Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Foreman 500 fm - problem z chamowaniem silnikiem
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 18.04.2024 18:35



Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Foreman 500 fm - problem z chamowaniem silnikiem 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 02.07.2017 20:50
Posty: 11
Imię: Damian
Quad: Honda TRX 500 Foreman
PostWysłany: 13.05.2021 20:57 
Foreman 500 fm - problem z chamowaniem silnikiem
Witam,

mam problem z hamowaniem silnikiem jadąc z góry. Mianowicie coraz częściej przestaje hamować i dopiero po zwiększeniu obrotów wraca do normy. Doczytałem iż może to być wina łożyska jednokierunkowego czy to fakt? Jeśli tak to zastanawiam się czy się za to zabierać w garażu? Czy jest to ciezki temat do ogarnięcia? Trzeba silnik zdemontować? może ktoś ma jakiś toturial?


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26.03.2021 19:00
Posty: 159
Miejscowość: Podkarpacie
Imię: Dominik
Quad: Honda Fourtrax Es 350
PostWysłany: 18.05.2021 13:40 
Re: Foreman 500 fm - problem z chamowaniem silnikiem
Łożysko jednokierunkowe jest po to aby przy zatrzymaniu quada
silnik nie zgasł ( o ile się nie mylę, ale na 99% jestem pewny ) ;)
Stawiał bym że jest coś z tarczami sprzęgła ale jeśli sprzęgło nie
ciągnie/ślizga - jak zwał tak zwał :D
To jest dobre.
Jakaś regulacja sprzęgła na pewno tam jest... może się śrubka kontrująca
na klucz bodajże 13'stke pozulowała się i rozregulowało sprzęgło ?
Czy to robić w garażu ? - pokrywę jak najbardziej możesz zdjąć, wyjąć tarczki i ocenić ich stan. Jakieś dobre tarcze w okolicach 200zł kupisz :)
Poskładać to to też nie jest jakaś czarna magia, obejrzeć jakiś filmik
na YouTube i już się pewniej robi.
Jeszcze takie pytanie, jaki olej zalewałeś przy wymianie ?


 
Profil Facebook
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.12.2009 15:41
Posty: 2266
Miejscowość: Zasole Bielańskie Oświęcim
Quad: Renegade 800, Grizzly 700
Poprzednie quady: Vinson 500 inne motocykle
PostWysłany: 18.05.2021 14:39 
Re: Foreman 500 fm - problem z chamowaniem silnikiem
Sprzęgło jednokierunkowe potocznie zwane łożyskiem jednokierunkowym o ile wystepuje jest odpowiedzialne za hamowanie silnikiem wlasnie podczas małych obrotów silnika , Znachor_ na 99% się mylisz
Podczas wysokich obrotów główne sprzęgło (odsrodkowe) jest zasprzeglone se skrzynia i to ono przenosi obciazenie a jak obroty spadaja to mala sila odsrodkowa powoduje rozsprzeglenie tego sprzęgła i wtedy hamowanie jest kontynuowane zapomoca pomocniczego kierunkowego , brak hamowania na niskich obrotach/hałasy/ popuszczanie swiadcza o niesprawnym sprzęgle kierunkowym
Gdyby główne sprzęgło się zużyło to by slizgalo podczas przyspieszania


 
Profil

Rejestracja: 02.07.2017 20:50
Posty: 11
Imię: Damian
Quad: Honda TRX 500 Foreman
PostWysłany: 23.05.2021 18:05 
Re: Foreman 500 fm - problem z chamowaniem silnikiem
Witam, dzięki za odpowiedzi, olej oczywiście Motul 5100, wszystko zadbane, quad używany raczej turystycznie ale ostatnio remontuję kemping w górach i przyczepka zawsze zapięta więc z góry mu ciężej. Przerabiając wszelkie tematy o tym hamowaniu silnikiem skłaniam się ku wypowiedzi maniekitr, ma 100% racji, nawet budowa skrzyni i sprzęgła na to wskazuje. Pytam czy zdołam to wymienić w garażu, czy np. są do tego potrzebne jakieś specjalne ściągacze/zbijaki. Jeszcze nie ma tragedii ale boję się że coś się może rozwalić.


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 4 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.