Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Sportsman 570 ocierający pasek o obudowę CVT
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 05.02.2023 02:17



Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Sportsman 570 ocierający pasek o obudowę CVT 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 24.01.2023 13:00
Posty: 1
Imię: Adrian
Quad: Sportsman 570
PostWysłany: 24.01.2023 13:42 
Sportsman 570 ocierający pasek o obudowę CVT
Witam. Problem jak w temacie, podczas odpuszczenia gazu z większych obrotów pasek luzuje się na chwilę tak mocno że uderza w obudowę CVT powodując jej wycieranie - obudowa od strony silnika, jej górna powierzchnia pomiędzy wariatorem, a talerzami sprzęgła (bliżej sprzęgła). Jest to dosłownie jedno czasem dwa puknięcia po czym, jak już obroty spadną pasek napina się i pracuje normalnie. Bez różnicy czy jest założony stary pasek oryginalny czy nowy Gatesa. Jakieś pomysły co może być powodem? Z góry dziękuję za wszelkie porady :) Quad z 2014r, ok. 5300km przebiegu.


 
Profil

Rejestracja: 05.03.2006 19:39
Posty: 560
Miejscowość: Wołomin
Quad: Polaris Scrambler 500 4x4 nissan patrol GR y60
PostWysłany: 02.02.2023 16:38 
Re: Sportsman 570 ocierający pasek o obudowę CVT
Do sprawdzenia przy zdjętym pasku:

sprzęgło pierwsze (przy silniku):
1. łożysko ebs (jak masz)
2. panewki, spręzyna, ciężarki, śrubki
3. luzy, czy nic się nie zacina, czy nie ma błota, wody, smaru.
4. czy powierzchnia talerzy nie jest bardzo wyrobiona (czy nie jest wytarta od paska

Sprzęgło drugie
1. sprawdzenie Cam Slider Shoes 5430766 czy nie są wydarte
2. czy sprężyna jest ustawiona w odpowiednim położeniu (3 stopnie regulacji)
3. luzy, błoto, woda, ogólna kontrola

Odległość pomiędzy środkami osi sprzęgła pierwszego i drugiego (z manuala, często jest to 10 cali)

warto sprawdzić osiowość talerzy (potrzebny specjalny klucz), ale to raczej nie to

Poduszki pod silnikiem i skrzynią biegów. Pod silnikiem czasem się zrywają i na postoju nie widać, a pod obciążeniem silnik się przekasza i jest źle.

Sprzęgło pierwsze jest na stożku i potrzebny jest ściągacz żeby je zdjąć, ale nie widzę takiej potrzeby, tylne jak jest na wieloklinie to można ściągnąć bez problemu i na stole rozbierać.

U mnie śruby są calowe i potrzebne są klucze calowe, najlepiej nasadki, metrycznymi nic nie zwojujesz. Może u ciebie są metryczne, trzeba to sprawdzić.
Koniecznie trzeba z tym walczyć, u mnie dziurę wydarło i kupowałem nową obudowę.


Ostatnio zmieniony przez filipfil, 02.02.2023 16:38, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 2 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.