Zastanawiam się 2 co jeszcze się zaopatrzyć poza tym zestawem plus uszczelkami pod głowice i cylinder. Chciałbym to zrobić za jednym zamachem by silnik nie stał długo bez góry
-- dodano 12.04.2018 20:28 --Padło uszczelnienie dyfra. Czyżby niedrozne odpowietrzenia? Czas zrobić to od podstaw. Wywalić stare odpowietrzenia i zrobić jeden. Szukać kitu naprawczego i zagłębić się w lekturę wymiany uszczelniaczy przedniego dyfra
-- dodano 14.04.2018 11:45 --A oto i niespodzianka
-- dodano 19.04.2018 20:42 --Quad leży już bez kół na paletach. Majówka zapowiada się w garażu przy maszynie
Zauważyłem mokre od oleju w miejscu gdzie wychodzą odpowietrzenia. Przyczyną uszkodzonych uszczelniaczy mogło być zatkane odpowietrzenie. Jutro zabieram się za pracę i upewnienie się czy to aby na pewno odpowietrzenie winne
-- dodano 20.04.2018 16:23 --Dokładnie tak. Odpowietrzenia tak zapchane że ciśnienie powietrza 7 bar nie dało rady przebić się przez ten syf w przewodach. Dmuchalem do węża z tylnego dyfra ciśnieniem 7 bar. Było słychać syczenie tylko w przednim dyfrze. Powietrze walilo uszczelniaczami przedniego dyfra. Ale syczalo bardzo znikomo. W efekcie rozsadzilo przewód odpowietrzajacy.
-- dodano 26.04.2018 15:42 --Witam wszystkich. Dziś walki ciąg dalszy, na szczęście zostało tylko składanie. To co zrobiłem przy okazji wymiany uszczelniacza (
viewtopic.php?f=16&t=72717 ) to zmiana odpowietrzeń, teraz każdy dyfer ma osobne odpowietrzenie. Standardowe wężyki są dość grube, a takowych nie miałem. Jako że wcześniej były jeszcze mniejsze zastosowałem coś pomiędzy ( średnica taka jak wężyk paliwa, no może ciut mniejsza średnica...
) Dalej głowię się gdzie takowe odpowietrzenia usadowić, obecnie są na starych miejscach - nad chłodnicą.
Jak na zdjęciu widać, zmieniłem również o-ring przy króćcu węża pompy oleju.
Jeśli chodzi o kwestię samego uszczelniacza zastosowałem nie oryginał a zamiennik -
http://allegro.pl/uszczelniacz-simering ... ml#thumb/1Zwykły uszczelniacz, wykorzystywany pewnie w wielu urządzeniach. Oryginał miał wymiary 38x55x8mm - był o 1mm grubszy. Obawiałem się że zamiennik nie da rady lecz myliłem się. Trzyma nawet pod ciśnieniem, lecz podczas pracy dyfra grzeje się, ale podejrzewam, że musi się ułożyć czy coś... Nie mam pojęcia szczerze, najwyżej padnie to wymienię. Mam domówione już simery z oryginalnymi wymiarami i nad wymiarowe ( szerokość 10mm)
Co do samego dyferencjału nie było dużo problemów. Broń Boże szarpać dyfer na siłę bo wał nie wyskoczy i tak - wewnątrz trzyma go pierścień segera. ( Jeśli ktoś by chciał pomoc w tej sprawie to służę pomocą, nie miej jednak wszystko znajduje się w service manualu )
Korzystając z okazji, że przód quada jest rozebrany postanowiłem pozbyć się oleju z wentylatora ( chlapiące odpowietrzenia dyferencjałów ) oraz wyczyścić chłodnicę dmuchając powietrzem od wewnątrz ( kierunek dmuchania powietrza zgodny z kierunkiem jazdy ). Mimo iż chłodnica myta to i tak po takim zabiegu było mnóstwo błota który zalepiał blaszki oraz resztki traw itp, które ugrzęzły w środku.
Obecnie czekam jeszcze na oleje ponieważ wlałem do dyfra lekko ponad 200ml oleju. Dodatkowo pozwoliłem sobie zamówić pozostałe oleje i filtry, by na majówkę zrobić serwis olejowy
Tak na marginesie, stary olej ma już 100mth, a dalej ma ładny zapach płynu do naczyń (motul 5100) Kolorek oleju jeszcze ładny. Z ciekawości zrobił bym badanie lepkości oleju zużytego z silnika i nowego z bańki. Lecz niestety należy dobierać przyrządy pod konkretny olej.
-- dodano 26.04.2018 15:46 --Przypadkowo natknąłem się na quada o tych samych podzespołach lecz produkcji AC mającego na liczniku już 18 tyś mil WOW
-- dodano 22.05.2018 17:58 --Witam serdecznie, czy orientuje się ktoś jaki jest rozmiar oryginalnych, nowy rolek wariatora w mxu 400? Zamierzam poprawić przyspieszenie zmianą rolek ale niestety nie mogę znaleźć wymiarów