Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Honda Rincon 680 - problem z redukcja z biegu 3 na 2 na auto
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 20.04.2024 05:06



Odpowiedz  [ 60 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna
Honda Rincon 680 - problem z redukcja z biegu 3 na 2 na auto 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 16.07.2019 19:50
Posty: 31
Imię: Piotr
Quad: Honda Rincon 680
PostWysłany: 16.07.2019 20:23 
Honda Rincon 680 - problem z redukcja z biegu 3 na 2 na auto
Witam wszystkich.

Mam problem z Honda Rincon 680 2007r
a konkretnie ze zmiana z biegu 3 na 2. jadąc na automacie.
Quad wtedy mocno szarpnie ponieważ redukcja biegu następuje zbyt wcześnie.
W manuału pisze że redukcja z 3 na 2 bieg przy puszczonej manetce ma być przy prędkości 16 mil/h U mnie redukuje przy około 22 milach. Więc dlatego jest to szarpnięcie bo quad jedzie za szybko i nie powinien w tej chwili redukować biegu.
Ale jadąc pod górkę i trzymając bardzo lekko wcisnieta manetkę gazu problemu nie ma. Wtedy redukcja następuje później czyli przy około 18 mil/h i praktyczne szarpnięcia nie ma.
Redukcja z biegu 2 na 1 zawsze wykonuje się prawidłowo.
W serwisowce pisze że quad zmieniając biegi patrzy na prędkość i kat wychylenia przepustnicy.
Wyjątek stanowi tylko redukcja z 2 na 1 gdzie kat wychylenia przepustnicy jest tutaj pomijany. A u mnie akurat ta redukcja działa prawidłowo.
Być może czujnik położenia przepustnicy szwankuje ale jakby tak było to by były inne problemy z obrotami silnika itd. a u mnie ich nie ma. Wszystko poza tym co piszę działa dobrze. Skrzynia i silnik działają dobrze. Przy puszczeniu gazu quad ładnie hamuje silnikiem więc chyba czujnik jest sprawny.

Bardzo proszę wszystkich użytkowników Rincona o informację przy jakiej prędkości quad Wam redukuje bieg z 3 na 2 oraz jakieś propozycje naprawy tego problemu.
Może ktoś by miał do sprzedania interfejs diagnostyczny w normalnej cenie to bym sprawdził ten czujnik.

Dziękuję wszystkim, pozdrawiam


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2011 18:41
Posty: 2586
Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Jarek
Quad: TraktoReX 680 :)
Poprzednie quady: Kawka w ciapki 650
PostWysłany: 16.07.2019 20:39 
Re: Honda Rincon 680 - problem z redukcja z biegu 3 na 2 na
Nie wiem co to znaczy mocno szarpie ,ale u mnie też czuć tą redukcję na rekach i dlatego latam na manualu bo automat mi jakoś nie leży, jak będę miał jutro okazję to się przejadę na automacie i ci powiem przy jakich wartościach redukuje u mnie , zwróć uwagę ,że automat Hondy zachowuje się inaczej względem manetki gazu , jak dasz na full to ciągnie do końca i przerzuca a jak dajesz delikatnie to potrafi zmienić bieg na wyższy dużo szybciej wiec tak jak piszesz jeśli to jest problem to pierwsze co powinno iść do sprawdzenia to tps.


 
Profil

Rejestracja: 16.07.2019 19:50
Posty: 31
Imię: Piotr
Quad: Honda Rincon 680
PostWysłany: 16.07.2019 20:55 
Re: Honda Rincon 680 - problem z redukcja z biegu 3 na 2 na
Występuje jedno mocne szarpnięcie. Takie nagle przyhamowanie.Takie jak piszesz które czuć na rekach. Ja jeżdżę bardziej na automacie bo biegi zmienia lepiej niż ręcznie.
Ręczna zmiana biegów w górę powoduje u mnie że są takie lekkie szarpnięcia. Chyba że nie umiem zmieniać biegow. W manuału pisze żeby odpuszczać gaz przy zmianie biegów ale ja tak nie robię bo quad wtedy nagle zwalnia.
Będę wdzięczny za sprawdzenie u Pana tej prędkości redukcji. Dziękuję


