Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Przekładnia CVT PVT kolejny zerwany pasek
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 19.04.2024 03:00



Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Przekładnia CVT PVT kolejny zerwany pasek 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 05.03.2006 19:39
Posty: 579
Miejscowość: Wołomin
Quad: Polaris Scrambler 500 4x4 nissan patrol GR y60
PostWysłany: 17.12.2010 13:14 
Przekładnia CVT PVT kolejny zerwany pasek
Sprzęt : Polaris Scrambler 500 bez ebs '99
przebieg : nieznany, raczej więcej jak mniej
objaw: stukanie w obudowę przekładni pasowej
przyczyna: zużycie paska napędowego, rozsypała się wewnętrzna część paska, ta z ząbkami a wystające nitki stukały o obudowę,
naprawa: wymiana paska na nowszy model

Problem: kolejny pasek po ok 15 minutach jazdy w kopnym śniegu i zapiętym 4x4 więc pod obciążeniem uległ całkowitej dezintegracji oraz w znacznym stopniu zmasakrował obudowę przekładni...

No i zaczęło się:
pomiar osiowości sprzęgieł : OK
pomiar odległości pomiędzy osiami sprzęgieł: OK
kontrolne rozebranie sprzęgła zdawczego: Ok, lekko wytarte "buttony" takie ślizgacze plastikowe, reszta OK
organoleptyczna kontrola pracy sprzęgła pierwszego : OK

Podejrzane:
zużycie talerzy sprzęgła pierwszego - na powierzchni obu części sprzęgła bardzo głębokie ślady zużycia - wytarcia w miejscu pracy paska przy 4000-5000 RPM.

A teraz czy dobrze kombinuję: Czy możliwe, że z powodu mniejszej powierzchni przylegania paska do sprzęgła zaczął on się ślizgać i uległ śmierci termicznej ? Z paska nie zostało nic co można by sfotografować i wrzucić na forum :( Wszystko się wysypało z obudowy przekładni poprzez snorkel oraz dziurkę którą wybuchający pasek zrobił w obudowie przekładni :(

Po założeniu nowego paska (zamiennik) i odpaleniu sprzętu pasek na wolnych obrotach jest tak luźny, że czasem postukuje o obudowę, przy przyspieszaniu dość mocno się trzęsie (bardziej niż na załączonym filmiku), a przy pełnej mocy dopiero jest mocno naciągnięty ... Czy jest to normalne zachowanie czy zużyte sprzęgło powoduje drganie paska napędowego podczas przyspieszania? Wymiana sprzęgła raczej mnie nie ominie, regeneracja i wyważanie będzie niepłacalne, ciekawy jestem tylko czy pasek powinien być w całym zakresie obrotów mocno naciągnięty (oglądałem sprzęty nnych marek na YT i jest naciągnięty) czy jest to taka uroda przekładni Polarisa?

Filmik: prawie jak u mnie, mój pasek jeszcze bardziej "lata" góra-dół :

Minuta 1.04 szczególnie dobrze widać



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.12.2006 19:38
Posty: 1741
Miejscowość: śląsk S P S
Quad: Outlander 1000
PostWysłany: 17.12.2010 18:05 
Re: Przekładnia CVT PVT kolejny zerwany pasek
no to coś nie tak bo pasek cały czas powinien być mocno naciągnięty

_________________
Out 1000, Elka stage 4, XMR rear diff kit , BH 26"


 
Profil Gadu-Gadu
Free Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15.11.2006 22:06
Posty: 5363
Miejscowość: Kraków
Quad: LAND ROVER
Poprzednie quady: Liszaj 4x4 Sralis 700 KingKupa 750
PostWysłany: 17.12.2010 18:51 
Re: Przekładnia CVT PVT kolejny zerwany pasek
Filipfil stary wyjadaczu to my Tobie powinniśmy zadawać takie pytania

nie miałem styczności ze zbyt mocno zużytymi talerzami wariatora ale chyba sam postawiłeś właściwą diagnozę

pasek nie układa się tak jak powinien i rozszarpuję jego górną część zamiast klinować się całą powierzchnią...

_________________
Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów

ATV-IRBIS-SQUAD//DZIKIE WYPRAWY

Fotosy


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01.04.2009 08:57
Posty: 443
Miejscowość: Chełm
Quad: myślę :)
Poprzednie quady: była czarna bestia XP 850; był czarny SP 500 efi; był CF Moto 500
PostWysłany: 17.12.2010 22:08 
Re: Przekładnia CVT PVT kolejny zerwany pasek
filipfil napisał(a):
Podejrzane:
zużycie talerzy sprzęgła pierwszego - na powierzchni obu części sprzęgła bardzo głębokie ślady zużycia - wytarcia w miejscu pracy paska przy 4000-5000 RPM.

tak to może być przyczyna. Kolega Tomek w swoim SP 500 miał dokładnie tak samo. Po wymianie talerzy wszystko ok.


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 05.03.2006 19:39
Posty: 579
Miejscowość: Wołomin
Quad: Polaris Scrambler 500 4x4 nissan patrol GR y60
PostWysłany: 19.10.2022 17:26 
Re: Przekładnia CVT PVT kolejny zerwany pasek
Dzięki za podpowiedzi, tak czy siak będzie nowe sprzęgło, jak się uda to Comet 103 hpq, a jak nie to seria (jakaś używka), Jak sprzęgło będzie na stole to zrobię zdjęcia jak nie powinny wyglądać te powierzchnie w sprzęgle :) Oczywiście jakby gdzieś u kogoś się coś takiego przewracało i chciało zmienić właściciela to ja jestem chętny coś takiego przytulić, oczywiście za odpowiednią ilość biletów NBP :)

-- dodano 19.10.2022 17:26 --

Dużo czasu minęło od tego posta, za to niestety kilometrów nie przybyło ;) .

Dopiero niedawno przypłynęło sprzęgło Comet 103 hpq, ze sprężyną i ciężarkami dedykowanymi do scramblera.
Od jakiegoś czasu są dostępne w znośnych cenach zamienniki oraz używki, ale nadal są to spore pieniądze, dlatego zdecydowałem się na cometa z minimalnym przebiegiem.

Wymiana banalna, trzeba mieć ściągacz. Sprzęgło pracuje odrobinę inaczej, zapina się przy troszkę wyższych obrotach, potem jest jak w oryginale do samej góry. Kilometrów na razie nie zrobiłem wielu więc nie wiem jak jest ze zrywaniem paska i czy dobrze odprowadza ciepło, ale "na oko" jest super.


Ostatnio zmieniony przez filipfil, 19.10.2022 17:26, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 5 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 13 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.