Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - jaki olej do Hondy?
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 16.04.2024 17:11



Odpowiedz  [ 38 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
jaki olej do Hondy? 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17.08.2005 12:19
Posty: 622
Miejscowość: Żywiec
Quad: Suzuki Vinson 500 Semi-auto
PostWysłany: 20.08.2007 10:14 
JORGUS napisał(a):
Tak ma biegi ESP (ES) zmiana biegów przy kierownicy
A zalali go 10W40 T4

To w takim razie popieram kolegow, motul 5100 jest sprawdzony do tych skrzyn, ale skoro testujesz castrola i nic się nie dzieje, to opisz spostrzezenia, może ten też się nadaje.

_________________
www.ciecina.eu


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.03.2007 21:06
Posty: 577
Miejscowość: Ogrodzieniec
Quad: może znowu kiedyś... na razie TJ
PostWysłany: 20.08.2007 11:42 
Hamer napisał(a):
Ja swojego srzęta zalałem castrolem czy to ozacza, że mi się coś zepsuje na 100%?


Nie, to nie oznacza, że Ci się coś zepsuje na 100%. Mogą się pojawić problemy z działaniem skrzyni. Mogą ale nie muszą. :lol:


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.01.2007 08:39
Posty: 35
Miejscowość: BIAŁYSTOK
Quad: RANCHER 350 FE 4x4
PostWysłany: 20.08.2007 20:20 
Ja do swojego Ranchera wlałem MOBILA 4T.Chodził bez zarzutu.Taki sam planuje zalać do RINCONA.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.03.2007 21:06
Posty: 577
Miejscowość: Ogrodzieniec
Quad: może znowu kiedyś... na razie TJ
PostWysłany: 20.08.2007 21:28 
Twój wybór.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05.11.2006 17:43
Posty: 198
Miejscowość: ...KOS...
Quad: H. TRX 500FA Foreman RUBICON 08
Poprzednie quady: G700.H.TRX 400ex.H.Rancher 420.G700. BRP MAX XT-P 1000
PostWysłany: 14.09.2007 20:30 
Troszkę odświeżę temat...

Tippo napisał(a):
ale skoro testujesz castrola i nic się nie dzieje, to opisz spostrzezenia


Po prostu takim mi zalali nie pomyślałem o tym wcześniej

Dla mnie biegi zmieniają się troszkę za głośno nie zawsze. czasem jest taki głośniejszy stuk ale może to tak ma być i jak jadę w wodzie koła zatopione i chce zmienić na 2 to nie zawsze zmieniają się biegi na wyświetlaczu pokazuje się ... -- ... ale jak ujmę więcej gazu to wskoczy bez problemu... czy to może być wina OLEJU
Może jestem za bardzo przewrażliwiony i za bardzo dbam o GADA :) :)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.11.2005 18:45
Posty: 845
Miejscowość: legionowo
Quad: Suzuki Vinson 500, Honda Rincon 680
PostWysłany: 15.09.2007 12:03 
Do ESP i klasycznych biegów w nodze olej nie ma największego znaczenia aby był odpowiedniej klasy lepkości i porzadnej firmy czyli tak jak w normalnych silnikach gdzie olej słuzy tylko do smarowania silnika a nia także do skrzyni biegów.

Do automatu( hondamatic/hydrostatic) podobno tylko Motul Ester 5100 !
W hydrostaticu jest coś w rodzaju dysz ( zwężony przepływ oleju) które dają "strumień" oleju powodujący zmianę biegu, "siła" bezwładności tego strumienia jest więc istotna i bardzo ważne aby te dysze były drożne i nie miały żadnych osadów- Motul Ester daje własnie ten efekt. Budowa takiej skrzyni jest dosyć skomplikowana ale włsciwie bezobsługowa- jedyne o co możemy zadbać to właściwy olej.

W "klasycznych" skrzynkach Hondy ( z wyłączeniem Rincona ) biegi przełącza się nogą i olej nie ma takiego znaczenia( dla skrzyni) , podobnie z ESP które różni się tylko silniczkiem elektrycznym zamiast własnej nogi użytej do zmiany biegu.

