Yamaha Grizzly 450 IRSDane Techniczne:Silnik:Typ silnika: Jednocylindrowy, chłodzony cieczą, 4-suwowy silnik SOHC z 4 zaworami
Pojemność skokowa: 421 cm3
Średnica x Skok tłoka: 84,5 x 75,0 mm
Stopień sprężania: 10,0 : 1
Smarowanie: Mokra miska olejowa
System paliwowy: BSR33/1
Rozruch: Elektryczny i ręczny
Takt silnika: czterosuwowy
Chłodzenie: cieczą
Rozrząd: OHC (wałek rozrządu znajduje się w głowicy)
Zasilanie: gaźnik
Prędkość maksymalna: 86 km/h
Moc: 28 km
Układ napędowy:Przeniesienie napędu: wał (cardan)
Skrzynia biegów: Ultramatic® z paskiem klinowym i możliwością hamowania silnikiem, H/L/N/R/P
Napędy: On-Command® 2WD/4WD/z blokowanym dyferencjałem
Zawieszenie:Przód: Niezależne, dwuramienne, 5 pozycji ustawienia amortyzatora, skok 160 mm, podwójny wahacz
Tył: Niezależne, dwuramienne, 5 pozycji ustawienia amortyzatora, skok 180 mm, podwójny wahacz
Układ hamulcowy:Przód: Hydrauliczne, podwójne tarcze
Tył: Multi-tarcza zamknięta w kąpieli olejowej
Opony:Przód: AT 25 x 8-12
Tył: AT 25 x 10-12
Wymiary:Długość: 1993 mm
Szerokość: 1093 mm
Wysokość: 1120 mm
Wysokość siedzenia: 850 mm
Rozstaw osi: 1233 mm
Inne parametry:Min. promień skrętu: 3,0 m
Układ sterowania: Ackermann
Obciążenie bagażnika przód: 40 kg
Obciążenie bagażnika tył: 80 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 15 litrów
Pojemność zbiornika oleju: 2,6 litrów
Uciąg: 500 kg-f
Prześwit: 245 mm
Przydatne informacje na temat Grizzly/Kodiak 450:Jakie stosować oleje?Silnik: zalecany jest olej silnikowy o oznaczeniu 10W40 (osobiście polecam Motul 5100 – pół syntetyk)
Przekładnie (dyfry):
Przód:
1) SAE 80 API „GL-4” – zalecany 80W90, możliwy też Yamaha Friction Modified Shaft Drive Gear Oil zamiennie MOBILFLUID 424
Ilość oleju w przednim dyfrze: 0,28 litra,
Tył:
1) mokry hamulec:
- UWAGA tylko - Yamaha Friction Modified Shaft Drive Gear Oil zamiennie MOBILFLUID 424
Ilość oleju w tylnym dyfrze: 0,50 litra (mokry hamulec),
2) hamulec tarczowy:
- SAE 80 API „GL-4” – zalecany 80W90, możliwy też Yamaha Friction Modified Shaft Drive Gear Oil zamiennie MOBILFLUID 424
Ilość oleju w tylnym dyfrze: 0,25 lub 0,16 litra - uzależnione od roku modelowego
Jaka świeca i przerwa?Oznaczenie świecy: DR8EA/NGK
Przerwa na świecy: 0,6 – 0,7 mm
Jaki filtr oleju?Oznaczenia filtra oleju: HF 303 / HF 204
Ile płynu chłodniczego i jaki roztwór?Ilość płynu chłodniczego: 1,32 litra
Roztwór: 1/1 (płyn chłodniczy/woda)
Jakie wymiary paska?Szerokość paska napędowego: 30,7 mm
Minimalny limit: 27,6 mm
Jaki płyn hamulcowy?Zalecany płyn hamulcowy: DOT 4
Jakie ciśnienie w oponach?Minimalne ciśnienie opon (seryjnych): 22 kPa (0,22 kg/cm3, 3,2 psi)
Standardowe ciśnienie opon (seryjnych): 25 kPa (0,25 kg/cm3, 3,6 psi)
Jaki rozstaw śrub?Rozstaw śrub (koła): 4/110
Ile ma rezerwa paliwa?Rezerwa paliwa: 4,5 Litra
Jakie luzy zaworowe?Luzy zaworowe:
Ssący: 0,06-0,10
Wydechowy: 0,16-0,20
Jak odpowietrzyć hamulce?Odpowietrzanie hamulców: Na odpowietrznik załóż przezroczysty wężyk który pomoże w sprawdzeniu czy leci płyn czy powietrze. Zależnie który hamulec chcemy odpowietrzyć procedura jest następująca:
- gdy odpowietrznik jest zakręcony pompujemy 3-4 razy klamkę aż będzie twarda,
- przytrzymujemy klamkę wcisniętą,
- druga osoba odkręca odpowietrznik (na chwilę), klamka robi się miękka, patrzymy co leci
- zakręcamy odpowietrznik
Procedurę powtarzamy kilka razy aż to otrzymania wymaganego efektu.
