Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - TEST Hondy Rincon TRX680 (tłumaczenie z ATV Scene)
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 27.04.2024 20:47



Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
TEST Hondy Rincon TRX680 (tłumaczenie z ATV Scene) 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.05.2005 23:16
Posty: 1602
Miejscowość: ALCATRAZ TEAM Warszawa-Białołęka
Quad: Can-Am 800: super silnik a reszta taka sobie
PostWysłany: 13.12.2005 01:44 
TEST Hondy Rincon TRX680 (tłumaczenie z ATV Scene)
TEST The '06 Honda TRX680 Rincon -- The sport-utility that’s heavy on sport!

Artykuł z ATVScene.com
Przetłumaczyłem to co najważniejsze:
Autor: Lance Schwartz

Image

Rincon :D
Honda Rincon zawsze była przeznaczona do czegoś więcej niż tylko do ciężkiej pracy. Faktycznie, w 2002 roku Hondy Rincon zakończyły na 1 i 3 miejscu wyścigu Baja 1000. Honda zawsze była zwolennikiem teorii, że większy nie koniecznie znaczy lepszy. Z konserwatywnego podejścia do inżynierii wynikają mało zdecydowane zmiany w modelu TRX680 2006. Ta twarda maszyna została zaprojektowana z przeznaczeniem do trialowej jazdy sportowej zdolną podjąć pracę pojazdu użytkowego.

Image

Silnik
Honda zaczęła swoją pracę od zmian w konstrukcji silnika. Zbudowali: chłodzony cieczą jednocylindrowy czterozaworowy silnik 675cc. Rozmieszczenie silnika w ramie pozwala potężnemu Rinconowi bardziej skutecznie położyć siły przy ziemi. W Rinconie wykorzystano suchą miskę olejową silnika, co zmniejszyło całkowity wzrost silnika i stworzono niższej środek ciężkości. Silnik z zastosowanym wtryskiem, nowym piankowym filtrem powietrza, przeprojektowanym wydechem osiąga 7 % więcej mocy i o 8 % większy moment obrotowy, a to wszystko przy niezwiększonym hałasie.

Image

Wtrysk paliwa
Honda nie była pierwszym producentem wykorzystującym wtrysk paliwa w quadzie. Ale Honda twierdzi, że lepiej zaprojektować najlepszy system niż być pierwszym. Większość systemów wtryskowych ma jedną dużą końcówkę wtryskową . Honda wprowadziła własne podejście do wtrysku paliwa i dostarczyło PGM-FI 12 otworowy wtrysk maksymalizujący dostawę paliwa.

Dodatkowo, Honda zdecydowała się zamontować aluminiową pompę paliwa przed silnkiem. Konkurenci lokują pompę paliwa w zbiorniku paliwa. To powoduje zmniejszenie zbiornika paliwa i utrudnia naprawę w przypadku niespodziewanego zatopienia quada (PS. coś o tym wiem). Umieszczenie pompy w Rinocnie ułatwia wyczyszczenie układu paliwa z zanieczyszczeń. Od tej pory nigdy więcej duszenia silnika przy uruchamianiu w zimny poranek. System PGM-FI kontroluje temperaturę, wysokość, warunki atmosferyczne i dostosowuje się do potrzeb silnika.

Image

Przesyłanie napędu
Honda szczyci się jedynym samochodowym sposobem przesyłania napędu w przemyśle ATV. Kiedy konkurencja korzysta z przekładni i kół pasowych do automatycznego przesyłania napędu, Honda wybrała użycie automatu z obrotowym konwerterem napędzanym hydraulicznie olejem. Ten napęd Rincona cieszył się wielkim sukcesem w poprzednim modelu. Jednak były też skargi, więc inżynierowie Hondy dokonali pewnych zmian z konstrukcją napędzania konwertera przez olej dla modelu 2006. Najbardziej znakomita poprawę osiagnięto przy niskich obrotach i do bardziej agresywnego hamowania silnikiem. Przy zjeżdzaniu z góry po puszczeniu gazu nowy Rincon wyraźnie zaczyna hamować. I nie jest to zbyt agresywne, ale to jest zdecydowanie bardziej wyraźne niż w poprzednim modelu, co jest dużą poprawą. Kolejną zmianą jest prowadzenie strumienia oleju bezpośrednio do konwertera. W wyniku tych zmian możemy się spodziewać bardziej dokładnego przełączania biegów. W końcu mocniejsza skrzynia biegów lepiej wykorzysta zwiększoną moc nowej maszyny.