Tak wiec dla hydrostatica mocno zalecany Motul 5100.
Gdzie indziej jak kto woli.
pzdr
Denis


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.03.2007 21:06
Posty: 577
Miejscowość: Ogrodzieniec
Quad: może znowu kiedyś... na razie TJ
PostWysłany: 16.09.2007 12:10 
Na dzień dzisiejszy większość Hond przeprawowych jest z automatem (hydrostatic), więc lejemy jak wyżej opisał denis.
Istnieje również możliwość zakupienia "oryginalnego" oleju w serwisie Hondy. Nie wszystkie serwisy chętnie go sprzedają, ale jednemu z moich kolegów udało się go zakupić.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.08.2004 19:07
Posty: 180
Miejscowość: Kolbudy / Gdańsk
Quad: taki tam...
PostWysłany: 08.10.2007 19:58 
odświeżam...

Czeka mnie pierwsza wymiana oleju w Rinconie 680 - rozumiem że najlepiej: Motul 10w-40 5100. - jeżeli się coś zmieniło proszę o poradę..
Czy przy pierwszej wymianie wymieniać również filtr :?:

_________________
TUNEZJA 2009


 
Profil

Rejestracja: 25.09.2006 14:54
Posty: 151
Miejscowość: Pabianice
Quad: Rubicon TRX500FA
PostWysłany: 08.10.2007 22:58 
Olej polecam. Jesli chodzi o filtr to według mnie nie ma się co zastanawiac - nie ma co żałować - kupować i wymieniać za każdym razem z olejem.

Pozdrawiam

Majk


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.11.2005 18:45
Posty: 845
Miejscowość: legionowo
Quad: Suzuki Vinson 500, Honda Rincon 680
PostWysłany: 09.10.2007 08:23 
Nie wymienienie filtra przy okazji wymiany oleju to "dziadowska" oszczednosc.
Polecam wymieniać zawsze razem z olejem. Filtr to wydatek ok. 50 zł. Nie warto na tym oszczedzac.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.10.2007 09:25
Posty: 8
Quad: Honda Foreman 500
PostWysłany: 10.10.2007 11:13 
ja swoja zalalem motulem i jest dobrze przynajmniej taki polecali


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.01.2007 08:39
Posty: 35
Miejscowość: BIAŁYSTOK
Quad: RANCHER 350 FE 4x4
PostWysłany: 10.10.2007 20:26 
Z tego co wiem to filtr nie koszruje 50 zł ale ok 16zł.Ja stosowałem hiflifiltro do Rancgera HF 113 kosztował 8zł, do Rincona HF 111 kosztuje ok16zł.


 
Profil

Rejestracja: 25.09.2006 14:54
Posty: 151
Miejscowość: Pabianice
Quad: Rubicon TRX500FA
PostWysłany: 10.10.2007 21:06 
No wlasnie zalezy jakiej marki się filrt kupuje . Filtr Marki A - kosztuje 15zl a marki B -50 zl , no i wiadomo iż cena zalezy od miejsca zakupu ;)

Majk


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.08.2004 19:07
Posty: 180
Miejscowość: Kolbudy / Gdańsk
Quad: taki tam...
PostWysłany: 17.10.2007 10:14 
Witam olej i filtr wymieniony ale...
Na wyświetlaczu w dalszym ciągu widnieje napis " change oil" - czemu?? co to znaczy??
zrobiłem wszystko jak w instr.

_________________
TUNEZJA 2009


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.03.2007 21:06
Posty: 577
Miejscowość: Ogrodzieniec
Quad: może znowu kiedyś... na razie TJ
PostWysłany: 17.10.2007 13:05 
Wszystko jest OK. Bez paniki. Kontrolka "change oil" to przypominajka o konieczności zmiany, która odlicza czas do następnej wymiany.
Kontrolkę kasujemy przekręcając zapłon i przytrzymując jednocześnie na kilka sekund dwa duże przyciski na górze licznika (ODO i CZAS z górnej prawej i lewej strony wyświetlacza)
Przynajmniej tak jest w R 650, w 680 prawdopodobnie kasujemy tak samo.
Wszystko. Kontrolka zaczyna odliczać czas do następnej wymiany i przypomni Ci o tym zapalając się jak ten czas nadejdzie.


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 38 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 15 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.