Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - MXU 400 (mini) SNORKLE
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 19.04.2024 21:56



Odpowiedz  [ 38 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
MXU 400 (mini) SNORKLE 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.10.2009 12:25
Posty: 522
Miejscowość: Suwałki
Quad: planowany na sierpień 2014
Poprzednie quady: niezawodny Kymco MXU 400
PostWysłany: 08.11.2010 15:28 
MXU 400 (mini) SNORKLE
Postanowiłem trochę "podnieść" bezpieczeństwo quada w przypadku pokonywania głębszej wody. Tu proszę się nie śmiać :? , bo moje snorkielki są takie "mini", ale dzięki temu mam je na przyzwoitej wysokości, czyli standardowej dla "Japończyków".
Taki jest tego efekt:
Image
- kolor żółty wysokość oryginalna snorkli,
- kolor niebieski po "tuningu".

A tak zabrałem się do pracy:
1) doprowadzenie powietrza do skrzyni pasowej:
Image
- obciąłem oryginalne kolanko i założyłem gumową rurę z pasującą średnicą z opaską zaciskową
- na zakończenie dałem kolanko z rury kanalizacyjnej pcv fi 50 kąt 45 st. z obciętą końcówką
Image
Image

2) odprowadzenie powietrza ze skrzyni pasowej:
Image
- wykorzystałem rurki z górnego rzędu, większa średnica i lepiej pasowały
Image
Image
- całość ładnie się wpasowała nad wspornik bagażnika i przymocowałem to podwójnie opaskami elastycznymi, całość trzyma się naprawdę dobrze,
Image

3) odpowietrzenie "silnika" (nie wiem jak się dokładnie nazywa się ten układ):
- do oryginalnego przewodu dołączyłem przewód paliwowy i całość przymocowałem opaską do snorkla do napowietrzania skrzyni pasowej
Image

4) odpowietrzanie gaźnika:
- zastosowałem przewód paliwowy wyższej jakości, oryginalny przegrzewał się od silnika i ulegał niszczeniu
Image
- połączyłem go ze snorklem od zasilania powietrzem filtra powietrza
Image

5) doprowadzenie powietrza do filtra powietrza:
- na początku popełniłem wielki błąd, a zrobiłem to tak:
Image
(nad opaską zaciskową widać łącznik oryginalnego przewodu z filtra z dorabianym kolankiem, powodował on zwężenie całego przewodu, przez co quad tracił moc)
- przerobiłem to na inny układ, ale w trakcie roboty zapomniałem zrobić zdjęcia i wykonałem je po zmontowaniu, niestety komórką (stąd mało czytelne zdjęcia):
Image
Image
Całość prezentuje się następującą, strzałkami zaznaczyłem różnicę w wysokości snorkli od dostarczenia powietrza: na niebiesko stan oryginalny, na czerwono po "tuningu", na żółto wysokość przewodów od odpowietrzania układów silnika:
Image

6) dokonałem uszczelnienia obudowy filtra powietrza:
Image
- na jednej obudowie rozprowadziłem silikon dekarski, ma b.dobre właściwości, jest elastyczny, szczelny i jest w miarę łatwy do usunięcia bez szkody dla uszczelki;
- po złożeniu filtra należy nałożyć dodatkową ilość silikonu na łączeniu obudowy (w miejscu jak na zdjęciu):
Image
- zastanawia mnie jeszcze zawór, nazwijmy go awaryjny - służy chyba do odprowadzenia wody z puszki filtra (gdyby się tam dostała):
Image
zaznaczyłem go na niebiesko, posiada on nacięcie i jest tak zbudowany, że woda nie wpłynie do niego z zewnątrz a wypłynie z wewnątrz. Dla mnie osobiście jest to lipa i przy głębszym, dłuższym brodzeniu (czytaj: pływaniu) trzeba go zaślepić na głucho i po skończonej jeździe zdejmować i ewentualnie sprawdzać czy nie leci stąd woda - z drugiej strony skąd ma się tam wziąć jeżeli woda nie dostanie się przez snorkel, bo jeżeli się dostanie to i tak ... :wizi:
PS. Snorkel od doprowadzenia powietrza do filtra na zakończeniu musi posiadać zwężenie o przekroju jak w przewodzie oryginalnym, ja zastosowałem oryginalną końcówkę.

