Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 19.04.2024 08:05



Odpowiedz  [ 1838 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 118, 119, 120, 121, 122, 123  Następna
maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog 
Autor Wiadomość
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 04.11.2019 21:54 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Oj, zdjęć nie mam, ale opisze co i jak.
Otóż trzeba oczywiście wyjąć łańcuch rozrządu i go zmierzyć. To zależy od przebiegu, ale moim zdaniem w okolicach 10 tys km lub 300-400 mth należy to sprawdzić przynajmniej. Do pracy zatem. Zalecam odkręcić najpierw śrubę rewizyjną i ustawić koło zamachowe na odwróconym "T". Znak trzech kresek "III' nas nie interesuje, bo to do zapłonu. Odwróconne "T" jest również do zaworów, które po wymianie konicznie należy wyregulować.
Zrzucamy podnóżki po obydwóch stronach, po lewej również obudowę paska, a po prawej pokrywę koła zamachowego. Jeżeli ta ostatnia nie chce zejść, to jedynym rozsądnym miejscem, żeby ją 'złapać' jest róg po lewej od rozrusznika, zaznaczony czerwoną strzałką na zdjęciu. Nie podważać śrubokrętem w innych miejscach. Ja kleję obudowę na silikon i żeby ją zdjąć, łapię ściągacz właśnie za to miejsce i za płytę łączącą skrzynię z silnikiem. Kiedy obudowa zdjęta, to sprawdzić czy nie ma śladów oleju. Jeżeli są, to do wymiany uszczelniacz na wale, który będzie dalej, pod pokrywą z magneto. Pisałem o tym kilka stron wcześniej. Po mojej poprzedniej naprawie jest sucho.
Dalej trzeba odkręcić nakrętkę koła zamachowego (jest tam również podkładka), najlepiej kluczem udarowym, ale jak nie ma to zablokować wariator po drugiej stronie i pójdzie kluczem nasadowym. Kolejnym krokiem jest odkręcenie pokrywy ze statorem. Dotrze się wtedy do zębatki rozrządu na wale. Trzeba następnie odkręcić pokrywę górnej zębatki rozrządu (z boku głowicy) i górną od zaworów. Koło zębatki jest na trzy śruby. Niektórzy wykręcają w tym momencie świecę, ale na tym etapie nie jest nam potrzebne lżejsze obracanie silnikiem. Lepiej niech zostanie w obecnym ustawieniu. Teraz coś, co bardzo polecam zrobić. Otóż pstryknąć zdjęcie ustawień kół zębatych i łańcucha. Ten ostatni ma dwa ogniwa obok siebie i trzecie nieco dalej w innym kolorze, srebrne. Łatwiej potem będzie wszystko wstępnie ustawić. Ja dzięki temu od razu zamontowałem rozrząd poprawnie. Łańcuch zdejmuje się z koła i wyjmuje do dołu, w stronę wału korbowego. Górny ślizg warto wyjąć i ocenić jego stan. Tu uwaga, bo wyżłobienie na środku jest fabrycznie, to nie jest oznaka zużycia. Przedtem odkręcić napinacz. Należy wyjąć z niego sprężynę i ocenić jej długość zgodnie z książką serwisową. Jest w niej trzpień prowadzący, uważać, żeby nie zgubić. Powinna mieć, w 500 ccm HO, 5.13 cm fabrycznie, a limit to 4.88 cm. Moja ma 5.12 po 15 tys km i zostaje. Dolnego ślizgu łańcucha rozrządu się nie wyjmie bez zdjęcia głowicy. Nie ma co tego ruszać. Przychodzi teraz czas na ocenę samego łańcucha. Otóż pod obciążeniem około 4.5 kg, na długości 20 sworzni (przetyczek w ogniwach), powinien mieć nie więcej niż 13.7 cm. Mój miał ponad 14 cm. Nowy jednak był dłuższy niż 13.7. Była chwila konsternacji, ale założyłem, trudno ktoś widać pisał instrukcję na bani. Kupiłem oryginał za 450 zł i nie był to moment, żeby z tym dyskutować.
Trzeba też ocenić koła zębate. Nie mogą mieć bocznych uszkodzeń. Doświadczony mechanik powiedział mi, żeby ich nie wymieniać, bo przy tym przebiegu się tego nie robi. Podstawowa weryfikacja, to założyć na nie łańcuch i nie może być luzu wzdłużnego między zębami.
Wszystko składa, jak zwykle, w drugą stronę i po sprawie. Na koniec regulacja zaworów przy odpowiednim ustawieniu koła zamachowego i górnej zębatki rozrządu. Dopiero wtedy można wyjąć świecę, ale ja i tak tego nie robiłem. Maszyna o wiele lepiej pracuje.
Po robocie.

