Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Historia marki Yamaha
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 25.04.2024 20:38



Odpowiedz  [ 28 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Historia marki Yamaha 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.07.2007 17:01
Posty: 258
Miejscowość: Racibórz
Quad: a Bargain, aktualnie Suzuki LTZ
Poprzednie quady: Blaster, Raptor 350, Grizzly 600
PostWysłany: 06.08.2008 08:57 
Historia marki Yamaha
Image
Koncern Yamaha został założony w 1897r, nic nie miał wspólnego z branżą motorową ponieważ zaczął produkować sprzęt muzyczny (stąd w znaczku Yamaha są skrzyżowane trzy kamertony).

Yamaha Motor Co., Ltd powstała w 1955 r. Japonia przeżywała wówczas boom ekonomiczny. Młody prezes spółki Nippon Gakki, Genichi Kawakami próbował znaleźć nowe zastosowanie dla maszynerii pozostałej po produkcji mechanizmów śmigieł samolotowych w czasie II wojny światowej.

Image
"If you're going to do something, be the best."
Genichi Kawakami

1980 Yamaha Tri-moto 125
był to pierwszy 3-kołowy pojazd ATC Yamahy, miał 123cc pojemności w 2suwie, był wyposażony w 5
biegową skrzynię biegów i w chłodzenie powietrzem
Image

1983 Yamaha 225DX
Ten 4 suw w pojemności 223cc był pierwszym pojazdem ATC z napędem na wał oraz z elektrycznym rozrusznikiem. Bardzo popularny model w tamtych czasach.
Image

1984 Yamaha Tri-Zinger 60
pierwszy sprzęt Yamahy dla dzieci, automatyczna skrzynia biegów, 59cc pojemności, 2 suw, ogranicznik prędkości oraz napęd na wał.
Image

1985 Yamaha YFM 200
Pierwszy czterokołowiec Yamahy napędzany wałem, posiadał skrzynię półautomatyczną 5 biegową oraz bieg wsteczny, 4 suw odpalany elektrycznie lub za pomocą "szarpajki".
Image

1985 Yamaha YFM 80
Tutaj także Yamaha pamiętała o młodszych użytkownikach czterokołowców konstruując 4 suwowy pojazd o pojemności 79cc z 4 biegową półautomatyczną skrzynią biegów
Image

1985 Yamaha Tri-Z 250

Wyczynowy trike z silnikiem wziętym z crossowych motocykli Yamahy - YZ, 2 suw chłodzony olejem, posiadał 5 biegową manualną skrzynię biegów, napęd łańcuchem, bak znajdował się pod siedzeniem, produkowany od 1985-1986r.
Image

1986 Yamaha 4-Zinger 60

Yamaha widocznie lubi dzieci, bo znowu skonstruowała kolejny pojazd dla nich, wygląda jak mała ciężarówka napędzana wałem, skrzynia automat, starter "szarpajką" oraz limit prędkości.
Image

1987 Yamaha Banshee 350
Banshee to odpowiedź na trzy mocne, sportowe quady konkurencji, czyli na Hondę 250R, Suzuki LT250R oraz Kawasaki Tecate-4. Banshee posiadało 2 cylindrowy 2 suwowy silnik chłodzony cieczą, silnik był zapożyczony z crossówek legendarnych RD/RZ, 6 biegowa manualna skrzynia biegów skrzynia biegów, napęd łańcuch, w swoim pierwszym wyścigu Banshee wygrało wyścig Baja 1000.
Image

1987 Yamaha Warrior 350
Tak wyglądały pierwsze egzemplarze Warriora, parę lat później zmieniono układ lamp z przodu.
Yamaha Warrior to pierwszy w historii quad ze elektrycznym rozrusznikiem, oraz najlepiej sprzedający się sportowy quad wszech czasów. To wszystko dzięki mocnemu 4 suwowemu jednocylindrowemu silnikowi, posiadał 6 biegową manualną skrzynię biegów wraz ze wstecznym.
Tak samo jak Banshee posiadał po dwa hamulce tarczowe z przodu (po jednym na koło) oraz na jednym hamulcu tarczowym z tyłu (zamontowany na ośce).
Image

