Jako że dużo osób pyta się mnie o moduł tuningowy MXU500 IRS to opiszę jak będę umiał, testowałem go prawie 2 miesiące:
Na zimnym silniku, moduł odpala bez problemu, obroty jakby lepsze.
Po zagrzaniu silnika naciśnięcie na manetkę gazu reakcja jest bardziej natychmiastowa. Quad bardziej się zbiera i jakby szybciej się rozpędzał.
Szybkość maxymalna jaką uzyskało mi się osiągnąć o dziwo jest mniejsza niż na module oryginalnym , 95 km/h.Rozpędzałem się na drodze asfaltowej,okres ziomwo/wiosenny, opony Wanda 26" P375, czyli typowo błotne.W terenie to tak jak pisałem quad szybciej się zbierał, jedynie co mnie zaskoczyło to zjazdy nie można hamować silnikiem, quad nabiera szybkości sam. Odczuwam jakby większe obroty silnika na tym module.
Jako że nie mogłem osiągnąć większej szybkości, poszedłem w stronę zmiany opon na oryginalne dedykowane do tego quada,lżejsze 25".Temperatura podczas testowania zrobiła się typowo letnia.
Quad, przyspiesza jeszcze szybciej, szybkość maxymalną jaką udało mi się osiągnąć to prawie 110 km/h.
Sprzedawca modułu powiedział żebym za długo nie ciągnął na maxa obrotów, wiadomo....
Obecnie to jestem po paru wypadach całodniowych i powiem że moduł spisuje się znakomicie.
Wcześniej woziłem ze sobą oryginał na podmianę jakby coś się stało.Jest jeszcze jedna sprawa, podczas jazdy i hamowania silnikiem, czasem dostaje wystrzału z tłumnika, mnie to nie przeszkadza, nawet jest to bardzo przyjemne. Wiadomo są też małe minusy,ale podczas jazdy quadem nikt tego nie podaje - większe obroty = większe zużycie paliwa.Co do kosztów, to za moduł zapłaciłem 420 zł, dla porównania oryginalny moduł to koszt 360 zł.
W najbliższym czasie pokażę zdjęcie z hamowni. Miałem to robić w tym tygodniu, ale po niedzielnej jeździe muszę zrobić mały serwis z wymianą oleju i filtrami i czyszczeniem skrzyni pasowej.
Test został przeprowadzony na MXU500 IRS, wersja gaźnikowa rok prod. 2010. Waga raidera 115kg.Quad na zdjęciu obok.