-- dodano 01.11.2019 22:58 --

Po ostatnim serwisie mojego Sp 500 T zrobiliśmy 600 km do Sandomierza. Maszyna przygotowana po zęby razem z przeglądem wariatora i wymianą podkładek łożyska jednokierunkoweg i ślizgów. O olejach i filtrach już nie wspomnę. Niestety po pierwszej dojazdówce zginęły wolne obroty i po odpuszczeniu gazu quad strzelał w tłumik. Znowu kłopot w gaźniku. Dziwne to, zwłaszcza że przed jazdą płukałem silnik z osadów i motor chodził w garażu przez 20 minut bez zająknięcia. Przejechałem jednak całą trasę, rekompensując brak paliwa na wolnycg albo dodaniem gazu, albo wyciągnięciem ssania, albo po prostu wyłączeniem motoru.
Może znajdę czas i napiszę jak nam się jechało Sandomierz 2.0, ale wyprawa ciekawa po uszy :kier:

-- dodano 04.11.2019 21:54 --

Mała aktualizacja. W quadzie wymieniłem łańcuch rozrządu. Silnik pracuje zauważalnie lepiej. Wymieniona podkładka sprzęgła jednokierunkowego w wariatorze i maszyna już nie ciągnie na biegu. Do tego Rafał z SOS założył nowe pastylki. Pasek ma szerokość 29.7, zatem doskonale, niewiele go ubyło. Wypłukałem silnik dodatkiem do oleju.
Pojechaliśmy z zaQuadem na wyprawę Sandomierz 2.0. Było mega fajnie, chociaż mój Polaris już na pierwszej dojazdówce zgubił wolne obroty, przez zapchaną dyszę. Już do tego przywykłem. Pokonałem cały dystans i maszyna gasła tylko kiedy chciałem. Ssanie i lekki gaz rozwiązało sprawę. Gaźnik oczywiście już wyczyszczony. Na początku jazdy, kiedy było jeszcze ciemno, zauważyłem że migają światła mijania. Jednak regulator do wymiany. Nowy już czeka w garażu.
No i przy mocnym skręcie gasną mi światła drogowe, razem z dodatkową listwą led. Wiem już który kabel jest uszkodzony. Przednie nadwozie zdjęte i będę łatać. Z Ameryki leci już do mnie bezpiecznik przeciążeniowy wentylatora. Tam jest za 9 dolarów, a u nas po dwie stówy.
No i na koniec zerwała się dolna poduszka silnika. Tymczasem motor podparty na jakiejś desce, jutro zamawiam oryginał i się składamy.
Będzie ogarnięte i znów w błoto.


Załączniki:
IMG_0062.JPG
IMG_0062.JPG [ 62.02 KiB | Obejrzany 5647 razy ]
IMG_0041 2.JPG
IMG_0041 2.JPG [ 939.83 KiB | Obejrzany 5647 razy ]
images-2.jpeg
images-2.jpeg [ 5.59 KiB | Obejrzany 5647 razy ]
images.jpeg
images.jpeg [ 4.54 KiB | Obejrzany 5647 razy ]

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


Ostatnio zmieniony przez maq 04.11.2019 21:54, edytowano w sumie 5 razy

 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.06.2014 14:21
Posty: 268
Miejscowość: Okolice Radomia
Imię: Paweł
Quad: Polaris Sportsman 450
Poprzednie quady: Ltz 400
PostWysłany: 04.11.2019 22:04 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Po wymianie poduszki Jak ustawiasz offset? U mnie po wymianie dwóch ( zerwane) trochę nadszarpalo pasek, pewnie źle ustawiony offset