1987 Yamaha Big Bear 350
Big Bear to pierwszy quad Yamahy z napędem 4x4, posiadał mocny silnik o pojemności 349cc wraz z chłodzeniem oleju, posiadał 5 biegów (z możliwością przełączania czy wolne oraz szybkie, czyli posiadał 10 biegów) oraz bieg wsteczny, sprzęgło automatyczne (czyli półautomat), elektryczny starter + "szarpajka" przód tarczowe hamulce, tył bęben.
Image

1988 Yamaha Terra-Pro Home 350
Takiego quada jeszcze nie widzieliście, bardzo rzadko spotykany, jest to jedyny quad z wbudowanym fabrycznie, wałkiem przeniesienia mocy, czyli mógł pracować z wieloma maszynami typu kosiarka, glebogryzarka, opryskiwacz itp. wszystko co wymagało wałka napędzającego, oraz jest to quad który posiadał możliwość zblokowania tylniego dyfferencjału (tylny diff lock), quad napędzany tylko na tył wałem (2WD) silnik oraz skrzynia biegów z Big Beara 350.
Image

1988 Yamaha Blaster 200

Najlepiej sprzedawany quad poniżej 250cc pojemności to Blaster, odpalany na kopniaka, wraz ze 6 biegową skrzynią biegów oraz 27 koni na 145kg wagi był najlepszym quadem jeśli chodzi o stosunek mocy do wagi w swojej klasie.
Image

1989 Yamaha Pro Hauler 230
Coś dla ogrodników, kolejny nietypowy quad z dziwnymi rozwiązaniami typu blokada tylniego dyferencjału, oraz termostat do załączania wentylatora do chłodzenia silnika, był napędzany tylko na tył (2WD) gdzie hamowany był hamulcami bębnowymi, elektrycznie zapalany, skrzynia półautomatyczna 5 biegowa (biegi szybki lub wolne, czyli 10 biegów w sumie) posiadał wsteczny oraz napęd wałem. Można było zamówić wersję normalną, specjalną ze specjalnymi terenowymi oponami oraz wersję z biegami tylko wolnymi.
Image

1989 Yamaha Breeze 125

Silnik o pojemności 124cc w parze z automatyczną skrzynią biegów ze wstecznym pozwalał na spokojną jazdę po lesie, dodatkowo posiadał wentylator który miał za zadanie chłodzenie silnika., po za tym posiadał pełne podnóżki które chroniły nogi przed kamieniami czy błotem oraz wygodny elektryczny starter.
Image

1995 Yamaha Wolveriene 350
Pierwszy typowo sportowo nastawiony quad ze sztywnym nie rozłączalnym napędem 4x4, 5 biegów, wsteczny, na przodzie dwa hamulce tarczowe a na tylnej ośce jeden, centralny humulec tarczowy, występowały wersje tego quada wraz z przednim oraz tylnym bagażnikiem.
Image

1998 Yamaha Grizzly 600

Była to prawdziwa rewolucja w dziejach przeprawowych quadów, była to największa pojemność montowana w jakimkolwiek quadzie, mocarny silnik o pojemności 595cc w tamtych czasach dawał ogromną moc w połączeniu z rewolucyjną automatyczną skrzynią biegów Ultramatic, która posiadała reduktor, bardzo dobre było hamowanie silnikiem, najlepsze w tamtych czasach, nowością było także zastosowanie rozłączalnego napędu przedniej osi, nie trzeba było się zatrzymywać by odłączyć czy załączyć napęd. Grizzly 600 postawił bardzo wysoko poprzeczkę konkurencji.
Image

1999 Yamaha Bear Tracker 250
Napęd na tył, przenoszony wałem, oraz 5 biegowa półautomatyczna skrzynia biegów ze wstecznym w połączeniu z 4 suwowym silnikiem o pojemności 229cc spokojnie wystarczał do lansu po niezbyt wymagającym terenie, z powodu braku napędu na przód.
Image

2000 Yamaha Big Bear 400

Występował w dwóch wersjach 2WD oraz 4WD, w porównaniu do poprzedniego, wysłużonego już Big Beara zwiększono pojemność silnika do 386cc oraz zmieniono trochę skrzynię biegów która nie posiada już wyboru pomiędzy szybkimi oraz wolnymi biegami.
Image