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2011 18:41
Posty: 2586
Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Jarek
Quad: TraktoReX 680 :)
Poprzednie quady: Kawka w ciapki 650
PostWysłany: 16.07.2019 21:16 
Re: Honda Rincon 680 - problem z redukcja z biegu 3 na 2 na
Lepiej sprawdzaj biegi w górę :) na drugim biegu przy 42milach powinieneś mieć odcięcie obrotów następne przy 62mph oczywiście w esp :) , co do redukcji to nie jesteś pierwszy któremu to przeszkadza , no chyba ,że u ciebie jest to naprawdę mocne szarpnięcie , co do szarpnięć do góry to jeśli zmienisz np. przy 25 milach na trzeci bieg to nie powinno występować chyba ,że pociągniesz drugi bieg do końca czyli 41-42 mile i przerzucisz na 3 bieg to wtedy możesz poczuć jak skrzynia zmienia przełożenie i dostaje kopa - jeśli można to nazwać kopem ;) , co do odpuszczania manetki to nigdy nie odpuszczam przy zmianie biegów do góry , choć wiem ,że w manualu piszą o tym po prostu zmieniaj biegi w odpowiednich obrotach i nic ci nie powinno szarpać w eps

-- dodano 16.07.2019 22:16 --

A ,że się zapytam na jakich oponach latasz(rozmiar) i jaki olej używasz ?


Ostatnio zmieniony przez jarecki13, 16.07.2019 21:16, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 16.07.2019 19:50
Posty: 31
Imię: Piotr
Quad: Honda Rincon 680
PostWysłany: 16.07.2019 22:09 
Re: Honda Rincon 680 - problem z redukcja z biegu 3 na 2 na
Opony AT25x10x12 tył
AT25x8x12 przód

Olej dopiero co wymieniony
Olej Motul 5100 10w40


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2011 18:41
Posty: 2586
Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Jarek
Quad: TraktoReX 680 :)
Poprzednie quady: Kawka w ciapki 650
PostWysłany: 16.07.2019 22:21 
Re: Honda Rincon 680 - problem z redukcja z biegu 3 na 2 na
przed zmianą oleju też tak się działo ?


 
Profil

Rejestracja: 16.07.2019 19:50
Posty: 31
Imię: Piotr
Quad: Honda Rincon 680
PostWysłany: 17.07.2019 07:27 
Re: Honda Rincon 680 - problem z redukcja z biegu 3 na 2 na
Tak też.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2011 18:41
Posty: 2586
Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Jarek
Quad: TraktoReX 680 :)
Poprzednie quady: Kawka w ciapki 650
PostWysłany: 17.07.2019 11:50 
Re: Honda Rincon 680 - problem z redukcja z biegu 3 na 2 na
Moja zrzuca bieg przy 21~20 milach i czuć jak bieg jest redukowany do 19~18 mil ale delikatnie, jak zrzuca bieg na lekko wciśniętej manetce to praktycznie nie czuć w ogóle, ja latam na oponach 26" więc może być lekkie przekłamanie na liczniku. Honda to nie samochód w automacie co ma np.6 biegów więc zmianę będzie zawsze czuć , bardziej się skup czy ci odpowiednio przełącza do góry , na 3 bieg przy lekko wciśniętej manetce zmienia przy 23~24 milach.


 
Profil

Rejestracja: 16.07.2019 19:50
Posty: 31
Imię: Piotr
Quad: Honda Rincon 680
PostWysłany: 17.07.2019 14:45 
Re: Honda Rincon 680 - problem z redukcja z biegu 3 na 2 na
Dziękuję za sprawdzenie.
Widzę że z tymi biegami jest u Ciebie podobne.
Tylko to szarpnięcie zapewne jest u mnie jednak większe.
Do góry biegi mi zmienia dobrze.
A spytam jeszcze o silnik.
U mnie na wolnych obrotach i podczas dodawania gazu gdy quad nie jedzie dźwięk silnika jest ok.
Ale gdy jadę to podczas przyspieszania słychać taki jakby specyficzny stukot- klekot. Tak jakby przy wybuchu mieszkanki w cylindrze. Czy u Ciebie też takie coś występuje ? Jest to dźwięk który nie idzie uzyskać na postoju. Musi być obciążenie silnika.


