Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Reg. zaworów Grizzly700 - zrób se sam jakżeś taki Słodowy
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 24.04.2024 12:58



Odpowiedz  [ 62 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następna
Reg. zaworów Grizzly700 - zrób se sam jakżeś taki Słodowy 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.04.2005 13:49
Posty: 1429
Miejscowość: małopolska
Quad: Can-Am wszystkie modele :D
PostWysłany: 23.09.2007 23:17 
Reg. zaworów Grizzly700 - zrób se sam jakżeś taki Słodowy
.....post ten dydykuje Strugalowi :okok:

za amerykanskim forum :

Grizzly 700 - Valve Adjustment
by nyroc, 2007-05-19


Tools 22mm socket, 8mm socket, 4mm allen, 14mm allen (or double nut bolt), screw drivers, feeler guages, 10mm socket or open end wrench.

With engine at room temperature:

Remove seat, tank panel, left side panel, left front fender, left footrest, air filtr box, fast idle plunger unit, intake tappet cover, exhaust tappet cover, camshaft sprocket cover, spark plug, timing mark plug (left case cover, 2:00 position), crankshaft access plug (left cover).


Image



Set engine to TDC Firing:
Turn the crankshaft counterclockwise. When the piston is at the top dead center
(TDC) on the compression stroke, align the �I� mark on the magneto rotor with the stationary pointer on the magneto cover. Look at the camshaft. The �I� mark on the camshaft sprocket must be aligned with the stationary pointer on the cylinder head or the engine is at TDC intake. If the engine is at TDC intake, rotate the crankshaft one full turn (aligning the marks).


Image




Adjust Valve clearance (cold)
Intake valve 0.09 ~ 0.13 mm (0.0035 ~ 0.0051 in)
Exhaust valve 0.16 ~ 0.20 mm (0.0063 ~ 0.0079 in)

I didn't have to adjust mine, they checked OK at 340 miles. If you are loosening yours very far, you are doing this wrong and probably are not on TDC firing. See the general tips on TDC.

Image



Put parts back on
Use a new o-ring on the valve covers and cam cover. Torque cover bolts to 10 Nm (1.0 m-kg, 7.2 ft-lb)


Nyroc notes: If you know what you are doing, you don't need to remove the cam cover. You can tell which TDC position is firing because the valves have clearance (TDC intake always has some valve lift). I got the 14mm allen head wrench at Harbor freight, but the first time I did this I was able to use the nut on bolt method. The air cleaner removave requires a 4mm extra long allen wrench or something thin with reach like a 1/4 drive sockect extension. Good luck with that too.

-----------------------
Nie mam już sily tlumaczyc tego na nasze ... ide spac :zalamka: :mysli:

_________________
Nigdy nie kłóć się z głupcem - ktoś mógłby nie zauważyć różnicy.
Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem.


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15.07.2004 14:33
Posty: 409
Miejscowość: Miasto Świętej Wieży =>+
Quad: G7
PostWysłany: 24.09.2007 09:51 
Tylko mu go jeszcze przetłumacz :uśmiech: bo znów będzie dręczyć :oczy:

_________________
...::: Ból przemija - chwała jest wieczna :::...
#633


 
Profil

Rejestracja: 11.01.2006 16:02
Posty: 5042
Miejscowość: Warszawa
Quad: G800
PostWysłany: 24.09.2007 11:13 
wlasnie, wlasnie, po polsku

zaraz Cię DLG obsztorcuje ze tekst bez tłumaczenia ;)

_________________
Krzysiek

Z życia forum:
Jeżeli polski rolnik nie ma krowy, a jego sąsiad ma dwie, to ten polski rolnik zamiast robić wszystko aby też mieć dwie krowy - woli żeby sąsiadowi te dwie krowy zdechły.


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 24.09.2007 11:33 
Było już na forum wałkowane jak ustawiać zawory. Zasada jest ogólnie identyczna dla wszystkich silników, z regulacją na śrubkę. Jedynie ilość cylindrów i rodzaj regulacji zaworów zmienia sprawę.