_________________
Sprzedam kompletny strój : http://olx.pl/oferta/stroj-cross-quad-e ... 8KUYR.html


 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 04.11.2019 22:22 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Dorabiałem kiedyś narzędzie do pomiaru na wariatorze i sprzęgle, kiedy zdejmowałem skrzynię biegów. Odkręcę obudowę paska i wrócę do tematu. W instrukcji jest precyzyjnie podane jak trzeba ustawić zespół napędowy. Faktem jest, że pasek trzyma wymiar, ale za szybko znika. Poduszka pewnie zerwana nie od wczoraj i sporo kilometrów z taką przejechałem.
Cenna uwaga. Dzięki :okok:

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


Ostatnio zmieniony przez maq, 04.11.2019 22:22, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 03.06.2008 08:22
Posty: 16
Miejscowość: Koszele
Quad: Polais Sportsman 500
PostWysłany: 04.11.2019 22:44 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Dziękuję za szczegółowy opis i cenne uwagi. Na pewno przydadzą się jak już zdecyduję się na wymianę.
Ostatnio wymianę łańcuszka rozrządu robiłem w Fiacie 126p :) jakieś 30 lat temu :) wtedy zużycie łańcucha oceniało się na podstawie odgłosów (szumów szmerów) docierających z silnika (zależy kto miał jaki słuch :) ale nie odbywało się to wcześniej niż po 60 tys. przebiegu.
Z tego co zrozumiałem wymiana łańcuszka rozrządu w Twoim "Szerszeniu" była nie do końca niezbędnie konieczna, dlatego muszę się zastanowić czy potrzebna jest moja ingerencja jeśli nie ma jakichś namacalnych oznak jego zużycia.
Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam :)


 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 05.11.2019 21:41 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Wymiana była potrzebna bez wątpliwości. Na 10 ogniwach różnica była ponad 3 mm, a to nawet nie połowa łańcucha. Objawem był oczywiście hałas i zauważalnie gorsza praca silnika. Zastanawiający jednak był fakt, że nowy łańcuch też był za długi, zgodnie z tym co podaje książka. Miał jednak zdecydowanie mniejszą długość niż stary.

-- dodano 05.11.2019 21:41 --

Prace idą do przodu. Zrzuciłem przednie nadwozie i obudowę lampy razem z reflektorem. Układam instalację akcesoriów od nowa. Porządnie podłączę grzanie manetek i czujnik temperatury paska. Skorzystam z wyprowadzanego dodatkowego +. Jeden już używam do pilota wyciągarki. Znalazłem też uszkodzony przewód od świateł drogowych. Czasem przy mocnym skręcie gasł led. Dzisiaj zlutowane i będzie działać. Na koniec zajmę się diagnozą skoków napięcia. Nawigacja mi pokazuje od 11.5 do 15.7V. Nowy regulator na półce, ale najpierw przeczyszczę styki minusowe przy ramie. Akumulator sprawny. Od ostatniej wyprawy nie było jeżdżone i trzyma ponad 12.6V.

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


Ostatnio zmieniony przez maq, 05.11.2019 21:41, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.03.2010 14:50
Posty: 964
Miejscowość: Warszawa- Siekierki
Quad: G700 WTHC, G700 , G350
Poprzednie quady: очень
PostWysłany: 06.11.2019 08:06 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Zuch ! Porządnie położona instalacja oparta o odpowiednie bezpieczniki i przekroje przewodów to gwarancja że wszystko będzie na długi czas w porządku :okok: :okok:


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 22.11.2019 21:43 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Działać, to działało, tylko w Polarisie chyba kable kładą Mexykańce i nie przykładają się do roboty. Niektóre przewody wychodzą z rozciętej peszli pod dużym kątem i zwyczajnie się przecierają, lub pękają. Gdzie mogę, to poprawiam. W każdym razie kabel od drogowych zlutowany i zabezpieczony.
Najbardziej jednak zastanawia mnie wyciągarka. Otóż zwinie prawie całą linę i przestaje działać. Jak się odczeka jakiś czas, to znowu się odzywa. Kable mam przepisowe, z zestawu Dragona nawet :bezradny: Jak poskładam maszynę i założę poduszkę silnika, to się temu przyjrzę dokładniej.

-- dodano 22.11.2019 21:43 --

Czujnik dotarł z Ameryki za 10 USD. U nas takie sprzedają po 220 zł. Szkoda, że nie po 799.