2001 Yamaha Raptor 660
I tak oto nastały rządy Raptora, który pobił kolejny rekord posiadając największy silnik w tamtych czasach, wyposażony w 5 biegową, manualną skrzynią biegów wraz ze wstecznym, elektrycznym rozrusznikiem oraz mocnym silnikiem 660cc z 5 zaworami na cylinder szybko podbił serca kupujących oraz uzyskał tytuł "Sport ATV of the Year 2001"
Image

2002 Yamaha Grizzly 660
Kolejny quad ukazujący że Yamaha przodowała w konstruowaniu quadów, w tym modelu po raz pierwszy w historii wbudowano blokadę przedniego dyferencjału, rozłączalnego za po mocą przyciska, w odróżnieniu od poprzednika (Grizzly 600) posiada niezależne zawieszenie z tyłu, oraz posiada ten sam silnik co Raptor 660 jedynie zmodyfikowany pod skrzynię automatyczną Ultramatic oraz quad uzyskał hamowanie silnikiem.
Image

2004 Yamaha YFZ 450
Mocny silnik oraz znakomity stosunek mocy do wagi to atuty maszyny która powstała aby wygrywać wszystkie wyścigi quadowe na świecie. 4 suwowy, 5 zaworowy silnik o pojemności 439cc, niestety jak to quad na tor nie posiada wstecznego.
Image

2006 Yamaha Raptor 700
Po bardzo udanym poprzedniku, inżynierowie ze stajni Yamaha postanowili zmodyfikować swojego najbardziej rozpoznawalnego quada, zastosowali jako pierwsi w sportowym quadzie elektroniczny wtrysk paliwa do jego 682cc pojemności silnika, nie zrezygnowano ze wstecznego.
Image

2007 Yamaha Grizzly 700
Jest to pierwszy quad z seryjnym montowanym wspomaganiem kierownicy (EPS), jest tej samej pojemności co Raptor 700 czyli 682cc z elektronicznym wtryskiem paliwa, można wybierać pomiędzy trybami 2WD, 4WD, 4WD z przednim diff lockiem.
Image

_________________
2 SUW [img]http://bdudar.freehost.pl/emots/rzeznia.gif[\img] 4 SUW


 
Profil Gadu-Gadu
Zawodnik ATV Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.07.2007 19:59
Posty: 3233
Miejscowość: Drezdenko
Imię: Bartosz
Quad: KTM wkrótce
Poprzednie quady: wiele ich było :)
PostWysłany: 06.08.2008 09:06 
oj marecki ;D rozkrecasz się heheh:) Forma jak najbardziej trafna:)

_________________
www.soundbase.pl


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.07.2007 17:01
Posty: 258
Miejscowość: Racibórz
Quad: a Bargain, aktualnie Suzuki LTZ
Poprzednie quady: Blaster, Raptor 350, Grizzly 600
PostWysłany: 06.08.2008 09:27 
quadzik chodzi wyśmienicie to aż chce się żyć :uśmiech:

_________________
2 SUW [img]http://bdudar.freehost.pl/emots/rzeznia.gif[\img] 4 SUW


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05.07.2007 14:09
Posty: 1214
Miejscowość: Warszawa okolice
Quad: Byl i już pewnie nie będzie
PostWysłany: 06.08.2008 15:35 
Brawo dobra robota. Wiedziałem, że prędzej czy później zrobisz coś takiego ;) Szkoda tylko, że nie wszystkie obecne modele znalazły tu miejsce :bezradny: .

_________________
ROMANIA 2009 - ZDJĘCIA TUTAJ


 
Profil

Rejestracja: 21.08.2007 11:22
Posty: 677
Quad: Renegade 570, DS450, Rotax 125 kart
Poprzednie quady: 300EX, R660, Outlaw 525
PostWysłany: 06.08.2008 15:52 
:D Świetne! Nie masz nic przeciwko, abym zabrał się za Kawasaki? :bezradny:


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.07.2007 17:01
Posty: 258
Miejscowość: Racibórz
Quad: a Bargain, aktualnie Suzuki LTZ
Poprzednie quady: Blaster, Raptor 350, Grizzly 600
PostWysłany: 06.08.2008 16:39 
Łukasz_P napisał(a):
Wiedziałem, że prędzej czy później zrobisz coś takiego ;)

tak ? skąd ? :uśmiech:

