Dołożenie dystansów da lepszą stabilność ale nie prowadzenie.
Kodiak ma zawieszenie starego miśka 2008-2014 a gryzli ma najnowszą zawiasu wersję z amorkami kayaby.
Już różnica w pracy zawieszenia/w jeździe pomiędzy starą wersją a poprawioną wthc z roku 2014 (stara buda) jest duża i wyraźna. Z tego punktu widzenia zdecydowany punkt dla gryzlaka.
Różnicy w mocy nie ma bo od 2018 roku chyba Yamaha wróciła w modelach 700 do starego silnika 686 cm3 rezygnując z najnowszego 708cm3 w gryzlim. Chyba że rozpatrujemy roczniki 2016-2017 to tam kodaik ma 686 a gryzli 708.
I wtedy troszkę loteria bo niektóre silniki 708 miały problem z nadmierną konsumpcją oleju. Ale to nie reguła bo mamy w grupie takowego (znaczy 708) i ten problem w nim jest marginalny - spokojnie da się z tym żyć i robić dystanse po kilkaset km bez strachu czy na miarce starczy