W jaki sposób sprawdzić stan oleju silnikowego?Procedura sprawdzenia oleju silnikowego:
- sprawdź czy sprzęt stoi równo (nie jest pod skosem itp.)
- odpal quada
- niech chodzi 10 minut na niskich obrotach
- zgaś quada
- odczekaj 1-2 minuty
- wykręć bagnet
- wytrzyj bagnet szmatką
- włóż bagnet (bez wkręcania!!)
- sprawdź stan oleju
UWAGA!! Oleju nie powinno być powyżej poziomu MAX ponieważ może to grozić uszkodzeniem uszczelki. Stan oleju powinien być na środku miarki (1/2 między max a min).
Jak się załącza 4x4 i blokadę?Załączenie napędu 4x4 i blokady:
Napęd 4x4 jak i blokadę dyferencjału powinno się załączać w prędkościach nie przekraczających 20 km/h gdyż może dojść do uszkodzenia elementów. Gdy załączy się blokada dyferencjału zapali się czerwona lampka na wyświetlaczu – mruganie lampki oznajmia iż blokada nie została załączona.
Przydatne linki na forum:Wymiana łożysk Kodiak 450Wybór oponProblem z biegami Kodiak/Grizzly 450Rozgrzewanie quadaWymiana przegubu - poradnik z Grizzly 700 ale tutaj jest podobnie także może się przydaćService Manual Kodiak 450Żarówki Yamaha Grizzly 450Przycisk overrideJak wymontować przednie lampy Kodiak/Grizzly 450Ile oleju Kodiak/GrizzlyUkład hamulcowy Grizzly 450Numery katalogowe części Kodiak 450Wymiana paska napędowego Wolverine 450 - silnik taki jak sam w Kodiaku czy Grizzly 450 - dlatego też wklejam bo może okazać się przydatnyJak odkręcić filtr oleju Grizzly/Kodiak 450Jak nasmarować przegub Grizzly/Kodiak 450Poradnik ustawiania luzów zaworowych Grizzly/Kodiak 450Przydatne zdjęcia serwisowe:Miejsce w którym znajduje się nr. VIN pojazdu:Nr. VIN znajduje się przed przednim dyfrem po lewej stronie quada na dole ramy.
Sprawy związane z wymianą i kontrolą oleju:Zdj nr. 1)
Pokazany jest bagnet sprawdzania oleju silnikowego. Aby dojść do bagnetu należy zdjąć plastikową pokrywę z lewej strony quada. Pamiętamy że przy sprawdzaniu oleju bagnet wkładamy nie wkręcając !
Zdj nr. 2)
1. Śruba spustowa oleju silnikowego (główna śruba).
2. Śruba spustowa oleju silnikowego wraz ze skrzyni biegów. Zalecane jest odkręcanie tej śruby co jakiś czas z powodu osadzających się drobinek metalu na sitku które znajduje się pod śrubą. Należy uważać przy odkręcaniu śruby nr. 2 aby nie wypadło nam sitko w raz z innymi elementami ze zdjęcia nr. 3.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Informacje zaczerpnięte głównie z internetu także jeśli znajdzie ktoś nie prawidłowe dane lub inne błędy proszę o pisanie na PW - zostanie poprawione. Temat będzie aktualizowany na bieżąco.
~FurioX