Autor |
Wiadomość |
virtua
Rejestracja: 28.10.2007 19:34 Posty: 6236 Miejscowość: Kraków i okolice ;-)
Quad: Polaris... był, jest i zawsze będzie ;-)
|
Wysłany: 12.06.2008 20:28
KoKoS napisał(a): Co do automatycznego reduktora - Honda Rincon panowie
napisz coś więcej... jak to niby działa?
_________________ <<<<<zawsze ważne z kim, ważne jak a resztę przyniesie los>>>>>
|
|
|
|
KoKoS
Rejestracja: 14.08.2005 18:51 Posty: 1526
Quad: Polaris Scrambler 500H.O. 4x4 wYYYpas =)
|
Wysłany: 12.06.2008 21:36
Nie znam dokładnie zasad, ani budowy. Ale podczas jazdy, gdy jesteśmy w jakimś dużym błotnistym podjeździe, koła mielą to włącza się reduktor, czuć to zdecydowanie bo nagle zmienia się przełożenie i jest wyrwanie w przód
Ale w Rinconie jest całkowicie inna skrzynia niż w pozostałych quadach, hydro jakaś tam o ile się nie mylę. Nie ma paska, może niech aX lub ktoś bardziej obeznany w tym się wypowie
_________________ Szerokości i gumowych przeszkód !
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 12.06.2008 21:42
Piszesz bzdury. Reduktor sam się nie aktywuje, to niższe przełożenie skrzyni biegów.
|
|
|
|
virtua
Rejestracja: 28.10.2007 19:34 Posty: 6236 Miejscowość: Kraków i okolice ;-)
Quad: Polaris... był, jest i zawsze będzie ;-)
|
Wysłany: 12.06.2008 21:50
a że skrzynka jest faktycznie hydrauliczna to może i być efekt nagłej redukcji i przyrostu mocy...
_________________ <<<<<zawsze ważne z kim, ważne jak a resztę przyniesie los>>>>>
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 12.06.2008 21:51
Przekładnia w Hondzie to pompa hydrauliczna. Ma zalety i wady. Zaleta odporność na zalanie wodą nie ma paska jak w przypadku CVT, i odpowietrzeń, które łatwo wpuszczają wodę i pasek się ślizga.
Wada to jeśli dostanie się woda z brudem ciężko wypłukać wodę z karteru - liczne martwe przestrzenie. Kolejny problem to nie jest to element łatwy i wygodny do naprawa - trzeba rozebrać silnik.
Źródło Wikipedia:
Cytuj: Zastosowanie Reduktory stosowane są przede wszystkim do zwiększenia użytecznego momentu obrotowego, kosztem prędkości obrotowej.
W motoryzacji W pojazdach samochodowych reduktor może być wbudowany w most napędowy lub występować jako oddzielny element. Często stanowi on dodatkowy człon skrzynki biegów. Reduktory występujące jako oddzielny element zbudowane są najczęściej z kilku przekładni zębatych. Spotyka się również rozwiązania z przekładniami planetarnymi oraz konstrukcje mieszane. Reduktory mogą występować jako dodatkowa skrzynka dwu- lub wielobiegowa.
Innym typem reduktorów są zwolnice lub przekładnie boczne. Są to reduktory ustawione przy kole lub bezpośrednio w piaście koła napędowego samochodu. W pojazdach gąsienicowych znajdują się pomiędzy mechanizmami skrętu a kołami napędzającymi gąsiennicę. Zwolnice i przekładnie boczne mogą być wykonane jako przekładnie walcowe (zewnętrzne lub wewnętrzne), przekładnie stożkowe lub przekładnie planetarne.
|
|
|
|
virtua
Rejestracja: 28.10.2007 19:34 Posty: 6236 Miejscowość: Kraków i okolice ;-)
Quad: Polaris... był, jest i zawsze będzie ;-)
|
Wysłany: 12.06.2008 21:59
masz 100% racji
nie chcialem oponować z tym reduktorem w Rinconie bo nie znam tak dokładnie jego konstrukcji jak SP800
ale wydawało mi się niemożliwe żeby w takiej małej puszce zmieścić klasyczny reduktor a nawet jeżeli by był to jak go załączać bez sprawnej synchronizacji...
w samochdach terenowych trzeba zapłacić furmankę pieniędzy za reduktor załączany podczas jazdy przez eletronikę...
_________________ <<<<<zawsze ważne z kim, ważne jak a resztę przyniesie los>>>>>
|
|
|
|
Glaca
Rejestracja: 21.07.2006 08:18 Posty: 340 Miejscowość: okolice Lublina
Quad: Honda Rincon 680
|
Wysłany: 27.06.2008 11:42
virtua napisał(a): a że skrzynka jest faktycznie hydrauliczna to może i być efekt nagłej redukcji i przyrostu mocy...
Przyrostu momentu obrotowego, bo moc nie zależy od przełożenia
_________________ Quady są zaraźliwe ale się nie rozmnażają...
UNO KLUB POLSKA
|
|
|
|
virtua
Rejestracja: 28.10.2007 19:34 Posty: 6236 Miejscowość: Kraków i okolice ;-)
Quad: Polaris... był, jest i zawsze będzie ;-)
|
Wysłany: 28.06.2008 10:28
jak zapewne zauważełeś nie bez powodu użyłem słowa efekt... jak dla mnie rzecz bardzo pozorna...
nie miałem na myśli matematycznego ujęcia tego słowa
_________________ <<<<<zawsze ważne z kim, ważne jak a resztę przyniesie los>>>>>
|
|
|
|
Glaca
Rejestracja: 21.07.2006 08:18 Posty: 340 Miejscowość: okolice Lublina
Quad: Honda Rincon 680
|
Wysłany: 28.06.2008 10:37
Rozumiem co miałeś na myśli (teraz).
Pozorny jest wzrost mocy a wzrost momentu jest realny.
Moment obrotowy to siła (para sił powodująca obrót) a moc to praca wykonana w czasie a praca to iloczyn siły i przesunięcia - wszystko jest ze sobą ściśle powiązane i może dlatego wielu wielu ludzi myli moc z momentem - stąd moja poprawka.
Ale jeśli obaj wiemy o co chodzi to nie widzę problemu
_________________ Quady są zaraźliwe ale się nie rozmnażają...
UNO KLUB POLSKA
|
|
|
|