YFZ 450 oil mod- Czyli modyfikacja układu smarującego.
Jak w temacie. Warto przeczytać lub przejrzeć poniższe linki. Yamaha w rocznikach 2004-2006 popełniła błąd. Tzn. w 2007r. wada została już poprawiona. Polega ona na tym, że korbowód nie dostaje wystarczającego smarowania i z tego powodu zaciera się łożysko itd. itp. W poniższych linkach jest pokazane jak to poprawić.
http://www.bluetraxx.com/forums/yamaha-yfz450-450r-2004-present/70110-oil-mod-explained.htmlhttp://www.youtube.com/watch?v=Ac59pwU4XeIWkrótce możliwe, że sam to zrobię(muszę sprawdzić rocznik). Jak to zrobię to wstawię fotki i wszysko po kolei wytłumaczę.
-- dodano 19.07.2012 00:05 --W mojej YFZ nie ma go(2006). Po prostu dokupię używaną dyszą i uszczelkę i POMPĘ OLEJOWĄ! W 2007r. została zamontowana mocniejsza pompa oleju. Ma on za zadanie schłodzić też tłok. Np. w KTM'ach jest te rozwiązanie. Ogólnie jest ono w wyczynowych silnikach.
-- dodano 26.07.2012 23:58 --Taką ciekawostkę jeszcze napisze
(nie każdy może wiedzieć). W 2005r. pojemność YFZ wynosiła 439cm3, silnik był słabiej chłodzony i miał stalowe zawory(można np. poznać czy ma się powyżej 2005r. po tym, że na pokrywie zaworów ma napis'' 5 titanium valve'').