Ostatnio zmieniony przez piotrpop20, 17.07.2019 14:45, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2011 18:41
Posty: 2586
Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Jarek
Quad: TraktoReX 680 :)
Poprzednie quady: Kawka w ciapki 650
PostWysłany: 17.07.2019 15:25 
Re: Honda Rincon 680 - problem z redukcja z biegu 3 na 2 na
Szarpnięcie będziesz miał zawsze bo co by nie było redukujesz bieg i zmienia się przełożenie , ja latam na esp i jak zredukujesz z 3 na 2 przy 15 milach to nie ma szarpnięcia w ogóle bo są za niskie obroty co skutkuje słabszym hamowaniem silnikiem . Co do dźwięków to Honda wydaje różne począwszy od maszyny do szycia na luzie po dźwięk diesla przy raptownym dodawaniu gazu, tak samo jak odpalisz i przyłożysz ucho do wtrysku usłyszysz jak pracuje , jeśli nie masz stuków na zaworach lub metalicznego dźwięku jak by łańcuch się ocierał o karter to możesz być spokojny ogólnie Rincon to specyficzna maszyna. Jak zaczynałem na nim jazdę to też miałem tyle pytań do dźwięków i skrzyni co Ty , teraz już zrobiłem na nim ponad 10 tyś km i tak samo jak chodził to chodzi dalej , wymieniaj olej max co 1000 km i latać , pamiętaj ,że jak będziesz zmieniał filtr oleju to tam masz metalową podkładkę i ona tam musi być , często bywa ,że ludzie ją wywalają ze starym filtrem bo się do niego przykleja


 
Profil

Rejestracja: 16.07.2019 19:50
Posty: 31
Imię: Piotr
Quad: Honda Rincon 680
PostWysłany: 17.07.2019 16:42 
Re: Honda Rincon 680 - problem z redukcja z biegu 3 na 2 na
Dziękuję za odpowiedź.
Będę jeździł w takim razie na ESP. A czy można startować z 2 biegu bo jedynka jest dość krótka. Ja jeżdżę głównie po asfalcie. Zawory ustawiałem i raczej są ok. Byłem u mechanika żeby osłuchał silnik, ale nim nie jechał. Ogólnie chodzi ładnie a jak mówisz żeby się tym nie przejmować to ok.
Mechanik słyszał taki lekki metaliczny odglos na lekkim gazie. Ja go nie słyszałem.
Na wolnych obrotach go nie ma tylko po dodaniu lekko gazu. Mówił żeby się tym nie przejmować tylko obserwować jak będzie dalej.
Ale jest bardzo niewielki, ciężko go usłyszeć.
Mówił że to raczej nie łańcuch.
Poprzedni właściciel mówił mi że miał taki metaliczny dźwięk i że wymienił napinacz łańcucha i to rozwiązało problem. Ale to było parę lat temu, może znów on szwankuje jak Pan myśli ? Mój quad ma 11 tys km przebiegu i 600 godzin. Przebieg mam potwierdzony od pierwszego właściciela który zrobił nim 95% przebiegu. Więc raczej jest oryginalny bo nie miał interesu mnie oklamywac.


Ostatnio zmieniony przez piotrpop20, 17.07.2019 16:42, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2011 18:41
Posty: 2586
Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Jarek
Quad: TraktoReX 680 :)
Poprzednie quady: Kawka w ciapki 650
PostWysłany: 17.07.2019 17:07 
Re: Honda Rincon 680 - problem z redukcja z biegu 3 na 2 na
Można ,ale się nie powinno bo tarcze nie ciągną tak jak powinny i się bardziej zużywają , ja ruszam zawsze z jedynki i praktycznie do razu wrzucam 2 i zaraz 3 i tak latam , jak latam gdzieś szutrami to praktycznie cały czas na 3 w terenie ciężkim 1 po bezdrożach 1 lub 2 , musisz się przyzwyczaić do esp jak go poznasz to nie będziesz chciał inaczej jeździć , co do metalicznego dźwięku to się nie przejmuj , obojętnie gdzie byś nie przyłożył stetoskop do silnika to co innego będziesz słyszał , ważne abyś pilnował tych dźwięków jak grzechotka (łańcuszek rozrządu lub łańcuszek pompy oleju) , zawory i oczywiście zgrzyt przy zmianie biegów , pamiętaj aby poprawnie zmieniać biegi (D_N_R) stanowczo i bez podniesionych obrotów bo skrzynie zniszczysz , jeśli będzie pilnował podstawowych rzeczy to maszynka ci posłuży jeszcze długo


