Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - "Od fabrycznego :| - do przeprawowego :D " Kymco 500iIRS
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 16.04.2024 19:07



Odpowiedz  [ 141 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna
"Od fabrycznego :| - do przeprawowego :D " Kymco 500iIRS 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.03.2012 13:32
Posty: 227
Miejscowość: WPI
Quad: Kymco 500i IRS ;) czerwona bestia ;)
PostWysłany: 06.11.2012 15:00 
"Od fabrycznego :| - do przeprawowego :D " Kymco 500iIRS
Witam serdecznie wszystkich użytkowników quadów marki Kymco :okok:

W związku z coraz większym zainteresowaniem użytkowników ATV Polska moim tematem, prowadzonym na podobnym forum quadowym oraz prośbami o przeniesienie ów tematu na ATV Polska, pokuszę się (nie urażając nikogo) prowadzić temat jednocześnie na dwóch forach.
Mam nadzieję ze moje przygody z tą marką pomogą wielu nowym jak i obecnym riderom :D

-- dodano 06.11.2012 14:33 --

No to zaczniemy od początku 2012r. :D

MARZEC 2012

"Witam serdecznie wszystkich zainteresowanych quadami marki Kymco a szczególnie MXU 500i IRS :D . Postanowiłem założyć ten temat z prostej przyczyny, sam kupiłem fabrycznego gada i niestety jest bardzo mało użytkowników dzielących się na forum opiniami, poradami i pomocą dotyczącą tego modelu (dla nielicznych ukłony :). Dla tego temat ten będzie tyczył się konkretnie mojego MXU i postaram się dokładnie opowiadać krok po kroku jakie zostały wprowadzone modyfikacje, porady dla nowych i przyszłych użytkowników, awarie oraz wskazówki jak je rozwiązać. Po prostu na bieżąco losy mojego quada, bez przebarwień i naciągania tylko fakty, tak aby każdy nowy nabywca mógł ocenić czy to maszynka dla niego, a ci którzy już mają może zrobią jakiś małe modyfikacje na własną rękę :D. Postaram się wszystko przedstawić również w fotograficznej wersji dla wzbogacenia tematu. Mam nadzieje że materiał będzie się spodoba a przede wszystkim przyda :D"

-- dodano 06.11.2012 14:39 --

Tak wiec zaczynamy krótkim przedstawieniem :D
Quad został zakupiony jako model wystawowy z salonu ze stanem 208km.
Image
Po sprawdzeniu i odebraniu quada ruszyłem na testy terenowe, bardziej turystyczne i dokręciłem kolejne 200 km. Nadmienić tu trzeba że quad o takiej pojemności został zakupiony dla tego że w 90% jeździ ze mną moją żonka. Pierwsze wrażenia jak najbardziej pozytywne ciekawy wygląd ładnie wkomponowane światła a co najważniejsze nie odstaje od innych bardziej renomowanych firmówek.
Image
Strome podjazdy z sypkiego piasku w pojedynkę pokonuje 2x4, z żoną 4x4 bez zadyszki. Jeśli ktoś szuka czegoś to rekreacji i czasem do cięższego terenu (zalecane brodzenie do wysokości kół) jak najbardziej polecam Kymco ale zapaleńcy którzy szukają błota po kierownice powinni szukać raczej w innych markach. Choć są zapaleńcy którzy z tego modelu robią istne okręty :D

-- dodano 06.11.2012 14:45 --

MAJ 2012

Kolejne zdarzenia wprowadziły mnie w chwilowe zwątpienie czy aby na pewno był to dobry wybór. Po przejechaniu około 250 km ze stanem licznika około 450km postanowiłem spotkać się z poznanymi na forum chłopakami ( okolice Zielonki niedaleko Warszawy). Wszystko dograne, ekipa ustawiona, z mojej strony zostało wieczorem gada wprowadzić na przyczepkę wiec na spokojnie koło 21.00 zaglądam do garażu i tu zaczęły się kłopoty, wyciek oleju, spora plama pod quadem. Po oględzinach okazało się że wysunęła się cała prawa półoś z napędu (stojąc przodem do czoła quada)
Image
Tak wiec zły i zmieszany zapakowałem quada na przyczepę. Od rana w feralną sobotę byłem w pracy do popołudnia i zdążyłem tylko skoczyć nim na myjnie i zrobić przegląd, jakieś powiedzmy 3-5km bez ciśnienia tylko spacer wiec co się stało? Serwis trzymał gada ponad 2 tygodnie i orzekł że to wada montażowa (źle zamocowane zabezpieczenie półosi) które obcięło się w trakcie jazdy. Wybrałem się osobiście zobaczyć a nawet dotknąć tryby w środku napędu na szczęście z nimi było wszystko o.k i nie było konieczności wymiany całego przedniego napędu. Czekaliśmy teraz na odpowiedniej długości półoś. W końcu wszystko skończyło się dobrze, koszty a to około 800zł pokryła gwarancja. Uff :)

-- dodano 06.11.2012 15:00 --

Po odebraniu sprzętu postanowiłem zrobić kilka istotnych modyfikacji i zacząć od rzeczy ważnych czyli na pierwszy strzał idą osłony spodu po zasięgnięciu informacji okazuje się że osłony spodu do MXU 500 irs nie ma i raczej długo nie będzie. Po kilku telefonach i emaliach stwierdziłem że chyba czas na własną inicjatywę. Była możliwość zakupu osłon do zwykłej 500
Image
jednak koszt to około 1500zł plus przesyłka i miesiąc oczekiwania a jeszcze trzeba było by zrobić małe przeróbki widoczne na poniższych fotkach. Różnica po miedzy MXU 500 a MXU 500 IRS jest znacząca...
Image
Dla tego przeanalizowałem sprawę i zapadła stu procentowa decyzja o samodzielnej próbie. Zakupiłem arkusz 1.2 x 2.5m blachy gorącowalcowanej o grubości 2mm, trochę śrubek podkładek itp. Sprawa nie jest taka łatwa jak by się wydawało, trzeba czasu i wytrwałości na taką zabawę ale polecam :D bogate doświadczenie :D

