Dzwoniłem dzisiaj do minimum 9 ( głownie warszawskich ) dealerów, właściwie tylko jeden z nich ( z Tarnowa ) miała doskonałą wiedzę odnośnie towaru który sprzedaje i dodatkowych usług typu, raty, leasing czy homologacja quada. Byłem pod wrażeniem, szczególnie, że poprzednicy prezentowali dno i metr mułu
Podzielę się z Wami tym czego się dowiedziałem, być może ktoś z Was ma źródło gdzie znajdę to czego szukam.
YFZ 450r z 2012 nie dostępny i nie osiągalny, - tego właśnie szukam, może inaczej...
dostępna praktycznie od ręki jest jedynie:
zwykła YFZ 450 z 2013r koszt około 28 000zł brutto
Dodatkowo na raty nie kupimy quada bez homologacji, a jeżeli chcemy homologację to +3k, leasing też jest problematyczny ( quad musi mieć AC a to 10% wartości quada aczkolwiek gość ogarnie na ciągnik rolniczy wtedy to groszowa sprawa ) także z uwagi na ewentualny brak homologacji trzeb skorzystać z leasingu europejskiego - jest o tym sporo informacji w necie.
Reasumując ogólnie lepiej sprzedają się quady 4x4 niż ośki, dystrybutorzy robią zamówienia czy też prognozy oparte na jakiejś tam historii sprzedaży tak aby nie mieli nad zapasu w postaci niesprzedanych quadów, podobnie producenci. Producenci bazują na prognozach "dystrybutorów" jak i własnej historii sprzedaży z minionych lat. Poprawili takżę minimum zapasu jakie powinni posiadać aby zostawało jak najmniej niesprzedanych egzemplarzy. Ponieważ to prowadzi do tego iż wyprzedają niesprzedane modele tym samym zarzynają sobie na nich marżę. Oczywiście my konsumenci na tym korzystamy
Ceny katalogowe: ( na zamówienie ) ceny brutto:
YFZ 450r z 2013r to koszt okolo 43 000 zł
YFZ 450r S z 2013r okolo 45 000 zł
yfm 700r z 2013r 38 500 zł
YFZ 700r S z 2013r 40 500 zł
Oczywiście ceny można negocjować i różnią się one nieznacznie u różnych dealerów.
Ps. Honda natomiast ma w ofercie już tylko TRX 90 i jakieś dwie 4x4 - KATASTROFA !!! nie produkują już TRX 450 i 700
tak więc pogodziłem się już z tym i poszedłem w stronę Yamahy.
Może komuś kto szuka nowego quada przyda się ta wiedza.