Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Problem z odpaleniem:(
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 24.04.2024 13:03



Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
Problem z odpaleniem:( 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 01.04.2015 19:55
Posty: 7
Imię: Jakub
Quad: Yamaha Blaster
Poprzednie quady: 2 chinole, Kawasaki KLF 400, Yamaha Blaster
PostWysłany: 12.04.2015 16:14 
Problem z odpaleniem:(
Mam problem z blasterem, nie chce odpalic, 2 tyg temu mialem taki sam problem wtedy rozkrecilem ten plastik na silniku gdzie jest magneto i te cewki, wylalo się trochę wody zmieszanej z paliwem( prawdopodbnie byl nieszczelny kranik i paliwo splywalo po silniku i dostawalo się tam) wysuszlem cale magneto skrecilem wszystko i odpalil. Wczoraj bylem się przejechac, ogolnie wszystko fajnie, tylko po przyjezdzie do domu zgasilem go kluczykiem, i chcialem go zaplaic za minute to powienien od kopa bo jeszcze cieply silnk był , a ten nic. Dzisiaj tak samo, wyczyscilem gaźnik paliwo dochodzi do gaznika, tylko mam watpliwosci co do iskry nie wiem jak on powinna być mocna, bo z tego co zaobserwowalem to jest bardzo slaba. Quada kupilem miesiac temu i remont silnika byl robiony w listopadzie tak twierdzil ten koles co od niego kupilem. Czy może ktoś pomoc podpowiedziec co moge zrobic zeby to zapalilo i jak powinno być z ta iskra? Pozdrawiam


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08.08.2006 10:56
Posty: 2705
Miejscowość: Łdz okolice
Quad: Banshee 350 2T
PostWysłany: 12.04.2015 22:23 
Re: Problem z odpaleniem:(
bardzo słaba w sensie ze jak kopniesz to ledwo ja widać? jeśli tak to coś ze statorem, zdrowa iskra przeskoczy dobry centymetr jak przyłożysz fajkę do szpilki cylindra (tylko nie trzymaj świecy ręka bo Cię solidnie kopnie) :pop: możliwe że woda go wykończyła, jak masz miernik żeby zmierzyć oporności to można sprawdzić, do tego sprawdziłbym przerwę na impulsatorze

-- dodano 12.04.2015 22:23 --

pryśnij mu samostartem, albo czymś łatwopalnym jak np plak, jak dygnie to bardzo możliwe że to wina statora, miałem taki przypadek że nie zapalał na nic innego jak samostart... okazało się że stator był przypalony na kilku cewkach, im dłużej grzebałem tym słabsza była iskra i skończyło się na przewinięciu statora

_________________
Każdy kilometr to wyzwanie. Banshee Re-Building in progres... done ! :D
Kupię klasyki jak LT500R/250r,TRX250R mogą być do remontu, zapraszam na PW
http://tiny.pl/qvbxd <-- Polski klub sympatyków Yamahy Banshee na Facebooku


Ostatnio zmieniony przez Emhyr, 12.04.2015 22:23, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil Tlen Gadu-Gadu

Rejestracja: 01.04.2015 19:55
Posty: 7
Imię: Jakub
Quad: Yamaha Blaster
Poprzednie quady: 2 chinole, Kawasaki KLF 400, Yamaha Blaster
PostWysłany: 13.04.2015 08:44 
Re: Problem z odpaleniem:(
Dokładnie, jak kope to ledwo co ja widac. I mam pytanie jaka wartosc oporu powinna być na tych cewkach, jak zmierzyć przerwe ile ona ma wynosic i gdzie ona ma być na tym implusatorze? I czy impulsator to jest to cos miedzy dwoma cewkami?


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08.08.2006 10:56
Posty: 2705
Miejscowość: Łdz okolice
Quad: Banshee 350 2T
PostWysłany: 13.04.2015 20:52 
Re: Problem z odpaleniem:(
więc tak, zacznijmy od tego ze service manual podaje wartości oporności przy temperaturze na zewnątrz 68f, to jest 20stopni celcjusza, zmiana temperatury może delikatnie zmienić odczyty

potrzebujesz miernik którym będziesz mierzył kolejno:

- oporność między kablem czarnym a czarno czerwonym, tu powinna mieścić się pomiędzy 192 a 288 ohm
- oporność między czarnym a biało czerwonym kablem i powinna mieścić się w granicach 16 a 25 ohm

wartości te mierz zaraz na wtyczce wychodzącej ze statora, przykładając końcówki miernika do pinów wtyczki, tylko ostrożnie aby nie pogiąć

z impulsatorem chyba troszkę się zapędziłem, owszem to to pudełeczko czarne między dwoma cewkami, to właśnie ono wysyła sygnały do modułu, jednak wygląda na to iż przerwa impulsatora w blasterze jest ustawiona na stałe i nie masz możliwości ingerencji w nią

te 192 a 288 ohm to oporność cewek na statorze, a 16-25 impulsatora, jeśli padł impulsator to koszt kilkudziesięciu zł, jeśli nie to można przewinąć stator w granicach 150zł zależnie kto i gdzie to będzie robił

_________________
Każdy kilometr to wyzwanie. Banshee Re-Building in progres... done ! :D
Kupię klasyki jak LT500R/250r,TRX250R mogą być do remontu, zapraszam na PW
http://tiny.pl/qvbxd <-- Polski klub sympatyków Yamahy Banshee na Facebooku


