Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Odblokowanie MXU 500 ( Jak ? )
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 20.04.2024 16:18



Odpowiedz  [ 46 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Odblokowanie MXU 500 ( Jak ? ) 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.03.2011 20:45
Posty: 43
Miejscowość: Małopolska :)
Quad: Kymco MXU 500 IRS
PostWysłany: 29.07.2012 13:04 
Re: Odblokowanie MXU 500 ( Jak ? )
Na orlenie. Ale przed tym tankowaniem zalałem trochę "wcześniejszego" paliwa z bańki (miało około pół roku), które też było z orlenu.

To zmulenie było takie dziwne. Do około 10% przepustnicy wszystko było ok, ale dalej od razu nie było mocy a silnik zaczął głośniej chodzić i wraz ze zwiększaniem przepustnicy obroty się nie zmieniały. Odkręciłem filtr powietrza i w rurce pomiędzy airboxem a gaźnikiem było trochę oleju, ale dosłownie trochę, tak że rurka miała tylko mokre brzegi, możliwe, że to przez to gad się dusił?


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.08.2009 00:36
Posty: 303
Miejscowość: Wrocław
Quad: Kymco MXU 500 - w sercu i pamięci.
PostWysłany: 29.07.2012 22:34 
Re: Odblokowanie MXU 500 ( Jak ? )
eh, tam zawsze jest mokro , myślę że te reszty półrocznego paliwa dają o sobie znać , pośmigasz i zobaczysz


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.03.2012 13:32
Posty: 227
Miejscowość: WPI
Quad: Kymco 500i IRS ;) czerwona bestia ;)
PostWysłany: 07.10.2012 21:11 
Re: Odblokowanie MXU 500 ( Jak ? )
Ciekawe czy w IRS - ie oprócz mechanicznej blokady są też jakieś dławiki bo ja 90km/h nie pojadę :(

_________________
NIE WAŻNE CZYM SIĘ ŚMIGA, ALE ILE TO PRZYNOSI FRAJDY
************** TRANS - SQUAD - TEAM**************

Zapraszam do śledzenia losów mojego Kymco 500i IRS
http://www.atvpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=16&t=53963


 
Profil

Rejestracja: 16.12.2011 17:28
Posty: 111
Miejscowość: Białystok/Ełk/Grajewo
Quad: Kymco MXU 500i IRS
PostWysłany: 09.10.2012 19:43 
Re: Odblokowanie MXU 500 ( Jak ? )
wacoQ
Chyba chodzi Ci o wtrysk a nie o IRS tak? :) Ja na wtrysku zamykam 93 km/h według licznika.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.07.2011 22:42
Posty: 338
Miejscowość: Gliwice - Zabrze - Ruda Śląska
Quad: BYŁ MXU 500 IRS...OBECNIE BRAK
PostWysłany: 10.05.2013 11:59 
Re: Odblokowanie MXU 500 ( Jak ? )
Jako że dużo osób pyta się mnie o moduł tuningowy MXU500 IRS to opiszę jak będę umiał, testowałem go prawie 2 miesiące:
Na zimnym silniku, moduł odpala bez problemu, obroty jakby lepsze.
Po zagrzaniu silnika naciśnięcie na manetkę gazu reakcja jest bardziej natychmiastowa. Quad bardziej się zbiera i jakby szybciej się rozpędzał.
Szybkość maxymalna jaką uzyskało mi się osiągnąć o dziwo jest mniejsza niż na module oryginalnym , 95 km/h.Rozpędzałem się na drodze asfaltowej,okres ziomwo/wiosenny, opony Wanda 26" P375, czyli typowo błotne.W terenie to tak jak pisałem quad szybciej się zbierał, jedynie co mnie zaskoczyło to zjazdy nie można hamować silnikiem, quad nabiera szybkości sam. Odczuwam jakby większe obroty silnika na tym module.
Jako że nie mogłem osiągnąć większej szybkości, poszedłem w stronę zmiany opon na oryginalne dedykowane do tego quada,lżejsze 25".Temperatura podczas testowania zrobiła się typowo letnia.
Quad, przyspiesza jeszcze szybciej, szybkość maxymalną jaką udało mi się osiągnąć to prawie 110 km/h.
Sprzedawca modułu powiedział żebym za długo nie ciągnął na maxa obrotów, wiadomo....
Obecnie to jestem po paru wypadach całodniowych i powiem że moduł spisuje się znakomicie.
Wcześniej woziłem ze sobą oryginał na podmianę jakby coś się stało.Jest jeszcze jedna sprawa, podczas jazdy i hamowania silnikiem, czasem dostaje wystrzału z tłumnika, mnie to nie przeszkadza, nawet jest to bardzo przyjemne. Wiadomo są też małe minusy,ale podczas jazdy quadem nikt tego nie podaje - większe obroty = większe zużycie paliwa.Co do kosztów, to za moduł zapłaciłem 420 zł, dla porównania oryginalny moduł to koszt 360 zł.
W najbliższym czasie pokażę zdjęcie z hamowni. Miałem to robić w tym tygodniu, ale po niedzielnej jeździe muszę zrobić mały serwis z wymianą oleju i filtrami i czyszczeniem skrzyni pasowej.
Test został przeprowadzony na MXU500 IRS, wersja gaźnikowa rok prod. 2010. Waga raidera 115kg.Quad na zdjęciu obok.

