Autor |
Wiadomość |
zyggy
Rejestracja: 14.04.2006 19:21 Posty: 306
Quad: była Honda Foreman 450 S, może coś jeszcze będzie
|
Wysłany: 23.10.2006 05:44
wlot powietrza (snorkel) Honda TRX 450S
Witam
Zauważyłem, że moja kochanka (Honda TRX 450S) coś ostatnio niedomaga. Efekt taki jak gdyby miała zbyt mało powietrza w mieszance. Wyczyściłem filtr i postanowiłem pooglądać cały układ dolotowy powietrza, no tu zdziwienie . Czy ktoś z kolegów posiadających quada jak w temacie spotkał się z gumowym kolankiem włożonym do rury wlotowej powietrza pod osłoną baku. Zmniejsza ono średnicę wlotu i stanowi jakoby kryzę. Może przed laty importer (lub producent) w ten sposób ograniczał osiągi quadów? Akurat dorabiam do maszyny migacze i pozostałe oświetlenie i mam go rozebrany, jeśli trzeba mogę zrobić zdjęcia i osadzić na forum. Czy ktoś z kolegów miał podobny przypadek z tą kryzą? Na rysunkach serwisowych nie znalazłem czegoś takiego, a element wygląda na oryginalny, dopasowany fabrycznie do rury wlotowej powietrza.
pzdr
zyggy
|
|
|
|
denis
Rejestracja: 09.11.2005 18:45 Posty: 845 Miejscowość: legionowo
Quad: Suzuki Vinson 500, Honda Rincon 680
|
Wysłany: 23.10.2006 08:07
Jak duża( czy raczej mała) jest ta rzekoma zwężka ?
|
|
|
|
zyggy
Rejestracja: 14.04.2006 19:21 Posty: 306
Quad: była Honda Foreman 450 S, może coś jeszcze będzie
|
Wysłany: 23.10.2006 08:12
wieczorem skoczę do garażu, zrobię foty i pomierzę to coś, wtedy coś więcej podyskutujemy,, jak to rozbierałem, to nie miałem aparatu
pzdr
zyggy
|
|
|
|
zyggy
Rejestracja: 14.04.2006 19:21 Posty: 306
Quad: była Honda Foreman 450 S, może coś jeszcze będzie
|
Wysłany: 23.10.2006 09:46
tak przy okazji denis, ile leciałeś max swoim Foreman'em? jaką wersję masz s czy es? ile pali Twój gad na 100km przy jeździe nieprzeprawowej?
pzdr
zyggy
|
|
|
|
denis
Rejestracja: 09.11.2005 18:45 Posty: 845 Miejscowość: legionowo
Quad: Suzuki Vinson 500, Honda Rincon 680
|
Wysłany: 23.10.2006 13:53
47 mil bez problemu i ani mili wiecej. Wersja s ale to bez znaczenia bo to ta sama skrzynia co w es tylko nie ma silniczka zmieniajacego biegi. pali srednio ok 7 litrow/100 ale czasami 7 litrow na godzine a przejade kilka kilometrow ...
|
|
|
|
zyggy
Rejestracja: 14.04.2006 19:21 Posty: 306
Quad: była Honda Foreman 450 S, może coś jeszcze będzie
|
Wysłany: 24.10.2006 08:29
No to mam foty tylko pomiarów średnic nie zrobiłem
Oto wlot powietrza po wyjęciu tego gumowego kolanka (kryzy):
a tak to wygląda po wyjęciu:
Zasadniczo całe to gumowe ustrojstwo mieściło się we wlocie powietrza, na zewnątrz wystawał tylko kołnierz. Nie wiem co to jest i czy to ma być zamontowane, w internetowym katalogu części http://216.37.204.206/concordmotorcycle ... ndaATV.asp nic takiego nie znalazłem, co do osiągów i zmian po wyjęciu niestety nic nie mogę powiedzieć, bo jeszcze nie miałem okazji pojeździć Może ktoś z kolegów spotkał się z czymś takim???
