Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Historia marki Honda
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 18.04.2024 20:08



Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Historia marki Honda 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.12.2005 10:23
Posty: 725
Quad: run.. Forrest.. run
PostWysłany: 21.07.2008 14:33 
Historia marki Honda
Zacznijmy od początku.
Osamu Takeuchi – inżynier ze stajni Honda Image był szefem programu jaki powstał na początku roku 1967 , którego celem było stworzenie nowego brandu dla sieci dealerskich w USA - aby ograniczyć sezonowość sprzedaży w branży motocyklowej. Takeuchi miał głowę pełną niekonwencjonalnych pomysłów. Experymentował z dwu , trzy , cztero a nawet z sześcioma kołami. Jednak najbardziej słuszna jego zdaniem była koncepcja 3 kołowej maszyny. Prace nad projektem znacznie przyspieszyły kiedy Honda America Imageudostępniła mu plany prototypu o nazwie Amphi-Cat . Pojazd ten poruszał się na sześciu 20 calowych kołach zaopatrzonych w ‘balonowe’ opony o niskim ciśnieniu.Celem było stworzenie pojazdu ,który będzie poruszał się w głębokim śniegu , błocie czy terenie bagiennym tam gdzie zwykły użytkownik na motocyklu miałby trudności. 30 lat później sprzedaż pojazdów ATC/ATV osiągnęła wielkość na poziomie 6,5milona sztuk. Użytkowane są w różnego rodzaju sektorach przemysłu i gospodarki. Zobaczmy jednak jak ewoluowała nasza kochana Hondzia


Image
1970 Honda ATC90

W czasie kiedy większość z naszych rodziców biegało boso po trawie z kwiatami we włosach lub stało w kolejce po papier toaletowy czy cukier. Na rynku motoryzacyjnym pojawił się taki oto wynalazek Image
Reklamowany ( w Polsce znaczenia tego słowa jeszcze nie znaliśmy) był przez następującą broszurę
Image


What Is it -- co to jest!! :) – chyba pierwsza reklama pojazdu typu ATV.
Pojazd wprowadzony został na rynek US w roku 1969 jako US90 , później przemianowany został na ATC (All Terrain Cycle). Wyposażony był w silnik czterosuwowy o mocy 7KM. Posiadał system Swivel-Lok blokujący kierownicę ułatwiający załadunek na przyczepkę czy pickupa oraz automatyczne sprzęgło i czterostopniową skrzynię biegów. Kosztował 600$.

Image
1973 Honda ATC70
Honda wprowadza na rynek mniejszego brata 90-tki o nazwie ATC70. Wyposażona jest w osłony stóp , poprawiono hamulce i wychodząc naprzeciw wymaganiom U.S. Forest Service (Lasy Państwowe) łapacz iskier
Image


Image
1979 Honda ATC110
Image

ATC 110 to silniejszy kuzyn ATC90 dodano oprócz mocy i pojemności hamulec parkingowy i osłonę łańcucha


Image
1980 Honda ATC 185
Image

ATC 185 – wyposażona zostaje w silnik 180cc pięciobiegową półautomatyczną skrzynię gdzie pierwszy bieg ma bardzo wolne przełożenie. W osprzęt tego modelu wchodzą seryjnie montowane metalowe bagażniki oraz zaczep przyczepki



Image
1981 Honda ATC 250R
Image

ATC 250R-ten model powinien nazywać się ognista rewolucja. Dwusuwowy silnik 250cc posiadał system redukcji wibracji, chłodzony cieczą.Pięciobiegowa skrzynia manualna. Podwójne tarcze hamulcowe z przodu. Całkowicie nowa rama zaopatrzona w Swingarm. Wszystko na zawieszeniu Showa. Z powodzeniem startował w Baja 1000. Uznawany powszechnie za kultowy model wśród trójkołowców



Image
1982 Honda ATC 200E Big Red
Image

Rok później Honda wypuszcza na rynek pierwszy model ATC użytkowy. Silnik o pojemności 192cc z elektronicznym zapłonem oraz standardowym wyposażeniem w postaci dużych bagażników z przodu i z tyłu. Skrzynia biegów półautomatyczna pięciobiegowa.Zawieszenie teleskopowe z przodu



