Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - czy Polaris 800 ma reczna blokade przedniego dyfra ?
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 03.06.2024 21:27



Odpowiedz  [ 32 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
czy Polaris 800 ma reczna blokade przedniego dyfra ? 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.11.2006 23:45
Posty: 5038
Miejscowość: Dolny Śląsk
Quad: RMX 008 MA-NAC
Poprzednie quady: re-RMX
PostWysłany: 06.12.2006 18:41 
No to ciekawe, u mnie nie idze

_________________
Quad turysta i drapreżyser
http://youtube.com/puniek71
Najlepsze rolki w sieci http://www.youtube.com/watch?v=nku7zOpGIU0
Teoretycznie TAK praktycznie NIE wszystko zależy od interpretacji :D


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11.12.2005 21:50
Posty: 36
Miejscowość: Orlova, Czechy
Quad: Polaris Sportsman 850 XP EPS, Green .... świeżutki
PostWysłany: 10.12.2006 14:43 
dzisiaj na szutrze kręciłem bączki zupełnie normalnie. Dopiero przy załączonym 4x4 rzeczywiście nie da się utrzymać bączka

_________________
Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem !


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.11.2006 23:45
Posty: 5038
Miejscowość: Dolny Śląsk
Quad: RMX 008 MA-NAC
Poprzednie quady: re-RMX
PostWysłany: 10.12.2006 15:35 
KOKOS- jak to jest z hamulcami w polarisie?? czy nożny to jest tył a ręczny to jest na przód i tył, bo tak mi facet to wytłumaczył że nożnego to nie trzeba używać bo ręczy hamuje przodem i tyłem prawda to ??

_________________
Quad turysta i drapreżyser
http://youtube.com/puniek71
Najlepsze rolki w sieci http://www.youtube.com/watch?v=nku7zOpGIU0
Teoretycznie TAK praktycznie NIE wszystko zależy od interpretacji :D


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.11.2006 23:45
Posty: 5038
Miejscowość: Dolny Śląsk
Quad: RMX 008 MA-NAC
Poprzednie quady: re-RMX
PostWysłany: 10.12.2006 15:48 
tomoking napisał(a):
dzisiaj na szutrze kręciłem bączki zupełnie normalnie. Dopiero przy załączonym 4x4 rzeczywiście nie da się utrzymać bączka


A może skrabler nie ma blokady mechanizmu róźnicowego bo AWD to ALL WHELL DRIVE czyli na polskie na wszystkie koła a to nie znaczy że z załączeniem blokad mechanizmów różnicowych a jedyn znaczy że 4X4

podam przykład np Kawaski KVF nie mają samowłączających się blokad mechanizmu różnicowego jak ma na 4x4 to blokade możesz sobie dołączyć ręcznie pociągając za cięgno i z tego widziałem tak też mają Yamachy.

to samo w autach terenowych blokady mechanizmu to rzadkość w podstawowych modelach


blokada mechanizmu różnicowego to jest to że każde z kół na osi kręci się tyle samo i tego nie można używać na uwatrdzonych nawierzchniach bo by się most rozleciał

Miałęm jeep grand cherokee ZJ i tam miałem blokade tylko tylnego mostu a WJ miałem już w obydwu osiach i kiedyś jak się zakopałem w błocie i zawisiłem się na podwoziu to zostawilem go na biegu, wyssedłem i wszystkie koła się powoli kręciły bo były załączone blokady mechanizmu róźnicowego ale te blkady samoistnie się załączały tak jak w polarise w momęcie poślizgu jednego z kół blokował się mechanizm, teraz ma też taką blkadę w osobowym mercedesie nazywa ASD i bączków raczej nie pokręce

_________________
Quad turysta i drapreżyser
http://youtube.com/puniek71
Najlepsze rolki w sieci http://www.youtube.com/watch?v=nku7zOpGIU0
Teoretycznie TAK praktycznie NIE wszystko zależy od interpretacji :D


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17.04.2005 17:27
Posty: 92
Miejscowość: Jelenia Góra
Quad: Polaris 350L 4x4 Trail Boss
PostWysłany: 10.12.2006 17:04 
puniek napisał(a):
czy nożny to jest tył a ręczny to jest na przód i tył, bo tak mi facet to wytłumaczył że nożnego to nie trzeba używać bo ręczy hamuje przodem i tyłem prawda to ??

W moim Polarisie, hamulec ręczny blokuje wszystkie koła. A nożny jest to hamulec awaryjny i działa tylko na tylne koła.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.08.2005 18:51
Posty: 1526
Quad: Polaris Scrambler 500H.O. 4x4 wYYYpas =)
PostWysłany: 10.12.2006 20:22 
Hamulec ręczny hamuje wszystkie koła a nożny jest na tył.
Apropo blokad, Scrambler 4x4 ma takie same blokady jak cała reszta quadów Polarisa utility.
Blokada a dokładniej elektromagnetyczne sprzęgiełka załączają się tylko i wyłącznie gdy przełącznik na kierownicy jest w pozycji 4x4/ON/AWD ( zależnie od rocznika były różne napisy). Jeżeli przełącznik znajduje się w innej pozycji to ani blokada, ani napęd na przednie koła się nie załączy :!: Jeżeli się załącza to znaczy że coś nie tak jest z elektryką ;)