_________________
ATV Suwałki - filmy


 
Profil
Mod-Team Member & Moderator Działu Kawasaki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24.10.2010 15:53
Posty: 5477
Miejscowość: Zamość
Imię: Kamil
Quad: 2015 Maverick 1000
Poprzednie quady: BF750, Kymco MXU
PostWysłany: 08.11.2010 19:29 
Re: MXU 400 (mini) SNORKLE
Fajna robota i co ważne niezbyt kosztowna ;)

_________________
Był: BF 750 - MSD tuned by VFJ, Muzzy Pro Full System, Lift 2", Snorkle, DW 3500 hd, Zilla 26", Dwt diablo 12", Overfenders, Twin air, Teryx Belt, Temp gauge, Epi maroon primary, almond secondery springs, Protraper bar mount, Fasstco Flexx bar, Airscreen removed, Oil cooler, xVision LED bar, XRW spacers, smoked tail light
! Kanał Youtube !


 
Profil Facebook Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.10.2009 12:25
Posty: 522
Miejscowość: Suwałki
Quad: planowany na sierpień 2014
Poprzednie quady: niezawodny Kymco MXU 400
PostWysłany: 09.11.2010 08:14 
Re: MXU 400 (mini) SNORKLE
Zapomniałem napisać o skrzynce bezpieczników, wprawdzie posiada ona gumową uszczelkę ale dodatkowo rozprowadziłem tam silikon dekarski:
Image

A jak sprawuje się całość..., okaże się być może już w ten czwartek 8) , jak będzie możliwość, wrzucę zdjęcia.

_________________
ATV Suwałki - filmy


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.08.2009 00:36
Posty: 303
Miejscowość: Wrocław
Quad: Kymco MXU 500 - w sercu i pamięci.
PostWysłany: 09.11.2010 23:49 
Re: MXU 400 (mini) SNORKLE
Masz zacięcie chłopie - Pełny szacun :)

-- dodano 10.11.2010 00:49 --

Masz zacięcie chłopie - Pełny szacun :)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.10.2009 12:25
Posty: 522
Miejscowość: Suwałki
Quad: planowany na sierpień 2014
Poprzednie quady: niezawodny Kymco MXU 400
PostWysłany: 11.02.2011 09:24 
Re: MXU 400 (mini) SNORKLE
Cytuj:
woda - z drugiej strony skąd ma się tam wziąć jeżeli woda nie dostanie się przez snorkel, bo jeżeli się dostanie to i tak ...

A jednak po ostatnim "pływanku" wody trochę się dostało. To znaczy quad zachowywał się bez problemów, ale gdy zdjąłem pokazany na przed ostatnim zdjęciu zaworek, wypłynęło trochę wody - tak z dużą łyżkę wody. Taka ilość to nic, ale gdy rozebrałem filtr powietrza, to w okół niego były nawinięte dwie sztuki trawy "wodnej" - takie długie i śliskie - skąd się tam wzięła :? . Zacząłem dalej rozbierać snorkel i zauważyłem, że jedna uszczelka rury pcv (kanalizacyjna 50-tka) ma w jednym miejscu zniekształconą uszczelkę. W związku z całą operacją, postanowiłem jeszcze wyżej podnieść doloty powietrza (wylot też niedługo podniosę), relacja niedługo. Wkurzam się tylko na rozwiązanie konstrukcyjne, żeby filtr powietrza, w takim przeprawowcu :D montować nad kołem :oczy: - głupota. A sam pojazd zachowuje się w wodzie naprawdę fajnie, jest szczelny i po ostatniej jeździe wiem, że gdybym miał oryginalne snorkle na pewno zalałbym skrzynię, a może i silnik.

