Autor |
Wiadomość |
Miki.
Rejestracja: 26.03.2008 06:55 Posty: 200 Miejscowość: Kraków
Quad: Polaris Sawtooth 200
|
Wysłany: 12.06.2008 06:42
puniek, Dużo faktów i konkretów wniosłeś .
co do masy: oczywiście większe w ogólności jest cięższe, tylko dlaczego uważasz ,że SP jest większy ?
wymiary:
SP800: 210,8 x 121,9 x 121,9 cm, 347 kg
G700: 206,5 x 118,0 x 124,0 cm, 274 kg
KQ750: 211,5 x 121,0 x 124,5 cm, 273 kg
800 XT: 218,4 x 116,8 x 114,3 cm, 290 kg
nie widzę korelacji masa-wymiary
Systemy EBS, ADC o których piszesz być może zamykają kwestię jednej klamki. Muszę przetestować. Aut. dołączany napęd 4x4 i blokada też jest cool.
myślę ,że wnioski Seby_gtc były słuszne: do hasania po skałach, kamieniach etc lepszy lżejszy quad, na "400 km bezdroży" masa ma mniejsze znaczenie i komfort może być ważniejszy. Kwestia gustu: co kto lubi i gdzie jeździ. Dla mnie operowanie o 30% większą masą to nonsens.
BTW. Ciekawe doczekamy się możliwości włączania reduktora podczas jazdy.
|
|
|
|
Seba_gtc
ATVFunsQuad Member
Rejestracja: 02.11.2007 21:55 Posty: 3986 Miejscowość: Jaworzno i okolice:)
Quad: KQ 700 i kilkanaĹCię PolarisĂłw :D
|
Wysłany: 12.06.2008 08:37
Miki. napisał(a): Systemy EBS, ADC o których piszesz być może zamykają kwestię jednej klamki. Muszę przetestować. Aut. dołączany napęd 4x4 i blokada też jest cool.
Oświecony przypomniałem sobie, że owszem jest jedna klamka - ale masz jeszcze pedał w podłodze do hamowania samym tyłem.....
Dalej jedziesz po tej masie - dolicz masę porządnego zestawu kół ( opony + felgii), do tego osłony podwozia - decydując się na trochę bardziej ekstremalną jazdę od razu zachodzi potrzeba założenia osłon podwozia ( Bombardier, Suzuki, Yamaha). I masz już 10-15 % różnicy ( a tyle waży mój ekwipunek - czyli wszystkie bumpery, halogeny, kufry i wyciągarki w moim KQ).
|
|
|
|
Seba_gtc
ATVFunsQuad Member
Rejestracja: 02.11.2007 21:55 Posty: 3986 Miejscowość: Jaworzno i okolice:)
Quad: KQ 700 i kilkanaĹCię PolarisĂłw :D
|
Wysłany: 12.06.2008 08:39
Miki. napisał(a): BTW. Ciekawe doczekamy się możliwości włączania reduktora podczas jazdy.
Nie rozumiem do czego zmierzasz?? Chcesz mieniać biegi podczas jazdy?? A gdzie tak można?? Lub która instrukcja tego dopuszcza?? Ja zmieniając biegi czy to w Suzuki czy Kawasaki itd. zawsze się zatrzymuje!!
Może Polaris wymyśli kiedyś takie rozwiązanie, ale czy to nie zwiększy jego masy??
A tak w ogóle.... fajnie Puniek że wróciłeś
|
|
|
|
virtua
Rejestracja: 28.10.2007 19:34 Posty: 6236 Miejscowość: Kraków i okolice ;-)
Quad: Polaris... był, jest i zawsze będzie ;-)
|
Wysłany: 12.06.2008 08:42
Miki. napisał(a): BTW. Ciekawe doczekamy się możliwości włączania reduktora podczas jazdy reduktor????? gdzie i po co? bo jeżeli masz na myśli dołączanie przedniego napędu to realizujesz to jednym małym przyciskiem nie zastanawiając się nad prędkością z jaka jedziesz... chcesz mieć na 4 robisz cyk i jedziesz na 4... jak nie chcesz znowu cyk i jedziesz na 2 Seba_gtc napisał(a): Oświecony przypomniałem sobie, że owszem jest jedna klamka - ale masz jeszcze pedał w podłodze do hamowania samym tyłem.....
no żesz widzisz... tyle jeżdżę SP800 i zapomniałem o tym detalu...
ale to tylko odpowiedz i dowód jak dodatkowa klamka czy pedał hamulca na tylne koła jest zbędny...