Image

Hamulce
Poprzedni Rincon miał tylny hamulec na wale napędowym, a z przodu miał bębny. W modelu 2006 jesteśmy szczęśliwi powiadomić, że inżynierowie Hondy zamontowali przednie hamulce tarczowe. Większość producentów stosuje rowiązania motocyklowe w swoich maszynach. Ale Honda buduje najlepsze pojazdy oraz motocykle i quady, więc użyli technologii samochodowej do zbudowania hamulców tarczowych jakich nie ma inny producent ATV. Zbudowano łopatkowe tarcze mogące usuwać błoto, śnieg i lód z wnętrza koła. To pozwala działać hamulcom bardziej skutecznie w ekstremalnych warunkach i zwiększa trwałość klocków hamulcowych. Rincon 680 posiada klocki hamulcowe 1.5 raza większe niż normalnie stosowane z czujnikiem informującym o konieczności wymiany klocków. Tarcze, klocki i zaciski hamulcowe na tarczy hamulcowej są w pełni szczelne. Kolejna zmiana to możliwość ruszania na biegu. Wyścigowcy tego potrzebują. Jeśli chcesz szybko wystartować możesz trzymać maszynę na biegu trzymając go na wciśniętym przednim hamulcu. Przycisnąć gaz kciukiem i do przodu. Czas stania na neutralu i czekania na włącznie biegu już nie wrócą. Dzięki Honda!

Image

Zawieszenie
Miękkie i sterowne zawieszenie zawsze było jedną z cech które Rincon posiadał. Jeśli przejedziesz się modelem 2006 zauważysz, że Honda nie spoczęła na laurach. Nowe opony Dunlopa (poprzednie Ohtsu były gorsze) dają miękką, luksusową jazdę i pozwalają ostro się wspinać w trialu przy niskim hałasie. TRX680 ma aluminiowe tylne wahacze. To lekkie, trwałe rozwiązanie. Warte odnotowania w tylnym niezależnym zawieszeniu w porównaniu do konkurencji jest długość ramion wahaczy. Jak wyjaśniają inżynierowie projektujący Rincona, dłuższe wahacze to lepsze kąty pracy zawieszenia w podróży i położenie osi. W dodatku, dłuższe wahacze pozwalają położyć amortyzatory bardziej w kącie, mniej pionowo. To pozwala na użycie dłuższych amortyzatorów, co znowu pozwala użyć więcej oleju w amortyzatorze. Większa objętość oleju pozwala amortyzatorom pracować gładko przez długi czas, także gdy są nadużywane. Rincon model 2006 stawia na połączenie między dobrym balansowaniem, poręcznością i komfortem. Można się zdziwić jak jeżdzi ta 280- kg użytkowa maszyna.

Image

Plastik camo
Honda ma reputację konserwatywnego podejścia do projektowania i inżynierii wszystkiego co robią. Gdy inni producenci produkowali camo od wielu lat, to dla Hondy model 2006 będzie pierwszym rokiem pojawienia się kamuflażu. Główna przyczyna dla długiego oczekiwanie jest że Honda wyłącznie używa polyethylenu plastiku w swoich obudowach, w przeciwieństwie do polypropylenu stosowanego przez innych producentów. Poliethylen ma dużo większą odporność na uderzenie i elastyczność. Pozostaje elastyczny i trwały, nawet w przypadku niskich temperatur. Każdy kto widział motocykl 250R z lat 80-tych z oryginalnymi plastikami to wie jak trwałe są materiały Hondy.
Honda wybrała Naturalal GearTM jako wzór swojego camo. Wzór wygląda fenomenalnie z dużą ilością czarnego wokół kół. Kiedy maszyna z tym camo wyjedzie w teren na tle krajobrazu widać jak dobry jest Natural GearTM jako wzór obudowy.

Image

Przeznaczenie
Rincon jest prezentowany na rynku jako SUV, Sport Utility Vehicle. Po jazdach łatwo zobaczyć większe nastawienie na sport niż utility.
Honda zaprosiła prawie 30 dziennikarzy z US i Kanada do spróbowania nowego Rincona na północy Kanady wśród dzikiej przyrody rezerwatu i jeziora Sacacomie. Do takich testów to był prawdziwy raj!

