Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Wymiana paska
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 27.04.2024 07:03



Odpowiedz  [ 22 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Wymiana paska 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.04.2010 21:38
Posty: 1595
Miejscowość: Ruda Śląska
Quad: Can-Am Outlander
PostWysłany: 22.06.2011 01:41 
Wymiana paska
<script src='http://imageshack.us/shareable/?i=pasek101.jpg&s=137&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript>Image</noscript>

Całą przygodę zaczynamy od zdemontowania czarnej obudowy która jest po prawej stronie silnika :D

<script src='http://imageshack.us/shareable/?i=pasek102.jpg&s=841&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript>Image</noscript>

Po jej zdemontowaniu ukaże się Wam podobny widok do tego

Image


Uploaded with ImageShack.us








Tylko wasz pasek będzie wyglądał tak :D

Image

Uploaded with ImageShack.us

Teraz zaczynamy brać się do prawdziwej roboty czyli!
1 odkręcamy nakrętkę z wariatora( ta po prawej stronie)


Image

Uploaded with ImageShack.us

Po jej odkręceniu i zdemontowaniu podkładki ręką należy zdjąć cały wariator wraz z tuleją

Image

Uploaded with ImageShack.us

Tym co chcą wymienić tylko pasek powinni zakończyć na tych czynnościach ale jest okazja do prawdziwego serwisu całej przekładni więc posuwamy się dalej i odkręcamy nakrętkę po lewej stronie czyli z koła odbiorczego

Image

Uploaded with ImageShack.us

Po jej odkręceniu zdejmujemy koło i na razie odstawiamy na bok

Image


Teraz zajmiemy się samym wariatorem jego stanem technicznym :D
1 odkręcamy 4 śrubki widoczne na zdjącu

Image

Uploaded with ImageShack.us

Następnie musimy zdjąć pokrywkę z wariatora uważając na uszczelniacz tzw oring

Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us

Po zdemontowaniu pokrywy zobaczymy coć takiego

Image

Uploaded with ImageShack.us

Podnosimy delikatnie tarcze wariatora uważając na elementy zamontowane na nim i odkładamy go na bok

Image

Uploaded with ImageShack.us

Następnie wyjmujemy tuleję i odkładamy na bok

Image

Uploaded with ImageShack.us

Image

Uploaded with ImageShack.us

Następnie z tarczy wariatora ściągamy prowadnice 4 szt uważając bo składają się one z 2 elementów

Image

Uploaded with ImageShack.us

Po zdjęciu prowadnic i rolek wszystko dokładnie myjemy nafta nitro ropa inne płyny do mycia ,jak kto woli :D

Image

Uploaded with ImageShack.us

Po dokładnym umyciu wszystkich części bierzemy się za nałożenie smaru na korpus wariatora :D

Image

Uploaded with ImageShack.us

Smar nakładamy w miejscach gdzie pracują rolki

Następnie poddajemy dokładnej analizie rolki czyli sprawdzamy czy rolki które składają się z dwóch el. nie rozdzielają się od siebie . Metal jest oblewany jakimś tworzywem i powinien stanowić całość . W razie jakichkolwiek podejrzeń rolki należy wymienić :( 35 zł szt :zalamka:


Image

Uploaded with ImageShack.us

Image

Uploaded with ImageShack.us





Wszystko umyte! korpus nasmarowany rolki czyste i sprawdzone! a czy ktoś z was zwrócił uwagę jak te rolki były zamontowane??? :szok: na pewno nie wiec wróćcie do dwóch ostatnich zdjęć i zauważcie że jeden brzeg rolek jest inny i jest cały pokryty tworzywem ,specjalnie po to żeby był odporny na ścieranie jak cała rolka. Zaraz powiem o co kaman :!: Wariator kreci się w prawo więc siła odśrodkowa wypycha rolki na zewnątrz a w tym samym czasie jej brzegi są na rażone na tarcie o korpus,więc z tego powodu jedna czesć rolki czyli jej jeden brzeg jest zabezpieczony tworzywem. Chyba jasno to wyjaśniłem? :D
Teraz zajmijmy się tym co odłożyliśmy na bok czyli tarczą wariatora! tarcza umyta czas na montaż prowadnic! sprawa jest prosta,dokładnie na smarować jak na zdjęciu i za montować na tarczę :D


Image

Uploaded with ImageShack.us

Image

Uploaded with ImageShack.us

Image

Uploaded with ImageShack.us

Image

Uploaded with [URL=http://imageshack.us]Image

Wszystko na smarowane poskładane możemy włożyć tarcze wariatora na miejsce

Image

Uploaded with ImageShack.us

Pozostało tylko zamknąć pokrywę :D

Image

Uploaded with ImageShack.us

Ale za nim ja zamkniemy musimy wcześniej wspomniany oring osadzić na swoim miejscu i delikatnie zamknąć! oring należy przed montażem posmarować olejem w celu łatwiejszego montażu ! ZAKŁADAJĄC POKRYWĘ MUSIMY IDEALNIE NA CELOWAĆ OTWORY
Image

Uploaded with ImageShack.us

Pozostało tylko posmarowanie miejsca gdzie pracuje tuleja wariatora :D

Image

Uploaded with ImageShack.us

W środku jest specjalne wytoczenie na smar!!!!