Image
1983 Honda ATC 200X
Image

Znacząco wzrasta sprzedaż pojazdów typu ATC po tym jak na rynku pojawia się model 200x.
Posiadał on jednocylindrowy czterosuwowy silnik. Doskonałe zawieszenie , felgi z lekkich stopów. Model ten wpłyną poniekąd na propagację sportu ATV w USA



Image
1984 Honda Big Red (ATC 200ES)
Image

Big Red –ATC 250ES.Dodano w tym modelu wsteczny bieg oraz napęd na wał zwiększono również ładowność bagażnika tylnego



Image
1984 Honda TRX 200 ATV
Image

Pierwszy ‘czterokołowiec’ Hondy napędzany silnikiem czterosuwowym jednocylindrowym. Posiadał on 5-cio stopniową skrzynię biegów + wsteczny i napędzana była na wałek.



Image
1985 Honda ATC 250R
Image

Jeden z ostatnich modeli trójkołowych , jednocześnie najbardziej dopracowany. Silnik dwusuwowy o pojemności 246cc chłodzony cieczą przez dwie chłodnice aluminiowe. Skrzynia biegów 6-cio stopniowa. Przednie zawieszenie gazowe. Aluminiowe felgi i hamulce tarczowe. Używany przez wielu zawodników w rajdach Baja i nie tylko.



Image
1986 Honda Fourtrax 250R ATV
Image

Fourtrax 250R ATV. Jednocylindrowy silnik dwusuwowy chłodzony cieczą.Skrzynia 6-cio stopniowa manualna. Hamulce tarczowe 2 z przodu i jeden z tyłu. Był to model stworzony do zawodów sportowych dla doświadczonych riderów



Image
1986 Honda Fourtrax 4x4 ATV
Image

Model Fourtrax był pierwszym quadem ze stałym napędem 4x4.Posiadał najmocniejszy silnik w swojej klasie. Swoją dzielność w terenie i wręcz legendarną niezawodność zawdzięcza silnikowi o pojemności 350cc oraz 5-cio stopniowej manualnej skrzyni biegów. Napędzana była na wał. Jej późniejsze modele służyły w wielu armiach na całym świecie. W standardzie posiadała chłodnice oleju.




Image
1987 Honda Foreman 4x4 ATV
Image


Rok po premierze FourTraxa narodziła się marka Foreman .Pierwsze modele posiadały silnik o pojemności 350cc. Jednak rozmiarami i ładownością przewyższały model Fourtraxa.




Image
1988Honda Fourtrax 250X ATV
Image

TRX 250X model zaopatrzony w silnik o pojemności 246cc czterosuwowy , pięciobiegowy +wsteczny z regulowanym zawieszeniem. Od razu stał się bardzo popularny w świecie sportów ATV. Od tego modelu Honda zastrzegła nazwę Fourtrax dla lini quadów z czterema kółkami



Image
1988 Honda Fourtrax 300 i 300 4x4 ATV's
Image
Nowy model Four Traxa z silnikiem 282cc cztero cylindrowym był lżejszy od TRX250 o 42 funty oraz zostało zastosowane w nim zawieszenie McPherson
1988 Fourtrax 300 4x4 (TRX300FW)
Bliźniaczym modelem był Fourtrax 300 4x4. Różnił się od brata stałym napędem na wszystkie koła. Słynął z bezawaryjności oraz wybaczał wiele niedoświadczonym użytkownikom. Produkowany był do 2000r uzyskując status BestSelling czyli najlepiej sprzedającego się modelu quada. Sprzedano ponad 530 000 jednostek.



Image
1993 Honda TRX 300EX Sport ATV
Image

Model Fourtrax 300EX powtórzył sukces starszego brata 250X dodano 36cc do pojemności silnika oraz elektryczny starter



Image
1994 Honda Four Trax 90 ATV
Image

Wreszcie Honda pomyślała o młodszych użytkownikach quadów. Wypuszczajac na rynek model Fourtrax 90 zaprojektowany dla riderów od 12 roku życia. Zachowano tu ergonomiczne kształty oraz system bezpiecznego startu. Silnik czterosuwowy o pojemności 89cc




Image
1995 Honda Foreman 400 ATV
Image

W nowym Foremanie inżynierowie wprowadzili kilka zmian. Obniżono środek ciężkości. Dodano nową głowicę zaworów. Zwiększono prześwit.Uznawany był za sprzęt do pracy i do hulanki