Ulubioną cechą Rincona jest jego poręczność. Jeżdziłem i ścigałem się w przeszłości i obecnie na wielu różnych dostępnych na rynku quadach. Honda Rincon TRX680 jest bez wątpienia najbardziej sprawnym i najmniej męczącym quadem 4x4 na rynku. W moich rozmowach z innymi jeźdźcami, robiłem porównania do 450R i innych quadów. To jest rzeczywiście trudno uwierzyć że jeździsz 280 kilogramowym quadem 4x4. Maszyna prowadzi się jak po szynach. Ma zdolność wchodzenia w poślizg, skręty i pokonywanie trudnych technicznie terenów jak żaden inny 4x4 ATV !
Po kilku niebezpiecznych momentach autor stwierdza, że Rincon jest jednym z najbezpieczniejszych quadów na świecie.

Image

Poprzednie Rincony (2003-2005) miały reputację będących z nieco przyduszoną mocą (underpowered). Poręczność i obsługa doskonała, ale moc nieco anemiczna. Wiemy, że spodziewacie się prawdy. Czy Rincon 2006 jest lepszy ? Odpowiedź: całkowicie! Wystarczyło 5 sekund żeby poczuć, że to nie jest Rincon z zeszłego roku. Maszyna ma potężną moc do maksymalnych obrotów.
Często czytałem w Internecie na forum takie pytanie: Czy mogę zrobić wheelie (stójkę) na tym quadzie ? ". Moi koledzy mogą potwierdzić, że robiłem w nadmiarze 100 jardowe stójki w tą i z powrotem na pasie startowym lotniska.

Image

GPS
Rincon jest wyposażony w GPS w technologii geek. Pozwala to na ustawienie 100 waypoints gdziekolwiek na naszej planecie, dzięki komunikacji z satelitami okrążający ziemię. Maszyna dokładnie śledzi pozycję w granicach o 5 stóp. Przydało się to w Kanadzie. Jeśli sięzgubisz to raczej zostaiesz zjedzony przez niedźwiedzia zanim wyczekasz się na ratunek. Byłem rzeczywiście zaskoczony usłyszeć że ten GPS ma wbudowaną pamięć, która trzyma wprowadzone waypointy przez 10 lat, nawet jeśli bateria jest zupełnie martwa. Świetnie, co nie ?

Image

Czy wymiar ma znaczenie
To całkiem łatwo wyczuć co myślimy o Hondzie Rincon TRX680 model 2006. Ta maszyna jest zjawiskowa! Nasze społeczeństwa porównują największe z najlepszymi. W przypadku ATV użytkowych rozmiar nie ma takiego znaczenia. Rincon nie jest może najbardziej potężny, nie pociągnie najcięższego ładunku itd. Jakkolwiek, to ma coś co wyróżnia go. Jest zwinny i sprawny, wydaje się być mały w porównaniu do konkurencji, ale ma otrzymał wiele usprawnień, przez co stał się zupełnie inną maszyną niz dotychczas. W dodatku, Rincon ma stabilność i wyczucie jak żaden inny plus solidność i mała utrata wartości przy odsprzedaży co jest właściwe dla Hondy.
Szczęśliwych szlaków !

Image

Uff. Dużo pisania. :szok:
Autor artykułu: Lance Schwartz
Tłumaczenie: GALILEUSZ

Link do artykułu w oryginale: http://www.atvscene.com/machines/Honda/ ... st-06.htm#

Image

_________________
ALCATRAZ ;)


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Mod-Team Member&Moderator Działu Bombardier/Can Am
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.10.2005 08:40
Posty: 2185
Miejscowość: Okolice Poznania - SQUAD: A.P.T. - ATV Poznań Team --------
Imię: Sir Adam Jr
Quad: Can-am Outlander 1000
PostWysłany: 13.12.2005 08:53 
Uznanie za wysiłek przy tłumaczeniu.