Image

_________________
Pozdrawiam FuJi


Ostatnio zmieniony przez FuJi 10.05.2013 11:59, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01.11.2011 12:08
Posty: 107
Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Imię: Maciej
Quad: Polaris RZR 800
Poprzednie quady: Kymco MXU 500, Lucky Star (Access Motor) SP-300U
PostWysłany: 12.05.2013 13:22 
Re: Odblokowanie MXU 500 ( Jak ? )
kolego gdzie taki moduł można zakupić?
czy stracę gwarancję z takim modułem - w sumie myślę, że przed przeglądem można założyć zawsze oryginalny moduł. Gdzie ten moduł się znajduje? mam wersje gaźnikową bez irs.


 
Profil

Rejestracja: 18.01.2012 15:21
Posty: 68
PostWysłany: 12.05.2013 13:30 
Re: Odblokowanie MXU 500 ( Jak ? )
Na Alledrogo jest.
http://allegro.pl/kymco-mxu-500-irs-mod ... 98991.html


Ostatnio zmieniony przez CanmeQ, 12.05.2013 13:30, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01.11.2011 12:08
Posty: 107
Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Imię: Maciej
Quad: Polaris RZR 800
Poprzednie quady: Kymco MXU 500, Lucky Star (Access Motor) SP-300U
PostWysłany: 12.05.2013 13:57 
Re: Odblokowanie MXU 500 ( Jak ? )
wszystko fajnie ale to co przesłałeś jest do wersji IRS i skoro jest napisane, że to do takiej wersji to chyba jednak jest jakaś różnica między irs a bez irs też w modułach?


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10.11.2011 10:17
Posty: 27
Miejscowość: Zachodniopomorskie
Quad: 250cc
PostWysłany: 12.05.2013 14:43 
Re: Odblokowanie MXU 500 ( Jak ? )
Dla modelu: MXU 500 IRS (30400-LFE9-E00) - link jak wyżej,

Dla modelu: MXU 500 (30400-LDB5-E00) - http://allegro.pl/kymco-modul-zaplonowy ... 88582.html

_________________
Prędzej czy później okazuje się, że ci, którzy mają rację to ci, którzy myślą, że ją mają.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01.11.2011 12:08
Posty: 107
Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Imię: Maciej
Quad: Polaris RZR 800
Poprzednie quady: Kymco MXU 500, Lucky Star (Access Motor) SP-300U
PostWysłany: 12.05.2013 15:04 
Re: Odblokowanie MXU 500 ( Jak ? )
dzięki za linki, jestem ciekaw jaki to ma negatywny wpływ na żywotność silnika - jak myślicie?