 
Profil Tlen Gadu-Gadu

Rejestracja: 01.04.2015 19:55
Posty: 7
Imię: Jakub
Quad: Yamaha Blaster
Poprzednie quady: 2 chinole, Kawasaki KLF 400, Yamaha Blaster
PostWysłany: 18.04.2015 21:05 
Re: Problem z odpaleniem:(
dzięki za odpowiedz, dzisiaj sprawdzalem te cewki i na tej jednej co jest czarny i czarno czerwony kabel to opornosc wynosi 160ohm a tak jak napisales powinno być od 192 to może dlatego ta iskra jest taka 'slaba'? Chcialem zeby mi ktoś przewinal ta cewke u mnie w miescie i koles mi polwiedzial ze nie chce mu się tego robic bo trzeba liczyc te zwoje itd;/ w poniedzialek pojezdze i i zobacze kto by mi mogl to przewinac. Ma ktoś może na sprzedaz taka dobra cewke? Albo ktoś kto może to przewinac? Pozdr :)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08.08.2006 10:56
Posty: 2705
Miejscowość: Łdz okolice
Quad: Banshee 350 2T
PostWysłany: 19.04.2015 01:03 
Re: Problem z odpaleniem:(
a czy ten stator to oryginał Yamahy? bo oryginalne statory zwykle pokazują prawdziwe oporności, miałem kiedyś chiński stator który pokazywał oporności z kosmosu i nie działał, po przewinięciu dalej oporności z sufitu a mimo to hulało :what: elektryka to ciężki temat którego nienawidzę, nim zdecydujesz się na przewinięcie statora to w miarę możliwości sprawdź inne komponenty żeby nie wpędzać się w niepotrzebne koszta

warto sprawdzić jaka jest iskra na samym kablu bez fajki, również przydało by się podmienić moduł bo jego nie ma jak sprawdzić, jednak jeśli oporności się nie zgadzają a na dodatek stator był zalany to jestem niemal bardziej niż pewien że to to bo z podobnym chochlikiem w z elektryką walczyłem kupę czasu

a koleżka który stwierdził że nie chce mu się tego robić bo trzeba liczyć zwoje to jakiś imbecyl, w końcu za to bierze kasę i nikomu łaski nie robi, może powinien zmienić branże :dno:

jeśli nie znajdziesz nikogo kto się tego podejmie u Ciebie na miejscu to możliwe że mógłbym kogoś polecić

prawda jest taka ze oryginale statory są najlepsze, wszystkie zamienniki to badziew dlatego wole przewinąć swój stary niż kupić nowy chiński stator który może nie działać od nowości :DDD: (a na e bayu prosto z chin to czasem nawet taniej niż przewinięcie, ale jak wspominałem nie polecam to już na własne ryzyko) :pop:

stator z którym miałem do czynienia i zachowywał się tak jak opisujesz również był zalany i ciut pordzewiały widać że woda stała pod pokrywą, sprawdziłem dosłownie wszystko, od kompresji poprzez podmianę modułu, cewki zapłonowej a nawet tolerancji samego silnika i po paru tygodniach nierównej walki znów podejrzenia padły na feralny stator ... :nieeeee: od tej pory nie tykam się elektryki chyba że chodzi o wymianę żarówki czy polutowanie kabli bo to nie na moje nerwy :bezradny: :mysli:

_________________
Każdy kilometr to wyzwanie. Banshee Re-Building in progres... done ! :D
Kupię klasyki jak LT500R/250r,TRX250R mogą być do remontu, zapraszam na PW
http://tiny.pl/qvbxd <-- Polski klub sympatyków Yamahy Banshee na Facebooku


 
Profil Tlen Gadu-Gadu

Rejestracja: 01.04.2015 19:55
Posty: 7
Imię: Jakub
Quad: Yamaha Blaster
Poprzednie quady: 2 chinole, Kawasaki KLF 400, Yamaha Blaster
PostWysłany: 22.04.2015 11:23 
Re: Problem z odpaleniem:(
A czy na oryginalnym statorze powinny być jakies znaki Yamahy? Bo na moim takowych nie ma, jutro jeszcze będę sprawdzal ta iskre bez tej fajki. Ponizej zalaczam zdjecia mojego statora. A posiada ktoś może taki modul wrazie czego zeby podmienic? Ozywiscie pokryje koszta przesylki i cos za uzycznie modulu. Zalezy mi na czasie bo cieplo się robi i chce się jeździć :)

-- dodano 22.04.2015 11:09 --

Znalazlem stator oryginalny koles mowi ze sprawny w 100% za 400zł. Jak myślicie jaka to jest cena? Zbyt wysoka?

-- dodano 22.04.2015 11:23 --

Znalazlem stator oryginalny koles mowi ze sprawny w 100% za 400zł. Jak myślicie jaka to jest cena? Zbyt wysoka? Sprawdzalem też iskre bez fajki i jej nie ma:( problem tkwi w tym ze prawdopodobnie w mojej okolicy nie ma nikogo kto ma też Blastera i moglbym popodmieniac sobie modul itp.


Załączniki:
Komentarz do pliku: Mój stator...
stator.jpg
stator.jpg [ 213.68 KiB | Obejrzany 11826 razy ]


Ostatnio zmieniony przez kubson 22.04.2015 11:23, edytowano w sumie 2 razy

 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 7 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.