Wersja poprawiona i uzupełniona, musiałem nagle przerwać pisanie i wyjść a nie dokończyłem tematu. jakby ktoś był tak miły i skasował moją poprzednią wypowiedź to byłbym wdzięczny, szkoda , że nie ma opcji poprawiania postów
Generalna uwaga: przy uszkodzeniu elektryki nie załączą się
oba koła (zawsze), przy uszkodzeniu mechaniki może niezałączyć się jedno
lub oba koła.
Najpierw sprawdź czy nie wysunęła ci się wtyczka z "pudełka" z manetką i włącznikiem.
Sprawdzenie zasilania cewek.
Zaświecenie lampki kontrolnej od awd oznacza, że podane jest napięcie na cewki załączające przód (sprawny jest włącznk od awd). Napięcie podawane jest bezpośrednio z aku więc sprawdzając napięcie na aku i na cewkach więc powinno być w miarę podobne , duża różnica wskazuje na uszkodzenie przewodów np zwarcia na instalacji quada pomiędzy aku a cewkami,
Sprawdzenie cewek elektromagnesów i przewodów:
1. zdejmij przedni plastik "z nosa"
2. poszukaj kabelków idących po od piast po goleniach i dalej po przewodzie hamulcowym. Powinny wchodzić w wiązkę poprzez białe wtyczki. Wtyczki są dwie i przewody w każdej wtyczce są dwa. U mnie mają kolor brązowy z białym znacznikiem i szary. Odepnij obie wtyczki i omomierzem sprawdź czy jest przejście (oporność) na jednym i drugim przewodzie idącym w piastę. Miernik powinien pokazać jakąś wartość jednakową dla obu kabelków (nie zero i nie nieskończoność) Jeżeli tak jest to znaczy że masz sprawne cewki elektromagnesu (awd hub coil). Jeżeli przewód jest przerwany lub jest uszkodzona cewka to napęd się nie załącza i trzeba sprawdzić przewód i ewentualnie cewkę. Przewód łatwo jest naprawić, gorzej z cewką. Trzeba rozebrać całą piastę, zdjąć osłonę z cewki i ją wyjąć. Można ją próbować przewinąć lub kupić nową (jest dosyć droga).
Jeżeli zapina ci się jedno koło to elektryka jest dobra na 100 % i musisz rozebrać piastę koła które się nie załącza.
Jak zdejmiesz piastę będziesz wszystko widział, przy np. uszkodzeniu simmeringu wylatuje olej i pracujące na sucho sprzęgło i łożyska zużywają się błyskawicznie. Jak zdejmiesz piastę to na ośce powinien zostać mechanizm spręgła (środek wygląda jak wielka nakrętka sześciokątna, na niej założony jest aluminiowy kosz na wałki i jest 6 wałków stalowych spiętych sprężyną.) i podkładka , sprzęgło powinno to wyjść w jednym kawałku. Sprawdź podkładkę pomiędzy cewką i sprzęgłem , musi mieć trzy wystające "zęby", jak są ścięte to sprzęgło nie będzie się załączać.
Wałki sprzęgiełka muszą mieć gładką błyszczącą powierzchnię bez wżerów i rys. Wszystkie muszą mieć jednakową średnicę, jak masz mikromierz to sprawdź, suwmiarka jest zbyt mało dokładna. Jeżeli jest duża różnica w rozmiarze wałków to trzeba koniecznie wymienić
wszystkie na nowe, zniszczenie piasty jest bardzo kosztowne
W polarisie nie ma żadnych czujników poślizgu tylnych kół (na szczęście) po załączeniu elektromagnesu , przednie koła są dołączane czysto mechanicznie. U mnie nie ma żadnej elektroniki która w jakiś sposób ingerowała by w napęd i jego włączenie.