Autor |
Wiadomość |
wojtekww
Rejestracja: 13.04.2010 21:38 Posty: 1595 Miejscowość: Ruda Śląska
Quad: Can-Am Outlander
|
Wysłany: 22.06.2011 01:41
Wymiana paska
|
|
|
|
jacekdl
Rejestracja: 11.11.2008 16:48 Posty: 291 Miejscowość: Chrzanów
Quad: BRAK
Poprzednie quady: AEON COBRA 180, LUCKY STAR 250, Yamaha WOLVERINE 450
|
Wysłany: 22.06.2011 20:07
Re: Wymiana paska
Dobra robota, czekamy na więcej manualów pozdrawiam !!
_________________ Jeżdżę z głową ....................................... w kasku.
|
|
|
|
wojtekww
Rejestracja: 13.04.2010 21:38 Posty: 1595 Miejscowość: Ruda Śląska
Quad: Can-Am Outlander
|
Wysłany: 22.06.2011 20:09
Re: Wymiana paska
Kolejnym elementem którym się zajmiemy to koło odbiorcze.Mocujemy je w imadle nakrętką do dołu i nie za mocno dokręcamy,potem trzymając za koło popuszczamy nakrętkę (tylko popuszczamy) resztę czynności wykonamy po wyjęciu koła z imadłaUploaded with ImageShack.usTeraz musimy całkiem odkręcić nakrętkę więc do tego będzie potrzebny nam mały przyrząd każdy z was na pewno coś podobnego znajdzie w swoim garażu .UWAGA!!! Podczas odkręcania tej nakrętki musimy zachować szczególną ostrożność bo sprężyna znajdująca się pod nią jest bardzo mocna .Nakładamy nasz przyrząd na blaszaną podkładkę znajdującą się pod nakrętką mocno naciskamy (NAJLEPIEJ POPROSIĆ DRUGĄ OSOBĘ O POMOC) i odkręcamy nakrętkę do końca,po odkręceniu pomału popuszczamy sprężynę do całkowitego luzuUploaded with ImageShack.usUploaded with ImageShack.usNastępną czynnością jest zdjęcie tulejki metalowej z wałka, musimy podważyć ją śrubokrętem i delikatnie zdjąćUploaded with ImageShack.usUploaded with ImageShack.usPo całkowitym zdemontowaniu tulejki na wałku widzimy 4 bolce umieszczone w podłużnych otworach.bolce te musimy szczypcami wyjąć Uploaded with ImageShack.usTeraz możemy oddzielić od siebie dwa talerze wszystko dokładnie wymyć i przygotować do montażu Uploaded with ImageShack.usWszystko mamy umyte i sprawdzone ,bierzemy się do składania ,ale przed tym musimy dokładnie nasmarować tulejęUploaded with ImageShack.usWszystko nasmarowane teraz możemy z powrotem połączyć wszystko razem, wstawić na swoje miejsce bolce nasmarować jeszcze otwory i zamontować tuleję Uploaded with ImageShack.usNa koniec pozostało nam osadzić sprężynę na swoje miejsce nałożyć podkładkę ścisnąć sprężynę i wszystko razem skręcić Przed skręceniem musimy jeszcze lekko posmarować gwint klejem do gwintów Uploaded with ImageShack.usWariator i koło mamy przygotowane pozostało jeszcze umyć dokładnie pokrywę i silnik W tym celu musimy zdjąć z wałka drugą część wariatora a jednocześnie wentylator który chłodzi pasek. Pod wentylatorem jest jeszcze osłona przykręcona do silnika którą odkręcamy do dokładnego umycia Uploaded with ImageShack.usWszystko mamy umyte osłona przykręcona,bierzemy się za składanie wszystkiego z powrotem Lekko smarujemy wałek koła odbiorczego i zakładamy koło na swoje miejsce i dokręcamy nakrętkęUploaded with ImageShack.usUploaded with ImageShack.usUploaded with ImageShack.us Następny krok to dość ważna czynność wymagająca trochę umiejętności Zakładamy pasek na koło i delikatnie musimy rozszerzyć talerze koła odbiorczego żeby pasek maksymalnie zagłębił się do środka,jest to istotne bo nie zamontujemy wariatora!Uploaded with ImageShack.usPasek mamy wsadzony teraz montujemy ostrożnie wariator zwracając uwagę na to żeby dokładnie zazębił się na wieloklinie.Następnie dociskamy wariator do silnika i dokręcamy nakrętkę Uploaded with ImageShack.usUploaded with ImageShack.usUploaded with ImageShack.usUploaded with ImageShack.usPozostało nam jeszcze tylko zamontowanie łożyska zewnętrznego wałka głównego Uploaded with ImageShack.usTo jest prawie koniec pozostało tylko przykręcić osłonę paska i jazda próbna Uploaded with ImageShack.us [b]Dla wszystkich zainteresowanych tym jak pracuje wariator proponuję przed przykręceniem osłony przykręcić same łożysko zewnętrzne wałka głównego na 3 śrubkach wtedy będziecie mogli zobaczyć jak to wszystko pracuje,wystarczy odpalić silnik i prze gazować. UWAGA nie odpalać silnika za nim nie są przykręcone śrubki z obudowy,grozi to uszkodzeniem wariatora a nawet samego silnikaMAM NADZIEJĘ ŻE KOMUŚ PRZYDA SIĘ TEN OPIS POWODZENIA [/b]
|
|
|
|
mikix130
Rejestracja: 11.11.2009 21:38 Posty: 1935 Miejscowość: Radom
Imię: Mikołaj Kwieciński
Quad: Yamaha Grizzly 700 & Suzuki LTR 450R
Poprzednie quady: -> Chińska 110 -> Grizzly 400 ->Can-am ds 450
|
Wysłany: 22.06.2011 21:47
Re: Wymiana paska
Udało ci się zdjąc obudowe bez zdjecia prawego stopnia ?
