a nie pomyslałes czasem o tym ze po prostu quad z zapiętym napędem 4x4 prowadzi się 'sam z siebie' ciut inaczej - ten pojazd nie ma dyfra międzyosiowego i wspomaganie lub jego brak nie ma tu nic do rzeczy
byłbym ostrożny z tezami że 'wyczuwasz wyraźną róznicę w pracy wspomagania' bo wg. mnie - samo wspomaganie działa tak samo, natomiast 'fizyka' pojazdu z zapiętym 4x4 jest inna niż pojazdu 4x2 wiec to co przy 4x2 jest 'lekkie' przy zapiętym 4x4 będzie już 'cięższe' a po zapięciu blokady stanie się 'bardzo bardzo cięzkie'
wsadze Cię do auta mojego - tam masz stały na tył, dołączany przód /bez dyfra międzyosiowego/ do tego załączane ręcznie blokady mechaniczne przedniego i tylnego dyfra. Wspomaganie na pasku wiec jakiekolwiek magiczne sposoby wpływania na siłe wspomagania raczej nie mają miejsca. Też jest wyraźnie zauważalna różnica w prowadzeniu pojazdu kiedy masz sam tył, przód+tył, przód+tył+blokady
Fizyka... tego nie pokonamy