Mając już przygotowany warsztat i pomysł :D
Image
Z dużą pomocą we dwójkę zabraliśmy się za operację:
Fabryczne osłony nie spełniają żadnej roli osłonowej po prostu są :D
Dlatego nowe osłony zostaną całkowicie zmodernizowane. Osłony aluminiowe to ładnie i estetycznie wykonany towar, jednak w ciężkim terenie (informacje z forum) można je łatwo uszkodzić bo są elastyczne np osłonami przegubów przednich po uderzeniu łatwo się przeginają do wewnątrz i przecinają gumowe osłony przegubu. Mocniejszą wersją są również aluminiowe osłony ale wykonane z "duraluminium" ma on wysoką wytrzymałość mechaniczną i jest wykorzystywany w np lotnictwie. Jednak cena jest odpowiednia do jakości. Standardowa grubość osłon to 3mm ja postawiłem na 2mm stalówki.
Image
Zdjęliśmy osłony plastikowe, sprawdziliśmy spód czy jest wszytko o.k np czy nie ma wycieków z pod korków spustowych, czy przewody hamulcowe się nie przetarły, czy rama nie ma pęknięć itp. Następnie odrysowaliśmy układ plastikowej osłony na arkuszu stalowym, później wycięliśmy wzór szlifierką kątową i przymiarka :D okazało się ze jest idealny i krok po kroku wyznaczanie otworów pod śruby do mocowania, doginanie, szlifowanie i wieczne przymiarki aż ręce bolały.
Czas uciekał a wszystko toczyło się bardzo ma mały w końcu główny pion osłony ramy dopracowany teraz szlifowanie i malowanie

Farba to szybko schnący czarny mat, wiem że srebrny byłby ładniejszy ale mi się podoba czarny w końcu ma spełniać zadania w terenie a nie służyć jako ozdobny gadżet.

Kolejnym elementem były osłony miejsc na nogi. Tu również masa pracy wycinania, docinania, szlifowania, kawy, pomysłu, zmiany koncepcji :D
Image
Wszystko po to aby osłona spełniała swoją role a nie była "zbieradłem" błota
Godziny mozolnego dopasowywania i uporczywego spawania
Image
doginania i poprawek i w końcu efekt pracy
Image
Na deser zostały osłony wahaczy, kolejne godziny pracy nawet w nocy a czasu coraz mniej :( zbliża się koniec długiego weekendu, wiec czas się sprężyć. Kilkanaście przymiarek, kilka poprawek i coś się tworzy
Image
W Końcu wszystko przygotowane ale osłony wahaczy trzeba przykręcić jak quad stanie na kołach pod własnym ciężarem, zrobimy ostatnie przymiarki. W pozycji pionowej nic nie dotykało do osłon mamy nadzieje ze w poziomie to się również nie zdarzy. To ostatnia fotka w pionie
Image
Ostatnia faza poszła szybko i sprawnie, wszystko pasowało do siebie, okazało się że trzeba jednak założyć wyciągarkę przed ostatecznym montażem osłon, ponieważ nie było innej możliwości. A wiec została ona przykręcona ( dobrą rzeczą jest seryjna płyta montażowa - spore ułatwienie) :D
Image
Podsumowanie później :D

_________________
NIE WAŻNE CZYM SIĘ ŚMIGA, ALE ILE TO PRZYNOSI FRAJDY
************** TRANS - SQUAD - TEAM**************

Zapraszam do śledzenia losów mojego Kymco 500i IRS
http://www.atvpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=16&t=53963


Ostatnio zmieniony przez D.L-G 14.11.2012 12:42, edytowano w sumie 6 razy



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.08.2008 15:53
Posty: 121
Miejscowość: Olkusz i okolice
Quad: Kingqaud 750
Poprzednie quady: Bashan 200
PostWysłany: 06.11.2012 15:28 
Re: "Od fabrycznego :| - do przeprawowego :D " Kymco 500
[wow] :brawo1:

_________________
Pzdr. GrzeSiek. ;d


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.03.2012 13:32
Posty: 227
Miejscowość: WPI
Quad: Kymco 500i IRS ;) czerwona bestia ;)
PostWysłany: 07.11.2012 09:55 
Re: "Od fabrycznego :| - do przeprawowego :D " Kymco 500
Tak wiec na podsumowanie pracy przy osłonach :D
Koszt całościowy to:
- Arkusz blachy około 100zł
- Elektrody, paczka około 60zł
- Tarcze do szlifowania około 30zł
- Śruby, podkładki, nakrętki, elementy mocowania około 60zł
- Farba, 3 x puszka = około 30zł
Suma to około 300zł :D całkiem nieźle

- Spawarka, szlifierka, wiertarka we własnym zakresie
- Czas to 3x16 godz uczciwej pracy z przerwami na 4 posiłki
- Koniecznie druga osoba do pomocy

Operacja zakończona sukcesem :D ( tak mi się wydaje), morderczym wysiłkiem po trzech dniach udało się ukończyć dzieło. Niestety nie posiadam wymiarów ani szablonów bo jak się okazało strona stronie nie równa. Były różnice w np dopasowaniu osłon do plastików ( odlewy plastikowe różniły się wymiarami, czasem nawet kształtem) co strasznie utrudniało zadanie. Wszystko było obrabiane na bieżąco pod każdy element osobno. Masa pracy i wysiłku, na szczęście mój pomocnik znał się na rzeczy i często jego pomysły były fenomenalne :D

W dobie kryzysu bilans jaki udało mi się uzyskać jest bardzo satysfakcjonujący 1500zł osłony + 200zł przesyłka = 1700zł - 300zł które zainwestowałem = 1400zł oszczędności :D Polecam, jest wiele możliwości jeśli macie pytania piszcie na PW postaram się coś podpowiedzieć :D

-- dodano 07.11.2012 09:49 --

    WYMIANA (OLEJ + FILTR)


Witam
kolejną rzeczą którą spokojnie możną wykonać samemu jest zrobienie wymiany oleju w silniku oraz napędach łącznie w filtrami.