-- dodano 21.01.2011 10:07 --

Ważna rzecz to silikon nałożony na dwóch połówkach obudowy filtra:
Image

Zabezpieczenie "zaworka" - tu na czerwoną taśmą izolacyjną:
Image

Snorkel zasilający filtr powietrza:
Image

Sorkel zasilający skrzynię pasową:
Image

Oba snorkle z przewodami odpowietrzającymi układy silnika:
Image

Tu widać wysokość snorkli:
Image

Image

Na razie powinno to wystarczyć, ... chyba że mi dalej odbije :wizi:

-- dodano 11.02.2011 10:24 --

Znalazłem trochę czasu i zmodernizowałem tylny snorkel - odpowietrzanie skrzyni pasowej. Nadmieniam, że snorkle z przodu: do napowietrzania skrzyni pasowej i doprowadzający powietrze do filtra, sprawują się wzorowo i jeśli ktoś lubi off-road a skazany jest na mxu 400 ;) , opisana robota poważnie się przyda.
Zmodernizowałem tylny snorkel, aby podnieść go wyżej (20 cm w stosunku do oryginału) i wynieść go ponad zabudowę (błotniki) - dzięki temu woda wychlapywana z kół nie będzie zagrażała zalaniem skrzyni pasowej.
Obecna konstrukcja różni się tym, iż ma nominalną średnicę (tamta była o węższym przekroju - dysponowałem tylko takim materiałem), jest więc większy przekrój a co za tym idzie lepsze chłodzenie i jest bardziej mocniejsza konstrukcyjnie.

Image
Na rysunku zaznaczyłem kolanka pcv i rurę prostą (odcinek 10 cm), które zastosowałem do łączenia poszczególnych przewodów i kolanek gumowych (guma wzmacniana płótnem, siatką, do układu chłodniczego w ciągnikach rolniczych).
1 - kolanko 45 st.,
2 - rura 10 cm, dla wzmocnienia połączenia,
3 - kolanko 90 st., ze ściętym pierścieniem, idealnie pasuje w miejsce oryginalnego snorkla.

Image
Image
Jak widać kolanka mają ścięte pierścienie, są przeszlifowane (likwidacja ostrych krawędzi) i należy pamiętać, aby usunąć (zeszlifować) wszelkie oznakowania towarowe, które mogą uniemożliwiać pełną szczelność układu.

Zdjęcia poglądowe:
Image

Image
Jak widać na końcu zastosowałem oryginalną końcówkę - oryginalnego snorkla, który prezentuje się całkiem estetycznie i nie psuje ładnego wyglądu zadka quada :lol:

Image

Myślę, że to już koniec ze snorklami, jak będę miał jakieś ciekawe zdjęcia, czy filmy, prezentujące funkcjonowanie całego układu, na pewno dam tu znać :) .

_________________
ATV Suwałki - filmy


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.02.2009 16:40
Posty: 825
Miejscowość: Suwałki
Quad: Renegade 570 xxc ,Kymco maxxer 450i
Poprzednie quady: CF Moto x8,lucky star 400 ,cf 500,shineray250-9c,atv110
PostWysłany: 24.02.2011 16:49 
Re: MXU 400 (mini) SNORKLE
Rozumiem ze bagna już nie straszne i woda hehe masz zaciecie.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.10.2009 12:25
Posty: 522
Miejscowość: Suwałki
Quad: planowany na sierpień 2014
Poprzednie quady: niezawodny Kymco MXU 400
PostWysłany: 12.05.2011 14:07 
Re: MXU 400 (mini) SNORKLE
Faktycznie układ sprawuje się nienagannie i sądzę, że dla użytkowników lubiących przeprawy snorkle są zestawem niezbędnym. Ja swoich wyżej nie będę już wynosił, nie chcę ciąć plastików, w końcu będę musiał kiedyś zmienić quada i nie chcę go szpecić. Ale w następnym gadzie zamotuję już prawdziwe peryskopy.
Wracając do tematu, układ jest naprawdę szczelny, pozwala na śmiałe brodzenie. Po pewnej jeździe zauważyłem, że w odstojniku pojemnika przy gaźniku zebrało się trochę wody. Byłem tym zaskoczony, bo układ wygląda na szczelny. Okazało się, że opaska zaciskowa czopka odstojnika przepuszczała wodę. Wystarczyło nawinąć na czopek trochę taśmy izolacyjnej i po kłopocie - opaska ściślej zaciska czopek. Po ostatnim "mokrym" wypadzie, wody już nigdzie nie zauważyłem. Aha, nie wiem czy jest to istotne, ale 400'tką można śmiało brodzić w wodzie nie zważając na tłumik, wyrzut spalin jest tak silny, że quad swobodnie pyrka na wolnych, z tłumikiem pod wodą.

