Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Honda Foreman TRX 500 SE
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 17.08.2022 18:05



Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Honda Foreman TRX 500 SE 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 09.10.2021 19:42
Posty: 7
Imię: Paweł
Quad: Honda Foreman 500 ES
Poprzednie quady: Brak
PostWysłany: 04.08.2022 09:40 
Honda Foreman TRX 500 SE
Dzień dobry,
potrzebuję kilku informacji odnośnie quada Honda Foreman TRX 500 SE z 2006 r.
Czy ta wersja SE to jest to samo co TRX 500 FE? Pytam bo szukam serwisowki do niego i nie mogę znaleźć.

Kolejna sprawa pewnie wałkowana 1000x
- jak olej do silnika +filtr,
- jaki olej do przedniego i tylnego dyfra

Kolejna sprawa to jeśli ktoś mógłby mi wytłumaczyć jak wygląda zmiana biegów w tym quadzie? Nie ukrywam, że ciężko mi wyczuć odpowiednie obroty silnika do zmiany biegu. Wciskam guzik i albo jadę za wolno i nie chce wbić wyższego biegu albo zmieni ale zrobi to w ordynarny sposób aż ma się wrażenie jakbym strzelał ze sprzęgła. To jest takie poderwanie quada do przodu.
Redukcja biegu też jest dla mnie magią. Nie odbywa się to płynnie tak jak przy zwykłym sprzęgle. Zmiana biegu w dół powoduje nieprzyjemne szarpnięcie i hamowanie mocne silnikiem.


Ostatnio zmieniony przez Chaszek, 04.08.2022 09:40, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21.07.2006 08:18
Posty: 329
Miejscowość: okolice Lublina
Quad: Honda Rincon 680
PostWysłany: 04.08.2022 12:08 
Re: Honda Foreman TRX 500 SE
A nie jest to czasem ES a nie SE?
ES jak electric shift.
Ja do rincona leję olej motul 5100, filtr hiflo i od kilku tys km wszystko jest ok a lekko maszyna nie ma.
Do dyfrów najlepiej wg zaleceń producenta aczkolwiek zauważyłem, że na 75W dyfer jest cichszy niz na 80W.
Co do zmiany biegów - puszczasz gaz czy zmieniasz po prostu bez odpuszczania?
Jak zmieniasz biegi pod obciążeniem to musi szarpnąć, fizyki nie oszukasz.
Redukowanie jeśli Ci mocno hamuje silnikiem to znaczy, że robisz to zbyt wcześnie. Zwolnij bardziej przed redukcją.

_________________
Quady są zaraźliwe ale się nie rozmnażają...

UNO KLUB POLSKA


 
Profil Tlen Gadu-Gadu WWW

Rejestracja: 09.10.2021 19:42
Posty: 7
Imię: Paweł
Quad: Honda Foreman 500 ES
Poprzednie quady: Brak
PostWysłany: 04.08.2022 13:36 
Re: Honda Foreman TRX 500 SE
Przepraszam, oczywiście że ES.
Poprzedni właściciel dał mi olej 75W90 i rozumiem, że śmiało mogę nim zalać dyfry?

Tak, jeśli chodzi o zmianę biegów to staram się odpuszczać gaz ale i tak nie jest to płynna zmiana.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21.07.2006 08:18
Posty: 329
Miejscowość: okolice Lublina
Quad: Honda Rincon 680
PostWysłany: 04.08.2022 20:32 
Re: Honda Foreman TRX 500 SE
Ja leję właśnie taki do dyfrów.
Co do szarpania to skoro prawidłowo dobierasz obroty... widocznie skrzynia nie jest sprawna. Po wymianie oleju nie jest lepiej?

_________________
Quady są zaraźliwe ale się nie rozmnażają...

UNO KLUB POLSKA


 
Profil Tlen Gadu-Gadu WWW

Rejestracja: 09.10.2021 19:42
Posty: 7
Imię: Paweł
Quad: Honda Foreman 500 ES
Poprzednie quady: Brak
PostWysłany: 08.08.2022 07:36 
Re: Honda Foreman TRX 500 SE
Tak więc wymieniłem olej w silniku na Motul 5100 10w40. Z instrukcji, jak dobrze czytam, quad lubi jak ma stan oleju na bagnecie pod górną kreskę i tak zrobiłem.

W filtrze zaobserwowałem pojedyncze opiłki metalu. Sądzę, że to chyba coś ze skrzyni bo jeśli chodzi o sam silnik to pracuje ładnie.

Do mostów wlałem olej Motul GEAR BOX SAE 80W90. Ilości wchodzą bardzo małe. Instrukcja podaje chyba 75 cm3 na tył i 185 cm3 na przód.

Co do samej jazdy i zmiany biegów to jest ciut lepiej. Nie mam porównania do sprawnej skrzyni ale i tak wydaje mi się, że coś jest nie tak. Czasami przy zmianie biegów mam wrażenie jak by się bieg dwa razy załączał i przy tym drugim jest potężne uderzenie.

Tak jeszcze na marginesie. Poprzedni właściciel mówił mi, że trzeba wymienić smar na silniczku od zmiany biegów. W zimie smar gęstnieje i nie chce zmieniać biegów. To skoro w zimie są takie problemy to może i teraz to będzie to? Tylko o jaki smar chodzi i gdzie go wymienić?


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 5 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 16 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.