Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Sportsman 570 ocierający pasek o obudowę CVT
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 16.04.2024 06:44



Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
Sportsman 570 ocierający pasek o obudowę CVT 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 24.01.2023 13:00
Posty: 5
Imię: Adrian
Quad: Sportsman 570
PostWysłany: 24.01.2023 13:42 
Sportsman 570 ocierający pasek o obudowę CVT
Witam. Problem jak w temacie, podczas odpuszczenia gazu z większych obrotów pasek luzuje się na chwilę tak mocno że uderza w obudowę CVT powodując jej wycieranie - obudowa od strony silnika, jej górna powierzchnia pomiędzy wariatorem, a talerzami sprzęgła (bliżej sprzęgła). Jest to dosłownie jedno czasem dwa puknięcia po czym, jak już obroty spadną pasek napina się i pracuje normalnie. Bez różnicy czy jest założony stary pasek oryginalny czy nowy Gatesa. Jakieś pomysły co może być powodem? Z góry dziękuję za wszelkie porady :) Quad z 2014r, ok. 5300km przebiegu.


 
Profil

Rejestracja: 05.03.2006 19:39
Posty: 579
Miejscowość: Wołomin
Quad: Polaris Scrambler 500 4x4 nissan patrol GR y60
PostWysłany: 02.02.2023 16:38 
Re: Sportsman 570 ocierający pasek o obudowę CVT
Do sprawdzenia przy zdjętym pasku:

sprzęgło pierwsze (przy silniku):
1. łożysko ebs (jak masz)
2. panewki, spręzyna, ciężarki, śrubki
3. luzy, czy nic się nie zacina, czy nie ma błota, wody, smaru.
4. czy powierzchnia talerzy nie jest bardzo wyrobiona (czy nie jest wytarta od paska

Sprzęgło drugie
1. sprawdzenie Cam Slider Shoes 5430766 czy nie są wydarte
2. czy sprężyna jest ustawiona w odpowiednim położeniu (3 stopnie regulacji)
3. luzy, błoto, woda, ogólna kontrola

Odległość pomiędzy środkami osi sprzęgła pierwszego i drugiego (z manuala, często jest to 10 cali)

warto sprawdzić osiowość talerzy (potrzebny specjalny klucz), ale to raczej nie to

Poduszki pod silnikiem i skrzynią biegów. Pod silnikiem czasem się zrywają i na postoju nie widać, a pod obciążeniem silnik się przekasza i jest źle.

Sprzęgło pierwsze jest na stożku i potrzebny jest ściągacz żeby je zdjąć, ale nie widzę takiej potrzeby, tylne jak jest na wieloklinie to można ściągnąć bez problemu i na stole rozbierać.

U mnie śruby są calowe i potrzebne są klucze calowe, najlepiej nasadki, metrycznymi nic nie zwojujesz. Może u ciebie są metryczne, trzeba to sprawdzić.
Koniecznie trzeba z tym walczyć, u mnie dziurę wydarło i kupowałem nową obudowę.


Ostatnio zmieniony przez filipfil, 02.02.2023 16:38, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 24.01.2023 13:00
Posty: 5
Imię: Adrian
Quad: Sportsman 570
PostWysłany: 14.02.2023 11:43 
Re: Sportsman 570 ocierający pasek o obudowę CVT
Ok, dzięki za podpowiedzi. Zacznę od tylnego sprzęgła ale pewnie bez zdjęcia wariatora też się nie obędzie. Stan panewek i ciężarków da radę w ogóle stwierdzić bez zdjęcia wariatora czy dopiero po jego rozebraniu pojawiają się luzy? Jaką miałeś przyczynę u siebie?


 
Profil

Rejestracja: 05.03.2006 19:39
Posty: 579
Miejscowość: Wołomin
Quad: Polaris Scrambler 500 4x4 nissan patrol GR y60
PostWysłany: 14.02.2023 21:35 
Re: Sportsman 570 ocierający pasek o obudowę CVT
U mnie strasznie mocno było zużyte pierwsze sprzęgło, talerze miały wydarte te powierzchnie gdzie pracuje pasek, do tego wybite były "ślizgacze" CLUTCH BUTTON 5431936 5439254 i sprzęgło się zniszczyło, kupiłem drugie.
Przebieg, być może woda i błoto oraz temperatura, wszystko tam się mocno grzeje i sprzęgło się skończyło. Wcześniej wymieniłem wszystko co się zużywa oprócz talerzy, ale sprzęgło było zbyt zużyte i wiele to nie pomogło. Ogólnie jak tam cś jest nie tak to trzeba szybko reagować, bo później koszty są spore.