Zaczynamy od wymiany oleju i filtra w silniku. Na początek dla relaksu a przede wszystkim w celu rozgrzania oleju robimy 20 minutową przejażdżkę z rożnymi wariantami prędkości. Kiedy olej jest dobrze rozgrzany przystępujemy do wymiany.
Na spodzie w środkowej części quada znajdują się dwa korki:
Image
Korek z numerem 1 pełni funkcje odstojnika, jest większy i posiada małe sitko ze sprężynką.
Image
Korek numer 2, to korek spustowy (zlewowy ) oleju.

Kolejny element to
Image
numer 1 korek wlewu oleju oraz numer 2 wskaźnik poziomu oleju
i ostatni ważny punkt to filtr oleju
Image
Tak wiec szykujemy najlepiej pustą bańkę po płynie do spryskiwaczy z wycięta jedną boczną ścianką i kładziemy pod korkami w pozycji leżącej aby obrys łapał oby dwa korki. Następnie odkręcamy korek wlewu oleju aby swobodnie ów olej zleciał do pojemnika po czym odkręcamy korek spustu oleju. Kiedy całość zleci zabieramy się za odkręcenie odstojnika w silniku. Nakrętkę sitko oraz sprężynkę należy dokładnie wyczyścić ( w moim przypadku przy stanie 500km były opiłki metalu, nie zmartwiło mnie to ponieważ można podciągnąć to jeszcze pod fazę docierania, powiedzmy do 1tyś km) na pewno jeszcze trochę oleju nam spłynie z odstojnika. W ostatniej fazie odkręcamy filtr oleju.

Po dokładnym przygotowaniu i wyczyszczeniu podzespołów, możemy zabrać się za uzupełnienie płynów w tym celu szykujemy sobie np. taki zestaw:
Image
Następnie zakręcamy odstojnik i korek spustu ( na to trzeba zwrócić uwagę aby nie przesadzić z dokręceniem albo nie dokręcić z byt słabo, oby dwa punkty mogą sprowadzić się do powtórki operacji i generować nie potrzebne koszty propozycja to:
-dokręcanie śruby spustu oleju 32 Nm (3.2 kgf/m)
-dokręcanie śruby filtra oleju 14,7 Nm (1.5 kgf/m)).
Potem napełniamy filtr olejem (w moim przypadku to MOTUL 5100 10W40 4T ) i po napełnieniu delikatnie palcem zamoczonym właśnie w tym oleju przecieramy uszczelkę filtra w celu zwilżenia i lepszej przyczepności po montażu. Przechodzimy do przykręcenia filtra delikatnie przechylamy napełniony filtr i energicznie staramy się w jak najkrótszym czasie go przykręcić alby uciekło jak najmniej oleju. Następnie przy pomocy lejka i kawałka wężyka, wlewamy olej tak aby na miarce po między kreskami stan wynosił ¾ wysokości ( na to również zwracamy szczególną uwagę oleju nie może być za mało ani też za dużo, trzymajmy zawsze odpowiedni poziom )

Po uzyskaniu odpowiedniego stanu, możemy odpalić quada na 2 minuty po czym gasimy i znów sprawdzamy stan jeśli się zmniejszył dolewamy troszeczkę oleju. Następnie możemy się przejechać krótki odcinek drogi i znów zgasić sprawdzając stan, tym razem po dłuższej przerwie np po 30 min przerwie na kawę :D

Zalecana procedura wymiany oleju w Kymco 500 irs
1. 0 km
2. 300km
3. 500km
później co 1 tyś lub w razie potrzeby (wysoki poziom eksploatacji w ciężkim terenie nawet co 500km ) polecam o dbanie o olej bo to serce quada.

Dane serwisowe :
Ilość oleju silnikowego 1.4 ( wejdzie więcej :D )
po naprawie głównej silnika 1.6 ( tu też wejdzie więcej :D )
nie liczymy przy tym napełnienia filtra mi z 4 litrowej banki zostało coś koło 1.5l i stan jest odpowiedni :D

-- dodano 07.11.2012 09:55 --

    WYMIANA (FILTR POWIETRZA)


A wiec przechodzimy do wymiany filtra powietrza zaczynając od zdjęcia fotela ridera. Następnie odpinamy zatrzaski. Wystarczy odpiąć zatrzaski i nic więcej, ponieważ wlot do filtra jest tuż przy zbiorniku i całą pokrywę możemy zdemontować wraz z rurą zasysającą, wystarczy lekko odchylić pokrywę i wysunąć czarną rurę dolotową spod osłony zbiornika paliwa.
Następnie odkręcamy obejmę nr 1 na mocowaniu i zdejmujemy stary filtr
Image
Po wyjęciu filtra odsłoni się nam odstojnik (nr 2) pojemnika i tu warto do niego zajrzeć bo można znaleźć ciekawostki
Image
Po wyczyszczeniu ponownie zakładamy odstojnik i szykujemy zestaw
Image
Jako że motocykle i quady jeżdżą na mokrym filtrze powietrza biedzimy musieli nasączyć nowy filtr. Do tego celu wykorzystamy reklamówkę do której wlewamy około 50 ml preparatu do nasączania wkładamy gąbkę z rozebranego na części filtra i wcieramy preparat przez dłuższa chwile
Image
Image
Następnie składamy filtr w całość i w odwrotnie kolejności montujemy. Mój filtr po prostu rozpadł się w dłoniach i na gwałt trzeba było go wymienić. Po powrotnym zamontowaniu filtra i wieka quad może mieć chwilowy problem z odpaleniem ale po chwili kręcenia powinien bez kłopotu załapać. Starajmy się aby pokrywa filtra starannie przylegała do pudła aby nie dostawały się tam zabrudzenia.

