Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Cewka Sportsman 850- strzela do filtra
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 16.04.2024 20:41



Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
Cewka Sportsman 850- strzela do filtra 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.02.2012 09:10
Posty: 37
Miejscowość: Ełk
Imię: yoorevich
Quad: Sportsman 850
PostWysłany: 13.03.2016 16:21 
Cewka Sportsman 850- strzela do filtra
Cześć. Mam problem w postaci czarnych świec lekkim spadkiem mocy. Zdaje się, że jest podawana zbyt bogata mieszanka albo coś s układem zapłonowym, albo i jedno i drugie. Sprawdziłem wszystkie czujniki oraz cewkę, i właśnie o to chcę spytać. Według manuala opór między pinami w cewce powinien wynosić 0,4 oma. U mnie wyszło po 0,6. Czy taka różnica daje pewność, że cewka jest uszkodzona?
Druga rzecz to t-map. Od strzałów w dolot, zostały uszkodzone plastykowe elementy. Czy ktoś z Was dysponuje takim sensorem? Czy w przypadku uszkodzenia t-map, komputer powinien wyświetlać błąd?

I przy okazji. :) Jaka jest prędkość max w Waszych Sportsmanach 850 70KM?

Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Jurcerz
ZAQUADNICY Ełk


 
Profil

Rejestracja: 05.03.2006 19:39
Posty: 579
Miejscowość: Wołomin
Quad: Polaris Scrambler 500 4x4 nissan patrol GR y60
PostWysłany: 13.03.2016 22:23 
Re: Cewka Sportsman 850- strzela do filtra
W jaki sposób zmierzyłeś ten opór ? Pomiar tak małych oporności zazwyczaj jest obarczony dużym błędem. Na podstawie tego pomiaru ciężko sprawdzić czy cewka jest uszkodzona. Mniejsza oporność niż 0,4 powinna wskazywać na uszkodzenie. Jeżeli jest więcej ohmów niż w katalogu nie ma się co przejmować.

Jak rozumiem, piszesz o cewce wysokiego napięcia ? Czy o cewkach w statorze?

Najpierw poszukał bym przyczyny zbyt bogatej mieszanki, nie wiem jak w nowszych modelach, ale u mnie moduł zapłonowy, regulator napięcia, uzwojenia w statorze się uszkodziły, a cewka oryginał i nie było z nią problemów.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.01.2014 22:26
Posty: 135
Miejscowość: Kaszuby
Imię: Tomasz
Quad: Polaris 850 XP EPS
Poprzednie quady: Kingquad 750 Yamaha Grizzly 450
PostWysłany: 13.03.2016 22:31 
Re: Cewka Sportsman 850- strzela do filtra
V max po zmianie paska na oryginalny 115km/h przed zmiana 105km/h


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.02.2012 09:10
Posty: 37
Miejscowość: Ełk
Imię: yoorevich
Quad: Sportsman 850
PostWysłany: 16.03.2016 06:59 
Re: Cewka Sportsman 850- strzela do filtra
Wygląda na to, że cewka jest ok, pokazuje opór 0,6. Szukam dalej. :)

-- dodano 14.03.2016 16:54 --

W jaki sposób można sprawdzić regulator napięcia?

-- dodano 16.03.2016 07:55 --

filipfil napisał(a):
W jaki sposób zmierzyłeś ten opór ? Pomiar tak małych oporności zazwyczaj jest obarczony dużym błędem. Na podstawie tego pomiaru ciężko sprawdzić czy cewka jest uszkodzona. Mniejsza oporność niż 0,4 powinna wskazywać na uszkodzenie. Jeżeli jest więcej ohmów niż w katalogu nie ma się co przejmować.

Jak rozumiem, piszesz o cewce wysokiego napięcia ? Czy o cewkach w statorze?

Najpierw poszukał bym przyczyny zbyt bogatej mieszanki, nie wiem jak w nowszych modelach, ale u mnie moduł zapłonowy, regulator napięcia, uzwojenia w statorze się uszkodziły, a cewka oryginał i nie było z nią problemów.


Gdzie jest ten moduł zapłonowy? Chodzi o ECU? Jak można sprawdzić regulator napięcia? Nie mam tego w manualu.
Z góry dziękuję.

-- dodano 16.03.2016 07:59 --

jurcerz napisał(a):
Wygląda na to, że cewka jest ok, pokazuje opór 0,6. Szukam dalej. :)

-- dodano 14.03.2016 16:54 --

W jaki sposób można sprawdzić regulator napięcia?

-- dodano 16.03.2016 07:55 --

filipfil napisał(a):
W jaki sposób zmierzyłeś ten opór ? Pomiar tak małych oporności zazwyczaj jest obarczony dużym błędem. Na podstawie tego pomiaru ciężko sprawdzić czy cewka jest uszkodzona. Mniejsza oporność niż 0,4 powinna wskazywać na uszkodzenie. Jeżeli jest więcej ohmów niż w katalogu nie ma się co przejmować.

Jak rozumiem, piszesz o cewce wysokiego napięcia ? Czy o cewkach w statorze?

Najpierw poszukał bym przyczyny zbyt bogatej mieszanki, nie wiem jak w nowszych modelach, ale u mnie moduł zapłonowy, regulator napięcia, uzwojenia w statorze się uszkodziły, a cewka oryginał i nie było z nią problemów.