_________________
ATV Suwałki - filmy


 
Profil

Rejestracja: 15.04.2010 15:24
Posty: 252
Quad: był acces sp 250 a jest g450
PostWysłany: 12.05.2011 15:32 
Re: MXU 400 (mini) SNORKLE
dopóki nie zgaśnie :D :D
Bo potem to już doopa :zalamka:


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.08.2006 21:17
Posty: 398
Miejscowość: Czaplinek
Quad: w końcu MXU 300 a było MXU 500
PostWysłany: 13.05.2011 09:42 
Re: MXU 400 (mini) SNORKLE
Jak zgaśnie to się naleje. Jak się naleje to da się wylać - efektownie strzela wodą .... przećwiczyłem już to 3 razy.... :D

jak elektryka trzyma to nie ma prawa zgasnąć


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.10.2009 12:25
Posty: 522
Miejscowość: Suwałki
Quad: planowany na sierpień 2014
Poprzednie quady: niezawodny Kymco MXU 400
PostWysłany: 11.07.2011 13:27 
Re: MXU 400 (mini) SNORKLE
Cytuj:
Ja swoich wyżej nie będę już wynosił
- tak napisałem, ale to nie prawda. Jestem w trakcie przeglądu technicznego sprzętu i niestety wziąłem się za "przednie" snorkle - będą jednak peryskopy 8) - relacja już niedługo.

-- dodano 23.05.2011 12:56 --

Z rurek pcv 50-tka, zrobiłem dwa peryskopy: zasys powietrza do skrzyni i układu zasilania.

Image

Image

Image

Dla ustabilizowania rury połączyłem opaskami:

Image

Tu widać snorkel od filtra powietrza:
Image

Całość obłożyłem koszulką termokurczliwą rozmiar 76/38 mm, a wymienione opaski stabilizujące pomalowałem farbą olejną na czarno.
Trzeba było zrobić miejsce dla snorkli, dlatego też wyciąłem otwór w panelu przednim. Estetyka zajęła drugoplanowe miejsce, liczy się radość z jazdy, choć przyznam się, że w realu wygląda to lepiej:
Image

Image

Image

Image

Dla przypomnienia zadek quada, ze snorklem wyniesionym pod torbą.
Image

Zestaw jest prosty do wykonania, na podstawie samych zdjęć można śmiało zabierać się do roboty, a frajda z jazdy będzie jeszcze większa, bo można to co lubią chłopy najbardziej, czyli głębiej i bezpieczniej.

-- dodano 11.07.2011 14:27 --

A jednak, przyszedł czas na doskonałość, bo niedoskonałość ostatniej modernizacji polegała na tym, że niestety gaźnik jest ciężki do współpracy z wszelkimi kanałami dolotowymi, tzn. jest on najlepiej "zgrany" z oryginalnym dolotem powietrza - w ten sposób tworzy odpowiednią mieszankę paliwowo-powietrzną. Przy niskich obrotach, w czasie jazdy tak 10-15 km/h czasami układ wariował i quad zaczynał dostawać "czkawki".
Moja modernizacja polegała na wyniesieniu filtra powietrza na przedni bagażnik. Wykonałem specjalny stelaż z metalowych profili ocynkowanych, do których przymocowałem obudowę filtra. Dzięki temu "mam go cały czas na oku" :D , w tej chwili obsługa filtra to przysłowiowa bajka, nie trzeba się gimnastykować i wyginać czegokolwiek by się do niego dostać. A ponadto odsłoniłem chłodzony powietrzem silnik, który był przysłaniany właśnie obudową filtra :D . Podniosłem też tylny snorkel (wylot z cvt) i wyniosłem go ponad siedzenie.
Tu na zdjęciu widać wylot z cvt i zastosowaną elastyczną gumę, zbrojoną. Taką samą zastosowałem od puszki przy gaźniku do filtra powietrza.
Image