Czynność prosta, tylko trochę chęci i trochę kaski znów zaoszczędzone :D

_________________
NIE WAŻNE CZYM SIĘ ŚMIGA, ALE ILE TO PRZYNOSI FRAJDY
************** TRANS - SQUAD - TEAM**************

Zapraszam do śledzenia losów mojego Kymco 500i IRS
http://www.atvpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=16&t=53963


Ostatnio zmieniony przez wacoQ 07.11.2012 09:55, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil
A.P.T. Poznań Team
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2006 09:31
Posty: 1463
Quad: XXC 1000
Poprzednie quady: KQ 750, KQ700, LH300, LH260
PostWysłany: 07.11.2012 16:06 
Re: "Od fabrycznego :| - do przeprawowego :D " Kymco 500
wacoQ napisał(a):
cała prawa półoś z napędu (stojąc przodem do czoła quada)

Widać, że to lewa półoś.
Bo każdy pojazd ma jedną stronę prawą i jedną stronę lewą.
Bez względu czy patrzymy na niego z przodu czy z tyłu.
:D
wacoQ napisał(a):
A wiec przechodzimy

Moja Pani od j.polskiego zawsze nas strofowała za taki początek zdania
:D
Do osłon poleciłbym jednak śruby M8 z półokrągłym łbem na imbus.
Przy przejeżdzaniu po pieńkach te ze zwykłym łbem mogą być źródłem problemów.
Choć pewnie już przetestowałeś i masz własne zdanie/doświadczenie.

Bardzo przejrzysty i przydatny post dla użytkowników tej maszyny.
:brawo1:

_________________
PAZUR
POWER STEERING is ̶f̶o̶r̶ ̶p̶u̶s̶s̶i̶e̶s̶ OK! :p
HUNT THE WOLF - zobaczyć i ̶u̶m̶r̶z̶e̶ć̶ jeździć do samego końca. Mojego, albo...... :)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.03.2012 13:32
Posty: 227
Miejscowość: WPI
Quad: Kymco 500i IRS ;) czerwona bestia ;)
PostWysłany: 09.11.2012 09:40 
Re: "Od fabrycznego :| - do przeprawowego :D " Kymco 500
Waldo napisał(a):
wacoQ napisał(a):

wacoQ napisał(a):
A wiec przechodzimy

Moja Pani od j.polskiego zawsze nas strofowała za taki początek zdania
:D


Cóż ja mam na to odpowiedzieć :D nie każdy z tego przedmiotu miał piątkę :D :D

-- dodano 09.11.2012 09:34 --

WYMIANA OLEJU W NAPĘDACH

Ciąga dalszy historii, a wiec jak w tytule wymienimy olej w napędzie tylnym, ponieważ z tyłu quada jest większa przestrzeń i lepszy dostęp a zasada w przednim napędzie jest taka sama.
Wiec zerknijmy jak to wygląda:

Image
Mamy ponumerowane korki
1. korek spustowy oleju
2. korek przelewowy oleju
3. korek wlewowy oleju

Zaczynam od najważniejszej czynności czyli oczyszczenia a najlepiej umycia obudowy napędu, następnie odkręcenia korka nr 3 czyli wlew oleju w celu wyeliminowania podciśnienia przy spuszczaniu zużytej cieczy. Następnie szykujemy jakieś pudełko np po margarynie i podstawiamy pod korek nr 1. Kiedy jesteśmy przygotowani, odkręcamy w/w korek i czekamy dłuższa chwile aby olej spokojnie cały zleciał, w między czasie odkręcamy trzeci ostatni koreczek od przelewu. Spokojnie możemy sobie zrobić chwile przerwy na ciacho :D nie należy się spieszyć przy wymianie :D

Możemy w miedzy czasie przygotować sobie zestaw podobnie jak przy wymianie oleju w silniku (zdjęcie przykładowe z wymiany oleju silnikowego) jednak tym razem olej ...
Image
I po kolei zakręcamy z czuciem śrubę spustu według instrukcji:
[ 20N-m ( 2 kgf-m, 15 lbf-ft)]
następnie wlewamy otworem wlewowym niewielką ilość oleju aż z oczka przelewowego zacznie wylatywać olej, chwile odczekajmy aż olej dobrze się rozpłynie po obudowie i spróbujmy jeszcze troszkę dolać. Jeśli ewidentnie wylatuje olej z przelewu, zakręcamy korek przelewowy a następnie korek wlewowy

Według instrukcji przy wymianie okresowej oleju przekładniowego wchodzi 0.13L

-- dodano 09.11.2012 09:38 --

PŁYN CHŁODNICZY

Podczas kiedy quad był uniesiony w pionie do montażu osłon spodu, wyleciało z niego trochę płynu chłodniczego z naczynia dodatkowego. Wężyk przelewowy był tak schowany że go po prostu nie zauważyłem. A wiec poprawmy ten mankament.

Kymco posiada zbiornik główny płynu chłodniczego w z metalowym korkiem i żółta nalepką (nr1) oraz plastikowy biały zbiornik dodatkowy (rezerwowy) (nr2) z którego w razie potrzeby pobiera sobie płyn. Możemy sprawdzić stan dolewając trochę do głównego wlewu (w moim przypadku stan był poprawny, braki były tylko w naczyniu rezerwowym)
Image
A wiec postarajmy się dobrać płyn chłodniczy po kolorze obecnego płynu. Wizyta na stacji benzynowej i zakup płynu o kolorze w naszym przypadku zielonym to 20 minut :D. Dolewamy wiec według znaczka FULL w naczyniu rezerwowym i akcja zakończona sukcesem.

Można też zastosować wodę destylowaną aczkolwiek ja wolałem preparat przygotowany specjalnie do tego :D Płyn na nowy wymieniamy dla pewności co dwa lata.