 
Profil Facebook WWW

Rejestracja: 11.01.2006 16:02
Posty: 5042
Miejscowość: Warszawa
Quad: G800
PostWysłany: 24.09.2007 11:35 
no i trzeba mieć pewne umiejętności khm... ginekologiczne ?

_________________
Krzysiek

Z życia forum:
Jeżeli polski rolnik nie ma krowy, a jego sąsiad ma dwie, to ten polski rolnik zamiast robić wszystko aby też mieć dwie krowy - woli żeby sąsiadowi te dwie krowy zdechły.


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.04.2005 13:49
Posty: 1429
Miejscowość: małopolska
Quad: Can-Am wszystkie modele :D
PostWysłany: 24.09.2007 11:44 
Cytuj:
no i trzeba mieć pewne umiejętności khm... ginekologiczne ?


otóż to ..... tylko rękawiczki nie musza być lateksowe :uśmiech:

_________________
Nigdy nie kłóć się z głupcem - ktoś mógłby nie zauważyć różnicy.
Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem.


 
Profil Gadu-Gadu WWW
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 24.09.2007 11:45 
Zdrowy rozdsądek i jakieś doświadczenie. jeśli nie to szkdoa czasu. Ew. wójek mechanik moźe pomoże :D


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.12.2005 19:57
Posty: 601
Miejscowość: off-road wawer team / warszawa
Quad: Grizzly 700 fi camo + itp xtr +ssalloy 212 + warn rt front+ Garmin 60csx + ricochet+ halogen+ fiskars + exploler case +twinair+ hotgrips+ torba kolpin
PostWysłany: 24.09.2007 19:52 
dzięki wielkie jutro trochę pokombinuje a jak się nie uda to na czwartek serwis

_________________
Jesli mieszkasz na prowincji, znasz prawdziwe, mocne przeżycia i gardzisz mieszczańską manierą, doskonale wiesz co czuję,gdy zasiadam za kierownicą mojego quada .Szacunek dla wszystkich, którzy kumają o co w tym wszystkim chodzi.


 
Profil

Rejestracja: 09.10.2005 22:07
Posty: 119
Miejscowość: POWIAT SRODA SLASKA
Quad: Grizzly700 2007 sprzedany Grizzly700 2014 dotarty
PostWysłany: 02.10.2007 20:52 
Panowie podajcie linka do regulacji zaworów w G700 w wersji PL albo jeszcze raz szczegółowo opiszcie ze zdjęciami i konkretnie po ilu kilometrach tą czynność wykonać " Mój pierwszy raz " regulacja zaworów w G7 x 3 szt ja i znajomi . ogromna wdzięczność za wszystkie dane . :?


 
Profil Tlen Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.12.2006 15:00
Posty: 30
Miejscowość: Tarnów
Quad: G700
PostWysłany: 03.10.2007 16:44 
Jeżeli chodzi o moje doświadczenia odnośnie regulacji zaworów , to są następujące .
Przy pierwszym przeglądzie u Yamahy powiedzieli mi , że zaworów na razie nie ma potrzeby regulować .
Po kilku miesiącach , po przejechaniu 1100 km zacząłem słyszeć lekki metaliczny stuk zaworów ,
przy wyższych obrotach . Pojechałem więc do Yamahy umówić się na regulację i tu mały problem bo
jedyny mechanik połamał się na quadzie . Zebrałem więc wszystkie informacje jak to się robi
(duża pomoc serwisówki od Pana Jacka Bujańskiego ) i pojechałem z rozebranym quadem do znajomego mechanika . Cała regulacja to kilkanaście minut . Do ustawienia miałem tylko jeden z zaworów ssących .
Teraz wszystko znów chodzi jak w zegarku . Myślę , że o regulacji można pomyśleć powyżej 800 km ,
chyba że słychać coś już wcześniej .

_________________
neoniarz


 
Profil Facebook
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2004 14:17
Posty: 3014
Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
PostWysłany: 03.10.2007 16:48 
Cytuj:
Teraz wszystko znów chodzi jak w zegarku . Myślę , że o regulacji można pomyśleć powyżej 800 km ,
chyba że słychać coś już wcześniej .