Wsuwamy tuleję do wariatora i po PŁACZU wariator gotowy do montażu :D NIE ZA POMNIJ USUNĄĆ RESZTĘ SMARU PO WSADZENIU TULEI BO DOSTANIE SIĘ DO PASKA :(

Image

Uploaded with ImageShack.us

Płaszczyznę widoczna przemyj dokładnie rozpuszczalnikiem nitro bo najmniejsze za oliwienie szkodzi paskowi

1 Etap zakończony CDN :D
Za jakiekolwiek pomyłki przepraszam :(


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11.11.2008 16:48
Posty: 291
Miejscowość: Chrzanów
Quad: BRAK
Poprzednie quady: AEON COBRA 180, LUCKY STAR 250, Yamaha WOLVERINE 450
PostWysłany: 22.06.2011 20:07 
Re: Wymiana paska
Dobra robota, czekamy na więcej manualów :) pozdrawiam !!

_________________
Jeżdżę z głową ....................................... w kasku.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.04.2010 21:38
Posty: 1595
Miejscowość: Ruda Śląska
Quad: Can-Am Outlander
PostWysłany: 22.06.2011 20:09 
Re: Wymiana paska
Kolejnym elementem którym się zajmiemy to koło odbiorcze.Mocujemy je w imadle nakrętką do dołu i nie za mocno dokręcamy,potem trzymając za koło popuszczamy nakrętkę (tylko popuszczamy) resztę czynności wykonamy po wyjęciu koła z imadła
Image

Uploaded with ImageShack.us

Teraz musimy całkiem odkręcić nakrętkę więc do tego będzie potrzebny nam mały przyrząd każdy z was na pewno coś podobnego znajdzie w swoim garażu .UWAGA!!! Podczas odkręcania tej nakrętki musimy zachować szczególną ostrożność bo sprężyna znajdująca się pod nią jest bardzo mocna .Nakładamy nasz przyrząd na blaszaną podkładkę znajdującą się pod nakrętką mocno naciskamy (NAJLEPIEJ POPROSIĆ DRUGĄ OSOBĘ O POMOC) i odkręcamy nakrętkę do końca,po odkręceniu pomału popuszczamy sprężynę do całkowitego luzu

Image

Uploaded with ImageShack.us

Image

Uploaded with ImageShack.us

Następną czynnością jest zdjęcie tulejki metalowej z wałka, musimy podważyć ją śrubokrętem i delikatnie zdjąć

Image

Uploaded with ImageShack.us

Image

Uploaded with ImageShack.us

Po całkowitym zdemontowaniu tulejki na wałku widzimy 4 bolce umieszczone w podłużnych otworach.bolce te musimy szczypcami wyjąć

Image

Uploaded with ImageShack.us

Teraz możemy oddzielić od siebie dwa talerze wszystko dokładnie wymyć i przygotować do montażu

Image

Uploaded with ImageShack.us

Wszystko mamy umyte i sprawdzone ,bierzemy się do składania ,ale przed tym musimy dokładnie nasmarować tuleję

Image

Uploaded with ImageShack.us

Wszystko nasmarowane :D teraz możemy z powrotem połączyć wszystko razem, wstawić na swoje miejsce bolce nasmarować jeszcze otwory i zamontować tuleję :D

Image

Uploaded with ImageShack.us

Na koniec pozostało nam osadzić sprężynę na swoje miejsce nałożyć podkładkę ścisnąć sprężynę i wszystko razem skręcić :D Przed skręceniem musimy jeszcze lekko posmarować gwint klejem do gwintów :D

Image

Uploaded with ImageShack.us

Wariator i koło mamy przygotowane pozostało jeszcze umyć dokładnie pokrywę i silnik :D W tym celu musimy zdjąć z wałka drugą część wariatora a jednocześnie wentylator który chłodzi pasek. Pod wentylatorem jest jeszcze osłona przykręcona do silnika którą odkręcamy do dokładnego umycia :D

Image

Uploaded with ImageShack.us



Wszystko mamy umyte osłona przykręcona,bierzemy się za składanie wszystkiego z powrotem :D
Lekko smarujemy wałek koła odbiorczego i zakładamy koło na swoje miejsce i dokręcamy nakrętkę


Image

Uploaded with ImageShack.us

Image

Uploaded with ImageShack.us

Image

Uploaded with ImageShack.us

Następny krok to dość ważna czynność wymagająca trochę umiejętności

Zakładamy pasek na koło i delikatnie musimy rozszerzyć talerze koła odbiorczego żeby pasek maksymalnie zagłębił się do środka,jest to istotne bo nie zamontujemy wariatora!