Ps. a czy macie jakieś linki do dokładnych zdjęć nowero Rincona? (wygląd licznika, i inne z bliska)

_________________
Jest: Outlander 1000XTP 2014 1000 km
+ Warn 3.0 RT+BigHorn 27 R12+Flexx bar+Ricochet
Był:Outlander XXc 2011 7 000 km
Renegade XR 2009 9 000 km i Grizzly 660 2006 11 000 km


 
Profil Tlen Gadu-Gadu
1000opon.pl
1000opon.pl

Rejestracja: 06.12.2004 21:17
Posty: 297
Miejscowość: Łódź
PostWysłany: 13.12.2005 09:27 
Dzięki Galileusz za tłumaczenie ( nie każdy z naszych kolegów zna angielski na tyle, aby przeczytać ten artykuł w oryginale ) oraz za promowanie Polski na http://Rincon.atvowners.com/

pozdrawaim
Andrzej

_________________
pozdrawaim
Andrzej Gawroński


 
Profil Facebook Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.12.2004 00:44
Posty: 4145
Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
PostWysłany: 13.12.2005 10:38 
To najciekawszy tekst jaki pojawił się na forum od długiego czasu , dzięki z poświęcony czas.

_________________
„Najlepszą modyfikacją, która poprawia osiągi quada, są umiejętności kierowcy quada"
-------------------------------
www.3fun.pl


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08.11.2005 00:22
Posty: 144
Miejscowość: okolice Warszawy
Quad: Pati :-), G 700, G 125
PostWysłany: 13.12.2005 11:45 
Ech , już chce się mieć : lepsze hamulce, więcej mocy... :P A tak swoją droga , także w tekście oryginalnym , nie znalazlem niczego n.t. diff locka ( wg. zapowiedzi nowy Rincon miał być w niego wyposażony) . Czy zastosowano system TORSEN (zresztą b.fajnie opisany przez 2cana) , czy inne rozwiązanie ?

_________________
Pozdrawiam, Planus
www.quadteam.pl


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.05.2005 23:16
Posty: 1602
Miejscowość: ALCATRAZ TEAM Warszawa-Białołęka
Quad: Can-Am 800: super silnik a reszta taka sobie
PostWysłany: 13.12.2005 19:47 
Andrzej G. napisał(a):
promowanie Polski


Tak to prawda. Staram się promować Polskę na każdym kroku za granicą. Przeszkadza mi, że myślą o nas, że to "trzeci świat", "gdzieś w Azji", "jakaś była republika posowiecka".
Wielu Amerykanów sądzi, że Europa kończy się na wschodniej granicy Niemiec.
Stąd pokazuję im też ogólne zdjęcia z Polski, a nie tylko quadów, które jak wiadomo są wszędzie takie same (prawie, bo tuning).
I myślę, że my wszyscy musimy się starać żeby dobrze nas odbierano za granicą. Bo nie jesteśmy gorsi od innych nacji, a wprost przeciwnie.
Koresponduję prywatnie z kilkoma forumowiczami. Oni są zaskoczeni jak im wspominam o Polsce. Mają zupełnie inne wyobrażenie. I mimo że takie forum czyta kilku zapeleńców, to wydaje mi się że zmieniając opinie pojedyńczych ludzi, będą się zmieniać potoczne opinie.
Kilku z nich przyznaje się nawet do polskich korzeni ! Tacy chcą posłuchać więcej o Polsce. Szukają argumentów, aby być dumnymi ze swojego pochodzenia. Bo niby jest amerykaninem, ale ...


Cieszę się, że Wam się podobało i że mój trud nie poszedł na marne. :)

PLANUS napisał(a):
nie znalazlem niczego n.t. diff locka


Niestety my też nie. W Rinconie TRX680FA jest tak samo jak w dotyczasowym Rinconie 2003-2005 czyli Torsen. Ma to swoje plusy i minusy, ale jedno jest ważne: dzięki dużej dociekliwości 2cana (to głównie on drążył temat ) wszyscy się dowiedzieliśmy więcej o technice. Otóż Honda nie jest ułomnym producentem, który nie potrafi wyprodukować blokady przedniego dyfra i jest głuchy na pytania użytkowników pytających: "co z front diff lockiem?" Honda po prostu poszła inną drogą. Wybrała alternatywne rozwiązanie dyfra typu Torsen, która jest dedykowana do sportowego off roadu. W większości warunków ma przewagę nad innymi rozwiązaniami, ale w najcięższych może być mniej skuteczna niż zablokowany mechanizm różnicowy. Pytanie jak często zdarzają się tak ciężkie warunki w naszych jazdach ? Czy jeżdzimy częściej w błocie czy raczej po różnych podłożach w tym w części po grząskim błocie. Jeśli to drugie to Rincon jest stworzony dla takiego użytkownika.
A jak napisał autor tego artukułu powyżej: porównywał jazdę nowym Rinconem TRX680 do 450R.
GALILEUSZ napisał(a):
W moich rozmowach z innymi jeźdźcami, robiłem porównania do 450R

