje w ten sam sposób. Oczywiście w terenie tego typu błędu mierzy się przez wielokrotne powtórzenie próby i nałożenie na siebie wyników.
Jak się powtarzają jest ok.
|
|
|
|
visco
Rejestracja: 24.10.2008 21:39 Posty: 586 Miejscowość: śląsk
Quad: pojazd prawdziwego wieśniaka
|
Wysłany: 24.02.2010 12:01
Re: Zagubione konie czyli jak wycisnąć dodatkowe soki z silnika!
...tak jest.zdecydowanie najlepiej ,wypadłby na identycznych, gładkich oponach szosowych.Problemy są zawsze,ale jeśli brakuje raczek,do roboty,to zawsze możesz mnie zatrudnić Reasumujac przyrost mocy ,po takim zabiegu powinien , być oczywisty i jak pisałeś urwane 2 sek,robi różnicę +lepsze rwanie ,na kółko
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 26.02.2010 23:56
Re: Zagubione konie czyli jak wycisnąć dodatkowe soki z silnika!
Zabawy jest z tym dużo, ale warto zaryzykować. Należy wspomnieć, że silnik powinien być najlepiej nowy lub prawie nowy. Wiadomo, że w bardziej wyekspalotowanym... różnica może być bardziej odczuwalna... z drugiej strony to też dobry powód do inspekcji zużytego serca.
Jak wiadomo jest wiele możliwości i wariantów.
-- dodano 27.02.2010 00:56 --
Paręcennych wskazówek. Po pierwsze jeśli się nastawiamy na przeróbki warto zrobić to na fabrycznie nowym pojeździe. Unikniemy kosztów wymiany elementów - np. prowadnic zaworowych głowicy żeby trzymały parametry pracy i nadawały się do dalszej obróbki np. poritngu.
Podobnie jest z tłokiem, nie warto zmieniać góry silnika jeśli wiemy, że dół - wał jest wypracowany. Zmiana na zestaw o np. powiększonej pojemności tzw. big bore spowoduje zabicie panewek na wale korbowym. Jeśli dokonywać zmian to na nowym wale lub na wale odpowiednio do tego wzmocnionym.
Niby logiczne, ale nie każdy o tym pamięta. Warto wyposażyć się w licznik motogodzin i sporządzić sobie tabelkę z potencjalnymi wymianami.
|
|
|
|
danio_wawa
U-quad warszawski
Rejestracja: 27.01.2009 13:40 Posty: 1137 Miejscowość: prawie warszafka
Quad: zielony
|
Wysłany: 01.03.2010 22:45
Re: Zagubione konie czyli jak wycisnąć dodatkowe soki z silnika!
jak wyglądają przybliżone koszty takiej modyfikacji w g700?
_________________ Nadzieja - MATKA głupich
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 01.03.2010 23:56
Re: Zagubione konie czyli jak wycisnąć dodatkowe soki z silnika!
W przyadku G700 zestaw jest sprawdzony. Wydech HMF Utility lub Penland, Power Commander V i do tego napisanie mapy. Można pokusić się o przeróbki mechanczne głowicy - kanały, gniazda zaworowe.
Koszty PCV 1500pln Mapa paliwa 2500pln Wydech tu cena w zależności od modelu i firmy od 900 do 2000pln ceny są różne.
Głowica, czy powlekanie elementów i przeróbki mechaniczne to dodatkowe koszty. Pytanie co chcesz uzyskać.
|
|
|
|