Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Yamaha G660 pasek problemy
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 09.05.2024 22:29



Odpowiedz  [ 30 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Yamaha G660 pasek problemy 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 06.08.2004 10:52
Posty: 65
Miejscowość: Szczecin
Quad: Grizzly 660
PostWysłany: 25.02.2009 13:00 
Mam pytanko, czy w Grizzly 660 także wariator podlega regulacji jak piszecie powyżej?

Ciągle rwą mi się paski i za cholerę nie mogłem znaleźć przyczyny.

Z tego co pisał aX i po obejrzeniu jednego z pasków, które nie rozsypały się na strzępy, widzę na nim wyraźne rozwarstwienie, a trzymając pasek i patrząc wprost na niego(strzałki kierunku ruchu skierowane ku górze), po lewej stronie paska widoczny jest większe działanie siły, która stopniowo pasek uszkadzała (wyrwane częściowo zęby i nadtarta lewa strona paska)

Na podstawie powyższych postów i tego, jak pasek wygląda mogę tylko domyślać się, iż zrywanie pasków jest spowodowane skopanym kątem koła sprzęgła odśrodkowego.

Czy dobrze się domyślam aX?


 
Profil
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 25.02.2009 17:13 
Gładzie kół nie mają wrzerów?


 
Profil Facebook WWW

Rejestracja: 06.08.2004 10:52
Posty: 65
Miejscowość: Szczecin
Quad: Grizzly 660
PostWysłany: 25.02.2009 18:05 
W sumie to tarcze na sprzęgle mają tylko jeden próg. Nie jest on duży, ale palcem wyczuwalny (Powiem więcej, tarcze nie są sparowane, bo z braku laku i kasy, jedna z tarcz została zapożyczona z innego, używanego miśka)

Wcześniej, gdy jedna z tarcz nie była uszkodzona i były one oryginalnie sparowane, załatwiłem dwa paski. Progi były. Wyczuwalne w jednym tylko miejscu. Mniej wiecej na środku tarczy.

To jest bardzo dziwne, ponieważ tak, jak opiałem wcześniej, pasek został naruszony z lewej strony, a tarcza od strony silnika nie ma większych wytarć. Gorzej wygląda ta z większym progiem od strony osłony. I tutaj pasek wygląda zdecydowanie lepiej (kurde muszę to jeszcze raz sprawdzić)

Wszystko zaczyna się w ten sam sposób, czyli od rozwarstwiania paska. Tarcze w bębnie napinającym (czy jak on się zwie) wyglądają OK

A tak swoją drogą, to jaka jest żywotość tarcz wariatora w misku? Nasz ma na liczniku jakieś 15000km

Spróbuję jakieś fotki zapodać tego paska i ewentualnie tarcz.


 
Profil
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 25.02.2009 19:56 
15000km? Hymm sporo. Czy rolki i reszta wariatora są ok? Co z drugim kołem sprzęgła? Było rozbierane?


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.11.2006 23:45
Posty: 5038
Miejscowość: Dolny Śląsk
Quad: RMX 008 MA-NAC
Poprzednie quady: re-RMX
PostWysłany: 25.02.2009 21:25 
Użytkownicy polaris-ów są PEACE nastawienie do innych marek i pomagają jak tylko potrafią ale niestety bez wzajemności z drugiej strony :bezradny: :uśmiech:

_________________
Quad turysta i drapreżyser
http://youtube.com/puniek71
Najlepsze rolki w sieci http://www.youtube.com/watch?v=nku7zOpGIU0
Teoretycznie TAK praktycznie NIE wszystko zależy od interpretacji :D


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 06.08.2004 10:52
Posty: 65
Miejscowość: Szczecin
Quad: Grizzly 660
PostWysłany: 26.02.2009 00:19 
Wybaczcie Panowie szukałem tematu o paskach i ich zrywaniu, i akurat trafiłem na wzorcowo poprowadzony temat, lecz w dziale Polarisa :)

Gdybym nie wspomniał o Miśku, problem mógłby dotyczyć większości maszyn, które posiadają wariator.