Odradzam próby rozkręcania sprzęgła jeżeli nie jest to naprawdę konieczne.
Potrzeba narzędzi, łatwo coś ułamać, gwinty się zaciskają pod wpływem obciążenia. Są filmiki na yt jak to rozkręcać, warto obejrzeć. Sprzęgło jest wyważane, wszystko po rozkręceniu musi trafić na swoje miejsce


Ostatnio zmieniony przez filipfil, 14.02.2023 21:35, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 12.03.2013 20:29
Posty: 62
Miejscowość: Kraków
Quad: CF Moto 500
Poprzednie quady: EGL MAD MAX 250
PostWysłany: 27.02.2023 21:07 
Re: Sportsman 570 ocierający pasek o obudowę CVT
Też mi obciera przy schodzeniu z obrotów. 1600km zrobione na oryginalnym pasku. Wcale nie wygląda na zużyty 28.5 mm szeroki nie przegrzany żadne sznurki z niego nie wychodzą. Quad prawie nowy ma 18 miesiecy.

-- dodano 27.02.2023 21:07 --

I jak? Uporałeś się z awarią?


Ostatnio zmieniony przez tnt, 27.02.2023 21:07, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 24.01.2023 13:00
Posty: 5
Imię: Adrian
Quad: Sportsman 570
PostWysłany: 08.03.2023 15:21 
Re: Sportsman 570 ocierający pasek o obudowę CVT
Niestety z braku czasu problem do tej pory nie rozwiązany. Póki co zdiagnozowałem luz na jednym z ciężarków wariatora ale i też na jego śrubie gdzie jest luz osiowy ok. 1,3mm. Pasek bez większego problemu daje się też naciągnąć pod obudowę więc wygląda na to że na pasku też za duży luz. Według manuala na drugim sprzęgle są podkładki do regulacji naciągu paska. Przez weekend postaram się ogarnąć te podkładki i dam znać czy pomogło.

Póki co podsyłam filmiki z luzem paska i jego pracą. Może coś rzuci się komuś w oko.

https://www.youtube.com/shorts/vN3ahyslNSU

https://www.youtube.com/shorts/G87BieF4YUs


 
Profil

Rejestracja: 05.03.2006 19:39
Posty: 579
Miejscowość: Wołomin
Quad: Polaris Scrambler 500 4x4 nissan patrol GR y60
PostWysłany: 10.03.2023 15:56 
Re: Sportsman 570 ocierający pasek o obudowę CVT
Tak z ciekawości, jakiej firmy masz pasek?


 
Profil

Rejestracja: 24.01.2023 13:00
Posty: 5
Imię: Adrian
Quad: Sportsman 570
PostWysłany: 13.03.2023 15:20 
Re: Sportsman 570 ocierający pasek o obudowę CVT
Gates G-force, pasek ma 2cm ugięcia mierząc wg manuala (dopuszczalne 2,9cm) wiec jego napięcie zostawiłem w spokoju. Na weekendzie zdiagnozowałem że mam zużytą poduszę silnika, czekam na części i się okaże czy to była przyczyna :)


 
Profil

Rejestracja: 05.03.2006 19:39
Posty: 579
Miejscowość: Wołomin
Quad: Polaris Scrambler 500 4x4 nissan patrol GR y60
PostWysłany: 14.03.2023 00:26 
Re: Sportsman 570 ocierający pasek o obudowę CVT
Musiałbyś mieć całkiem zerwaną i silnik ruszałby się zauważalnie, ale ktoś kiedyś miał tu taki problem i pomogło.


Ostatnio zmieniony przez filipfil, 14.03.2023 00:26, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 12.03.2013 20:29
Posty: 62
Miejscowość: Kraków
Quad: CF Moto 500
Poprzednie quady: EGL MAD MAX 250
PostWysłany: 15.03.2023 18:11 
Re: Sportsman 570 ocierający pasek o obudowę CVT
A która poduszka? Jedna z tych dwóch przednich czy ta przy skrzyni?


 
Profil

Rejestracja: 24.01.2023 13:00
Posty: 5
Imię: Adrian
Quad: Sportsman 570
PostWysłany: 22.03.2023 11:45 
Re: Sportsman 570 ocierający pasek o obudowę CVT
No właśnie silnik się przesuwa pod obciążeniem tj. podczas dodawania gazu. Jak pociągnę mocniej za pasek to też widać jak się porusza i koła sprzęgieł zbliżają się do siebie. Wymieniłem obie przednie poduszki (ta od strony cvt była jakby "skoszona") ale za wiele to nie pomogło - silnik dalej się przemieszcza. Pozostaje wymienić jeszcze tył, a potem coś czuję że będę rozbierał wariator


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 11 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 15 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.