Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Gasnący podczas jazdy zegar-wskażnik w SP 400
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 29.04.2024 11:24



Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
Gasnący podczas jazdy zegar-wskażnik w SP 400 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 02.05.2007 08:29
Posty: 44
Miejscowość: Rychwał k/Konina
Quad: Polaris SP400 2004
PostWysłany: 11.03.2008 14:30 
Gasnący podczas jazdy zegar-wskażnik w SP 400
Witam
Mam pytanie -może ktoś z was mi pomoże
Podczas jazdy moim SP400 2004 gaśnie mi cały zegar i światła, sprzęt dalej pracuje i mogę jechać po czym po chwili się zapala i wszystko wraca do normy. Dodatkowo gdy jest ciemny, wyłączę z kluczyka quada i chcę ponownie odpalić to niestety starter elektryczny nie działa ale gdy kluczyk jest przekręcony mogę go odpalić "ręcznie" pociągając za linkę rozruchu ręcznego. Ostatnio miałem gwałtowne przekręcenie kierownicy i breloczek kluczyka tak zahaczył o korek paliwa że stacyjka się wyłączyła i to była na pewno wina tego co jest teraz ale nie bardzo wiem w której wiązce grzebać aby przywrócić do normalności elektrykę


 
Profil
A.P.T. Poznań Team
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31.12.2005 16:39
Posty: 219
Miejscowość: Skórzewo k.Poznania
Quad: Kawa!
PostWysłany: 11.03.2008 15:14 
A może sprawdź klemy?


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19.11.2007 11:09
Posty: 37
Miejscowość: Rybnik i okolice
Quad: Polaris Sportsman 800EFI H.O. i CF Moto 500 ALL ROAD
PostWysłany: 13.03.2008 10:28 
Re: Gasnący podczas jazdy zegar-wskażnik w SP 400
zabka11 napisał(a):
Witam
Mam pytanie -może ktoś z was mi pomoże
Podczas jazdy moim SP400 2004 gaśnie mi cały zegar i światła, sprzęt dalej pracuje i mogę jechać po czym po chwili się zapala i wszystko wraca do normy. Dodatkowo gdy jest ciemny, wyłączę z kluczyka quada i chcę ponownie odpalić to niestety starter elektryczny nie działa ale gdy kluczyk jest przekręcony mogę go odpalić "ręcznie" pociągając za linkę rozruchu ręcznego. Ostatnio miałem gwałtowne przekręcenie kierownicy i breloczek kluczyka tak zahaczył o korek paliwa że stacyjka się wyłączyła i to była na pewno wina tego co jest teraz ale nie bardzo wiem w której wiązce grzebać aby przywrócić do normalności elektrykę


STACYJKA !!!

_________________
zdjęcia www.picasaweb.google.com/darex1122

filmy: http://pl.youtube.com/darex1122

to początki, a będzie więcej :P


 
Profil Facebook

Rejestracja: 02.05.2007 08:29
Posty: 44
Miejscowość: Rychwał k/Konina
Quad: Polaris SP400 2004
PostWysłany: 14.03.2008 14:03 
Tak mi się właśnie wydaje że to może być stacyjka - ale czy coś można z tym zrobić ?


 
Profil

Rejestracja: 02.05.2007 08:29
Posty: 44
Miejscowość: Rychwał k/Konina
Quad: Polaris SP400 2004
PostWysłany: 04.04.2008 11:59 
A może któryś za Was ma taka stacyjke do pozbycia się ?
proszę o wiadomość na PW


 
Profil

Rejestracja: 02.05.2007 08:29
Posty: 44
Miejscowość: Rychwał k/Konina
Quad: Polaris SP400 2004
PostWysłany: 04.05.2008 09:20 
Witam po dłuższej przerwie przyszedł czas na naprawę i po dokonaniu pomiarów napięć okazuje się że stacyjka jest OK problem polega na tym że podczas jazdy - tu domniemanie gdy maszyna jest ciepła bo gdy zimna to się nie zdarza- do stacyjki nie dochodzi napięcie na zacisk nr 2 czyli to które po przekręceniu na pozycję rozruch powinno dojść do przekaźnika rozrusznika. Tego napięcia nie ma nigdzie gdy to już się wydarzy tzn: na pin 2 speedometr na wejściu rozruch stacyjki, na zasilaniu lamp oraz stopu i tylnej lampy.
Jest to tzw napięcie Accesories lub jak kto woli 12V swiitched (red/white). Powstaje pytanie skąd się bierze to napięcie i tu mam pytanie: na schemacie cały ten obwód schodzi się do punktu w którym jest narysowany conector i przy nim napis TO CDI ale na schemacie do CDI nie dochodzi przewód w kolorze R/W :płacz: Tak więc moje pytanie do szanownych forumowiczów elektryków skąd to napięcie wychodzi na instalacje czy faktycznie z CDI :?: . Wspomnę że pozostałe obwody stacyjki są wg mnie sprawne tzn zacisk 3-4 się zwiera i 12V przechodzi przez te styki, podczas tego nieszczęsnego zaniku na pin 2 stacyjki ( na ten pin dochodzi napięcie a pin 1 wychodzi do przekaźnika) , podobnie z pin 5-6 który w pozycji załącz jest rozwarty ( na 6 jest masa a na 5 jest napięcie które się zwiera po wyłączeniu stacyjki.
Może ten dłuższy opis pozwoli komuś na diagnozę. Powiem jeszcze że zdarza się to co jakieś 5 min, jak już quad jest gorący, na okres od 5s do 1 min . Gdy napięcie zanika quad jedzie ale po zatrzymaniu już nie odpala no bo nie ma sygnału na przekaźnik rozrusznika ale ręcznie pali za pierwszym pociągnięciem.


 
Profil

Rejestracja: 02.05.2007 08:29
Posty: 44
Miejscowość: Rychwał k/Konina
Quad: Polaris SP400 2004
PostWysłany: 05.05.2008 07:46 
Dziś pytanie dziś odpowiedź - sam sobie pisze i sam odpowiadam ale może inni na tym skorzystają- NAPRAWIONE :D . Okazało się że napięcie które zanikało przechodzi przez dwa gniazda umieszczone na lewej stronie kierownicy ( wył świateł i override) a akurat nad tymi gniazdami znajduje się klamka hamulca ze zbiornikiem który w moim przypadku że tak powiem się poci i minimalne ilości płynu hamulcowego osiadają na owych gniazdach - dalej chyba już nie trzeba tłumaczyć końcówka we wtyczce zaczęła tracić połączenie z kablem - po prostu akurat tylko na tych dwóch przewodach które są zwarte które doprowadzają napięcie do całej reszty, końcówki te rozszerzyły się na części zaciskającej przewód . Po rozebraniu wtyczki, ponownym zaciśnięciu wszystko wróciło do normy , ale swoja drogą to nadal mam pytanie co autor schematu miał na myśli pisząc przy jednym konektorze "TO CDI" skoro do CDI nie dochodzi fizycznie tek przewód


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 7 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 35 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.