Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - użytkownicy BigBeara
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 16.06.2024 06:45



Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
użytkownicy BigBeara 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 25.12.2005 17:05
Posty: 25
Miejscowość: woj. mazowieckie
Quad: byl: yfm400, jest: trx500fa
PostWysłany: 20.07.2006 12:15 
użytkownicy BigBeara
Panie i Panowie,

Szukam użytkowników Yamahy BigBear model 400.
Mam u siebie jakis kłopot z elektryką, a dokładnie z obwodem sterowania wentylatorem, który to problem ujawnił się teraz latem ;)
Chcialbym prosić o sprawdzenie parametrów kilku elementów z dobrze działającej instalacji, żeby porównać u siebie i namierzyć usterkę.

A może ktoś z użytkowników ma service manual Yamahy do tego modelu?
Mam i mogę w zamian udostępnić książkę Haynesa o BigBearach, ale akurat specyficznym cechom elektryki w modelu 400 nie poświęcono tam zbyt duzo.

proszę o info na grupie lub na PW.
pozdrowienia


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17.11.2003 13:46
Posty: 598
Miejscowość: okolice Warszawy
Quad: zostawił mi pamiątkę na głowie
PostWysłany: 20.07.2006 12:31 
Re: użytkownicy BigBeara
louki napisał(a):
...A może ktoś z użytkowników ma service manual Yamahy do tego modelu?...

Podaj producencki kod tego modelu
Np. YFM400FWA

_________________
ASTERIX 100% original


 
Profil

Rejestracja: 25.12.2005 17:05
Posty: 25
Miejscowość: woj. mazowieckie
Quad: byl: yfm400, jest: trx500fa
PostWysłany: 20.07.2006 13:32 
kod modelu: YFM400NM * lub NMC, FM, FMC (inne z tego rocznika 2000)

* najprawdopodobniej, bo nawet w serwisie Yamahy nie udało się tego stwierdzić po numerze ramy ze 100-procentową pewnością :)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2004 14:17
Posty: 3014
Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
PostWysłany: 20.07.2006 13:43 
Łukasz, a ze 350 ci nie pasuje? Jeśli nie omówiono tego zbyt dokładnie, znaczy że elektryka jest bardzo podobna jak i nie identyczna z 350 - taką taktykę stosuje przynajmniej Clymer. BTW< Mógłbyś napisać coś więcej na temat tego problemu - nie załącza ci się, za wolno kręci?

_________________
Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski :)


Ostatnio zmieniony przez aXcid, 20.07.2006 13:50, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17.11.2003 13:46
Posty: 598
Miejscowość: okolice Warszawy
Quad: zostawił mi pamiątkę na głowie
PostWysłany: 20.07.2006 13:47 
Zobacz tą:
http://www.cdauto.ru/ATV/YFM400FWAN_5TE2-AE1.PDF

Lub poszperaj generalnie tutaj: http://www.autocd.ru/YamahaOwnerManuals.html
Dział:
Yamaha. ATV 2001-2003. Сервисные мануалы.

_________________
ASTERIX 100% original


 
Profil

Rejestracja: 25.12.2005 17:05
Posty: 25
Miejscowość: woj. mazowieckie
Quad: byl: yfm400, jest: trx500fa
PostWysłany: 20.07.2006 14:50 
Dzięki za rady, ale YFM400FWA to Kodiak; na tym sajcie już kiedyś szukałem, jest dużo super rzeczy ale akurat dla mojego nie ma.

Kodiak 400 i nawet modele 350 BigBeara maja zupelnie inaczej rozwiązane - elektrycznie - obwody do temperatury i sterowanie chłodzeniem. w kodiaku są chyba dwa czujniki temperatury - oleju i płynu sterujące wiatrakiem i lampką, a w BB350 chyba wcale nie ma wiatraka i tego problemu hihi.

w BB400 jest pojedynczy czujnik temperatury oleju z tyłu bloku silnika, potem jest pewien tajemniczy element Yamahy typu black-box sterujacy lampą ostrzegawczą temperatury i przekaźnikiem, który z kolei steruje zamknięciem obwodu wiatraka na chłodnicy. Jest jeszcze przerywacz w końcowym obwodzie wiatraka (chyba też jakiś termiczny).

objaw u mnie i moja hipoteza: nie ma pętli histerezy przy włączaniu i wyłączaniu wiatraka. włączenie/wyłączenie następuje w jednym miejscu (dla jednej wartości rezystancji podanej z czujnika) co sprowadza się do tego ze po osiągnięciu termperatury granicznej przekaznik zaczyna się przełączać w kółko z dużą częstotliwością i niemiłym zgrzytem (w końcu padnie). Gdy temp. silnika już porządnie wzrośnie i pokona tę wartość graniczną, to zawyczaj wiatrak się włącza i chodzi OK (tak obstawiam, bo raczej odpuszczam jak zaczyna rzęzić przekaźnik).
Generalnie stawiam na ten element sterujący który chyba powinien wymuszać sterowanie przekaźnikiem w pętli temperatury/rezystancji. Chyba że to sam czujnik temp. powinien działać w pętli (w manualu do Kodiaka widziałem procedurę kontroli czujnika i tam tak jest, ale u mnie on tak nie działa, tylko analogowo i to nieliniowo w funkcji temperatury).

co ciekawe pętlę ową da się zauważyć gdy silnik nie pracuje, ale jest baaaardzo mała (ok. 10 omów między wartościami granicznymi czujnika 950 - 960 omów) - wg mnie za mała.
Gdy silnik działa, przełączanie "w kółko" występuje przy wartości znajdującej się dokłądnie po środku między wartościami granicznymi (955ohm). To chyba się wiąże z bardziej stabilnym zasilaniem gdy silnik nie pracuje i wtedy tak minimalne różnice w wartościach odgrywają rolę.


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 6 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.