Krótko zbiorę wszystko co ja robie by chodził i trzymał się na 4 kołach
-Smaruj regularnie łańcuch !
-Sprawdzaj czy łańcuch jest naciągnięty , bo może Ci spadać i denerwować przy tym
-Czyść filtr , nie za często chyba że jeździsz na jakimś szutrze i jest sucho , wtedy kurz dostaje się do filtra i trzeba go przeczyścić , sam używam płynu do mycia a po umyciu pryskam sprejem przez który na filtrze powstaje błonka do której przylepia się kurz .
-Smaruj wszystkie kalamitki na wszystkich wahaczach , jak byś nie wiedział gdzie dokładnie to zrobię zdjęcia i wyśle Ci na poczte jak to wygląda tylko śmiało pisz
-Wymiana oleju i na dwie wymiany filtr oleju , ja wymieniałem co około 300-700km , chociaż teraz trochę częściej . To zależy od stylu jazdy
-Sprawdzaj czy koła są dokręcone , tak dla bezpieczeństwa
-Wymieniaj Klocki hamulcowe , jak zobaczyć że się skończyły ?
ja rozpoznaję to w ten sposób:
1) Słabo hamuje jak by tarcza była w błocie
2)Wydaje metaliczny głos
3)Można zobaczyć na tylnej traczy czy jest jeszcze trochę tego klocka
-Jeżeli nie wymienisz klocka na czas może Ci zepsuć tarczę , więc nie zwlekaj
-Łożyska wymieniaj jak zobaczysz że stuka Ci w kołach , ja polecam łożyska SKF'u są tanie dobrej jakości polskie a przy tym nie drogie i wytrzymałe .
-Sprawdzaj czy wszystkie śrubki są przykręcone , u mnie mają tendencję do luzu a czasami ich nie mam
-Czyść gaźnik , nie za często ale odświętnie warto
-Jeżeli Hamulce Ci nie działają sprawdź też czy hamulce Ci się nie zapowietrzyły .
-Wymieniaj płyn hamulcowy
W razie jakiś pytań i problemów pisz do mnie . Postaram się je rozwiązać i porobić zdjęcia instruktażowe
Pozdrawiam i miłych wrażeń związanych z raptorkiem
Silencear