|
Autor |
Wiadomość |
ulap777
Rejestracja: 10.03.2009 21:05 Posty: 137
Quad: Yamaha Grizzly 660 , Aeon Cobra 220
|
Wysłany: 23.04.2012 20:05
Różnica w kołach 25 a 26
Witam. Jak uważacie co bardziej może obciążać napęd w quadzie (łożyska, przeguby) koła maxiis zilla 26 cali na felgach aluminiowych prawie nowe czy opony wanda ala bighorn 25 cali 50 % bieżnika na metalowych chromowanych felgach. Na pewno jak się porówna wagowo całe koła to każde koło z zillą jest lżejsze ale z kolei ma większy obwód. Zillę mają miększy bieżnik i teoretycznie jadąc po asfalcie wewnętrze koło łatwiej się poddaje niż na twardszych wandach oczywiście kosztem ścieralności, ale maxxis zille są szersze o 2 cale z tyłu. Jak uważacie które koła mniej obciążają napęd.Dzięki za informację.Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez D.L-G 27.04.2012 07:26, edytowano w sumie 2 razy
|
|
|
|
paulus71
Rejestracja: 04.07.2007 19:36 Posty: 3431 Miejscowość: W-wa
Imię: Paweł
Quad: Renia 1000 XXC
Poprzednie quady: Outlander 800 XT, Kawasaki Brute Force 750i, Dinli Centhor 700
|
Wysłany: 23.04.2012 20:18
Re: różnica w kołach 25 a 26
zilla obciąży mniej o 1,45345%
sorry ale powtarzasz straszliwe teorie o obciążaniu łożysk, przegubów, drążków a jako przykład dajesz jedne z najlżejszych opon w ogóle
gdybyś zapytał o zille i xtry to można by było dyskutować chociaż kolega ma xtr-y 26" na dinli 700 i problemów brak
ja mam w brutku lift, za chwilę zmieniam zille na 28" , mam dystanse, i wiele innych modyfikacji które podglądałem u raiderów za oceanem
wnioski wyciągnij sam
_________________ zilla 27", hmf 2" end cap, Outlander rear rack, extreme front bumper, 4Xled moto3 off, 2" cvt outlet snorkel, 1,5" wheel spacers, ROX SPEED FX 2" PIVOTING ALUMINUM RISER, HD 4500 winch, canam overfender set, twin air filtr, led rear light
|
|
|
|
zbiju
Rejestracja: 03.06.2009 09:02 Posty: 270 Miejscowość: Szczecinek
Quad: Arktyczny Kotek 2005 400cm
|
Wysłany: 23.04.2012 20:19
Re: różnica w kołach 25 a 26
wydaje mnie się, że BH1 na asfalcie będą bardziej obciążać napęd ze względu na wagę. w błocie chyba będzie odwrotnie. bardziej zille dadzą w kość ze względu na większą przyczepność i większe zagłębianie się w błotku.