A tu się niestety bardzo mylisz. Najważniejsza jest regulacja przez pierwsze 3 przeglady. Niebezpieczeństwo nie tkwi bowiem w luzie - bo poza tym ze halasuje i stuka nie wplywa w zaden sposob na prace. Problem jest inny - brak luzu. Wtedy zawor jest podparty, i w bardzo szybkim tempie ulegnie on wypaleniu zabierajac ze soba gniazdo zaworowe. Regeneracja gniazda i nowy zawor + rozbiorka silnika przez głupie niedopatrzeenie to trochę duzy koszt.

_________________
Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski :)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.12.2005 19:57
Posty: 601
Miejscowość: off-road wawer team / warszawa
Quad: Grizzly 700 fi camo + itp xtr +ssalloy 212 + warn rt front+ Garmin 60csx + ricochet+ halogen+ fiskars + exploler case +twinair+ hotgrips+ torba kolpin
PostWysłany: 03.10.2007 16:54 
wiec po ilu km proponujesz 1 regulacje

_________________
Jesli mieszkasz na prowincji, znasz prawdziwe, mocne przeżycia i gardzisz mieszczańską manierą, doskonale wiesz co czuję,gdy zasiadam za kierownicą mojego quada .Szacunek dla wszystkich, którzy kumają o co w tym wszystkim chodzi.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.12.2006 15:00
Posty: 30
Miejscowość: Tarnów
Quad: G700
PostWysłany: 03.10.2007 16:57 
Powiedz to mechanikom Yamahy , którzy odradzają regulacji przy pierwszym przeglądzie .
Może wynika to z lenistwa albo wiary w japoński sprzęt ;)

_________________
neoniarz


 
Profil Facebook
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2004 14:17
Posty: 3014
Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
PostWysłany: 03.10.2007 19:25 
STRUGAL wg. serwisówki jest to przy pierwszym (320 km/ 20 mh), i 3 przegladzie (2500km/160 mh), a potem co 2500 km. Z moich doświadczeń z różnymi sprzetami wynika że to trochę dużo, zwłaszcza dla sprzetu narazanego na gwałtowne skoki/spadki temperatur (jazda/topienie). Na pewno kontrole zrobiłbym też przy drugim przeglądzie, czyli po 1300 km. Nie jest to duży koszt, zwłaszcza że pełny przegląd to raptem 250-300 zł. w G660 luz potrafił się skończyć miedzy przeglądami np. w połowie, a tam przeglady były co 1200 km wiec na pytanie odpowiedz sobie sam czy warto...
neoniarz - sorry ze to powiem, ale tacy ludzie to powinni w polu kartofle kopcować a nie brać się za mechanikę... Gdzie jak gdzie, ale w Autoryzowanym Serwisie to powinno być jak fabryka nakazuje, albo i lepiej. To jest właśnie absolutny brak kontroli jakości usług serwisowych przez organ nadrzedny - nie prowadzi to bowiem do niczego innego, jak do pogorszenia się ogólnego wizerunku marki w oczach klientów dotkniętych problemem wynikłym z niedopatrzenia, bądź niedbalstwa.

_________________
Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski :)


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 03.11.2007 18:31
Posty: 19
Miejscowość: Ustroń
Quad: Yamaha Grizzly 700
PostWysłany: 01.01.2008 22:51 
Zbliża się czas w moim miśku regulowania zaworów. Mam zamiar zrobić to z moim tata (regulował zawory już w wielu pojazdach no, ale niestety nie w quadzie :bezradny: ). I potrzebna nam instrukcja po polsku. Najlepiej niech ktoś pośle linka, albo przetłumaczy tą tutaj na polski. Ja próbowałem to przetłumaczyć ale niestety mój ENGLISH jest słaby i nie dałem rady.... Bardzo proszę o pomoc :o


 
Profil Gadu-Gadu
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 62 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 11 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.