Sprzęt : Polaris Scrambler 500 bez ebs '99 przebieg : nieznany, raczej więcej jak mniej objaw: stukanie w obudowę przekładni pasowej przyczyna: zużycie paska napędowego, rozsypała się wewnętrzna część paska, ta z ząbkami a wystające nitki stukały o obudowę, naprawa: wymiana paska na nowszy model
Problem: kolejny pasek po ok 15 minutach jazdy w kopnym śniegu i zapiętym 4x4 więc pod obciążeniem uległ całkowitej dezintegracji oraz w znacznym stopniu zmasakrował obudowę przekładni...
No i zaczęło się: pomiar osiowości sprzęgieł : OK pomiar odległości pomiędzy osiami sprzęgieł: OK kontrolne rozebranie sprzęgła zdawczego: Ok, lekko wytarte "buttony" takie ślizgacze plastikowe, reszta OK organoleptyczna kontrola pracy sprzęgła pierwszego : OK
Podejrzane: zużycie talerzy sprzęgła pierwszego - na powierzchni obu części sprzęgła bardzo głębokie ślady zużycia - wytarcia w miejscu pracy paska przy 4000-5000 RPM.
A teraz czy dobrze kombinuję: Czy możliwe, że z powodu mniejszej powierzchni przylegania paska do sprzęgła zaczął on się ślizgać i uległ śmierci termicznej ? Z paska nie zostało nic co można by sfotografować i wrzucić na forum Wszystko się wysypało z obudowy przekładni poprzez snorkel oraz dziurkę którą wybuchający pasek zrobił w obudowie przekładni
Po założeniu nowego paska (zamiennik) i odpaleniu sprzętu pasek na wolnych obrotach jest tak luźny, że czasem postukuje o obudowę, przy przyspieszaniu dość mocno się trzęsie (bardziej niż na załączonym filmiku), a przy pełnej mocy dopiero jest mocno naciągnięty ... Czy jest to normalne zachowanie czy zużyte sprzęgło powoduje drganie paska napędowego podczas przyspieszania? Wymiana sprzęgła raczej mnie nie ominie, regeneracja i wyważanie będzie niepłacalne, ciekawy jestem tylko czy pasek powinien być w całym zakresie obrotów mocno naciągnięty (oglądałem sprzęty nnych marek na YT i jest naciągnięty) czy jest to taka uroda przekładni Polarisa?
Filmik: prawie jak u mnie, mój pasek jeszcze bardziej "lata" góra-dół :
Minuta 1.04 szczególnie dobrze widać
Darekk310
Rejestracja: 07.12.2006 19:38 Posty: 1741 Miejscowość: śląsk S P S
Quad: Outlander 1000
Wysłany: 17.12.2010 18:05
Re: Przekładnia CVT PVT kolejny zerwany pasek
no to coś nie tak bo pasek cały czas powinien być mocno naciągnięty
Rejestracja: 01.04.2009 08:57 Posty: 443 Miejscowość: Chełm
Quad: myślę :)
Poprzednie quady: była czarna bestia XP 850; był czarny SP 500 efi; był CF Moto 500
Wysłany: 17.12.2010 22:08
Re: Przekładnia CVT PVT kolejny zerwany pasek
filipfil napisał(a):
Podejrzane: zużycie talerzy sprzęgła pierwszego - na powierzchni obu części sprzęgła bardzo głębokie ślady zużycia - wytarcia w miejscu pracy paska przy 4000-5000 RPM.
tak to może być przyczyna. Kolega Tomek w swoim SP 500 miał dokładnie tak samo. Po wymianie talerzy wszystko ok.
Dzięki za podpowiedzi, tak czy siak będzie nowe sprzęgło, jak się uda to Comet 103 hpq, a jak nie to seria (jakaś używka), Jak sprzęgło będzie na stole to zrobię zdjęcia jak nie powinny wyglądać te powierzchnie w sprzęgle Oczywiście jakby gdzieś u kogoś się coś takiego przewracało i chciało zmienić właściciela to ja jestem chętny coś takiego przytulić, oczywiście za odpowiednią ilość biletów NBP
-- dodano 19.10.2022 17:26 --
Dużo czasu minęło od tego posta, za to niestety kilometrów nie przybyło .
Dopiero niedawno przypłynęło sprzęgło Comet 103 hpq, ze sprężyną i ciężarkami dedykowanymi do scramblera. Od jakiegoś czasu są dostępne w znośnych cenach zamienniki oraz używki, ale nadal są to spore pieniądze, dlatego zdecydowałem się na cometa z minimalnym przebiegiem.
Wymiana banalna, trzeba mieć ściągacz. Sprzęgło pracuje odrobinę inaczej, zapina się przy troszkę wyższych obrotach, potem jest jak w oryginale do samej góry. Kilometrów na razie nie zrobiłem wielu więc nie wiem jak jest ze zrywaniem paska i czy dobrze odprowadza ciepło, ale "na oko" jest super.
Ostatnio zmieniony przez filipfil, 19.10.2022 17:26, edytowano w sumie 1 raz
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum