Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - proste pytanka o Yamahę Raptora 700
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 07.06.2024 09:02



Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
proste pytanka o Yamahę Raptora 700 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 26.08.2007 13:49
Posty: 1
Quad: Yamaha Raptor 700
PostWysłany: 26.08.2007 14:31 
proste pytanka o Yamahę Raptora 700
Witam,
Jestem posiadaczem Raptora 700 z 2007 roku. Nie mam zbyt dużego doświadczenia i wiedzy technicznej
więc chciałem zadać Wam kilka pytań...
- po ilu motogodzinach zmienia się olej w silniku?
- jakim olejem są zalewane nowe Yamahy?
- jak (gdzie) kontroluje się jego poziom?
- jakie powinno być ciśnienie w kołach na teren a jakie na asfalt?
- jak reguluje się zawieszenie w Raptorze?
- czy posiadacie jakieś dokumentacje lub instrukcje do tego modelu w wersji elektronicznej?

Tomek


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24.04.2007 00:13
Posty: 37
Miejscowość: Rzeszów
Quad: Raptor Yamaha 700 gytr
PostWysłany: 28.08.2007 14:17 
Wiec tak
1. Najlepiej jak najszybciej, ja zmieniałem po około 200km i po wylaniu stwierdziłem, że za późno było. Wszystko zależy w jaki sposób będziesz docierał.
2. Ja zalewam motulem i jestem zadowolony.
3. Poziom kontroluje się w zbiorniczku pod rapim jest taki czarny przykręcony do ramy z takim fajnym, szarym korkiem i na naim jest miarka. Ważne aby rapi przed sprawdzeniem stał na płaskim terenie, nie pochyłym. W miarę możliwości, i najważniejsze sprawdza się olej na zimno czyli jak silnik jest całkowicie ostygnięty.
4. Ciśnienie, ja śmigam na standardowym ustawieniu jakie jest na ramie napisane, czym mniejsze ciśnienie to lepiej się trzyma terenu, asfaltu, etc...
5. Reguluje się przy tych zbiorniczkach śrubokrętem, z tego co pamiętam utwardza się zakręcając, zmiękcza odkręcając i specjalnym kluczem, tego dokładnie nie wiem jak najlepiej bo od jakiegoś czasu jestem kaleką, pierw prawa ręka rozwalona, 7 tygodniu bez rapiego i teraz kolejne 6 także pozapominało się.
6. Dokumentację, coś tam mam, odezwij się na gg to podeślę.

Pozdro.

Mod: Korzystaj z przycisku Image

_________________
Przepraszam za błędy ortograficzne.


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 28.09.2007 08:00
Posty: 19
Miejscowość: wlkp
Quad: R700
PostWysłany: 16.10.2007 12:00 
To dalczego w instrukcji stoi, że na ciepłym sprawdza się??


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24.07.2006 20:27
Posty: 320
Miejscowość: b-stok
Quad: YFZ 450
PostWysłany: 16.10.2007 20:52 
wild napisał(a):
To dalczego w instrukcji stoi, że na ciepłym sprawdza się??

Ponieważ powietrze zmienia swoją objętość pod wpływem temperatury.

_________________
www.bikepics.com/members/kuba9449 <--- Zapraszam


 
Profil Tlen Gadu-Gadu

Rejestracja: 28.09.2007 08:00
Posty: 19
Miejscowość: wlkp
Quad: R700
PostWysłany: 17.10.2007 07:09 
Możesz kolego rozwinąć tą myśl bo jakoś nie łapię co ma rozszeżalność powietrza do instrukcji obsługi quada. Zdrowy rozsądek faktycznie zwraca się w kierunku sprawdzania poziomu oleju na zimnym silniku tak jak w samochodzie.

U mnie to wypada tak: na zimnym stan jest lekko poniżej min, na ciepłym (zgodnie z zaleceniami instrukcji) poziom jest ok. Quad po pierwszym przeglądzie.


 
Profil Gadu-Gadu
Mod-Team Member & Moderator Działu Zawody Polskie & Zagraniczne & Zawodnik ATV Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.05.2007 20:37
Posty: 6686
Miejscowość: Wrocław :-)
Imię: Krzysiek
Quad: 2xKFX450
Poprzednie quady: KFX250 TRX250 YFM200 2xYFM350 YFZ350 LTZ400 2xYFZ450 2xLTR450
PostWysłany: 17.10.2007 17:59 
kuba9449 miał na myśli chyba ciśnienie w oponach "kolego"... że się sprawdza, a tak będąc dokładnym to franki91 powinien był nieco doprecyzować:
- niskie Ciśnienie OK w terenie
- wysokie na asfalcie... ale kto by jeździł po asfalcie, prawda? ;)


 
Profil Facebook
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01.05.2006 09:26
Posty: 488
Miejscowość: Warszawa-Wawer
Quad: Rapciuch 700 Special Edition
PostWysłany: 17.10.2007 19:03 
Cytuj:
kuba9449 miał na myśli chyba ciśnienie w oponach "kolego"... że się sprawdza, a tak będąc dokładnym to franki91 powinien był nieco doprecyzować:
- niskie Ciśnienie OK w terenie
- wysokie na asfalcie... ale kto by jeździł po asfalcie, prawda? ;)

Tak, tak jak jest niskie ciśnienie i jaskółki nisko latają , to prawdopodobnie będzie padało - ot rozwinięcie tematu :uśmiech: :uśmiech: :bezradny:


 
Profil Facebook

Rejestracja: 28.09.2007 08:00
Posty: 19
Miejscowość: wlkp
Quad: R700
PostWysłany: 20.10.2007 21:33 
i przy sprawdzaniu nie należy wkręcać korka, tylko go przyłożyć do gwintu, wyjąć i odczytać poziom.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.01.2006 21:50
Posty: 304
Miejscowość: Jelenia Góra
Quad: AC3 4x4
PostWysłany: 21.10.2007 00:07 
A rozgrzany silnik zapewne dlatego, że olej pod wpływem temperatury zmienia swą objętość.

_________________
Pozdrawiam, Paweł ;)
http://www.motocrosssiedlecin.fora.pl


 
Profil Gadu-Gadu WWW

Rejestracja: 28.09.2007 08:00
Posty: 19
Miejscowość: wlkp
Quad: R700
PostWysłany: 23.10.2007 14:34 
reggae_boy napisał(a):
A rozgrzany silnik zapewne dlatego, że olej pod wpływem temperatury zmienia swą objętość.


na forum panuje obsesja na temat rozszerzalności cieplnej różnych substancj :lol: i może ktoś wie jaki jest współczynnik rozszerzalności cieplnej dla oleju silnikowego. Przecież to jest kilka miejsc po przecinku - więc raczej pomijalna wielkość. 8)

Lepiej napiszcie jakim smarem smarować elementy zawieszenia tzn. te małe smarowniczki ciśnieniowe ??

Pozdrawiam.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24.04.2007 00:13
Posty: 37
Miejscowość: Rzeszów
Quad: Raptor Yamaha 700 gytr
PostWysłany: 23.10.2007 19:39 
Na zimno, miałem na myśli to, że quad stoi dłuższą chwilę i cały olej spłynie do zbiorniczka w ilości takiej jakiej ma spłynąc bo to jest quad z tak zwaną suchą miską olejową i jeśli quad dopiero co jeździł lub silnik pracował to odczyt oleju nie będzie prawdziwy, bo w zbiorniczku może być prawie pusto, a olej będzie OK.

_________________
Przepraszam za błędy ortograficzne.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05.08.2007 22:25
Posty: 3
Miejscowość: Blachownia/ Cze-wa
Quad: Raptor 700 SE
PostWysłany: 23.10.2007 20:59 
Kolego co do oleju to musisz sobie zagrzać silnik do normalnej temperatury użytkowania (przejedź się tak około 2 km), potem niech Rapi sobie pochodzi 15 sekund na wolnych obrotach, gasisz silnik i sprawdzasz poziom oleju na niewkręconej miarce. Tam, jak zapewne już się zorientowałeś jest poziom minimum oraz maksimum, 100% pewne, w razie jakiś niepewności, obiekcji, wątpliwości wal do mnie na pw.

Mod: Korzystaj z przycisku Image

_________________
HI-OCTANE


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.01.2008 15:52
Posty: 59
Miejscowość: Żarki/Śląsk
Quad: Raptor 700 SE
PostWysłany: 13.01.2008 15:23 
frankii91 napisał(a):
Wiec tak

2. Ja zalewam motulem i jestem zadowolony.


Mod: Korzystaj z przycisku Image





mozesz podac dokladne oznaczenie tego motula?? oczywiscie pol syntetyk tak?

_________________
no speed no fun :D


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 17.08.2007 08:25
Posty: 13
Quad: Yamaha Raptor 700 GYTR
PostWysłany: 28.01.2008 18:07 
Raptor 700 GYTR
jeśli ktoś chce to mam całą instrukcjie a dokładnie książkę serwisową czy coś podobnego z dokładnymi opisami wszystkich części smarowań itd. do Raptora 700 ale po angielsku jeśli chcecie to piszcie na e-meil [email protected] to Wam podeśle w wersji elektronicznej.


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 14 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.