sportcoupe napisał(a):
Kumpel tak robił i cały czas mu oleju brakowało i skończyło się to tak że jak wykręcał korek to olej mu się cały czas wylewał. i sprzęt poszedł do mechanika bo oleju cały czas przybywało
sportcoupe napisał(a):
okazało się że quad był przelany tzn miał o wiele za dużo oleju, zazwyczaj olej sprawdza się na zimnym silniku
Po co wprowadzacie chłopaka w błąd, różny jest sposób sprawdzania oleju w różnych markach quadów. Kolega
sportcoupe ma Renegade 800 i tam może się sprawdza na zimnym...tego nie wiem.
Uważacie, że wiecie lepiej jak się sprawdza olej niż ci którzy quada skonstruowali i napisali do niego service manuala to życze powodzenia w eksploatacji quadów
Oto wyciąg z service manuala Yamaha Raptor 700 str. 3 - 20:
CHECKING THE ENGINE OIL LEVEL1. Place the vehicle on a level surface.
2. Start the engine, warm it up until the engine
oil has reached a normal temperature of
60 °C (140 °F), let it continue to idle for ten
seconds, and then turn the engine off.
NOTE:-
To achieve the proper engine oil temperature
for an accurate oil level reading, the engine
must have first completely cooled down, and
then warmed up again for several minutes to
normal operating temperature.
-
3. Check:
• engine oil level
Oil level should be between the minimum
level mark and the maximum level mark.
Low oil level → Add oil to the proper level.
NOTE:_
• Wait a few minutes until the oil settles before
checking the oil level.
• Do not screw the dipstick 1 in when checking
the oil level.
Moja rada to nie pytać o takie rzeczy na forum tylko ściągnąć sobie service manuala i tym się kierować przecież po to on jest.A takimi radami to możecie właśnie komuś sprzęt doprowadzić do mechanika
Pozdrawiam