-- dodano 09.11.2012 09:40 --

PODSUMOWANIE:

1. OLEJ MOTUL 5100 4T 10W40 4L około 140zł
2. FILTR OLEJU 25zł
3. OLEJ MOBIL PRZEKŁADNIOWY GX-A 80 W 1L 23zł
4. PŁYN CHŁODNICZY 1L 8zł
5. KOMPLETNY FILTR POWIETRZA 120zł
6. ŚRODEK DO NASĄCZANIA FILTRA 1L 40zł

SUMA 356zł plus brudne ręce :D (serwis około 550zł)

Ale teraz wyjaśnienie szczegółowe:
mamy na czysto prawie 200zł oszczędności ale nie zapominajmy że bardzo dużo oleju nam zostało np:

Olej silnikowy około 2L
Olej przekładniowy 3/4
Preparat do nasączania 3/4
płyn do chłodnic 3/4
... i to są kolejne oszczędności

POLECAM SAMODZIELNY SERWIS :D

_________________
NIE WAŻNE CZYM SIĘ ŚMIGA, ALE ILE TO PRZYNOSI FRAJDY
************** TRANS - SQUAD - TEAM**************

Zapraszam do śledzenia losów mojego Kymco 500i IRS
http://www.atvpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=16&t=53963


Ostatnio zmieniony przez wacoQ 09.11.2012 09:40, edytowano w sumie 3 razy



 
Profil

Rejestracja: 22.07.2009 17:39
Posty: 96
Quad: Kymco MXU 500
PostWysłany: 11.11.2012 12:17 
Re: "Od fabrycznego :| - do przeprawowego :D " Kymco 500
Witam
czy do przekladni tylnej w mxu 500 ośka jest ten sam olej co w przednim dyferencjale? jeżeli nie to jakie to oleje?

dziekuje


 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 11.11.2012 15:04 
Re: "Od fabrycznego :| - do przeprawowego :D " Kymco 500
I już wiem do kogo będę jeździł spawać metal :wizi:

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.03.2012 13:32
Posty: 227
Miejscowość: WPI
Quad: Kymco 500i IRS ;) czerwona bestia ;)
PostWysłany: 11.11.2012 15:11 
Re: "Od fabrycznego :| - do przeprawowego :D " Kymco 500
axe napisał(a):
Witam
czy do przekladni tylnej w mxu 500 ośka jest ten sam olej co w przednim dyferencjale? jeżeli nie to jakie to oleje?


Tak, ja stosuje ten sam olej do przodu jak i do tyłu :D

maq napisał(a):
I już wiem do kogo będę jeździł spawać metal :wizi:

Nie ma tak łatwo :D mieszkam na osiedlu (brak możliwości błyskania) a osłony robiłem u rodzinki na wsi 300km za warszawą :D ale jeśli masz "czyczepkę" :lol: to możemy jechać :D

_________________
NIE WAŻNE CZYM SIĘ ŚMIGA, ALE ILE TO PRZYNOSI FRAJDY
************** TRANS - SQUAD - TEAM**************

Zapraszam do śledzenia losów mojego Kymco 500i IRS
http://www.atvpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=16&t=53963


 
Profil
Mod-Team Member
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.07.2008 21:19
Posty: 5235
Miejscowość: Żory
Imię: Marcin
Quad: Renegade 1000
Poprzednie quady: G660, BF750, TRX 500, TRX 680, G700, CAN-AM 800
PostWysłany: 12.11.2012 09:44 
Re: "Od fabrycznego :| - do przeprawowego :D " Kymco 500
Fajny opis :okok:

Jak waga tych metalowych osłon ma się do aluminiowych? Spora różnica?


Ostatnio zmieniony przez Quadi 12.11.2012 09:44, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.03.2012 13:32
Posty: 227
Miejscowość: WPI
Quad: Kymco 500i IRS ;) czerwona bestia ;)
PostWysłany: 14.11.2012 13:25 
Re: "Od fabrycznego :| - do przeprawowego :D " Kymco 500
Po zważeniu całości około 15 kg plus minus kilogram :D zwyczajnie chyba, dwójeczka spełnia swoją rolę :D

-- dodano 14.11.2012 13:18 --

OSŁONY DŁONI

Postanowiłem dodatkowo zamontować ochraniacze dłoni...
Image
Wybór padł na osłony mocowane na kierownice, z tego względu iż osłony mocowane "w" kierownicy na jej skraju, może nam zrobić krzywdę. Widziałem przypadek kiedy osłony mocowane na końcach przy kontakcie z gałęziami wywijały się w stronę kierowcy blokując i kalecząc mu ręce, dla tego ja wole nie ryzykować :)

...teoretycznie prosty temat przymierzyć w które miejsce pasują, poprzesuwać co potrzeba i zamocować :D

hmm, jak się okazało sprawa nie wyglądała tak prosto, w moim quadzie mocowanie manetek od hamulców jest normalnie, na kierownicy, jednak każda manetka ma specjalny bolec który wchodzi w otwór w kierownicy co uniemożliwia przesuniecie większości elementów...
Image
Sprawa się mocno skomplikowała, wiec zostało kombinowanie regulowanie mocowania dłoni i chyba każdy musiałby podejść do tego indywidualnie.
Generalnie mogę powiedzieć że nic się nie przesunie tak, aby nam to pomogło przy montażu. Trzeba kombinować z elementami mocowania osłon to jedyny sposób i mi się to w miarę udało oto efekt
Image

-- dodano 14.11.2012 13:21 --

WYCIĄGARKA

... wcześniej w ramach mocowania osłon spodu musiała zostać zamocowana wyciągarka. Skusiłem się na DRAGON WINCH 3500 wersja HD...
Image
z liną stalową ale od razu zakupiłem również syntetyczną, ponieważ stalowe bardzo szybko tracą swoje właściwości w trudnych warunkach a błoto i woda osłabiają pojedyncze splotki w linie co często kończy się pęknięciem w najmniej oczekiwanym momencie. Głównym argumentem jest fakt że pękająca stalowa lina może zrobić nam wielką krzywdę ( np. obwinie się wokół nogi przycinając ścięgna) a syntetyczna jeśli nie będzie narażona na szarpania nie pęknie tak prędko, po za tym jest lżejsza i wygodniejsza a jak już pęknie nie stanowi zagrożenia.

