Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - wlot powietrza (snorkel) Honda TRX 450S
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 29.04.2024 00:04



Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
wlot powietrza (snorkel) Honda TRX 450S 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.04.2006 19:21
Posty: 306
Quad: była Honda Foreman 450 S, może coś jeszcze będzie
PostWysłany: 23.10.2006 05:44 
wlot powietrza (snorkel) Honda TRX 450S
Witam
Zauważyłem, że moja kochanka (Honda TRX 450S) coś ostatnio niedomaga. Efekt taki jak gdyby miała zbyt mało powietrza w mieszance. Wyczyściłem filtr i postanowiłem pooglądać cały układ dolotowy powietrza, no tu zdziwienie :? . Czy ktoś z kolegów posiadających quada jak w temacie spotkał się z gumowym kolankiem włożonym do rury wlotowej powietrza pod osłoną baku. Zmniejsza ono średnicę wlotu i stanowi jakoby kryzę. Może przed laty importer (lub producent) w ten sposób ograniczał osiągi quadów? Akurat dorabiam do maszyny migacze i pozostałe oświetlenie i mam go rozebrany, jeśli trzeba mogę zrobić zdjęcia i osadzić na forum. Czy ktoś z kolegów miał podobny przypadek z tą kryzą? Na rysunkach serwisowych nie znalazłem czegoś takiego, a element wygląda na oryginalny, dopasowany fabrycznie do rury wlotowej powietrza.

pzdr
zyggy


 
Profil Tlen Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.11.2005 18:45
Posty: 845
Miejscowość: legionowo
Quad: Suzuki Vinson 500, Honda Rincon 680
PostWysłany: 23.10.2006 08:07 
Jak duża( czy raczej mała) jest ta rzekoma zwężka ?


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.04.2006 19:21
Posty: 306
Quad: była Honda Foreman 450 S, może coś jeszcze będzie
PostWysłany: 23.10.2006 08:12 
wieczorem skoczę do garażu, zrobię foty i pomierzę to coś, wtedy coś więcej podyskutujemy,, jak to rozbierałem, to nie miałem aparatu :oops:

pzdr
zyggy


 
Profil Tlen Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.04.2006 19:21
Posty: 306
Quad: była Honda Foreman 450 S, może coś jeszcze będzie
PostWysłany: 23.10.2006 09:46 
tak przy okazji denis, ile leciałeś max swoim Foreman'em? jaką wersję masz s czy es? ile pali Twój gad na 100km przy jeździe nieprzeprawowej?

pzdr
zyggy


 
Profil Tlen Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.11.2005 18:45
Posty: 845
Miejscowość: legionowo
Quad: Suzuki Vinson 500, Honda Rincon 680
PostWysłany: 23.10.2006 13:53 
47 mil bez problemu i ani mili wiecej. Wersja s ale to bez znaczenia bo to ta sama skrzynia co w es tylko nie ma silniczka zmieniajacego biegi. pali srednio ok 7 litrow/100 ale czasami 7 litrow na godzine a przejade kilka kilometrow ...


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.04.2006 19:21
Posty: 306
Quad: była Honda Foreman 450 S, może coś jeszcze będzie
PostWysłany: 24.10.2006 08:29 
No to mam foty :D tylko pomiarów średnic nie zrobiłem :oops:
Oto wlot powietrza po wyjęciu tego gumowego kolanka (kryzy):
Image
a tak to wygląda po wyjęciu:
Image
Image
Zasadniczo całe to gumowe ustrojstwo mieściło się we wlocie powietrza, na zewnątrz wystawał tylko kołnierz. Nie wiem co to jest i czy to ma być zamontowane, w internetowym katalogu części http://216.37.204.206/concordmotorcycle ... ndaATV.asp nic takiego nie znalazłem, co do osiągów i zmian po wyjęciu niestety nic nie mogę powiedzieć, bo jeszcze nie miałem okazji pojeździć :? Może ktoś z kolegów spotkał się z czymś takim???