_________________
Szerokości i gumowych przeszkód ! :)


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 05.03.2006 19:39
Posty: 579
Miejscowość: Wołomin
Quad: Polaris Scrambler 500 4x4 nissan patrol GR y60
PostWysłany: 11.12.2006 10:35 
Wracając do hamulców: " W moim Polarisie, hamulec ręczny blokuje wszystkie koła. A nożny jest to hamulec awaryjny i działa tylko na tylne koła."
Wydaje mi się, że jest tak w sprzętach oryginalnych, bez homologacii. W sprzęcie dopuszczonym do ruchu publicznego (np Polaris tylko jakiś malutki 200 chyba) widziałem kombinacje polegające na tym, że hamulec nożny hamował wszystkimi 4 kołami a przedni też brał na 4 :)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.08.2005 18:51
Posty: 1526
Quad: Polaris Scrambler 500H.O. 4x4 wYYYpas =)
PostWysłany: 11.12.2006 15:25 
filipfil dokładnie tak jak napisałeś, to samo wyczytałem. Że w wersji homologowanej jest to odwrotnie, nie rozumiem tylko tego że ja mam wersje homologowaną :szok:

_________________
Szerokości i gumowych przeszkód ! :)


 
Profil Gadu-Gadu
Zbanowany

Rejestracja: 16.10.2006 11:19
Posty: 49
Miejscowość: warszawa
Quad: Polaris 500 X2
PostWysłany: 15.12.2006 17:39 
:lol: gubicie się trochę chłopcy.... co innego napęd w sclamblerze a co innego w sportsmanie :D

a co będzie jak wyjmiecie pompę hamulca nożnego???
ręczny będzie hamował tylko tyłem :lol:

_________________
jedno jest jasne żyje się po to żeby być w terenie........


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.08.2005 18:51
Posty: 1526
Quad: Polaris Scrambler 500H.O. 4x4 wYYYpas =)
PostWysłany: 15.12.2006 20:16 
prezziguzzi X2 chodzi nam o napęd przednich kół. Tył to wiadomo że inna bajka ;)

_________________
Szerokości i gumowych przeszkód ! :)


 
Profil Gadu-Gadu
Zbanowany

Rejestracja: 16.10.2006 11:19
Posty: 49
Miejscowość: warszawa
Quad: Polaris 500 X2
PostWysłany: 18.12.2006 11:07 
:lol: przód przecież też 8)

_________________
jedno jest jasne żyje się po to żeby być w terenie........


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.08.2005 18:51
Posty: 1526
Quad: Polaris Scrambler 500H.O. 4x4 wYYYpas =)
PostWysłany: 18.12.2006 11:17 
Coś więcej :?: Jakieś szczegóły :?:

_________________
Szerokości i gumowych przeszkód ! :)


 
Profil Gadu-Gadu
Zbanowany

Rejestracja: 16.10.2006 11:19
Posty: 49
Miejscowość: warszawa
Quad: Polaris 500 X2
PostWysłany: 18.12.2006 18:11 
blokowanie w SP odbywa się tak w tak zwanym przednim dyfsze i jest to 100 % blokada a w sclamblerze dopinają się tylko koła za posrednictwem sprzęgiełek a blokady w ogóle nie ma. :oczy:

_________________
jedno jest jasne żyje się po to żeby być w terenie........


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.08.2005 18:51
Posty: 1526
Quad: Polaris Scrambler 500H.O. 4x4 wYYYpas =)
PostWysłany: 18.12.2006 18:16 
Ciekawe, nie kłócę się bo nie jestem pewien. Na oko obydwa układy wyglądają identycznie. A i jestem jeszcze pewien tego że jak jak przez jakąś przeszkodę przejeżdźam czy coś takiego to kręcą się wszystkie cztery koła, nie ma tak że kręcą się trzy...

_________________
Szerokości i gumowych przeszkód ! :)


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 05.03.2006 19:39
Posty: 579
Miejscowość: Wołomin
Quad: Polaris Scrambler 500 4x4 nissan patrol GR y60
PostWysłany: 18.12.2006 20:08 
Z ciekawości ściągnąłem sobie parts manual do sportsmena 500 rocznik 1999, żeby porównać z moim scramblerkiem jak jest rozwiązany przedni napęd... i co się okazało? Zasada działania DOKŁADNIE taka sama jak w innych polarisach z drobnymi poprawkami , tutaj środek przedniej przekładni:
[img=http://img169.imageshack.us/img169/9761/polarisprzdcm5.th.jpg]

A jak to działa? Część nr 23 jest główną ośką do której na końcach przypięte są przednie półosie (na stałe na wieloklin i zabezpieczone sprężyną płaską) na ośce założone jest koło zębate (nr 25 ) które jest napędzane z przekładni poprzez przedni wał i część nr 7 (nie widać na zdjęciu). Skoro obie półosie są zapięte na jednej stalowej ośce na wieloklinie to jakim cudem napęd może być przenoszony tylko na jedną z nich ? Nie ma takiej opcji... Dopiero w przednich piastach są dołączane koła (pod warunkiem włączenia elektromagnesów przyciskiem AWD na kierownicy). Czyli z jednej strony patrząc nie ma żadnej blokady przedniej przekładni (załączanej z zewnątrz) i przedni napęd jest stale włączony, a właściwie patrząc z drugiej strony można by powiedzieć że przedni napęd jest zawsze zablokowany ... :)


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 32 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 25 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.