Tak wiec zostało mi tylko rozprowadzić i podłączyć kable, co uczyniłem bardzo szybko z instrukcja w ręku i oszczędnością około 200-300zł w zależności u kogo bym to zrobił, a tak zostało na Pb95 :D

-- dodano 14.11.2012 13:25 --

TEST TERENOWY - CZERWIEC

... i tak przygotowanym quadem postanowiłem w pełni oddać się przyjemnościowej jeździe w terenie. Dostałem zaproszenie na całodniowy rajd turystyczny w rozmaitym terenem. Drogi asfaltowe, szutrowe, las błoto, woda itp

To tak naprawdę to pierwszy terenowy test od zakupu quada. Maszyna na standardowym zawieszeniu ( nie regulowanym wcześniej) plus seryjne opony co jak się okazało w trasie czyniło Kymco najniższym quadem w zespole.

Mimo tych dwóch bardzo ważnych elementów, maszynka dawała sobie radę w terenie bardzo dobrze i nie odstawała od większości obecnych quadów.
Zespół był silny :
Honda TRX 450, Yamahy Grizzly 700, Honda Rincon 680, Suzuki Kingquad 750 no i Kymco MXU 500 IRS tak wiec chyba najsłabsza maszynka :D

Wyprawa była znakomita pod względem zespołu jak i różnorodności terenu, jechało się znakomicie :D

Zrobiliśmy łącznie około 200km aż dojechaliśmy do pewnej rzeczki przez którą wszyscy przejechali no i mnie też pokusiło spróbować, ponieważ już we wcześniejszych częściach trasy, również pokonywałem takie przeszkody bez problemów. Niestety przeprawa zakończyła się utknięciem na samym środku z powodu właśnie nisko zawieszonego quada i braku odpowiednich opon. Woda była ponad opony lecz nie wyżej siedzenia czyli warunki dopuszczalne przez producenta :!:
Warunki podobne jak na prezentowanym zdjęciu reklamowym
Image
Zostałem wyciągnięty przez kolegów na lince, ale quad nie zgasł, również nie stracił mocy ani nie wykazywał negatywnych objawów zapaliła się tylko na chwile kontrolka ładowania świeciła chwile po wyjechaniu po czym zgasła.

Po chwili odpoczynku ponownie odpaliłem quada bez problemów i ruszyliśmy dalej, jednak nie bez problemów okazało się że stracił jednak moc wiadomo dla czego, gdzieś dostała się woda do skrzyni pasowej, prawdopodobnie tylnym odpowietrzeniem skrzyni, ponieważ był najniżej względem quada. Chwile trwało odkręcenie korka spustowego i wylanie wody ponieważ osłony mają moim zdaniem błąd konstrukcyjny i trzeba zdjąć całą osłonę nóg żeby odkręcić korek spustowy :myśli: (do poprawki) po wylaniu wody wszystko się naprawiło przejechałem się kawałek aby resztki wody wyleciały i zgasiłem go żeby nie terkotał mi nad uchem przy składaniu osłony TO BYŁ BŁĄD!!!

Po zmontowaniu wszystkiego, zadowolony siadłem wygodnie i po przekręceniu kluczyka ku mojemu rozczarowaniu maszyna wciąż milczała choć kokpit się uruchomił normalnie jednak rozrusznik nie chciał zastartować
Resztę trasy przejechał na lince dobrze że to była końcówka wyprawy :cry:

Umyłem maszynkę i oddałem do "gm-powersports" następnego dnia aby zlokalizować przyczynę awarii. Jako że nie byłem jedyny w kolejce trochę to trwało ale po półtora tygodnia sprzęt ZAMRUCZAŁ :D

_________________
NIE WAŻNE CZYM SIĘ ŚMIGA, ALE ILE TO PRZYNOSI FRAJDY
************** TRANS - SQUAD - TEAM**************

Zapraszam do śledzenia losów mojego Kymco 500i IRS
http://www.atvpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=16&t=53963


Ostatnio zmieniony przez wacoQ 14.11.2012 13:25, edytowano w sumie 3 razy



 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 15.11.2012 23:47 
Re: "Od fabrycznego :| - do przeprawowego :D " Kymco 500
A jaka była usterka? Co się zalało? Próbowałeś uruchomić quada następnego dnia?

Trasy poproszę na Garmina, wszystko co masz :wizi:

Gdzieś czytałem, że chcesz zwiększyć prześwit quada. Uważam, że przeguby wytrzymają wtedy znacznie krócej.

-- dodano 15.11.2012 23:47 --

Nie lepiej kupić Zille 26'?

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


Ostatnio zmieniony przez maq, 15.11.2012 23:47, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.03.2012 13:32
Posty: 227
Miejscowość: WPI
Quad: Kymco 500i IRS ;) czerwona bestia ;)
PostWysłany: 17.11.2012 09:04 
Re: "Od fabrycznego :| - do przeprawowego :D " Kymco 500
maq napisał(a):
A jaka była usterka? Co się zalało? Próbowałeś uruchomić quada następnego dnia?
Trasy poproszę na Garmina, wszystko co masz :wizi:
Gdzieś czytałem, że chcesz zwiększyć prześwit quada. Uważam, że przeguby wytrzymają wtedy znacznie krócej.
-- dodano 15.11.2012 23:47 --
Nie lepiej kupić Zille 26'?


Zaraz wstawię ciąg dalszy :D niestety jeszcze nie dorobiłem się GPS-a :zalamka:

-- dodano 16.11.2012 09:40 --

Kilka słów o przyczynach awarii :?

Tak więc przyczyną usterki była woda :D proste :D
We wszystkich WODOSZCZELNYCH wtyczkach była właśnie woda :!: a efekt był tego taki że (i tu moje szczęście ) spaliły się wszystkie przekaźniki odcinając pompę paliwa i iskrę świecy.