pzdr
zyggy


 
Profil Tlen Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.11.2005 18:45
Posty: 845
Miejscowość: legionowo
Quad: Suzuki Vinson 500, Honda Rincon 680
PostWysłany: 24.10.2006 13:52 
1.Na pierwszym zdjeciu widac seryjny element poprowadzony od obudowy filtra powietrza w kierunku baku, wyproawadzony do gory aby wlot powietrza był max wysoko ( wyzej niz obudowa filtra). Jest to jedyny element seryjny.
2. na zdjeciu drugim widac cos czego oryginalnie nie ma ! a na pewno nie powinno być wewnatrz elementu ze zdjecia 1.
3. widac ze ktoś kombinowal srobic snorkel ale chyba nie skonczyl albo poległ.

Oryginalnie z obudowy filtra wychaodzi tylko element widoczny na zdjeciu 1 ten gumowy po prostu wyrzuc albo uzyj go do wyprowadzenia wlotu powietrza nieco wyzej od oryginalu. ktoś probowal to zrobic ale w efekcie gumowy element zgial się albo zaklinowal w oryginalnym plastikowym dodatkowo zwezajac srednice wlotu powietrza. Zmniejszenie srednicy może miec znaczacy wplyw na moc silnika ( za malo powietrza przy wysokich obrotach). Najlepiej wyrzuc ten kawalek gumy bo jest na tyle krotki ze podniesie wlot powietrza( jesli w ogóle da się zamontowac i będzie szczelny) najwyzej o 4-5 cm, no może 8-10 czyli szkoda zachodu. Jak chcesz podniesc wlot powietrza to trzeba uzyc dluzszej rury(naj;lepiej hydraulicznej, giętkiej podobnej do rury od odkurzacza) i wyprowadzic ja pona[poziom baku, robiac dziure w plastikowej obudowie. Inaczej to nie ma sensu. Wyrzuc te gume chlopie.
pzdr


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.04.2006 19:21
Posty: 306
Quad: była Honda Foreman 450 S, może coś jeszcze będzie
PostWysłany: 24.10.2006 14:06 
Tak też zrobiłem, poskładałem gada bez tego, chociaż element ten wygląda na oryginalny, pasuje idealnie do plastikowego wlotu. Może jest to z innego modelu (o mniejszym silniku), lub zrobione dla obniżenia osiągów (prędkości) w końcu to ciągnik rolniczy. Dzięki za zainteresowanie i wymianę doświadczeń.

pzdr
zyggy


 
Profil Tlen Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.11.2005 18:45
Posty: 845
Miejscowość: legionowo
Quad: Suzuki Vinson 500, Honda Rincon 680
PostWysłany: 24.10.2006 14:15 
zyggy napisał(a):
chociaż element ten wygląda na oryginalny

Prawie robi roznice... :lol: Nic takiego w oryginale nie ma ( sprawdzone w trzech modelach foremana) ,Kawalek gumowej rurki i tyle. ktoś chcial podniesc "peryskopową" o kilka cm.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.04.2006 19:21
Posty: 306
Quad: była Honda Foreman 450 S, może coś jeszcze będzie
PostWysłany: 25.10.2006 10:00 
Nie nie nie, to nie tak jak myślisz. To kolanko było zamontowane tak, że nie było go widać, całkowicie było schowane w rurce dolotowej powietrza i nie było przedłużeniem wlotu powietrza. Ewidentnie było kryzą na dolocie powierza :( Wywaliłem to i wydaje mi się, że maszyna lepiej przyspiesza i w lepiej wkręca się na obroty. Może to wymóg homologacji lub pomysł dealera na obniżenie parametrów. Jest to przecież oficjalnie ciągnik rolniczy :)


 
Profil Tlen Gadu-Gadu
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 10 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 37 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.