Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Co nieco o Scramblerze...
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 29.04.2024 03:04



Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 
Co nieco o Scramblerze... 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.08.2005 18:51
Posty: 1526
Quad: Polaris Scrambler 500H.O. 4x4 wYYYpas =)
PostWysłany: 07.04.2007 17:03 
Co nieco o Scramblerze...
W zimowe ciemne wieczory co nieco porobiłem i dopieściłem Potwora :D ...

Na wstępie chciałem wszystkim użytkownikom Scramblerów powiedzieć, żeby sobie nasmarowali wał kardana, ponieważ o dziwo Polaris również tam umieścił wspaniałe kalamitki (jest to już szósta) :diabeł: Nie wiem jak się to ma do reszty Polarisów, ale zapewne i tam na krzyżakach są kalamitki...

Drugą sprawą jaką zrobiłem to była zmiana całego tylnego przeniesienia napędu - zębatki (niestety oryginalne, zamienników żadna firma nie oferuje) i łańcuch z REGINY OX-Ring (na temat Reginy są różne opinie, ja swoją wyrażę za niedługo mam nadzieje).

Następnie wymianie uległy oryginalne klocki hamulcowe, które są z wyjątkowego gównolitu (tylne starczają na około 200km w ciężkim błocie) na czerwone z EBC oraz płyn hamulcowy został wymieniony na taki, który ma wyższą temperaturę wrzenia.

Aby nie było za zimno w rączki założyłem podgrzewane manetki. Według mnie są rozwiązaniem fenomenalnym nawet na chłodniejsze wiosenne dni. Ciągle nam cieplutko w rączki, a po przejechaniu przez rzekę mokre rękawiczki po chwili znowu są suche... A największym plusem jaki odkryłem jest to, że jeżeli gogle są tylko mokre (nie z błota) to możemy sobie je wycierać suchą rękawiczką nie rozcierając wody, a rękawiczki za chwilkę znowu będą suche i czynność będzie można powtórzyć - idealne rozwiązanie podczas opadów... Minusem niestety jest to że są stosunkowo grubsze w porównaniu do normalnych gripów, ale to na szczęście jest kwestia przyzwyczajenia.

Wyczyściłem również wydech/odiskrownik... Tam nie było zbyt dużo zanieczyszczeń...

Ponieważ na wydechu pojawiły się bardzo brzydkie ślady rdzy/przepalenia postanowiłem to wyczyścić szczotką drucianą - efekt powalający, niczym polerowany wydech jak w Sportsmanie 800...

W najbliższym tygodniu na wymianę idą również opony, miały być przed świętami, ale niestety jedna z firm dostarcza źle magazynowane ogumienie - nie będę mówił która ;)

Zdjęcia i kolejne poczynania wkrótce :lol:

_________________
Szerokości i gumowych przeszkód ! :)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.01.2006 21:50
Posty: 304
Miejscowość: Jelenia Góra
Quad: AC3 4x4
PostWysłany: 07.04.2007 22:11 
KoKoS napisał(a):
na czerwone z EBC

Takie w moim Kocie wytrzymały ok. 700 km. Potem już było tak dużo miejsca, że zapowietrzył się cały układ i wyskoczył 1 tłoczek :szok:

_________________
Pozdrawiam, Paweł ;)
http://www.motocrosssiedlecin.fora.pl


 
Profil Gadu-Gadu WWW

Rejestracja: 05.03.2006 19:39
Posty: 579
Miejscowość: Wołomin
Quad: Polaris Scrambler 500 4x4 nissan patrol GR y60
PostWysłany: 08.04.2007 19:07 
Re: Co nie co o Scramblerze...
KoKoS napisał(a):
Na wstępie chciałem wszystkim użytkownikom Scramblerów powiedzieć żeby sobie nasmarowali wał kardana, ponieważ o dziwo Polaris również tam umieścił wspaniałe kalamitki ( jest to już szósta ) :diabeł: Nie wiem jak się to ma do reszty Polarisów ale zapewne i tam na krzyżakach są kalamitki...


Hehe Ameryka odkryta:) Kalamitki są również na krzyżakach przednich półosi, dwie na wale kardana, jedna w obudowie tylnej osi, dwie w mocowaniu tylnego wahacza (jedna z prawej, druga z lewej), jedna smaruje kolumnę kierowniczą, więcej chwilowo nie pamiętam... Jakego smaru użyłeś?

Edit: Dawide-GP


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.08.2005 18:51
Posty: 1526
Quad: Polaris Scrambler 500H.O. 4x4 wYYYpas =)
PostWysłany: 09.04.2007 21:21 
Różnie, raz używam specjalnego z Mobila a raz z Shella. To że są gdzie indziej to swoją drogą, chociaż np. na przednich krzyżakach na wahaczach ja nie mam kalamitek... Podobnie jak na kardanie, znajduje się już tylko jedna. W różnych rocznikach różnie to szło :) Muszę jeszcze tylko zerknąć na kolumne kierowniczą :lol:

Mod: Co wy dzisiaj się tak "wachacie" - upał? :P

_________________
Szerokości i gumowych przeszkód ! :)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11.12.2005 21:50
Posty: 36
Miejscowość: Orlova, Czechy
Quad: Polaris Sportsman 850 XP EPS, Green .... świeżutki
PostWysłany: 22.04.2007 12:58 
Wykaz kalamitek jest w instrukcji obslugi Scramblerka ;) ....