Tu nie obędzie się bez pochwal dla GM POWERSPORT a w szczególności dla przesympatycznego mechanika Przemka, który zaspokoił moje już pewnie męczące wizyty i setki pytań :D jednak jak to ja musiałem wszystkiego dotknąć i dokładnie obejrzeć co zostało mi umożliwione. Przekaźniki jak się okazało są specjalnie dedykowane do Kymco i trzeba je zamówić u importera. W miarę szybko się z tym uwinęli.
Tak wiec po wymianie przekaźników poprosiłem o zabezpieczanie elektryki tak aby podobne sytuacje się nie zdarzały, zabezpieczanie wygląda na solidne łącznie z puszką bezpieczników i wtyczką komputera.

Kolejny mankament to wyciągarka, co mnie bardzo ale to bardzo zdziwiło.
Tak wiec okablowanie od wyciągarki trafia najpierw do modułu a dopiero potem do akumulatora. Również do tego modułu, podłącza się sterowanie z kierownicy. W przypadku zalania modułu bądź akumulatora wodą, generalnie nic nie powinno się stać, choć wiadomo że woda powoduje mikro zwarcia jednak jest też dużym opornikiem i prędzej zwarcie zrobi się w sterowaniu niż na głównych kablach. No i tak się właśnie stało, zwarcie sterowania załączyło wciągarkę, topiąc przy okazji główne kable. To mnie trochę zaskoczyło, w końcu producent chyba wie jak grube kable trzeba zastosować.
Nie ważne, w moim przypadku kable zostały wymienione na dwa, trzy razy grubsze i dobrze zabezpieczone teraz działa poprawnie.

Kolejna sprawa to czyszczenie skrzyni pasowej. Również to zleciłem. Po jej wyczyszczeniu i przeglądzie ku mojemu zaskoczeniu quad przyspiesza o 10km/h więcej teraz bez problemu mogę jechać 92km/h z 78-80km/h od zakupu.

Oraz pokosiłem się o założenie lampy wstecznej, która załącza się automatycznie po wrzuceniu biegu wstecznego. Na przeglądzie panowie zasugerowali że następnym razem dobrze by był jak by coś się świeciło na wstecznym :D no to jest :D
Image

Podsumowanie
Woda nie dostała się ani do filtra powietrza, ani do silnia wiec bardzo dobrze, jednak docelowo konieczne jest podniesienie zawieszenia chociażby odpowiednimi oponami, następnie w przypadku chęci wypadów w tereny wodno bagniste konieczne jest zamontowanie SNORKLI ponieważ Kymco ma bardzo nisko usytuowany wlot do skrzyni pasowej co sprzyja nabieraniu wody szczególnie przy wjeżdżaniu do wody nawet gdy po wyrównaniu poziomu maszyny woda sięga wysokości kół, podobnie z odpowietrzeniem tylnej części, często tył jest mocniej zanurzony i w tedy woda z łatwością się wlewa tak jak było w moim przypadku. Częste zalania doprowadza do bardzo kosztownej wymiany kół i paska gdzie sam pasek kosztuje około 500zł

Tak wiec odzyskałem quada w pełni sprawnego z zabezpieczoną elektryką wczoraj wraz z żoną wybraliśmy się sprawdzić czy jest wszystko o.k jeździliśmy po ogromnych kałużach :D co żonie sprawiło sporo frajdy i teraz jest dobrze :D

-- dodano 17.11.2012 09:02 --

PRZERWA TECHNICZNA

Niestety od czerwca do września nastąpiła przerwa w użytkowaniu quada z różnych przyczyn o których w dalszej części. Odstał biedak swoje w garażu :? Kiedy skrajnie mnie to zdenerwowało był już wrzesień :D

WRZESIEŃ 2012


Witam z powrotem wszystkich zainteresowanych tematami związanymi z eksploatacją i modernizacją Kymco MXU 500 IRS :D . Przez jakiś czas zawiesiłem raporty z postępów ale też nie korzystałem z quada, z przyczyn techniczno osobistych jednak pod koniec sierpnia wybrałem się z zaprzyjaźnioną ekipą na małą wyprawę i po uzupełnieniu energii wewnętrznej postanowiłem wznowić program. :ok:

Tak wiec pod koniec przyszłego tygodnia na pewno pierwsze powakacyjne wpisy na pierwszy strzał idzie skrzynia pasowa czyli zakładamy SNORKLE i modernizacja układu chłodzenia.

Pozdrawiam i zapraszam do odwiedzania tematu :D

CZAS MODERNIZACJI - ETAP I
:D PRZEDMOWA :D

Zgodnie z obietnicą wznawiam opis modyfikacji w moim MXU. Przez okres wakacyjny jakoś wstrzymałem się z jazdami i modyfikacjami z przyczyn różnych, miałem nawet chwilę zwątpienia z powodu ciężkiej sytuacji z pracą i quad trafił na allegro. Jednak ostatni wypad z TST, oraz rozmowy ze znajomymi przekonały mnie że w życiu trzeba mieć coś co daje frajdę i ucieczkę od szarości, wiec quad zostaje. Mało tego podjąłem decyzje o dalszej modyfikacji sprzętu. :D

Firma która jest jedynym importerem Kymco w Polsce czyli Motor-Land :zły: to dziwnie działający organ który zaprzecza swojemu głównemu celowi czyli dystrybucji marki Kymco na nasz kraj. Niby wszędzie opisują że nie ma problemu z częściami a jednak cokolwiek dostać graniczy z cudem, i mowa tu tylko o podstawowych częściach :!: :!: :!: nie mam absolutnej mowy o częściach dodatkowych a o tuningowych zapomnijmy na zawsze :zły:

Dlatego nawiązałem kontakt z inną Firmą :
USUNIĘTO REKLAMĘ//D.L-G
Umówiliśmy się na program pilotażowy w którym moja maszyna będzie robiła za wstępny wzór i przykład jakie modyfikacje można wprowadzić w marce Kymco wersji MXU 500 IRS.
Wzór ma posłużyć wzbogaceniu wiedzy, umiejętności i możliwości serwisu oraz zachęcenia nieśmiałych właścicieli tej marki aby przekonali się że Kymco może konkurować ( oczywiście z rozsądkiem) z bardziej prestiżowymi markami 4x4. Kymco nigdy nie będzie niedźwiedziem Yamahy :D czy flagowym modelem Hondy jakim jest niezmęczony Rincon, ale właśnie oto chodzi nie każdego stać na bogato wyposażone markowe quady i nie każdy w swoim garażu trzyma quada dedykowanego na potrzeby chwili. Ludzie szukający przygody zwykle wykazują się umiejętnościami a są jeszcze bardziej zauważani jeśli robią to na markach o zupełnie innym przeznaczeniu.