Gdzie jest ten moduł zapłonowy? Chodzi o ECU? Jak można sprawdzić regulator napięcia? Nie mam tego w manualu.
Z góry dziękuję.


Nie odpowiedziałem na Twoje pytanie. Chodzi o cewkę wysokiego napięcia. :)


Ostatnio zmieniony przez jurcerz 16.03.2016 06:59, edytowano w sumie 3 razy



 
Profil

Rejestracja: 05.03.2006 19:39
Posty: 579
Miejscowość: Wołomin
Quad: Polaris Scrambler 500 4x4 nissan patrol GR y60
PostWysłany: 01.06.2016 22:47 
Re: Cewka Sportsman 850- strzela do filtra
Mój błąd, nie spojrzałem, że masz duuużo nowszy sprzęt niż mój. Ja mam moduł zapłonowy (cdi) a Ty ecu, czujniki, bajery rowery:) Cewkę masz ok.

Regulator napięcia najłatwiej sprawdzić mierząc napięcie na akumulatorze. Przy wyłączonej stacyjce jakieś 11,5 do 12,5 V mniej więcej, a po odpaleniu musi być więcej np 13,5- 14,4 v. Innymi słowy jak masz ładowanie akumulatora to regulator napięcia jest ok.

Cewka WN z reguły psuje się w ten sposób, że nie wytwarza iskry. Jak jest iskra to cewka jest ok.

Kolor iskry też wiele Ci powie.

Jak masz dostęp do lampy stroboskopowej możesz dla świętego spokoju sprawdzić sobie kąt wyprzedzenia zapłonu, ale to raczej nie to. Czarna świeca jest rzeczywiście objawem zbyt bogatej mieszanki, więc raczej bym szukał problemu w jakimś czujniku od ecu niż w układzie zapłonowym. Ale oczywiście wszystko jest możliwe i trzeba szukać.

Jak problem rozwiązany zostanie, przyczynę takiego stanu rzeczy na forum dla potomności opisać powinieneś.


Ostatnio zmieniony przez filipfil, 01.06.2016 22:47, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.02.2012 09:10
Posty: 37
Miejscowość: Ełk
Imię: yoorevich
Quad: Sportsman 850
PostWysłany: 04.03.2017 21:53 
Re: Cewka Sportsman 850- strzela do filtra
Temat skończony, wiem, że trochę długo to trwało ale słabo było z jazdą i siłą rzeczy temat odpuściłem.Okazało się, że sam napytałem sobie biedy. Przyczyny były dwie.
Snorkle- własnej produkcji, mimo, że dwie rury 30mm to opory spowodowały, że powietrza było zbyt mało, chałupnicza produkcja, przynajmniej były szczelne, czego nie mogę powiedzieć o oryginalnej obudowie pasa. Przywróciłem stan oryginalny i świece brązowiutkie, nie strzela do filtra, quad lepiej pracuje z dołu, prędkość max zwiększyła się o 4-5 km/h. Strzela w czasem w tłumik ale to chyba inna przyczyna i nie przeszkadza zbytnio, może tłumik wyjarany?
Kolejna rzecz to koła. Zachciało się Megamayhemów, dobrych parę kilo więcej zrobiło swoje, kolejne 4-5 km/h więc wszystko w normie. Chociaż do końca nie wiem czy to ciężar miał takie znaczenie, czy rozmiar zaburzył wskazanie prędkościomierza.
Plusy z tej sytuacji są takie, że nauczyłem się mierzyć kilka czujników, rozebrałem i złożyłem to i owo kilka razy, nauczyłem się regulować zawory.
Pewnie będziecie się śmiać z moich przebojów ale może te informacje pomogą innym żółtodziobom takim jak ja. :)
Swoją drogą nie mam pomysłu jak doprowadzić odpowiedni przekrój do airboxa, jest bardzo mało miejsca. Macie jakieś foty albo wiecie jak to ogarnąć?
Dziękuje Wszystkim za pomoc. :)


Ostatnio zmieniony przez jurcerz, 04.03.2017 21:53, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11.06.2009 14:49
Posty: 60
Miejscowość: Gliwice
Quad: Outlander MAX LTD 1000
Poprzednie quady: Kodiak 400, Grizzly 700, Outlander XTP 800,Outlander XT 1000
PostWysłany: 18.11.2021 17:17 
Re: Cewka Sportsman 850- strzela do filtra
witam chciałbym odgrzać kotleta a mianowicie
pacjent to Polaris Sportsman 800 2013r
objawy:
nie wkręca się na obrotu po wciśnięciu manetki opornie wchodzi strzelając w filtr powietrza i straszne śmierdzi z rury wydechowej
sprawdziłem i zakupiłem nowy czujnik, sprawdziłem przejście pomiędzy wtyczka i na pomarańczowym przewodzie napiecie wynosi 2.10V
wszystkie przejscia są i nie wyrzuca błedu oprócz 41
nie w co uderzyć żeby pozbyć się problemu
sprawdziłem
- przerwa na manetce 3mm
- świece wymienione kable zostały ale sprawdzałem z innego Sportsmana wraz cewka bez rezulatatu
-podmieniałem pompe paliwa bez rezultatu
-podmieniłem przepustnice bez rezulatau
-nowy filtr powietrza
-bak paliwa czyszczony

_________________
http://www.youtube.com/user/MegaCzako?feature=mhee


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 7 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.