Ogólna zasada działania wariatora jest taka sama w kombajnie, jak i w quadzie, a więc troszkę fachowych informacji przyda się nie tylko w rozwiązaniu mojego problemu.

Pod tym względem wiedza Axcida i Sheltona jest bezcenna dla wszystkch...

Wróćmy jednak do odpowiedzi na zadane pytania:

Rolki były wymieniane na nowe, te całe ślizgacze, czy jak to się nazywa zostały stare. Wariator od strony rolek wygląda tak, jak po przejechaniu 15000km :)

Przed zmontowaniem wszystkiego, koło było wyczyszczone do sucha, rolki osadzone w swoich miejscach a wszystko skręcone i zamontowane. Po odpaleniu pasek ułożył się i wariator reagował na zwiększenie obrotów tak, jak powinien.

Nie wiem, czy to ma znaczenie, ale tylne koła w quadzie zostały zmienione z fabrycznych na znacznie szersze i z głębszym bieżnikiem. To z pewnością powoduje większe opory i poślizg paska.


 
Profil
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 26.02.2009 08:16 
Jak oglądasz wariator wgłebienia tam, gdzie pracują rolki są głębokie i regularne?


 
Profil Facebook WWW

Rejestracja: 06.08.2004 10:52
Posty: 65
Miejscowość: Szczecin
Quad: Grizzly 660
PostWysłany: 26.02.2009 08:47 
Teraz to wszystko jest złożone, ale z tego co pamiętam, to w dwóch lub trzech gniazdach gdzie osadzone są rolki, widać większe ślady zużycia niż w innych gniazdach.


 
Profil
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 26.02.2009 09:11 
Może się rolki zawieszają szkoda, że nie masz zdjęć. Zresztą temat trzeba podzielić. Moderatorzy - zapraszam.

To ułatwi sprawę:


Image


 
Profil Facebook WWW
ATVFunsQuad Member
ATVFunsQuad Member
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.11.2007 21:55
Posty: 3986
Miejscowość: Jaworzno i okolice:)
Quad: KQ 700 i kilkanaśCię PolarisĂłw :D
PostWysłany: 26.02.2009 09:22 
Podzielone, coby troszkę porządku wprowadzić


 
Profil Gadu-Gadu WWW

Rejestracja: 06.08.2004 10:52
Posty: 65
Miejscowość: Szczecin
Quad: Grizzly 660
PostWysłany: 26.02.2009 10:06 
Dziękuję Seba :)

Na dniach będzie okazja do rozkręcenia wariatora. Wtedy porobię kilka fotek w makro i umieszczę na forum

Niebawem się odezwę.

Pozdrawiam


 
Profil

Rejestracja: 06.08.2004 10:52
Posty: 65
Miejscowość: Szczecin
Quad: Grizzly 660
PostWysłany: 23.03.2009 13:05 
Tak, jak obiecałem, w poniższym linku znajdują się fotki wariatora:

http://www.rafkow.webd.pl/Grizzly/wariator/

Pasek jest wymieniony na nowy. Wariator jak na razie reguje bez problemów.

Czas pokaże, czy zostanie zerwany kolejny pasek.


 
Profil
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 23.03.2009 13:13 
A jak się mają rolki?


 
Profil Facebook WWW
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 23.03.2009 13:17 
A jak się mają rolki?


 
Profil Facebook WWW

Rejestracja: 06.08.2004 10:52
Posty: 65
Miejscowość: Szczecin
Quad: Grizzly 660
PostWysłany: 24.03.2009 12:00 
Rolki nie są popękane, lecz mają rysy powstające przy normalnym toczeniu się ich po gładziach wariatora.

Wewnętrzne, metalowe tulejki posiadają lekki luz i tak na upartego, to można by je bez problemu z nich wypchnąć ;)

Ten nowy pasek, który założyłem (DAYTONA) jest obustronnie "ozębowany" i nie posiada poprzecznego przekroju w kształcie rombu, lecz jest lekko ścięty na krawędzach (mam nadzieję, że przy takim pasku, siły będą się inaczej rozkładać)

Shelton, co sądzisz o zdjęciach? czy wariator jeszcze pożyje?


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 30 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.