Image

Uploaded with ImageShack.us

Pasek mamy wsadzony teraz montujemy ostrożnie wariator zwracając uwagę na to żeby dokładnie zazębił się na wieloklinie.Następnie dociskamy wariator do silnika i dokręcamy nakrętkę :D

Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us

Pozostało nam jeszcze tylko zamontowanie łożyska zewnętrznego wałka głównego
Image

Uploaded with ImageShack.us
To jest prawie koniec pozostało tylko przykręcić osłonę paska i jazda próbna :D
Image

Uploaded with ImageShack.us

[b]Dla wszystkich zainteresowanych tym jak pracuje wariator proponuję przed przykręceniem osłony przykręcić same łożysko zewnętrzne wałka głównego na 3 śrubkach wtedy będziecie mogli zobaczyć jak to wszystko pracuje,wystarczy odpalić silnik i prze gazować. UWAGA nie odpalać silnika za nim nie są przykręcone śrubki z obudowy,grozi to uszkodzeniem wariatora a nawet samego silnika


MAM NADZIEJĘ ŻE KOMUŚ PRZYDA SIĘ TEN OPIS :D
POWODZENIA :!: [/b]


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11.11.2009 21:38
Posty: 1935
Miejscowość: Radom
Imię: Mikołaj Kwieciński
Quad: Yamaha Grizzly 700 & Suzuki LTR 450R
Poprzednie quady: -> Chińska 110 -> Grizzly 400 ->Can-am ds 450
PostWysłany: 22.06.2011 21:47 
Re: Wymiana paska
Udało ci się zdjąc obudowe bez zdjecia prawego stopnia ? :oczy:

_________________
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=2965601684
#966
Kwieciński Mikołaj
QUADIMODO RACING TEAM
RTM-RADOM


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.04.2010 21:38
Posty: 1595
Miejscowość: Ruda Śląska
Quad: Can-Am Outlander
PostWysłany: 22.06.2011 22:40 
Re: Wymiana paska
Zawsze tylko odkręcam te 4 śrubki i trochę odchylę, to wystarcza.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30.10.2010 12:40
Posty: 622
Quad: 2.
PostWysłany: 24.06.2011 23:42 
Re: Wymiana paska
Jaki musi być smar? Mam robotę na sobotę :wizi:


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.04.2010 21:38
Posty: 1595
Miejscowość: Ruda Śląska
Quad: Can-Am Outlander
PostWysłany: 24.06.2011 23:59 
Re: Wymiana paska
Niestety nie pamiętam oznaczeń tego smaru ale jest to smar firmy MOBIL. Jutro mogę co podać jego symbol :)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11.11.2008 16:48
Posty: 291
Miejscowość: Chrzanów
Quad: BRAK
Poprzednie quady: AEON COBRA 180, LUCKY STAR 250, Yamaha WOLVERINE 450
PostWysłany: 28.06.2011 23:28 
Re: Wymiana paska
Czy ten smar co stosujesz to jest z dwusiarczkiem molibdenu??

_________________
Jeżdżę z głową ....................................... w kasku.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.03.2011 12:15
Posty: 43
Miejscowość: Szczęśliwa Dolina
Quad: Yamaha Wolverine450
PostWysłany: 04.07.2011 22:11 
Re: Wymiana paska
Świetna robota wojtekww :brawo: Fachowo i rzeczowo.


 
Profil

Rejestracja: 22.03.2010 22:32
Posty: 101
Miejscowość: Płock
Imię: Krzysiek
Quad: KFX 700 09R
Poprzednie quady: Magnum 330,Rincon 650,KFX 400,Centhor 700,DVX 400,Raptor 660R,MXU 500
PostWysłany: 14.01.2012 00:25 
Re: Wymiana paska
Witam.Czy w polarisie magnum 330 2004r wszystko robi się tak samo?