Załączniki:
44E047A9-B367-475E-BE51-651547267656.jpeg
44E047A9-B367-475E-BE51-651547267656.jpeg [ 44.58 KiB | Obejrzany 5581 razy ]

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


Ostatnio zmieniony przez maq 22.11.2019 21:43, edytowano w sumie 2 razy

 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 03.12.2019 21:16 
maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Instalacja zaizolowana. Wszystkie styki pod maską przeczyszczone. Ciekawe, że przed tą operacją nie działał klakson i podgrzewanie manetek. Teraz odżyło.
ImageImageImage
Założyłem też w niektórych miejscach peszle spiralne. Robią robotę. Już dawno ktoś mi je polecał na forum, a ja głupi nie skorzystałem.
Image
Wywaliłem z tylnej opony prawie 30 sznurków, bo uciekało powietrze. Palec można wsadzić w dziurę. Trzeba poszukać innego rozwiązania i pojadę do wulkanizatora. Może się uda „na gorąco”.
Image
Na koniec zagadka. Maciek nie bierze udziału w zadaniu. Po co zrobiłem te dziury?
Image

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


Ostatnio zmieniony przez maq, 03.12.2019 21:16, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 12.12.2019 20:26 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
A tymczasem moje wahacze u Magika
Image
Image
Image
Image
Image


Wysłane z Tapatalk

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 16.12.2019 21:55 
maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Wróciły do mnie po 18. i już na pojeździe. Mega rozwiązanie. Rafał naprawia lepiej niż wszyscy księgowi w Ameryce
Image


Wysłane z Tapatalk

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


Ostatnio zmieniony przez maq, 16.12.2019 21:55, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 21.10.2019 22:00
Posty: 12
Miejscowość: Marklowice
Imię: Grzegorz
Quad: Polaris Sportsman 700 Efi
PostWysłany: 29.12.2019 14:41 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Te otwory to obstawiałbym sterowanie pługiem do śniegu na jakieś cięgna/linki

_________________
Myśl o sobie, innym tylko pomagaj..


 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 30.12.2019 17:15 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Otwory są do odkręcania osłony chłodnicy ;)
Już kilka razy w terenie trzeba było ją płukać i odkręcenie atrapy zawsze było karkołomne. Zawsze trzeba było też kombinować czym to zrobić. Raz nawet wyginałem śrubokręt, bo nie ma tam miejsca. Oczywiście nawet z tym, trzeba się niemal położyć pod maszynę, żeby trafić w odpowiednie miejsce.
Teraz dojście do górnych śrub jest doskonałe ;)



Wysłane z Tapatalk

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 30.12.2019 21:09 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Jeszcze nie jeździłem po ostatniej wyprawie, ale rozliczałem i czyściłem wszystkie wtyki w instalacji. Ostatnio było tak, że podczas jazdy voltomierz w nawigacji pokazywał napięcie od 11.8 do ponad 15V. Do tego nie działał klakson i podgrzewanie manetek.
Po rozłączeniu kostek i przeczyszczeniu styków, po przekręceniu zapłonu dwa ostatnie odbiorniki działają. Ciekawe jakie będą wskazania napięcia podczas jazdy.


Wysłane z Tapatalk

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2011 18:41
Posty: 2586
Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Jarek
Quad: TraktoReX 680 :)
Poprzednie quady: Kawka w ciapki 650
PostWysłany: 30.12.2019 22:14 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Zobacz do sklepu szekla 4x4 mają fajne preparaty ,,NANO-electric" które załatwiają sprawy związane z wodą ,rdzą i brakiem połączeń ,sam teraz jestem w trakcie testów i jak na razie jestem zadowolony


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.03.2010 14:50
Posty: 964
Miejscowość: Warszawa- Siekierki
Quad: G700 WTHC, G700 , G350
Poprzednie quady: очень
PostWysłany: 04.01.2020 08:33 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Maćku,
Jesteśmy przy końcu szykowaniu sprzętów. Myśle ze na dotarcie można by zrobić jakaś sobotę w terenie ? Lajt traska z ogniskiem, co Ty na to?


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 1838 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 118, 119, 120, 121, 122, 123  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 19 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.