_________________ http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=2965601684 #966 Kwieciński Mikołaj QUADIMODO RACING TEAM RTM-RADOM
|
|
|
|
wojtekww
Rejestracja: 13.04.2010 21:38 Posty: 1595 Miejscowość: Ruda Śląska
Quad: Can-Am Outlander
|
Wysłany: 22.06.2011 22:40
Re: Wymiana paska
Zawsze tylko odkręcam te 4 śrubki i trochę odchylę, to wystarcza.
|
|
|
|
AarturR
Rejestracja: 30.10.2010 12:40 Posty: 622
Quad: 2.
|
Wysłany: 24.06.2011 23:42
Re: Wymiana paska
Jaki musi być smar? Mam robotę na sobotę
|
|
|
|
wojtekww
Rejestracja: 13.04.2010 21:38 Posty: 1595 Miejscowość: Ruda Śląska
Quad: Can-Am Outlander
|
Wysłany: 24.06.2011 23:59
Re: Wymiana paska
Niestety nie pamiętam oznaczeń tego smaru ale jest to smar firmy MOBIL. Jutro mogę co podać jego symbol
|
|
|
|
jacekdl
Rejestracja: 11.11.2008 16:48 Posty: 291 Miejscowość: Chrzanów
Quad: BRAK
Poprzednie quady: AEON COBRA 180, LUCKY STAR 250, Yamaha WOLVERINE 450
|
Wysłany: 28.06.2011 23:28
Re: Wymiana paska
Czy ten smar co stosujesz to jest z dwusiarczkiem molibdenu??
_________________ Jeżdżę z głową ....................................... w kasku.
|
|
|
|
snake7
Rejestracja: 03.03.2011 12:15 Posty: 43 Miejscowość: Szczęśliwa Dolina
Quad: Yamaha Wolverine450
|
Wysłany: 04.07.2011 22:11
Re: Wymiana paska
Świetna robota wojtekww Fachowo i rzeczowo.
|
|
|
|
krzysiek16
Rejestracja: 22.03.2010 22:32 Posty: 101 Miejscowość: Płock
Imię: Krzysiek
Quad: KFX 700 09R
Poprzednie quady: Magnum 330,Rincon 650,KFX 400,Centhor 700,DVX 400,Raptor 660R,MXU 500
|
Wysłany: 14.01.2012 00:25
Re: Wymiana paska
Witam.Czy w polarisie magnum 330 2004r wszystko robi się tak samo?