Image
1997 Honda Fourtrax Recon Utility ATV
Image

W zasadzie niczym nie różnił się od poprzednika z wyjątkiem nowego layoutu i kilku zmian kosmetycznych w nadwoziu




Image
1998 Honda Fourtrax Foreman ES Utility ATV
Image

Kolejna odsłona ( wtedy najmocniejszego i największego ) modelu Foreman.
Dostępna była w dwóch wersjach , z manualną skrzynią biegów i ES czyli electric shift- biegi przełączane przyciskami w kierownicy. Jak na owe czasy był to system rewolucyjny . Dodano również efektywne hamowanie silnikiem podczas zjazdów. Miesięcznik ATV Magazine uznał Foremana ES za ATV of the YEAR




Image
1999 Honda Fourtrax TRX 400EX Sport ATV
Image

TRX 400EX była jednym z pierwszych quadów sportowych który rozbudził koniunkturę w segmencie sportów ATV. Czterosuwowy silnik na aluminiowej ramie i swingarmie.




Image
2000 Honda Fourtrax Rancher Utility ATV's
Image

W roku 2000 Honda wprowadziła na rynek 4 modele Ranczera 2WD i 4WD z konwencjonalną skrzynią biegów i z ESP. Zastąpiły one popularnego FourTraxa300. Model 4WD otrzymał nowy rodzaj przeniesienia napędu na przednią oś. Co znacznie poprawiło jego trakcję jazdy. Zmiany nastąpiły również w slniku wprowadzono komory w których podczas przechyłów pozostawał olej co poprawiało smarowanie silnika w warunkach extremalnych. Po kilu zmianach jakie wprowadziła fabryka względem FourTraxa nowym Ranczerem jeździło się jak sportowym quadem




Image
2001 Honda Fourtrax TRX 250EX ATV
Image

Nowy TRX 250 EX zawitał w roku 2001 i otworzył nowy etap wśród quadów sportowych tej klasy. Silnik OHC czterocylindrowy przeniesiony z popularnego modelu Recon, półautomatyczna skrzynia biegów i elektryczny starter




Image
2001 Honda Foreman Rubicon Utility ATV
Image

Podobnie jak w roku 1970 model ATC 90 wprowadził w USA i na Świecie nową klasę pojazdów tak w roku 2001 Foreman Rubicon wprowadził nową klasę ATV.
Honda poruszyła światek ATV wprowadzając jednocylindrowy ,czterozaworowy ,chłodzony cieczą , czterosuwowy silnik o pojemności 500cc. Z rewolucyjnym systemem Hondamatic – automatyczną skrzynią biegów.Teraz mieliśmy wybór czy chcemy przełączać biegi ESP czy włączamy auto. Rubikon posiadał wiele innowacji , poprawiono hamowanie silnikiem – uważane przez wielu do dziś za najlepsze w świecie ATV



Image
2003 Honda Fourtrax Rincon Utility ATV
Image

W 2003 roku pojawił się jak na owe czasy najbardziej komfortowy quad produkowany seryjnie ( niektórzy tej opinii nie zmienili do dziś :) ). Silnik o pojemności 649cc OHV jednocylindrowy , chłodzony cieczą , nowa ‘automotive – style’ skrzynia przełożeń biegów.Dodano również opatentowany przez Hondę system TraxLock –zmiana napędu 4WD/2WD podczas jazdy. Pełne niezależne zawieszenie z przodu i z tyłu. Wiele elementów wykonano z aluminium w celu zredukowania wagi.



Image
2004 Honda Fourtrax Rancher AT Utility ATV
Image

Nowy Ranczer otrzymał silnik o pojemności 397cc z jednym cylindrem , drugiej generacji Hondamatic – automatyczną skrzynię biegów + przyciski w kierownicy do zmiany biegów ESP. Odświeżono również wygląd zewnętrzny oraz dodano GPScape.