_________________ było Eagle 203 jest Arctic Cat
|
|
|
|
ulap777
Rejestracja: 10.03.2009 21:05 Posty: 137
Quad: Yamaha Grizzly 660 , Aeon Cobra 220
|
Wysłany: 23.04.2012 20:27
Re: różnica w kołach 25 a 26
Jak się zakopałem w śniegu na zillach to było czuć na wstecznym że opór jest duży przy ruszaniu
|
|
|
|
zbiju
Rejestracja: 03.06.2009 09:02 Posty: 270 Miejscowość: Szczecinek
Quad: Arktyczny Kotek 2005 400cm
|
Wysłany: 23.04.2012 20:29
Re: różnica w kołach 25 a 26
a BH by się kręciły bez oporu, co zmniejsza obciążenie na podzespołach ale po prostu nie wyjechał byś już
_________________ było Eagle 203 jest Arctic Cat
|
|
|
|
paulus71
Rejestracja: 04.07.2007 19:36 Posty: 3431 Miejscowość: W-wa
Imię: Paweł
Quad: Renia 1000 XXC
Poprzednie quady: Outlander 800 XT, Kawasaki Brute Force 750i, Dinli Centhor 700
|
Wysłany: 23.04.2012 20:31
Re: różnica w kołach 25 a 26
opór znaczy że opony mają grip i wyjadą bighorny by ci wtedy nie obciążyły nic bo po prosty by się ślizgały
_________________ zilla 27", hmf 2" end cap, Outlander rear rack, extreme front bumper, 4Xled moto3 off, 2" cvt outlet snorkel, 1,5" wheel spacers, ROX SPEED FX 2" PIVOTING ALUMINUM RISER, HD 4500 winch, canam overfender set, twin air filtr, led rear light
|
|
|
|
ulap777
Rejestracja: 10.03.2009 21:05 Posty: 137
Quad: Yamaha Grizzly 660 , Aeon Cobra 220
|
Wysłany: 23.04.2012 20:33
Re: różnica w kołach 25 a 26
wiem jak jest na bighornach w zimie bo jeździłem jeden sezon zimowy i dlatego zakupiłem na zimę zille, a że akurat były od znajomego w dobrej cenie 26 to mam takie
|
|
|
|
Kamilson100
Mod-Team Member & Moderator Działu Kawasaki
Rejestracja: 24.10.2010 15:53 Posty: 5477 Miejscowość: Zamość
Imię: Kamil
Quad: 2015 Maverick 1000
Poprzednie quady: BF750, Kymco MXU
|
Wysłany: 23.04.2012 20:37
Re: różnica w kołach 25 a 26
paulus71 napisał(a): zilla obciąży mniej o 1,45345% Mylisz się, mi z obliczeń wyszło 1,5312(8) Możesz zakładać i jedne i drugie, kontroluj paluszka na gazie, a prędzej zajedziesz silnik niż przeguby. Jak nie chcesz mieć oporu w terenie czyli przyczepności to załóż szosowe opony
_________________ Był: BF 750 - MSD tuned by VFJ, Muzzy Pro Full System, Lift 2", Snorkle, DW 3500 hd, Zilla 26", Dwt diablo 12", Overfenders, Twin air, Teryx Belt, Temp gauge, Epi maroon primary, almond secondery springs, Protraper bar mount, Fasstco Flexx bar, Airscreen removed, Oil cooler, xVision LED bar, XRW spacers, smoked tail light ! Kanał Youtube !
|
|
|
|
paulus71
Rejestracja: 04.07.2007 19:36 Posty: 3431 Miejscowość: W-wa
Imię: Paweł
Quad: Renia 1000 XXC
Poprzednie quady: Outlander 800 XT, Kawasaki Brute Force 750i, Dinli Centhor 700
|
Wysłany: 23.04.2012 20:44
Re: różnica w kołach 25 a 26
ulap777 napisał(a): wiem jak jest na bighornach w zimie bo jeździłem jeden sezon zimowy i dlatego zakupiłem na zimę zille, a że akurat były od znajomego w dobrej cenie 26 to mam takie jak masz te zille i masz tereny żeby na nich latać to zostaw je na gadzie i zamykamy temat
_________________ zilla 27", hmf 2" end cap, Outlander rear rack, extreme front bumper, 4Xled moto3 off, 2" cvt outlet snorkel, 1,5" wheel spacers, ROX SPEED FX 2" PIVOTING ALUMINUM RISER, HD 4500 winch, canam overfender set, twin air filtr, led rear light
|
|
|
|
ulap777
Rejestracja: 10.03.2009 21:05 Posty: 137
Quad: Yamaha Grizzly 660 , Aeon Cobra 220
|
Wysłany: 26.04.2012 22:14
Re: różnica w kołach 25 a 26
teren to raczej twarde ubite drogi leśne i co jakiś czas jakieś błotka ale z 90 % terenu to drogi leśne
-- dodano 26.04.2012 22:14 --
Pytałem kilku mechaników i twierdzą, że koło o większym obwodzie bardziej obciążą przeguby itd.Teraz już sam nie wiem co robić...