Umówmy się tak: mam Kymco i wiem na pewno że:
- quad jest przeznaczony do turystyki z elementami offroadowymi
- nie nadaje się na zawody sportowe, ponieważ po pierwsze przygotowanie było by mega kosztowne a po przebudowie z oryginalnych części została by pewnie tylko nazwa :D
- jest zwinny i mocny ale ma wiele niedociągnięć
- możemy nad nim popracować tworząc quada do jazdy w trudnych warunkach terenowych i sprawić dużo frajdy z jazdy ale z zachowaniem sporej dozy rozsądku :D

... i właśnie do tego będę dążył wiec przygotowałem wstępny plan:

1. Modernizacja układu chłodzenia (opis po przeprowadzeniu prac)
na początek spodobało mi się to zdjęcie i posłuży jako wzór:
Image
Z doświadczenia wiem że chłodzenie jest na liście istotnych modyfikacji.

2. Modernizacja układu zasilania powietrzem oraz wlot i wylot skrzyni pasowej czyli SNORKLE :lol: Serwis GM wdraża jak gdyby swoją linie snorkli która zresztą mi się podoba i wygląda mniej a raczej więcej tak:
Image
3. Modyfikacja zawieszenia, czyli postaramy się go troszkę podnieść
4. ... następnie poszerzyć
5. ... trochę poprawić elektrykę

I na razie starczy szczegółów, mamy trochę opóźnień ponieważ program nie może całkowicie wypełnić czasu serwisu który ma pełne ręce roboty dłubiąc przy innych rannych i poległych w błotnym boju :D

... na razie quad z wymiarowany i części w produkcji, jednak nie byłbym sobą nie uchylając rąbka projektu ( fotka z początku tygodnia ) :D
Image
Uzbroiłem się w cierpliwość i monitoruje postępy :D

_________________
NIE WAŻNE CZYM SIĘ ŚMIGA, ALE ILE TO PRZYNOSI FRAJDY
************** TRANS - SQUAD - TEAM**************

Zapraszam do śledzenia losów mojego Kymco 500i IRS
http://www.atvpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=16&t=53963


Ostatnio zmieniony przez D.L-G 28.11.2012 17:13, edytowano w sumie 4 razy



 
Profil
Mod-Team Member & Moderator Działu Kawasaki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24.10.2010 15:53
Posty: 5477
Miejscowość: Zamość
Imię: Kamil
Quad: 2015 Maverick 1000
Poprzednie quady: BF750, Kymco MXU
PostWysłany: 17.11.2012 09:15 
Re: "Od fabrycznego :| - do przeprawowego :D " Kymco 500
wacoQ
Super, świetny blog, w końcu ktoś z pasją do tuningu!
Czekam na więcej informacji z prac :)
http://atvpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=187&t=36324
Polecam nasz blog Kawasaki, możesz podejrzeć jakieś ciekawe rozwiązania i zaadoptować do Kymco, jakby coś służę pomocą :okok:

_________________
Był: BF 750 - MSD tuned by VFJ, Muzzy Pro Full System, Lift 2", Snorkle, DW 3500 hd, Zilla 26", Dwt diablo 12", Overfenders, Twin air, Teryx Belt, Temp gauge, Epi maroon primary, almond secondery springs, Protraper bar mount, Fasstco Flexx bar, Airscreen removed, Oil cooler, xVision LED bar, XRW spacers, smoked tail light
! Kanał Youtube !


 
Profil Facebook Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.03.2012 13:32
Posty: 227
Miejscowość: WPI
Quad: Kymco 500i IRS ;) czerwona bestia ;)
PostWysłany: 17.11.2012 09:43 
Re: "Od fabrycznego :| - do przeprawowego :D " Kymco 500
Dzięki :D nie było nikogo kto prowadzi BLOG z Kymco wiec postanowiłem to nadrobić :D

Materiałów sporo tylko czasu mało :D

-- dodano 17.11.2012 09:43 --

Eee... to nie tuning :D mała poprawka fabryki albo można to nazwać korektą niedociągnięć projektowych :D

_________________
NIE WAŻNE CZYM SIĘ ŚMIGA, ALE ILE TO PRZYNOSI FRAJDY
************** TRANS - SQUAD - TEAM**************

Zapraszam do śledzenia losów mojego Kymco 500i IRS
http://www.atvpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=16&t=53963


Ostatnio zmieniony przez wacoQ, 17.11.2012 09:43, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Mod-Team Member & Moderator Działu Kawasaki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24.10.2010 15:53
Posty: 5477
Miejscowość: Zamość
Imię: Kamil
Quad: 2015 Maverick 1000
Poprzednie quady: BF750, Kymco MXU
PostWysłany: 17.11.2012 10:16 
Re: "Od fabrycznego :| - do przeprawowego :D " Kymco 500
wacoQ napisał(a):
Eee... to nie tuning :D mała poprawka fabryki albo można to nazwać korektą niedociągnięć projektowych :D

Też tak to nazywałem.. do czasu :uśmiech:

_________________
Był: BF 750 - MSD tuned by VFJ, Muzzy Pro Full System, Lift 2", Snorkle, DW 3500 hd, Zilla 26", Dwt diablo 12", Overfenders, Twin air, Teryx Belt, Temp gauge, Epi maroon primary, almond secondery springs, Protraper bar mount, Fasstco Flexx bar, Airscreen removed, Oil cooler, xVision LED bar, XRW spacers, smoked tail light
! Kanał Youtube !


 
Profil Facebook Gadu-Gadu WWW
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 141 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.