Image
2004 Honda TRX 450R Sport ATV
Image

TRX 450R ustanowił nowy standard w budowie quadów sportowych silnik o pojemności 450cc chłodzony cieczą ,czterozaworowy Unicam ,czterosuwowy. Sportowe niezelażne zawieszenie z przodu o pełnej regulacji i Swingarm’em. Quad ten pojawiał/pojawia się w prawie wszystkich rajdach Enduro , Baja i Cross




Image
2005 Honda Fourtrax Recon ES ATV
Image

Najlepiej sprzedający się quad w klasie midsize. Przebudowany z zewnatrz otrzymał również więcej mocy , nowe zawieszenie. Popularne ESP dodano do tego modelu w roku 2002 , równelegle sprzedawany był również model z konwencjonalną skrzynia biegów.




Image
2005 Honda Fourtrax Rubicon ATV
Image

Nowego Rubicona wyposażono w System Hondamatic , zrobiono tzw facelifting oraz dodano TraxLock i przednie hamulce tarczowe z systemem usuwania zabrudzeń ( błoto/śnieg) z tarczy. Dostępna była również wersja GPScape.

Image
2005 Honda Fourtrax Foreman ATV
Image

Honda wypuszcza completnie nowy silnik OHV 475cc , chłodzony powietrzem , czterosuwowy osadzony w nowej ramie. Dostępne są 3 wariacje tego modelu 2WD z konwencjonalną skrzynia biegów , 4WD z konwencjonalną skrzynią biegów oraz 4WD z ESP. Wszystkie modele wyposażone są w nowe bardzo twarde automatyczne sprzęgło. Opatentowany system ‘dual oli cooler’. Tarcze hamulcowe z przodu z systemem samo oczyszczania. 4WD zaopatrzony był w TraxLock oraz przedni dyferencjał w system Torsen.





Image
2006 Honda TRX 90 Youth ATV
Image

Dla naszych milusińskich Honda zaproponowała nowy model TRX90. Facelifting stylizowany na swoją starszą siostrę TRX 450R.Nowy rodzaj zawieszenia , elektryczny starter ,przeprojektowano kierownice aby podnieść komfort jazdy




Image
2006 Honda TRX 250EX ATV
Image
TRX 259EX – promowany był pod hasłem ‘Funy to Ride’ czyli w wolnym tłumaczeniu radość z jazdy. W tym modelu Honda zamontowała opatentowane przez siebie rodzaj sprzęgła o nazwie Honda Sport Clutch. Nowe zawieszenie z przodu i z tyłu oraz stylizację zewnętrzną na TRX450R





Image
2006 Honda TRX 450R Sport ATV
Image

W nowym TRX-e dodano mocy i elektryczny zapłon.Nowe przełożenie zaprojektowane do wyczynowej jazdy. Dłuższy swingarm. Nowe A-arms’y z przodu. Zwiększono kompresję silnika podnosząc jednocześnie moment obrotowy.





Image
2006 Honda Fourtrax Rincon Utility ATV
Image

W roku 2004 w modelu Rincon dodano GPScape. W 2006 silnik zwiększył pojemność do 675cc. Otrzymał nowy system wydechu dzięki któremu poruszał się nieco ciszej. Rollover sensor –wyłącza silnik kiedy quad ’...’. PGM-FI pierwszy programowalny elektroniczny wtrysk paliwa




Image
2007 Honda Foreman 4x4ES w/ EPS Utility ATV
Image

Model Foreman 4x4 ES zostaje wyposażony w EPS (Electric Power Steering) był to pierwszy system wspomagania kierowania zamontowany w pojazdach ATV. EPS monitoruje szybkość pojazdu , przyspieszenie oraz manewrowanie kierownicą i na podstawie tych danych określa poziom siły wspomagania. Kiedy stoimy wspomaganie osiąga 100% swojej wydajności natomiast wraz ze wzrostem prędkości spada praktycznie do kilkunastu procent. System ten jest wrażliwy na gwałtowne rwanie kierownicy podczas jazdy w wyniku najechania na kamień czy dziurę. Skutecznie redukuje efekt tzw: kickback czyli nieprzyjemnego wyrywania kierownicy z rąk




Image
2007 Honda Fourtrax Rancher Utility ATV's
Image

Kompletnie przeprojektowany Rancher został wyposażony we wtrysk paliwa , chłodzenie cieczą. Wersja 2WD posiada manualną skrzynię lub ESP oraz Wersja 4WD manualna albo ESP.Obniżono środek ciężkości. Dodano Traxlock oraz automatyczne sprzęgło.