Ostatnio zmieniony przez ulap777, 26.04.2012 22:14, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
Kamilson100
Mod-Team Member & Moderator Działu Kawasaki
Rejestracja: 24.10.2010 15:53 Posty: 5477 Miejscowość: Zamość
Imię: Kamil
Quad: 2015 Maverick 1000
Poprzednie quady: BF750, Kymco MXU
|
Wysłany: 26.04.2012 22:18
Re: różnica w kołach 25 a 26
ulap777 napisał(a): Pytałem kilku mechaników i twierdzą, że koło o większym obwodzie bardziej obciążą przeguby itd.Teraz już sam nie wiem co robić... To logiczne akurat.. no ale daj spokój to są zbyt małe różnice żeby problem z tego tytułu robić.. Nic Ci się nie stanie z przegubami, możesz mi wierzyć. No chyba że będziesz się zabijał i driftował na zakrętach, to już inna sprawa.
_________________ Był: BF 750 - MSD tuned by VFJ, Muzzy Pro Full System, Lift 2", Snorkle, DW 3500 hd, Zilla 26", Dwt diablo 12", Overfenders, Twin air, Teryx Belt, Temp gauge, Epi maroon primary, almond secondery springs, Protraper bar mount, Fasstco Flexx bar, Airscreen removed, Oil cooler, xVision LED bar, XRW spacers, smoked tail light ! Kanał Youtube !
|
|
|
|
Użytkownik usunięty
|
Zbanowany |
Rejestracja: 24.09.2008 06:31 Posty: 2921
|
Wysłany: 26.04.2012 22:44
Re: różnica w kołach 25 a 26
ulap777zilla obciąży Ci dużo bardziej z racji swojej konstrukcji a nie wagi, czy rozmiaru jak się przypatrzysz ma małą powierzchnię styku z podłożem co powoduje wgryzanie się jej w podłoże w błocie doskonale sobie poradzi ale będzie działała jako łopata i będzie dużo wybierać = dużo obciążać BH jest neutralna, cięższa ale będzie miała mniejsze opory w trudnym terenie... nie będzie też jechała w błocie... pomyśl o AT - wg mnie najlepsza opona na rynku niestety obciąża łożyska bo trzyma w zakrętach jak głupia jak chcesz mieć lajt dla quada to są jeszcze jakieś Dunlopy z delikatną jodełką
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 18.05.2012 09:00
Re: Różnica w kołach 25 a 26
Cięższe opony mają znacznie jeśli będziemy używać ich przez dłuższy okres czasu. Reszta zależy od stanu technicznego i stylu jazdy. Jak ktoś jeździ agresywnie to prędzej czy później złapie luzy i cięższe/większe opony przyspieszą ten stan. To nieuniknione, zwłaszcza, że w quadach łożyska i tuleje mają małe przekroje i szybko się zużywają.
|
|
|
|
Sołtys1973
Rejestracja: 19.12.2011 21:10 Posty: 34
Quad: Inca Truck 500
|
Wysłany: 18.05.2012 23:16
Re: Różnica w kołach 25 a 26
Moim zdaniem, dobież gumy do terenu w którym pomykasz, a reszta to jest koszt przyjemności z jazdy. Ja mam Zille 26', sporo często "cieczy" na terenie i się sprawdzają super.
|
|
|
|
coffe
Rejestracja: 21.01.2012 18:33 Posty: 489
Quad: Suzuki King Quad 700 i Grizzly 660
|
Wysłany: 17.07.2012 13:36
Re: Różnica w kołach 25 a 26
Chce kupić zille 26 i do tego lift 2'' (tylko na zimie) po sezonie zimowym wracam do holeshotow i bez lifta. I tu moje pytanie czy przez ten lift przeguby nie beda się szybciej zuzywac? I czy w ogole jest sens kupowania lifta do 26 zilli na zimowe kopania w sniegu?
_________________ Sprzedam Go Pro Hero 2 700zł. Nie mam polskich znakow, wiec proszę nie krzyczec - do moderatorzy
Ostatnio zmieniony przez coffe, 17.07.2012 13:36, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
Kto jest na forum |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|
|