Autor |
Wiadomość |
palestyna
Rejestracja: 06.11.2006 23:45 Posty: 5038 Miejscowość: Dolny Śląsk
Quad: RMX 008 MA-NAC
Poprzednie quady: re-RMX
|
Wysłany: 06.12.2006 18:41
No to ciekawe, u mnie nie idze
_________________ Quad turysta i drapreżyser http://youtube.com/puniek71 Najlepsze rolki w sieci http://www.youtube.com/watch?v=nku7zOpGIU0 Teoretycznie TAK praktycznie NIE wszystko zależy od interpretacji
|
|
|
|
tomoking
Rejestracja: 11.12.2005 21:50 Posty: 36 Miejscowość: Orlova, Czechy
Quad: Polaris Sportsman 850 XP EPS, Green .... ĹwieĹźutki
|
Wysłany: 10.12.2006 14:43
dzisiaj na szutrze kręciłem bączki zupełnie normalnie. Dopiero przy załączonym 4x4 rzeczywiście nie da się utrzymać bączka
_________________ Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem !
|
|
|
|
palestyna
Rejestracja: 06.11.2006 23:45 Posty: 5038 Miejscowość: Dolny Śląsk
Quad: RMX 008 MA-NAC
Poprzednie quady: re-RMX
|
Wysłany: 10.12.2006 15:35
KOKOS- jak to jest z hamulcami w polarisie?? czy nożny to jest tył a ręczny to jest na przód i tył, bo tak mi facet to wytłumaczył że nożnego to nie trzeba używać bo ręczy hamuje przodem i tyłem prawda to ??
_________________ Quad turysta i drapreżyser http://youtube.com/puniek71 Najlepsze rolki w sieci http://www.youtube.com/watch?v=nku7zOpGIU0 Teoretycznie TAK praktycznie NIE wszystko zależy od interpretacji
|
|
|
|
palestyna
Rejestracja: 06.11.2006 23:45 Posty: 5038 Miejscowość: Dolny Śląsk
Quad: RMX 008 MA-NAC
Poprzednie quady: re-RMX
|
Wysłany: 10.12.2006 15:48
tomoking napisał(a): dzisiaj na szutrze kręciłem bączki zupełnie normalnie. Dopiero przy załączonym 4x4 rzeczywiście nie da się utrzymać bączka
A może skrabler nie ma blokady mechanizmu róźnicowego bo AWD to ALL WHELL DRIVE czyli na polskie na wszystkie koła a to nie znaczy że z załączeniem blokad mechanizmów różnicowych a jedyn znaczy że 4X4
podam przykład np Kawaski KVF nie mają samowłączających się blokad mechanizmu różnicowego jak ma na 4x4 to blokade możesz sobie dołączyć ręcznie pociągając za cięgno i z tego widziałem tak też mają Yamachy.
to samo w autach terenowych blokady mechanizmu to rzadkość w podstawowych modelach
blokada mechanizmu różnicowego to jest to że każde z kół na osi kręci się tyle samo i tego nie można używać na uwatrdzonych nawierzchniach bo by się most rozleciał
Miałęm jeep grand cherokee ZJ i tam miałem blokade tylko tylnego mostu a WJ miałem już w obydwu osiach i kiedyś jak się zakopałem w błocie i zawisiłem się na podwoziu to zostawilem go na biegu, wyssedłem i wszystkie koła się powoli kręciły bo były załączone blokady mechanizmu róźnicowego ale te blkady samoistnie się załączały tak jak w polarise w momęcie poślizgu jednego z kół blokował się mechanizm, teraz ma też taką blkadę w osobowym mercedesie nazywa ASD i bączków raczej nie pokręce
_________________ Quad turysta i drapreżyser http://youtube.com/puniek71 Najlepsze rolki w sieci http://www.youtube.com/watch?v=nku7zOpGIU0 Teoretycznie TAK praktycznie NIE wszystko zależy od interpretacji
|
|
|
|
krzysztof24
Rejestracja: 17.04.2005 17:27 Posty: 92 Miejscowość: Jelenia Góra
Quad: Polaris 350L 4x4 Trail Boss
|
Wysłany: 10.12.2006 17:04
puniek napisał(a): czy nożny to jest tył a ręczny to jest na przód i tył, bo tak mi facet to wytłumaczył że nożnego to nie trzeba używać bo ręczy hamuje przodem i tyłem prawda to ??
W moim Polarisie, hamulec ręczny blokuje wszystkie koła. A nożny jest to hamulec awaryjny i działa tylko na tylne koła.
|
|
|
|
KoKoS
Rejestracja: 14.08.2005 18:51 Posty: 1526
Quad: Polaris Scrambler 500H.O. 4x4 wYYYpas =)
|
Wysłany: 10.12.2006 20:22
Hamulec ręczny hamuje wszystkie koła a nożny jest na tył.
Apropo blokad, Scrambler 4x4 ma takie same blokady jak cała reszta quadów Polarisa utility.
Blokada a dokładniej elektromagnetyczne sprzęgiełka załączają się tylko i wyłącznie gdy przełącznik na kierownicy jest w pozycji 4x4/ON/AWD ( zależnie od rocznika były różne napisy). Jeżeli przełącznik znajduje się w innej pozycji to ani blokada, ani napęd na przednie koła się nie załączy Jeżeli się załącza to znaczy że coś nie tak jest z elektryką
_________________ Szerokości i gumowych przeszkód !
|
|
|
|
filipfil
Rejestracja: 05.03.2006 19:39 Posty: 579 Miejscowość: Wołomin
Quad: Polaris Scrambler 500 4x4 nissan patrol GR y60
|
Wysłany: 11.12.2006 10:35
Wracając do hamulców: " W moim Polarisie, hamulec ręczny blokuje wszystkie koła. A nożny jest to hamulec awaryjny i działa tylko na tylne koła."