 
Profil

Rejestracja: 08.03.2013 11:34
Posty: 3
Quad: Kymco mxu 300
PostWysłany: 14.05.2013 16:25 
Re: Odblokowanie MXU 500 ( Jak ? )
To wszystko zależy od wygięcia do przodu prawego kciuka, te silniki podobnie jak wikęszośc quadów mają pewną rezerwę maksymalnych obrotów. Ich ograniczenie poprzez zastosowanie modułu z blokadą jest wymagane w celu otrzymania homologacji


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01.11.2011 12:08
Posty: 107
Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Imię: Maciej
Quad: Polaris RZR 800
Poprzednie quady: Kymco MXU 500, Lucky Star (Access Motor) SP-300U
PostWysłany: 14.05.2013 16:29 
Re: Odblokowanie MXU 500 ( Jak ? )
co ma homologacja do obrotów silnika? skoro gaźniki mają dławienie.


 
Profil

Rejestracja: 16.12.2011 17:28
Posty: 111
Miejscowość: Białystok/Ełk/Grajewo
Quad: Kymco MXU 500i IRS
PostWysłany: 14.05.2013 21:03 
Re: Odblokowanie MXU 500 ( Jak ? )
Bardzo ciekawe przyrosty prędkości i mocy. Szkoda, że nie ma do wersji wtryskowej :zalamka:


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2007 22:29
Posty: 1784
Miejscowość: Zachodniopomorskie
PostWysłany: 14.05.2013 21:22 
Re: Odblokowanie MXU 500 ( Jak ? )
wojtassss napisał(a):
co ma homologacja do obrotów silnika? skoro gaźniki mają dławienie.
Ma dużo to tak na skróty, a dokładnie wygląda to w sposób następujący, firma Kymco i wiele innych szukając zbytu swoich pojazdów na rynku europejskim była zmuszona się dostosować do przepisów unijnych (dyrektywa 70/156/EWG) polegających na nie przekraczaniu parametru maksymalnej mocy silnika 15 kW (pojazd przeznaczony do rejestracji.

Posługując się przykładem modelu MXU 500 uzyskano maksymalną moc silnika na poziomie 14.3 kW – 19.5 KM obroty 5750/min. wychodzą z maksymalnego momentu obrotowego 29.6 Nm. przy obrotach 4000/min (jako podstawowy parametr do obliczania mocy silnika ) dop. autora.

Możliwość kręcenia obrotów od 5750 – 7500 jak pokazuje wykres wyżej a pochodzący z pełnej homologacji omawianego modelu firmy Kymco, i tu już jest koniec osiągania wyższych obrotów, jest to tylko uzupełnienie płynności kąta wyprzedzenia zapłonu w zakresie do 28° bez możliwości zwiększenia mocy silnika.

Moduł montowany standardowy jest jedynym gwarantem nie przekraczania przyjętych maksymalnych obrotów (7500 /min.) z kolei sam dławik to dodatkowe uzupełnienia modułu zapłonowego a jednocześnie bezwzględnie demontowany np. w Niemczech kiedy te same quady rejestrowane są w opcji tzw. LoF, gdzie dławik gaźnika jest demontowany, a w samym quadzie montowany jest zmieniony moduł zapłonowy o zmienionej charakterystyce kąta wyprzedzenia zapłonu i możliwości kręcenia maksymalnych obrotów do 12500/min w modelu MXU 500 i MXU 500 IRS.

Dlatego też, należy koledze Góral39 przyznać 100% racji w adekwatnym wyjaśnieniu, mianowicie prawy kciuk decyduje o żywotności silnika a dokładnie umiejętność posługiwania się manetką gazu.

_________________
I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne


Ostatnio zmieniony przez george05, 14.05.2013 21:22, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.03.2016 15:08
Posty: 1
Miejscowość: Warszawa / Ciechanowiec
Imię: Karol
Quad: 2x Kymco MXU 300R
PostWysłany: 23.03.2016 15:12 
Re:
Marcin. napisał(a):
Panowie, a czy 300-ka też ma blokadę?


Moje MXU 300R oba miały blokadę - zwężkę (jak na foto) w tej tulejce łączącej gaźnik z cylindrem

KK


Załączniki:
zwezka.jpg
zwezka.jpg [ 380.46 KiB | Obejrzany 7100 razy ]
 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 46 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 30 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.