_________________ <<<<<zawsze ważne z kim, ważne jak a resztę przyniesie los>>>>>
|
|
|
|
Sanol
Free Mod
Rejestracja: 15.11.2006 22:06 Posty: 5363 Miejscowość: Kraków
Quad: LAND ROVER
Poprzednie quady: Liszaj 4x4 Sralis 700 KingKupa 750
|
Wysłany: 12.06.2008 08:43
Seba_gtc napisał(a): Oświecony przypomniałem sobie, że owszem jest jedna klamka - ale masz jeszcze pedał w podłodze do hamowania samym tyłem.....
jest tylko.......kiepski możesz sobie go naciskać ile chcesz i prędzej piętami zahamujesz niż nim
_________________ Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów
ATV-IRBIS-SQUAD//DZIKIE WYPRAWY
Fotosy
|
|
|
|
virtua
Rejestracja: 28.10.2007 19:34 Posty: 6236 Miejscowość: Kraków i okolice ;-)
Quad: Polaris... był, jest i zawsze będzie ;-)
|
Wysłany: 12.06.2008 08:47
Sanol napisał(a): jest tylko.......kiepski możesz sobie go naciskać ile chcesz i prędzej piętami zahamujesz niż nim
no tak ale nie było mowy o skuteczności tylko o fakcie istnienia...
powiedz sam ile razy zastanawiałeś się jak ta wajche wymontować bo jest bezużyteczna
jedyne działanie to wrzucenie biegów HI ale to da się obejść
_________________ <<<<<zawsze ważne z kim, ważne jak a resztę przyniesie los>>>>>
|
|
|
|
Seba_gtc
ATVFunsQuad Member
Rejestracja: 02.11.2007 21:55 Posty: 3986 Miejscowość: Jaworzno i okolice:)
Quad: KQ 700 i kilkanaĹCię PolarisĂłw :D
|
Wysłany: 12.06.2008 08:51
To znaleźliśmy kolejną wadę Polarisa : Kiepski hamulec tylny
|
|
|
|
Sanol
Free Mod
Rejestracja: 15.11.2006 22:06 Posty: 5363 Miejscowość: Kraków
Quad: LAND ROVER
Poprzednie quady: Liszaj 4x4 Sralis 700 KingKupa 750
|
Wysłany: 12.06.2008 08:57
Seba_gtc napisał(a): Kiepski hamulec tylny
inaczej KIEPSKI jest ten PEDAŁ nie obrażając tu normalnych inaczej
_________________ Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów
ATV-IRBIS-SQUAD//DZIKIE WYPRAWY
Fotosy
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 12.06.2008 08:59
puniek napisał(a): chociaż Team POLSON pkazuję jak krowie na rowie że zajmują 1 miejsca w najbardziej extremalnych warunkach (dzicz bieszczadzka i mamry) ale jakoś nikt tego nie zauważa, jakieś dziwne przemilczenie Które Mamry Challenge I którą Dzicz i jakie pierwsze miejsca? Coś ci się pomyliło. Tworzysz historię. Sprawdź wpierw wyniki. Cytuj: co do wagi to musisz zrozumieć jedno JAK JEST COŚ DŁUSZE, SZERSZE TO musi więcej ważyć !!! po za tym Polaris ma niższy środek ciężkości a większy prześwit od konkurencji !!!!
Nie rozumiem jak może być wyższy i mieć niżej środek ciężkości? Cylindry nie są jakoś inanczej ułożone. Możesz wytłumaczyć?
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 12.06.2008 09:17
pamietajcie, ze podane masy są dla quada SUCHEGO, czyli bez olejów i paliwa.
Trzeba wiec dołożyć jakies dodatkowe 25kg do masy podanej na płyny.
Do tego ok 12kg na osłony aluminiowe i róznice w masie kół jeżeli nie masz stockowych opon, czyli zwykla różnica to ok 40funtów czyli jakies 18kg.
