Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Naprawa mechanizmu ssania
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 27.04.2024 11:40



Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Naprawa mechanizmu ssania 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 28.03.2016 23:50
Posty: 4
Imię: Marian
Quad: Yamaha Kodiak 4x4
Poprzednie quady: -
PostWysłany: 06.04.2016 23:45 
Naprawa mechanizmu ssania
Witajcie.
Mam poważny problem.
Albo tak już było (świeżuśki nabytek - tyle, że jak kupowałem to chodził jak malina), albo ktoś w aso przy rozbieraniu bebechów do regulacji zaworów połamał mi taką upierdliwą część za którą chcą 210zł
Wg, Yamahy nazywa się to Starter Set 5gh-1410a-00
Na razie nie zamawiałem bo 210 piechotą nie chodzi.
Problem jest taki, że linka ssania nie wraca.
Generalnie to po regulacji zaworów, quad zaczął mieć problem z zapalaniem, a jak już zapali to potrafi sobie od czasu do czasu zgasnąć, może za bardzo się z nim cackam jeszcze albo przez tą ... zasysa lewy luft.
Zastanawiam się też czy kruciec jest szczelny...
No ale skupmy się na razie na naszym "zestawie startowym" od którego chce/muszę zacząć.
Czy ktoś miał może doświadczenie w tym temacie?
Wyśledziłem, że Mikuni bsr33/1 był montowany nie tylko w Kodiaku <odkrycie roku ;]>
Montowali go również w Lucky Star 250/300, oraz w Yamaha XV 1600 WILD STAR 99-04r pewnie w innych sprzętach też, ale do nich można znaleźć tzw. zestaw naprawczy ssania.
Może się ktoś wypowiedzieć w temacie? Będę wdzieczny.
Pozdrawiam


 
Profil

Rejestracja: 03.12.2013 13:59
Posty: 185
Miejscowość: Warszawa
Quad: Kymco MXU 500i IRS, LS 300U
PostWysłany: 07.04.2016 06:42 
Re: Naprawa mechanizmu ssania
Zestaw możesz kupić taniej. Jeśli to rzeczywiście jest ten sam gaźnik co w lucku, to np. tutaj: http://www.motomaniak.home.pl/sklep/p72 ... lawik.html

Ja na Twoim miejscu jednak bym sprawdził, czy problem z powrotem nie leży w lince. Jeżeli dławik chodzi płynnie w gaźniku, nie jest brudny, zapieczony to wina raczej linki lub jej montażu.


 
Profil

Rejestracja: 29.03.2016 18:55
Posty: 13
Imię: Dawid
Quad: SMC Jumbo 300
PostWysłany: 07.04.2016 09:57 
Re: Naprawa mechanizmu ssania
a jakiś inny gaźnik z podobnym mechanizmem używany szukałeś? byś miał części i pewnie dużo taniej by Ci to wyszło.


 
Profil

Rejestracja: 28.03.2016 23:50
Posty: 4
Imię: Marian
Quad: Yamaha Kodiak 4x4
Poprzednie quady: -
PostWysłany: 14.04.2016 22:54 
Re: Naprawa mechanizmu ssania
dławik jest ok, ewidentnie jest niestety złamany króciec linki,
poniżej zdjęcie

Image

linkę też przy okazji skontroluję i podsmaruję - dzięki Bucz

DawidTczew szukałem podobnego gaźnika ale znalazłem tylko taki do Kodiaka za 400

W Zabrzu w MotoHybrid ściągną mi ten zestaw dedykowany do Yam. XV 1600, mogę namacać ale nie kupować /u nich odziwo 103zł/ więc trzymam kciuki.. dam znać..

-- dodano 13.04.2016 23:21 --

admin, przepraszam, że nie zedytowałem ale nie widzę tego nigdzie...

wracając do tematu
dostałem w moje ręce ten zestaw naprawczy do XV 1600 99'-02' - 100zł -
króciec pasuje jest metalowy to się przynajmniej nie połamie - trzeba przełożyć jedną mała uszczelkę z oryginału bo w zamienniku nie dali, niestety daje inne ułożenie dławika.
oryginalna sprężyna jest za duża, z zestawu mniejsza ale też daje inne ułożenie w sensie, że dławik pozostaje lekko wysunięty.
Na lince mam regulację ale mam ją wkręconą na maxa a i tak linka za krótka żeby domknąć, w service manualu napisano, że dławik powinien poruszać się wewnątrz o 15 mm między full otwarciem a full zamknięciem - aktualnie porusza się o 14 mm a do tego jest w stosunku do króćca bliżej niż na oryginale czyli zostaje uchylony - przynajmniej tak mi się wydaje

Pomysła na: dopasować dłuższą linkę z regulacją i spróbować ustawić ssanie tak aby domykało się do końca.

Problem zapalania wstępnie zażegnany - wymieniony filtr paliwa (miałem taki na przewodzie zasilającym i wymieniona świeca na nową - stara była kosmicznie czorna)

Swoją drogą czy Wy przewód paliwowy macie dodatkowo w takiej osłonie? na części odcinka - ściągnąłem to chyba niepotrzebnie wydaje mi się, że to miało pełnić funkcję osłony termicznej przewodu...

Generalnie obecnie jak zapalę na zestawie króciec z zamiennika sprężyna też i oryginalny dławik ( z zestawu ma za krótki trzpień) to obroty pomimo zamkniętego ssania są za wysokie.

Czy są tutaj jacyś spece od gaźników bo mam też wyjście awaryjne w sensie wyregulować obroty biegu jałowego - tylko pytanie brzmi czy to ma szanse powodzenia czy nie zmieni się "charakterystyka pracy gaźnika" i gdzieś tam na wysokich obrotach nie zacznie "mu brakować" albo "będzie za dużo" paliwa?

Czekam na komentarze, a poniżej zdjęcie starych i nowych cześci...
Image

-- dodano 14.04.2016 22:54 --

Drodzy mi... Sprawy potoczyły się następująco:

Wyśledziłem sobie w katalogu linkę która zbliżona jest do oryginalnej ale jest dłuższa... Okazało się, że linka do Ogara nada się najlepiej - regulacja te sprawy.... a pozatym 7.29zł w hurcie.

Okazało się, że w stosunku do oryginalnej końcówka/zaczep przy gaźniku jest za duży.... Szlifierka stołowa i szczypce po 15 minutach ostrożnego szlifowania, by nie zepsuć linki, poradziły sobie na tyle by mogła przejść przez nasz krócieć...
Górna końcówka zaczepiana do manetki jest ociupinkę inna mniejsza ale bez problemu wskakuje w gniazdo manetki i działa.

Generalnie metalowe kolanko wymagało delikatnego dogięcia w imadle, i z racji tego, że przed kolankiem / regulacją nie ma gumowego zakończenia dodatkowo nałożyłem koszulkę termokurczliwą.
Troszkę regulacji i ssanie chodzi aż miło...

Podsumowanie: oryginalny plastikowy króciec w Aso 240zł
metalowy krucieć plus dłuższa linka 107,29zł

a... no tak zapomniałem dodać, że mimo regulacji trzeba było użyć podkładki przy manetce, bo nie szło wyregulować ssania - zastosowałem stary połamany krócieć...

poniżej zdjęcia:

Image

Image

Image

Image

Zapraszam w razie pytań.


Ostatnio zmieniony przez marivip 14.04.2016 22:54, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 4 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 14 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.