|
|
|
|
marcin Rydzewo
Rejestracja: 05.02.2008 00:34 Posty: 271 Miejscowość: Warszawa a właściwie Rydzewo
Quad: G 700 EPS ; polarek 500 ; bomby 400 max
|
Wysłany: 14.01.2012 08:45
Re: Wymiana paska
Wojtekww Nie wiem czy zwróciłeś uwagę na taki otwór m 8 w jak to nazywasz kole odbiorczym , jak byś tam wkręcił śrubkę dość długą to nie musiał byś haratać koła kawałkiem profilu , koło by za każdym obrotem rozchylało się coraz bardziej , ten otwór właśnie do tego służy . Przepraszam nie mogłem się powstrzymać Nie przejmuj się opis i tak dla laików extra , szkoda tylko że nie zbadałeś najpierw tematy dokładnie
_________________ Mazury TO JEST TEREN
|
|
|
|
krzysiek16
Rejestracja: 22.03.2010 22:32 Posty: 101 Miejscowość: Płock
Imię: Krzysiek
Quad: KFX 700 09R
Poprzednie quady: Magnum 330,Rincon 650,KFX 400,Centhor 700,DVX 400,Raptor 660R,MXU 500
|
Wysłany: 30.01.2012 20:59
Re: Wymiana paska
Mam pytanie.Czy jak założe pasek i zrobię kilka kilometrów i mam potrzebe znowu ten pasek zdjąć to potem jak go będe zakładał to musi być założony jakoś tak samo zaznaczać np.zrobić kreske na pasku kreske na wariatorze i znowu kreske na pasku i na kole odbiorczym i ustawić potem tak samo.I jeszcze jedno nierozumiem tego co kolega wojtekww napisał że cytuje:[b]Dla wszystkich zainteresowanych tym jak pracuje wariator proponuję przed przykręceniem osłony przykręcić same łożysko zewnętrzne wałka głównego na 3 śrubkach wtedy będziecie mogli zobaczyć jak to wszystko pracuje,wystarczy odpalić silnik i prze gazować. UWAGA nie odpalać silnika za nim nie są przykręcone śrubki z obudowy,grozi to uszkodzeniem wariatora a nawet samego silnika Czyli jak mam to rozumieć?nie moge odpalać quada jak niemam założonej tej całej obudowy co zasłania wariator i koło odbiorcze?a i czy można odpalac quada jak w ogóle paska nie ma czy nie?proszę o jasne odpowiedzi bo mechanik do którego wstawiłem gada to normalnie jakiś czub co on mi tam wyprawia to mnie szlak bierze ja mu kazałem zająć się paskiem potem oleje i różne smarowania a on wziął się od dupy strony bo wydaje mi się że paska wymienić nieumie czy co no i chce zrobić to z moim mechanikiem od aut tylko potrzebujemy kilku odpowiedzi wskazówek.
|
|
|
|
jacekdl
Rejestracja: 11.11.2008 16:48 Posty: 291 Miejscowość: Chrzanów
Quad: BRAK
Poprzednie quady: AEON COBRA 180, LUCKY STAR 250, Yamaha WOLVERINE 450
|
Wysłany: 30.01.2012 21:17
Re: Wymiana paska
Nie musisz zaznaczać nic na pasku i kołach wariatora. Wojtkowi chodziło o ten pałąk z łożyskiem (przed ostanie zdjęcie) Musi być zamontowane bo to łożysko podpiera wałek z silnika i jak nie założysz to drgania mogą uszkodzić silnik. Bez paska i wariatora możesz odpalić silnik.
_________________ Jeżdżę z głową ....................................... w kasku.
|
|
|
|
paffcio_25
Rejestracja: 20.09.2010 10:09 Posty: 616
Quad: Halina 680
Poprzednie quady: G350 , Suka
|
Wysłany: 30.01.2012 21:33
Re: Wymiana paska
Fajny opis ... ale ja jeszcze przykręcając wariator użył jeszcze kleju do gwintów "stopsruba" . Tak ktoś radził mi kiedyś jak zmieniałem pasek i czyściłem wariator. No i jak kolega Marcin Rydzewo pisał... w zasadzie nie trzeba odkrecać wariatora i "koła odbiorczego" aby wymienić pasek wystaczy wkrecić wskazane śruby ... no chyba ze tak jak Ty czyściłeś go ( i bardzo wskazane ) .
|
|
|
|
krzysiek16
Rejestracja: 22.03.2010 22:32 Posty: 101 Miejscowość: Płock
Imię: Krzysiek
Quad: KFX 700 09R
Poprzednie quady: Magnum 330,Rincon 650,KFX 400,Centhor 700,DVX 400,Raptor 660R,MXU 500
|
Wysłany: 30.01.2012 23:39
Re: Wymiana paska
A czy w każdym quadzie jest ten pałąk z łożyskiem?bo jak byłem u mechanika to była zadjęta ta obudowa a tego pałąka z łożyskiem nie było mam Polarisa magnum 330 2004 rok.A może ktoś z Was zna lub sam by się podjął przywrucenia stanu urzyteczności mojego gada jestem z okolic Płocka.Pozdrawiam.
-- dodano 30.01.2012 23:39 --
I jeszcze jedno pytanko.Czy uruchomienie quada bez tego pałąka z łożyskiem na pewno spowoduje uszkodzenie silnika czy to tylko wyjątki?i jak to sprawdzić czy silnik został uszkodzony?
Ostatnio zmieniony przez krzysiek16, 30.01.2012 23:39, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|