Image
2008 Honda TRX 700XX Sport-Utility IRS ATV
Image

TRX700XX została wyposażona w silnik o pojemności 686cc znany z jednostki XR650R, chłodzony cieczą. Skrzynia biegów 5-cio stopniowa + wsteczny , SOHC, system przeniesienia napędu przez łańcuch, niezależne zawieszenie z przodu i z tył.



Image
2009 BigRed UTV
Image

Honda pojawia się na rynku pojazdów UTV z modelem BigRed. Obszerna kabina jak na tego typu pojazdy oraz skutecznie obudowane koła w celu zmniejszenia rozbryzgów błota czy wody. Tylne i przednie zawieszenie to dual A-arm czyli niezależne. Hamulce tarczowe. Na razie tyle danych resztę uzupełnimy po premierze zapowiedzianej na lato 2008.
Zgodnie z zapowiedzią garśc info uzupełniających

Z zewnątrz wygląda dosyć kompaktowo
Image


Paka o ładowności 250kg wyposazona w tzw. 'kiper'
Image

Idealnie mieści na sobie europaletę
Image

Tak wygląda po zdjęciu plastików
Image

Kokpit z widocznymi przęłącznikami napędów , o wyświetlaczach LCD chyba możemy tylko pomarzyć
Image

Na koniec garść informacji technicznych
Silnik OHV chłodzony cieczą o pojemności 675cc jednocylindrowy ,czterosuwowy. Przekładnia 3 stopniowa ze wstecznym. Istnieje możliwość wyboru rodzaju przenoszenia napędu 2WD z open rear differential do zastosowania podczas jazdy po trawnikach itp, 4WD z diff lockiem na tył oraz 4WD z diff lockiem na cztery koła.
Chłodnica oleju wyposażona w engine heat dispersion coś w rodzaju termostatu umożliwia szybsze osiągnięcie wymaganej temperatury silnika w chłodne dni , bak paliwa o pojemności 30L w tym rezerwa 5.8L , fuel system shut-off czujnik przechyłu wyłącza silnik podczas dachowania , trzypunktowe pasy bezpieczenstwa z napinaczami.
I jeszcze króciutki filmik z premiery nakręcony przez dziennikarzy motorcycleUSA
http://pl.youtube.com/watch?v=E4dKu2zZUpo



Image
2009 Rancher AT with Power Stering


Image

Image


W 2009 roku model Rancher AT otrzymał niezależne zawieszenie z tyłu zamiast sztywnej ośki w modelu poprzednim oraz wspomaganie kierownicy EPS. Silnik o pojemności 420cc OHV jednocylindrowy czterosuwowy.Skrzynię biegów pięciostopniową + wsteczny można obsługiwać manualnie ESP lub przełączyć na tryb auto. Model ten dzięki swojej niezawodności używany jest chętnie przez myśliwych , rybaków , podróżników. Dzięki swoim niewielkim rozmiarom i EPS znalazł względy również u płci pięknej.


Ostatnio zmieniony przez czosnek 26.12.2008 14:39, edytowano w sumie 8 razy



 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.02.2006 09:31
Posty: 801
Miejscowość: Poznań
Quad: Rincon 680
PostWysłany: 21.07.2008 15:12 
Wow! Jestem pod wrażeniem, tego tutaj brakowało.
Szkoda że Honda ostatnio skąpi nowymi modelami.

_________________
Pozdrawiam Ryszard
SQUAD: A.P.T. - ATV Poznań Team

zobacz najnowsze fotki z naszych wypraw


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.04.2006 19:21
Posty: 306
Quad: była Honda Foreman 450 S, może coś jeszcze będzie
PostWysłany: 21.07.2008 15:16 
bdb i pouczające :uśmiech:

_________________
::::::::
pzdr
zyggy


 
Profil Tlen Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05.07.2007 14:09
Posty: 1214
Miejscowość: Warszawa okolice
Quad: Byl i już pewnie nie będzie
PostWysłany: 21.07.2008 16:23 
No ładnie, ładnie ja bym to "przykleił" w dziale Hondy ;)

_________________
ROMANIA 2009 - ZDJĘCIA TUTAJ


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.07.2007 17:01
Posty: 258
Miejscowość: Racibórz
Quad: a Bargain, aktualnie Suzuki LTZ
Poprzednie quady: Blaster, Raptor 350, Grizzly 600
PostWysłany: 25.07.2008 14:32 
super :okok: brawa dla autora, bardzo fajnie zrobione i miło się czyta, szkoda że nie ma zrobionej takiej historii o marce "Yamaha" :(