Nie zapomnij o wyciągarce, jej okablowaniu i płycie pod nią, daje to dodatkowe ok 10kg.
Do tego zwykle skrzynka z czyms w srodku=ok +10kg.
Podumowując.
Najlzejsze quady wazace ok 280kg, waża w rzeczywistości bez jeźdźca ok:
280+25+12+18+10=345kg
Najcięższy Polaris dochodzi więc do 400kg.
|
|
|
|
virtua
Rejestracja: 28.10.2007 19:34 Posty: 6236 Miejscowość: Kraków i okolice ;-)
Quad: Polaris... był, jest i zawsze będzie ;-)
|
Wysłany: 12.06.2008 09:18
Shelton napisał(a): Nie rozumiem jak może być wyższy i mieć niżej środek ciężkości
przyznam szczerze, że aż taki dobry z fizyki nie jestem... ale środek ciężkości nie jest niezależny od "wzrostu" maszyny tylko rozkładu masy...
na pewno najniżej środek ciężkości ma Rincon bo ma wręcz leżącą jednostkę napadową, ale fakt faktem Polaris wszystko co możliwie ciężkie ma na na samym spodzie a biorąc pod uwagę spory (celowo nie powiem największy) skok zawieszenia, rozstaw kół i osi - można pokusic się o stwierdzenie że ma nisko położony środek ciężkości przy nie kwestionowanym sporym wzroście
_________________ <<<<<zawsze ważne z kim, ważne jak a resztę przyniesie los>>>>>
|
|
|
|
virtua
Rejestracja: 28.10.2007 19:34 Posty: 6236 Miejscowość: Kraków i okolice ;-)
Quad: Polaris... był, jest i zawsze będzie ;-)
|
Wysłany: 12.06.2008 09:22
MaciekP napisał(a): pamietajcie, ze podane masy są dla quada SUCHEGO, czyli bez olejów i paliwa
Maciek a jesteś pewien, że masa Polarka jest masą suchego quada a nie RTR?
amerykańce często podają masy pojazdów gotowych do użycia...
_________________ <<<<<zawsze ważne z kim, ważne jak a resztę przyniesie los>>>>>
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 12.06.2008 09:24
w 90% przypadków podaje się DRY WEIGHT...ale można sprawdzić.
Dry Weight Standard: 757, Deluxe: 802 lbs
http://www.polarisindustries.com/en-us/ATV/2007Models/Sportsman/Sportsman800EFI/Specifications.htm
Ostatnio zmieniony przez MaciekP, 12.06.2008 09:26, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
Miki.
Rejestracja: 26.03.2008 06:55 Posty: 200 Miejscowość: Kraków
Quad: Polaris Sawtooth 200
|
Wysłany: 12.06.2008 09:26
Seba_gtc napisał(a): Nie rozumiem do czego zmierzasz?? Chcesz mieniać biegi podczas jazdy?? A gdzie tak można?? Lub która instrukcja tego dopuszcza?? Ja zmieniając biegi czy to w Suzuki czy Kawasaki itd. zawsze się zatrzymuje!! Oczywiscie ,że nie można - o tym piszę ! Podczas jazdy w górach bardzo by się to przydało. Często się przełącza Hi - Lo i to zatrzymywanie jest uciązliwe. Shelton napisał(a): Nie rozumiem jak może być wyższy i mieć niżej środek ciężkości
Oczywiście ,że może (TEORETYCZNIE) - zależy jak ma masę rozłożoną wewnątrz bryły (z definicji).
|
|
|
|
virtua
Rejestracja: 28.10.2007 19:34 Posty: 6236 Miejscowość: Kraków i okolice ;-)
Quad: Polaris... był, jest i zawsze będzie ;-)
|
Wysłany: 12.06.2008 09:27
no to muszę looknac w swoje papierki
tak b.t.w. jak kupowałem autko w USA to miałe wszystko podane w wartosciach BRUTTO z płynami olejami a nawet płynem do spryskiwacza...
_________________ <<<<<zawsze ważne z kim, ważne jak a resztę przyniesie los>>>>>
|
|
|
|