Łukasz_P napisał(a):
Szkoda tylko, że nie wszystkie obecne modele znalazły tu miejsce :bezradny:

wiem brakuje paru przeprawówek, ale sportowe są wszystkie, posługiwałem się danymi z tej strony

http://www.yamaha-motor.com/sport/epic_atv/epichome.aspx

najwyżej jakieś korekty jeszcze wejdą w ramach uzupełnienia ;)

_________________
2 SUW [img]http://bdudar.freehost.pl/emots/rzeznia.gif[\img] 4 SUW


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.05.2008 11:22
Posty: 117
Miejscowość: Białystok/ Zaścianki/ Grabówka
Quad: LTZ-250 in my dreams
PostWysłany: 07.08.2008 11:34 
Czyż to nie piękne, że Banshee od ponad 20 lat się prawie nie zmienił :płacz:


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30.03.2008 11:56
Posty: 74
Miejscowość: Rzeszów
PostWysłany: 08.08.2008 09:26 
marekxp pinkna robota :D:D Już więcej wiem o Historii mojej ulubionej marki :)


 
Profil
Prezes ATV Polska & Sędzia PZM & Administrator Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17.11.2003 10:03
Posty: 5575
Miejscowość: ATV Polska, Kraków
Imię: Dorota
PostWysłany: 04.09.2008 14:11 
marekxp, Twój artykuł jest już na stronie głównej :D

Świetna robota!

Pozdrawiam
Dorota

_________________
Pozdrawiam, Dorota
Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców-ATV Polska
Kontakt: tel. +48 601590301 , [email protected]

Mistrzostwa Polski, Puchar Polski ATV PZM 2018
Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.07.2007 17:01
Posty: 258
Miejscowość: Racibórz
Quad: a Bargain, aktualnie Suzuki LTZ
Poprzednie quady: Blaster, Raptor 350, Grizzly 600
PostWysłany: 04.09.2008 18:05 
D.L-G napisał(a):
marekxp, Twój artykuł jest już na stronie głównej :D

Świetna robota!

Dzięki, heh nie spodziewałbym się tego 8)

a dlaczego akurat moja historia ? wszystkie historie marek zasługują na ich umieszczenie na stronie głównej ;) czy moja pojawiła się tylko pierwsza i jeszcze będzie dodawana reszta ?

_________________
2 SUW [img]http://bdudar.freehost.pl/emots/rzeznia.gif[\img] 4 SUW


 
Profil Gadu-Gadu
ATV Kielce
ATV Kielce
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.06.2004 22:58
Posty: 1789
Miejscowość: z gór świętokrzyskich :P
Quad: Yamaha Grizzly700 camo
PostWysłany: 04.09.2008 18:07 
marekxp napisał(a):
wszystkie historie marek zasługują na ich umieszczenie na stronie głównej czy moja pojawiła się tylko pierwsza i jeszcze będzie dodawana reszta ?


Dokładnie tak :) .


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.11.2006 15:20
Posty: 2810
Miejscowość: Poręba Wielka gm.Niedźwiedź
PostWysłany: 04.09.2008 18:16 
Image
ta fotka jest najlepsza ;)
Artykuł pierwsza klasa! :okok:


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.07.2007 17:01
Posty: 258
Miejscowość: Racibórz
Quad: a Bargain, aktualnie Suzuki LTZ
Poprzednie quady: Blaster, Raptor 350, Grizzly 600
PostWysłany: 04.09.2008 18:46 
norbi napisał(a):
Artykuł pierwsza klasa! :okok:

Dzięki, ale jednak na zielonego nie zasłużył :uśmiech: :uśmiech: <joke>

_________________
2 SUW [img]http://bdudar.freehost.pl/emots/rzeznia.gif[\img] 4 SUW


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 21.08.2007 11:22
Posty: 677
Quad: Renegade 570, DS450, Rotax 125 kart
Poprzednie quady: 300EX, R660, Outlaw 525
PostWysłany: 04.09.2008 19:58 
A kto walnie moje historie? :lol:


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.06.2008 15:33
Posty: 57
Miejscowość: okolice Tarnówa / Tuchów
Quad: w planach LTZ lub Raptor
PostWysłany: 12.09.2008 14:00 
spoko spoko ale trzeba aktualizowac:P

_________________
http://www.atvpolska.pl/forum/viewtopic ... sc&start=0


 
Profil Gadu-Gadu
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 28 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.