_________________
2 SUW [img]http://bdudar.freehost.pl/emots/rzeznia.gif[\img] 4 SUW


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.04.2006 20:13
Posty: 718
Miejscowość: Jabłonna
Quad: Nie ma :( bo nie mogę jeździć :-((((((
PostWysłany: 25.07.2008 14:44 
czosnek jestem pod wrażeniem, kawał dobrej i co zaskakujące potrzebnej roboty.
Rewelacja. Rozumiem, że będziesz uzupełniał te dane przez nastęne kilkadziesiąt lat :D :D :D .

_________________
Honda TAK ------ Honda POLSKA - NIE


 
Profil
Zawodnik ATV Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.07.2007 19:59
Posty: 3233
Miejscowość: Drezdenko
Imię: Bartosz
Quad: KTM wkrótce
Poprzednie quady: wiele ich było :)
PostWysłany: 25.07.2008 15:39 
niezle:D niektorym pomoze to w zakupie quada:) :brawo: dla autora. ciekawi mnie kto smiga ta Honda 700xx bo ostatnio cos o niej cisza...

_________________
www.soundbase.pl


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.12.2005 10:23
Posty: 725
Quad: run.. Forrest.. run
PostWysłany: 25.07.2008 20:26 
staram się jak mogę - dziękuje :D dziękuje :D
ps
Troszkę zajęło mi to czasu ale w kolejności zabieram się za historię marki Polaris i Yamaha


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.07.2007 17:01
Posty: 258
Miejscowość: Racibórz
Quad: a Bargain, aktualnie Suzuki LTZ
Poprzednie quady: Blaster, Raptor 350, Grizzly 600
PostWysłany: 25.07.2008 21:36 
czosnek napisał(a):
Troszkę zajęło mi to czasu ale w kolejności zabieram się za historię marki Polaris i Yamaha

z niecierpliwością czekamy ;)

_________________
2 SUW [img]http://bdudar.freehost.pl/emots/rzeznia.gif[\img] 4 SUW


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.07.2007 17:01
Posty: 258
Miejscowość: Racibórz
Quad: a Bargain, aktualnie Suzuki LTZ
Poprzednie quady: Blaster, Raptor 350, Grizzly 600
PostWysłany: 01.08.2008 12:29 
sorry że się czepiam czosnek, ale zauważyłem malutki błąd mianowicie zdjęcie przy Hondzie 400ex jest to zdjęcie Hondy 300ex

Poprawione

_________________
2 SUW [img]http://bdudar.freehost.pl/emots/rzeznia.gif[\img] 4 SUW


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26.09.2006 17:07
Posty: 160
Miejscowość: Gdynia
Quad: TRX 450R
PostWysłany: 14.12.2008 21:49 
Dobra robota, tylko jedna rzecz musi zostać poprawiona, 400EX nie ma aluminiowej ramy :P
PZDR!

_________________
If I'm Going To Hell, I'm Going On My TRX 450R !


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.12.2005 10:23
Posty: 725
Quad: run.. Forrest.. run
PostWysłany: 26.12.2008 13:46 
Big red 2009 i Rancher AT 2009 - update


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 16.05.2009 20:18
Posty: 5
Miejscowość: Charzykowy
Quad: Honda i Bombardier
PostWysłany: 17.05.2009 16:59 
Re: Historia marki Honda
Wow!Super prezentacja nie wiedziałem ze Honda miała trójkołowce !
Długa ta Historia jak dla mnie a dla was :?:
super :okok: brawa dla autora, bardzo fajnie zrobione i miło się czyta,

-- dodano 17.05.2009 17:59 --

*

Pierwsza grupa charakteryzuje się zwykle napędem na dwa tylne koła (2x4) i dużym skokiem zawieszenia. Przeznaczona jest teoretycznie do szybkiej jazdy po niezbyt wymagającym terenie.Różnią się ogólnym wyglądem nieco sportowym podkreślając ich moc i dynamikę. Ich pojemność rozpoczyna się już od najmniejszych liczb 50cm3 kończąc na jednych z najszybszych quadów z silnikiem przekraczającym 1.5 l które są w stanie osiągnąć prędkość nawet ponad 320 km/h.Główną klasą pojemności quadów sportowych, jest pojemność 450cm3.Pojazdy te są wyposażane w lekką aluminiową ramę, specjalne kierownice oraz amortyzatory gazowe.Osiągają one moc około 42 koni mechanicznych. Produkują je firmy takie jak: Kawasaki, Honda, Yamaha, Suzuki, Polaris, Bombardier(Can-am).

