Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - YFM350Raptor -> amortyzatory - jak dostosowywać twardość?
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 28.04.2024 07:39



Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
YFM350Raptor -> amortyzatory - jak dostosowywać twardość? 
Autor Wiadomość
Mod-Team Member & Moderator Działu Zawody Polskie & Zagraniczne & Zawodnik ATV Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.05.2007 20:37
Posty: 6686
Miejscowość: Wrocław :-)
Imię: Krzysiek
Quad: 2xKFX450
Poprzednie quady: KFX250 TRX250 YFM200 2xYFM350 YFZ350 LTZ400 2xYFZ450 2xLTR450
PostWysłany: 05.06.2007 16:55 
YFM350Raptor -> amortyzatory - jak dostosowywać twardość?
Może kiedyś był już ten temat poruszany ale ...ja do niego nie dotarłem, zatem mam pewne niejasności co do zasad regulowania/dostosowywania twardości amortyzatorów:
- jak ma wygladać twardość przodu w stosunku do tyłu? (tak samo czy może róznie?)
- jaki ma wpływ cieżar jeźdźca? ( np. ja ważę 75kg.- powinienem jeździć na bardziej usztywninych czy na nieco miększych? )
- jaki wpływ ma teren/trasa/tor ( czy im bardziej wyboista tym amory powinny być miększe?, czy do skoków powinny być tardsze? etc.)
- jaki wpływ na dobór twardości ma zużycie zawieszenia?

Bardzo bym był zobowiązany jeśliby mnie ktoś zechciał nieco uswadomić w tych kwestiach :D
...przyznam się, że to trochę z wygody ale i z pewnego zamieszania - otóż ostatno serwisuje sprzęt w różnych miejscach i w każdym mowią co innego, a ja za każdym razem mam rozregulowane zawieszenie co zauważam dopiero na torze długo po odenraniu quada z warsztatu.

Nie pozostawiajcei mego apelu bez odpowiedzi :) Plizzz!!!


 
Profil Facebook

Rejestracja: 23.08.2005 16:04
Posty: 1411
Quad: Bashan 110
PostWysłany: 05.06.2007 22:09 
Nikt ci nie powie, jak dobrze ustawić zawieszenie pod siebie, bo musisz sam wyczuć na jakich ustawieniach Tobie najlepiej się jeździ w różnych terenach.
Twardość przodu i tyłu w zasadzie może być różna, zależy od upodobań.
Do skoków trzeba wybrać twarde ustawienie, tak aby nie dobijało zawieszenie przy skokach ale też nie za twarde, bo jak na torze o długości 1000 metrów są 2 hopki a reszta dziury to nie warto dawać twardego zawieszenia, bo ci plomby powypadają z zębów :)


 
Profil
Mod-Team Member & Moderator Działu Zawody Polskie & Zagraniczne & Zawodnik ATV Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.05.2007 20:37
Posty: 6686
Miejscowość: Wrocław :-)
Imię: Krzysiek
Quad: 2xKFX450
Poprzednie quady: KFX250 TRX250 YFM200 2xYFM350 YFZ350 LTZ400 2xYFZ450 2xLTR450
PostWysłany: 06.06.2007 09:30 
Dzięki Kamikazeeee!
Tak jak myślałem trzeba sobie indywidualnie dobierać uwzgledniając te wszystkie parametry o których pisałeś - i dobrze bo jak czasami posłucham mechaników to ...szkoda gadać.
Zatem coś mi się rozjaśniło w głowie :)
pozdro


 
Profil Facebook
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24.04.2007 00:13
Posty: 37
Miejscowość: Rzeszów
Quad: Raptor Yamaha 700 gytr
PostWysłany: 07.06.2007 12:42 
jak już jest wlasnie też rapi tylko inny
reguluje sobie tyl taka srobka co klika i testowalem przekrecajac w prawo 9 razy od poziomu standardowego i od standardowego 9 w lewo i nie widzialem zadnej roznicy to czy z moim amorem cos jest nie tak czy czeba poprostu wiecej przekrecac ?? w prawo wiecej niz 9 się nie da już??

_________________
Przepraszam za błędy ortograficzne.


 
Profil Gadu-Gadu
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 4 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.