Może nie wszyscy wiedzą o jakiego quada chodzi. A to porównanie było do sportowej Hondy TRX450R. Sprzętu wybitnie sportowego, szybkiego i zwinnego. To o czymś świadczy !!!
Oczywiście Rincon jest cięższy o 100kg, więc porównanie do sportowego w każdej dziedzinie np do dalekich skoków nie może być mowy. Za to 450R nie wjedzie tam gdzie przejedzie Rincon...
Każdy musi wybrać coś dla siebie.
:D :D :D

_________________
ALCATRAZ ;)


 
Profil Facebook Gadu-Gadu

Rejestracja: 26.09.2005 19:25
Posty: 185
Miejscowość: Gostynin
Quad: Yamaha YFM 660 Grizzly
PostWysłany: 13.12.2005 22:09 
Jestem pod wrażeniem. Przychylam się do moich pzedmówców. DOBRA ROBOTA - TAK TRZYMAJ GALILEUSZ!!!!

_________________
W bagienku aż chce się żyć!!!!


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.10.2006 11:42
Posty: 102
Miejscowość: Dolnośląskie
Quad: Honda Rincon TRX 680
PostWysłany: 17.01.2007 09:36 
Rincon
Witam,
Przyznaję GALILEUSZ, że przedstawiłeś bardzo ciekawe opracowanie :D
Ostatnio czytam zdania i uwagi na temat Rincona - to opracowanie przedstawia nową 680 w pełnym blasku, a do tego promowanie tego co Polskie!
Pozdrawiam :D TOM#


 
Profil
Zbanowany

Rejestracja: 14.12.2006 16:35
Posty: 117
Miejscowość: Stargard Szcz.
Quad: Honda 350 w planach 700
PostWysłany: 17.04.2007 22:07 
Byłem zdecydowany na zakup G700,ale po tym artykule wole Hondę(zmienie 350 na 680) :lol:

_________________
nie handluje,nie promuje nie mam ciśnienia


 
Profil Facebook
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.12.2005 10:23
Posty: 725
Quad: run.. Forrest.. run
PostWysłany: 18.04.2007 07:36 
Artykuł troszkę zakurzony ( ma prawie 1,5 roku) jednak wszystkie opinie i stwierdzenia są w nim jak najbardziej aktualne , nawet gdy w tle pojawiły się jakieś polarne niedzwiadki z bombkami na które nieustaną nagonkę prowadzą tabuny chinczyków i koreańców.
muszę przyznać otwarcie że jestem rasistą ... markowym ( nie mylić ze snobizmem).
Dlaczego = logicznośc i prostota wykonania oraz pomysłowosć i wytrzymałość rozwiązań całej konstrukcji. Iras zrobiłeś właściwy ruch w dobrą stronę.


 
Profil Gadu-Gadu
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 18.04.2007 08:21 
Co kto lubi rasisto :D Ja wybrał bym G700 patrząc ze strony człowieka z narzędziami ;)


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.12.2005 10:23
Posty: 725
Quad: run.. Forrest.. run
PostWysłany: 18.04.2007 08:32 
Shelton napisał(a):
Ja wybrał bym G700 patrząc ze strony człowieka z narzędziami


Oczywiście masz rację - jednak więcje radości dla człowieka z narzędziami przynoszą modele z kraju gdzie szefem jest ten gościu Image


 
Profil Gadu-Gadu
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 18.04.2007 08:53 
No jeśli wujek Ho jest taki przystojny to biorę dla samych wrażeń estetycznych i entuzjazmu z którym do pracy podchodzi kadra pracownicza co widać na tym zdjęciu.


 
Profil Facebook WWW
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 13 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 40 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.