 
Profil

Rejestracja: 16.07.2019 19:50
Posty: 31
Imię: Piotr
Quad: Honda Rincon 680
PostWysłany: 22.07.2019 21:29 
Re: Honda Rincon 680 - problem z redukcja z biegu 3 na 2 na
Dziękuję za rady.
Będę się stosował go nich.
Jakby coś to będę jeszcze pisał.
Dziękuję i pozdrawiam

-- dodano 22.07.2019 21:29 --

Witam

Jeśli można jeszcze zapytać to spytałbym o jedną rzecz. Otóż w czasie jazdy po asfalcie często załącza się wentylator na chłodnicy. Czytałem na forach, piszą że dużo ludzi też tak ma i to nawet w nowych quadach. Chciałbym spytać czy Pan też tak ma?
Wymieniłem płyn bo myślałem że stary ale był ok, wyglądał jakby był nowy. Wymiana nic nie dała. Termostatu nie ruszałem. Nie wiem czy one tak mają ? Dziękuję i pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez piotrpop20, 22.07.2019 21:29, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2011 18:41
Posty: 2586
Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Jarek
Quad: TraktoReX 680 :)
Poprzednie quady: Kawka w ciapki 650
PostWysłany: 22.07.2019 23:44 
Re: Honda Rincon 680 - problem z redukcja z biegu 3 na 2 na
Zdejmij te plastiki co osłaniają chłodnicę z boku , odkręć chłodnicę oleju od reszty quada(2 śrubki na górze chłodnicy oleju) lekko ją odchyl i umyj porządnie , zlej ją wężem ogrodowym , popsikaj jakimś preparatem do mycia aluminium , zlej znowu porządnie wodą, do tego kup dwie zwykłe nakrętki chyba 13 lub 12 i włóż je pomiędzy chłodnicę oleju a wody w miejscu gdzie jest mocowana , potem włóż dwie śruby które mocują chłodnicę oleju i będziesz miał już lepsze dojście do mycia. co do włączania się chłodnicy w trakcie jazdy po czarnym to raczej nie włącza się jak jadę szybko co innego w mieście przy dużych temperaturach , często w rinconie problem leży właśnie pomiędzy chłodnicą oleju a wody , nie ma tam praktycznie w ogóle miejsca na dobre mycie a całe błoto często zalepia jedną i drugą chłodnicę co skutkuje częstym włączaniem się wiatraka , podstawa to dobrze umyj chłodnicę , weź potem latarkę i przyświeć od wewnętrznej strony wtedy będziesz widział czy jest dalej zalepiona czy nie , najważniejsze aby ci się kontrolka temperatury nie zapalała, jeśli się nie zapala to nic mu nie będzie , ale lepiej zrób tak jak ci mówię bo później może być już tylko gorzej ;)

-- dodano 23.07.2019 00:44 --

,,odkręć chłodnicę oleju od reszty quada(2 śrubki na górze i 2 na dole )'' do tego nie dwie nakrętki 12 lub 13 tylko cztery-małe sprostowanie :) , jak będziesz miał ją zdystansowaną to lepiej ci ją będzie myć i syf się tak nie będzie zbierał


Ostatnio zmieniony przez jarecki13, 22.07.2019 23:44, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 16.07.2019 19:50
Posty: 31
Imię: Piotr
Quad: Honda Rincon 680
PostWysłany: 27.07.2019 22:11 
Re: Honda Rincon 680 - problem z redukcja z biegu 3 na 2 na
Witam
Dziękuję za odpowiedź. Wyczyściłem chłodnice, w sumie było wszystko w miarę czyste.
Spytał bym jeszcze jeśli można o silnik i wężyk który wychodzi spod pompy wodnej.
U mnie jest tak że przy mocnym przyśpieszaniu oraz przy zwalnianiu (zwalnianie przy bardzo lekko naciśniętym gazie) występuje taki dźwięk silnika podobny do diesla. Czy Pan też ma taki dziwny dźwięk ?

Drugie pytanie. Od spodu quada tam przy pompie wodnej jest taki wężyk z wyjściem na zewnątrz. On jest u mnie lekko wilgotny w środku. Raczej się z niego nie leje. Z tego co czytałem, jak się z niego leje to znaczy że pompa jest nieszczelna. Czy Pan też tak ma ?
Dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 60 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 38 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.