_________________
Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem !


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.08.2005 18:51
Posty: 1526
Quad: Polaris Scrambler 500H.O. 4x4 wYYYpas =)
PostWysłany: 22.04.2007 19:42 
tomoking napisał(a):
wykaz kalamitek jest w instrukcji obslugi Scramblerka ....


Instrukcja, którą przekazała mi Polonia Cup nie zawiera takich cudownych informacji :zły: Tam nawet nie jest napisane ile oleju wchodzi do piast :x

_________________
Szerokości i gumowych przeszkód ! :)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.08.2005 18:51
Posty: 1526
Quad: Polaris Scrambler 500H.O. 4x4 wYYYpas =)
PostWysłany: 15.07.2007 16:10 
Następnym poczynaniem była chęć redukcji masy, i poprawienie wyglądu. Tak więc na wymianę poszły felgi, za brzydkie stalówki zostały założone ITP C-SERIES SPORT. Na razie niestety tylko przednie, tylne mają być na dniach bo nie było na stanie. Oto zdjęcia:

Image

Image

Image

Felgi są O WIELE "LEKKSZE" i przy tym są bardzo ładne według mnie w porównaniu do seryjnych stalówek, które są "pożal się Boże".

Mod: wyrażenia przyimkowe piszemy rozdzielnie (na razie), a z tym "lekksze" to lekkie przegięcie - dlatego opatrzyłem ten wyraz cudzysłowiem, choć powinno być lżejsze.

_________________
Szerokości i gumowych przeszkód ! :)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15.10.2006 16:25
Posty: 642
Miejscowość: Koninki/Gorce
Quad: Renegade X
Poprzednie quady: Rincon 650
PostWysłany: 15.07.2007 17:56 
KoKoS napisał(a):
Felgi są O WIELE "LEKKSZE"

Dziecko, dziecko popraw się ani to śmiesznie ani poprawnie.

_________________
Dwie rzeczy nie mają granic: wszechświat i ludzka głupota.

Draper


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.08.2005 18:51
Posty: 1526
Quad: Polaris Scrambler 500H.O. 4x4 wYYYpas =)
PostWysłany: 15.07.2007 18:00 
EJSTOBER napisał(a):
Dziecko dziecko popraw się


Co Ty jadasz, że takimi rymami gadasz :?: :uśmiech:

_________________
Szerokości i gumowych przeszkód ! :)


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 05.03.2006 19:39
Posty: 579
Miejscowość: Wołomin
Quad: Polaris Scrambler 500 4x4 nissan patrol GR y60
PostWysłany: 16.07.2007 21:47 
Na pewno seryjnie miałeś stalówki ??? :szok:


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.08.2005 18:51
Posty: 1526
Quad: Polaris Scrambler 500H.O. 4x4 wYYYpas =)
PostWysłany: 16.07.2007 22:45 
To były seryjne koła, może nie były to stalówki, ale nie zmienia to faktu że były/są o wiele cięższe od tych ITP.

Image

_________________
Szerokości i gumowych przeszkód ! :)


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 05.03.2006 19:39
Posty: 579
Miejscowość: Wołomin
Quad: Polaris Scrambler 500 4x4 nissan patrol GR y60
PostWysłany: 17.07.2007 10:44 
Ja mam nieco inny wzór, ale mają znaczek Polarisa i na 100 % alumy.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.08.2005 18:51
Posty: 1526
Quad: Polaris Scrambler 500H.O. 4x4 wYYYpas =)
PostWysłany: 17.07.2007 22:48 
filipfil napisał(a):
Ja mam nieco inny wzór, ale mają znaczek Polarisa


Moje też miały znaczek Polarisa, to były oryginalne :)

_________________
Szerokości i gumowych przeszkód ! :)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.02.2006 23:07
Posty: 289
Miejscowość: Lębork ( Pomorze )
Quad: Suzuki Ltz 400 K4
PostWysłany: 17.07.2007 23:58 
KoKoS napisał(a):
Co Ty jadasz, że takimi rymami gadasz

Jak to mówi przysłowie..."Irysy Ty ... łysy" hehe :P ( żart )


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.08.2005 18:51
Posty: 1526
Quad: Polaris Scrambler 500H.O. 4x4 wYYYpas =)
PostWysłany: 01.12.2007 16:16 
Po długich poszukiwaniach, w końcu udało mi się ściągnąć skarpetu na amortyzatory które nie będą ani za chude, ani za krótkie. Ponieważ jak na złość, sprężyna z amortyzatorem w Scramblerze jest taka jak dwie albo trzy w normalnym 2K - czyli adekwatna do wagi tego potworka. Na wymiane poszły też końcówki drążków kierowniczych, zostały założone wzmacniane z "AllBalls", jakaś opinia o nich dopiero za jakiś czas. Oto foto z skarpetkami :figielek:
Image
Image

_________________
Szerokości i gumowych przeszkód ! :)


 
Profil Gadu-Gadu
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 15 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 43 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.