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05.02.2008 00:34
Posty: 271
Miejscowość: Warszawa a właściwie Rydzewo
Quad: G 700 EPS ; polarek 500 ; bomby 400 max
PostWysłany: 14.01.2012 08:45 
Re: Wymiana paska
Wojtekww
Nie wiem czy zwróciłeś uwagę na taki otwór m 8 w jak to nazywasz kole odbiorczym , jak byś tam wkręcił śrubkę dość długą to nie musiał byś haratać koła kawałkiem profilu , koło by za każdym obrotem rozchylało się coraz bardziej , ten otwór właśnie do tego służy .
Przepraszam nie mogłem się powstrzymać
Nie przejmuj się opis i tak dla laików extra , szkoda tylko że nie zbadałeś najpierw tematy dokładnie

_________________
Mazury TO JEST TEREN


 
Profil

Rejestracja: 22.03.2010 22:32
Posty: 101
Miejscowość: Płock
Imię: Krzysiek
Quad: KFX 700 09R
Poprzednie quady: Magnum 330,Rincon 650,KFX 400,Centhor 700,DVX 400,Raptor 660R,MXU 500
PostWysłany: 30.01.2012 20:59 
Re: Wymiana paska
Mam pytanie.Czy jak założe pasek i zrobię kilka kilometrów i mam potrzebe znowu ten pasek zdjąć to potem jak go będe zakładał to musi być założony jakoś tak samo zaznaczać np.zrobić kreske na pasku kreske na wariatorze i znowu kreske na pasku i na kole odbiorczym i ustawić potem tak samo.I jeszcze jedno nierozumiem tego co kolega wojtekww napisał że cytuje:[b]Dla wszystkich zainteresowanych tym jak pracuje wariator proponuję przed przykręceniem osłony przykręcić same łożysko zewnętrzne wałka głównego na 3 śrubkach wtedy będziecie mogli zobaczyć jak to wszystko pracuje,wystarczy odpalić silnik i prze gazować. UWAGA nie odpalać silnika za nim nie są przykręcone śrubki z obudowy,grozi to uszkodzeniem wariatora a nawet samego silnika
Czyli jak mam to rozumieć?nie moge odpalać quada jak niemam założonej tej całej obudowy co zasłania wariator i koło odbiorcze?a i czy można odpalac quada jak w ogóle paska nie ma czy nie?proszę o jasne odpowiedzi bo mechanik do którego wstawiłem gada to normalnie jakiś czub co on mi tam wyprawia to mnie szlak bierze ja mu kazałem zająć się paskiem potem oleje i różne smarowania a on wziął się od dupy strony bo wydaje mi się że paska wymienić nieumie czy co no i chce zrobić to z moim mechanikiem od aut tylko potrzebujemy kilku odpowiedzi wskazówek.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11.11.2008 16:48
Posty: 291
Miejscowość: Chrzanów
Quad: BRAK
Poprzednie quady: AEON COBRA 180, LUCKY STAR 250, Yamaha WOLVERINE 450
PostWysłany: 30.01.2012 21:17 
Re: Wymiana paska
Nie musisz zaznaczać nic na pasku i kołach wariatora. Wojtkowi chodziło o ten pałąk z łożyskiem (przed ostanie zdjęcie) Musi być zamontowane bo to łożysko podpiera wałek z silnika i jak nie założysz to drgania mogą uszkodzić silnik. Bez paska i wariatora możesz odpalić silnik.

_________________
Jeżdżę z głową ....................................... w kasku.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.09.2010 10:09
Posty: 616
Quad: Halina 680
Poprzednie quady: G350 , Suka
PostWysłany: 30.01.2012 21:33 
Re: Wymiana paska
Fajny opis ... ale ja jeszcze przykręcając wariator użył jeszcze kleju do gwintów "stopsruba" . Tak ktoś radził mi kiedyś jak zmieniałem pasek i czyściłem wariator.
No i jak kolega Marcin Rydzewo pisał... w zasadzie nie trzeba odkrecać wariatora i "koła odbiorczego" aby wymienić pasek wystaczy wkrecić wskazane śruby ... no chyba ze tak jak Ty czyściłeś go ( i bardzo wskazane ) .


 
Profil

Rejestracja: 22.03.2010 22:32
Posty: 101
Miejscowość: Płock
Imię: Krzysiek
Quad: KFX 700 09R
Poprzednie quady: Magnum 330,Rincon 650,KFX 400,Centhor 700,DVX 400,Raptor 660R,MXU 500
PostWysłany: 30.01.2012 23:39 
Re: Wymiana paska
A czy w każdym quadzie jest ten pałąk z łożyskiem?bo jak byłem u mechanika to była zadjęta ta obudowa a tego pałąka z łożyskiem nie było mam Polarisa magnum 330 2004 rok.A może ktoś z Was zna lub sam by się podjął przywrucenia stanu urzyteczności mojego gada jestem z okolic Płocka.Pozdrawiam.

-- dodano 30.01.2012 23:39 --

I jeszcze jedno pytanko.Czy uruchomienie quada bez tego pałąka z łożyskiem na pewno spowoduje uszkodzenie silnika czy to tylko wyjątki?i jak to sprawdzić czy silnik został uszkodzony?


Ostatnio zmieniony przez krzysiek16, 30.01.2012 23:39, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 22 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.