Wydaje mi się, że jest tak w sprzętach oryginalnych, bez homologacii. W sprzęcie dopuszczonym do ruchu publicznego (np Polaris tylko jakiś malutki 200 chyba) widziałem kombinacje polegające na tym, że hamulec nożny hamował wszystkimi 4 kołami a przedni też brał na 4
|
|
|
|
KoKoS
Rejestracja: 14.08.2005 18:51 Posty: 1526
Quad: Polaris Scrambler 500H.O. 4x4 wYYYpas =)
|
Wysłany: 11.12.2006 15:25
filipfil dokładnie tak jak napisałeś, to samo wyczytałem. Że w wersji homologowanej jest to odwrotnie, nie rozumiem tylko tego że ja mam wersje homologowaną
_________________ Szerokości i gumowych przeszkód !
|
|
|
|
prezziguzzi X2
|
Zbanowany |
Rejestracja: 16.10.2006 11:19 Posty: 49 Miejscowość: warszawa
Quad: Polaris 500 X2
|
Wysłany: 15.12.2006 17:39
gubicie się trochę chłopcy.... co innego napęd w sclamblerze a co innego w sportsmanie
a co będzie jak wyjmiecie pompę hamulca nożnego???
ręczny będzie hamował tylko tyłem
_________________ jedno jest jasne żyje się po to żeby być w terenie........
|
|
|
|
KoKoS
Rejestracja: 14.08.2005 18:51 Posty: 1526
Quad: Polaris Scrambler 500H.O. 4x4 wYYYpas =)
|
Wysłany: 15.12.2006 20:16
prezziguzzi X2 chodzi nam o napęd przednich kół. Tył to wiadomo że inna bajka
_________________ Szerokości i gumowych przeszkód !
|
|
|
|
prezziguzzi X2
|
Zbanowany |
Rejestracja: 16.10.2006 11:19 Posty: 49 Miejscowość: warszawa
Quad: Polaris 500 X2
|
Wysłany: 18.12.2006 11:07
przód przecież też
_________________ jedno jest jasne żyje się po to żeby być w terenie........
|
|
|
|
KoKoS
Rejestracja: 14.08.2005 18:51 Posty: 1526
Quad: Polaris Scrambler 500H.O. 4x4 wYYYpas =)
|
Wysłany: 18.12.2006 11:17
Coś więcej Jakieś szczegóły
_________________ Szerokości i gumowych przeszkód !
|
|
|
|
prezziguzzi X2
|
Zbanowany |
Rejestracja: 16.10.2006 11:19 Posty: 49 Miejscowość: warszawa
Quad: Polaris 500 X2
|
Wysłany: 18.12.2006 18:11
blokowanie w SP odbywa się tak w tak zwanym przednim dyfsze i jest to 100 % blokada a w sclamblerze dopinają się tylko koła za posrednictwem sprzęgiełek a blokady w ogóle nie ma.
_________________ jedno jest jasne żyje się po to żeby być w terenie........
|
|
|
|
KoKoS
Rejestracja: 14.08.2005 18:51 Posty: 1526
Quad: Polaris Scrambler 500H.O. 4x4 wYYYpas =)
|
Wysłany: 18.12.2006 18:16
Ciekawe, nie kłócę się bo nie jestem pewien. Na oko obydwa układy wyglądają identycznie. A i jestem jeszcze pewien tego że jak jak przez jakąś przeszkodę przejeżdźam czy coś takiego to kręcą się wszystkie cztery koła, nie ma tak że kręcą się trzy...
_________________ Szerokości i gumowych przeszkód !
|
|
|
|
filipfil
Rejestracja: 05.03.2006 19:39 Posty: 579 Miejscowość: Wołomin
Quad: Polaris Scrambler 500 4x4 nissan patrol GR y60
|
Wysłany: 18.12.2006 20:08
Z ciekawości ściągnąłem sobie parts manual do sportsmena 500 rocznik 1999, żeby porównać z moim scramblerkiem jak jest rozwiązany przedni napęd... i co się okazało? Zasada działania DOKŁADNIE taka sama jak w innych polarisach z drobnymi poprawkami , tutaj środek przedniej przekładni:
[img=http://img169.imageshack.us/img169/9761/polarisprzdcm5.th.jpg]
A jak to działa? Część nr 23 jest główną ośką do której na końcach przypięte są przednie półosie (na stałe na wieloklin i zabezpieczone sprężyną płaską) na ośce założone jest koło zębate (nr 25 ) które jest napędzane z przekładni poprzez przedni wał i część nr 7 (nie widać na zdjęciu). Skoro obie półosie są zapięte na jednej stalowej ośce na wieloklinie to jakim cudem napęd może być przenoszony tylko na jedną z nich ? Nie ma takiej opcji... Dopiero w przednich piastach są dołączane koła (pod warunkiem włączenia elektromagnesów przyciskiem AWD na kierownicy). Czyli z jednej strony patrząc nie ma żadnej blokady przedniej przekładni (załączanej z zewnątrz) i przedni napęd jest stale włączony, a właściwie patrząc z drugiej strony można by powiedzieć że przedni napęd jest zawsze zablokowany ...
|
|
|
|