Modele terenowe mają zazwyczaj napędzane wszystkie cztery koła (4x4), aczkolwiek często pozostawiana jest możliwość odłączania przedniego napędu.Wiele modeli wyposaża tego typu quady w blokady przedniego mostu oraz wspomaganie kierownicy. Grupa ta jest przeznaczona do jazdy w ciężkim terenie (np. bagna, głęboki śnieg). Silniki z tego rodzaju quadu przekraczają moc nawet do 70 koni mechanicznych. Ich prędkość maksymalna nie pobija rekordów lecz moc pozwala wjechać nawet na najbardziej strome i niedostępne miejsca. Sekretem takiej mocy jest zębatka zarówno na tylnej jak i na przedniej osi która jest o kilka, kilkanaście bądź kilkadziesiąt zębów większa od zastosowanych na tylnej osi quadów wyścigowych. Dzięki temu, quad ma znacznie większe osiągi w sile niż w prędkości.

Quady rekreacyjne stoją pomiędzy quadami sportowymi, a terenowymi. Służą do wyjazdu na wycieczki krajoznawcze oraz różnego rodzaju spotkania integracyjne są również często wykorzystywane do wypożyczalni quadów, ponieważ naprawa ich nie jest skomplikowana. Ich modele mają w zależności od potrzeby użytkownika napęd na 2 lub 4 koła.

Wskutek dużej konkurencji producenci (głównie tanich marek dalekowschodnich) decydują się na tworzenie modeli, których nie da się jednoznacznie przyporządkować do którejkolwiek z powyższych grup. Są to jednak przypadki marginalne, praktycznie nie występujące u największych producentów.

Importowane quady (głównie chińskie)do pojemności silnika 200 cm³ mają sztywną tylną oś bez mechanizmu różnicowego napędzaną łańcuchem. Ta oś jest resorowana jednym resorem i ma jeden hamulec (najczęściej tarczowy). Takie quady mają silniki stosowane głównie w skuterach (różnicą jest to, że tylne ramię zamiast wahacza ma zębatkę).

Przed zakupem quada,warto poważnie zastanowić się nad właściwym zastosowaniem tego pojazdu.Przede wszystkim należy odpowiedzieć na pytanie do czego ów sprzęt będzie nam potrzebny.To podstawowe kryterium wyboru rodzaju quada.Zapewne kwota przeznaczona na zakup tegoż pojazdu stanowi również oddzielną przeszkodę w podjęciu właściwej decyzji.Istnieje szereg stron internetowych poświęconych tematyce quadowej na których znaleźć można potrzebne informacje na ten temat.


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 26.11.2013 12:11
Posty: 1
Imię: chal oye
PostWysłany: 26.11.2013 12:37 
Re: Historia marki Honda
czosnek jestem pod wrażeniem, kawał dobrej i co zaskakujące potrzebnej roboty.
Rewelacja. Rozumiem, że będziesz uzupełniał te dane przez nastęne kilkadziesiąt lat :D :D :D .

_________________
GuL


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05.07.2009 13:57
Posty: 40
Miejscowość: Zduńska Wola/łodzkie
Quad: Honda atc 250R 1984
PostWysłany: 30.11.2014 21:28 
Re: Historia marki Honda
brakuje bardzo kultowej w USA trójkołowej ATC 350x ( w Polsce nie do kupienia , ja kiedyś na nią chorowałem :D )
tutaj jest sporo info technicznych
http://honda350x.com/index.php?pid=1

po naszemu :
klepana 2 lata ( 1985-1986) , moc 27KM , waga na sucho 145 kg , silnik 4 suwowy 4 zaworowy z mokrą miską olejową i mechanicznym gaźnikiem , palona kopniakiem , 5 biegów bez wstecznego

przykładowe foto
http://www.bob2000.com/atc350xs.jpg


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 20 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 15 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.