Nie robiłem więcej zdjęć bo widzę, że samo zainteresowanie tematem przez właścicieli 400'tek i 450'tek jest zerowe, więc po co się wysilać. Jeżeli jednak ktoś z Was się zdecyduje na modernizację oryginalnych snorkli i będzie miał potrzebę zobaczenia więcej, wykonam zdjęcia i je tu zamieszczę.
Dzięki wyniesieniu całego filtra, układ jest obsługiwany przez oryginalny snorkel, przez co silnik spisuje się rewelacyjnie, żadnego szarpania i to świetne hamowanie :D (przy poprzednim snorklu było trochę słabsze i to szarpanie- fe...).
Na ostatniej wyprawie quad został gruntownie przetestowany - 6 km ciągłej wody o głębokości, że aż dech zapierało.
Z tejże ustawki "wyrwałem" kilka klipów (jakość fatalna), ale możecie się przekonać jak 400'tka daje radę w wodzie.


Jeszcze raz podkreślam, układ jest 100% szczelny, mam świetny dostęp do filtra, całość można przedemontować i z powrotem zrobić tak jak było oryginalnie (praktycznie zero ingerencji w zabudowę quada), polepszyłem chłodzenie silnika - w tej chwili jest odsłonięty i nie przeszkadza mu żadna "pucha", ... powoli myślę o patencie, albo inaczej, teraz Kymco Co. lub MotorLand powinni mi za to dać nagrodę, proponuję YG 700 8) :!:

_________________
ATV Suwałki - filmy


Ostatnio zmieniony przez dzik_ktsu 11.07.2011 13:27, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.06.2011 21:28
Posty: 91
Miejscowość: Giżycko
Quad: Kymco mxu 250
PostWysłany: 11.07.2011 16:27 
Re: MXU 400 (mini) SNORKLE
Powinieneś to opatentować, sądzę że nie jeden użytkownik Kymco by się skusił :) Gratuluje zapału i spędzonego czasu nad dopracowaniem pomysłu.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.02.2008 10:44
Posty: 71
Miejscowość: Bolszewo
Quad: Yamaha Grizzly 700
PostWysłany: 11.07.2011 18:57 
Re: MXU 400 (mini) SNORKLE
Bardzo dobra robota i świetny wynik osiągnięty "domowymi" sposobami ;) na pewno przyda się niejednemu użytkownikowi Kymco :)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.02.2010 11:03
Posty: 1054
Miejscowość: Podlasie
Quad: Wolverine 450,
Poprzednie quady: KFX 700, LTR 450, DS 250, TRX 250EX
PostWysłany: 11.07.2011 20:17 
Re: MXU 400 (mini) SNORKLE
Temat mnie bardzo zaciekawił i muszę pogratulować pomysłu z filtrem powietrza.
A miały być tylko troszkę wyżej :okok:


 
Profil

Rejestracja: 16.05.2008 18:26
Posty: 41
PostWysłany: 11.07.2011 21:11 
Re: MXU 400 (mini) SNORKLE
(Nie robiłem więcej zdjęć bo widzę, że samo zainteresowanie tematem przez właścicieli 400'tek i 450'tek jest zerowe, więc po co się wysilać.)
Sledzę z wielkim zainteresowaniem twoją pracę i gratuluję,a jak możesz to wklej zdjęcie z przeniesionym filtrem powietrza.Ja już od dłuższego czasu niosę się z zamiarem właśnie takiego przełożenia tylko nie wiedziałem jak to będzie wyglądało i ile to miejsca zajmuje i teraz jak jest możliwość w glądu to bardzo proszę o zdjęcie.


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.10.2009 12:25
Posty: 522
Miejscowość: Suwałki
Quad: planowany na sierpień 2014
Poprzednie quady: niezawodny Kymco MXU 400
PostWysłany: 12.07.2011 06:29 
Re: MXU 400 (mini) SNORKLE
Ok, jutro będą zdjęcia i cieszę się, że nie tylko dla mnie odbija :wizi: .

_________________
ATV Suwałki - filmy


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 38 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 44 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.