pzdr
zyggy
|
|
|
|
denis
Rejestracja: 09.11.2005 18:45 Posty: 845 Miejscowość: legionowo
Quad: Suzuki Vinson 500, Honda Rincon 680
|
Wysłany: 24.10.2006 13:52
1.Na pierwszym zdjeciu widac seryjny element poprowadzony od obudowy filtra powietrza w kierunku baku, wyproawadzony do gory aby wlot powietrza był max wysoko ( wyzej niz obudowa filtra). Jest to jedyny element seryjny.
2. na zdjeciu drugim widac cos czego oryginalnie nie ma ! a na pewno nie powinno być wewnatrz elementu ze zdjecia 1.
3. widac ze ktoś kombinowal srobic snorkel ale chyba nie skonczyl albo poległ.
Oryginalnie z obudowy filtra wychaodzi tylko element widoczny na zdjeciu 1 ten gumowy po prostu wyrzuc albo uzyj go do wyprowadzenia wlotu powietrza nieco wyzej od oryginalu. ktoś probowal to zrobic ale w efekcie gumowy element zgial się albo zaklinowal w oryginalnym plastikowym dodatkowo zwezajac srednice wlotu powietrza. Zmniejszenie srednicy może miec znaczacy wplyw na moc silnika ( za malo powietrza przy wysokich obrotach). Najlepiej wyrzuc ten kawalek gumy bo jest na tyle krotki ze podniesie wlot powietrza( jesli w ogóle da się zamontowac i będzie szczelny) najwyzej o 4-5 cm, no może 8-10 czyli szkoda zachodu. Jak chcesz podniesc wlot powietrza to trzeba uzyc dluzszej rury(naj;lepiej hydraulicznej, giętkiej podobnej do rury od odkurzacza) i wyprowadzic ja pona[poziom baku, robiac dziure w plastikowej obudowie. Inaczej to nie ma sensu. Wyrzuc te gume chlopie.
pzdr
|
|
|
|
zyggy
Rejestracja: 14.04.2006 19:21 Posty: 306
Quad: była Honda Foreman 450 S, może coś jeszcze będzie
|
Wysłany: 24.10.2006 14:06
Tak też zrobiłem, poskładałem gada bez tego, chociaż element ten wygląda na oryginalny, pasuje idealnie do plastikowego wlotu. Może jest to z innego modelu (o mniejszym silniku), lub zrobione dla obniżenia osiągów (prędkości) w końcu to ciągnik rolniczy. Dzięki za zainteresowanie i wymianę doświadczeń.
pzdr
zyggy
|
|
|
|
denis
Rejestracja: 09.11.2005 18:45 Posty: 845 Miejscowość: legionowo
Quad: Suzuki Vinson 500, Honda Rincon 680
|
Wysłany: 24.10.2006 14:15
zyggy napisał(a): chociaż element ten wygląda na oryginalny
Prawie robi roznice... Nic takiego w oryginale nie ma ( sprawdzone w trzech modelach foremana) ,Kawalek gumowej rurki i tyle. ktoś chcial podniesc "peryskopową" o kilka cm.
|
|
|
|
zyggy
Rejestracja: 14.04.2006 19:21 Posty: 306
Quad: była Honda Foreman 450 S, może coś jeszcze będzie
|
Wysłany: 25.10.2006 10:00
Nie nie nie, to nie tak jak myślisz. To kolanko było zamontowane tak, że nie było go widać, całkowicie było schowane w rurce dolotowej powietrza i nie było przedłużeniem wlotu powietrza. Ewidentnie było kryzą na dolocie powierza Wywaliłem to i wydaje mi się, że maszyna lepiej przyspiesza i w lepiej wkręca się na obroty. Może to wymóg homologacji lub pomysł dealera na obniżenie parametrów. Jest to przecież oficjalnie ciągnik rolniczy
|
|
|
|