Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Scrambbler 1000 vs Renegade xxc
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 19.04.2024 23:59



Odpowiedz  [ 28 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Scrambbler 1000 vs Renegade xxc 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 25.08.2014 14:30
Posty: 1263
Quad: Outlander
Poprzednie quady: Renegade, Sportsman, Kingquad, Grizzly, CFmoto, Kymco
PostWysłany: 29.11.2018 16:39 
Re: Scrambbler 1000 vs Renegade xxc
Waldo napisał(a):
PS. 1
Na HTW 2019 Rick Cecco prawdopodobnie przyjedzie przygotowanym scramblerem to się zobaczy jak daje radę.


Nono, ciekawe to.
On z tego co pamiętam z filmów na starym oucie krótkim poprzednie sezony starował....
Ciekawe czy Scrambler teraz bo sponsor dał czy świadomy własny wybór?

-- dodano 29.11.2018 15:38 --

Waldo napisał(a):
Wg niego polar się do tego nie nadaje: ........... oraz 4x4 on demand jednak nie daje komfortu psychicznego na megadrapach.


A jak w praktyce?
Bo takie opinie się pojawiają że ten napęd nie budzi zaufania w niektórych sytuacjach. Pytanie czy problemy stwarza faktycznie, czy to bardzie problem "głowy"....
Bo analizując zasade działania AWD Polarisa a Visco lock Canama to wydaje się że to AWD jakby jest pewniejsze.
Bo 4x4 jest dostępne zawsze, gdy tylko tylne koła łapią minimalny uślizg wałki koszyczka blokują się na krzywkach w przednim moście. Tam nie ma nawet opóźnienia 1/4 obrotu kołem. Na jakimś filmie widziałem że było 7 wałków koszyczka czyli to jakieś opóźnienie 1/8 obrotu koła.
Ale nie można wykluczyć że na naprawdę ostrych ścianach gdzie balansuje się na granicy byjebki na plecy to może zdecydować.
Ale chyba tylko przy rzeczywistej granicy balansu.
Z drugiej strony w Polarisie jest cały czas 4x4, nie ma 3x4 z opóźnieniem do 4x4 jakie jest w visco- lock. Nie ma tam żadnej elektroniki/myślącego za nas komputera.
To w stromych podjazdach również jest niezmiernie ważne i może być za to plusem.
Za to we wszystkich innych sytuacjach gdzie nastąpi uślizg tyłu AWD Polarisa wydaje się zdecydowanie lepszym i skuteczniejszym rozwiązaniem. Nie wymaga zatrzymywania się do spięcia 4x4, podobnie do rozpięcia. Nie trzeba "profilaktycznie" spinać przodu na sztywno na dole.
Jak polatam swoim to może będę mądrzejszy jak się ten napęd sprawdza w praniu.
Bo na razie teoretyzuje sobie patrząc na zasadę jego działania.

_________________
V2.....sound of madness


Ostatnio zmieniony przez Robsson 29.11.2018 16:39, edytowano w sumie 8 razy



 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 29.11.2018 16:54 
Scrambbler 1000 vs Renegade xxc
Waldo napisał(a):
PS. 2
Wspomniany Mistrz Polski od niedawna jeździ renatą 570 to za chwilę będzie miał podstawy oceny z własnych doświadczeń a nie tylko obserwacji.

Tak, wspominał o tym, że w planach jest 570. Mocniejszy i o wiele cięższy quad będzie trudniejszy do zbalansowania. Łatwiej przy takiej mocy i masie stracić nad nim panowanie.
Jak się ten większy na pochyłości gibnie, to nawet we dwóch go będzie ciężko zatrzymać, a samemu lepiej od razu uciekać. Słabszego natomiast chłopaki podczas rajdu prowadzili idąc od strony wąwozu, z mocnym przechyłem. Gdyby nie blokowali quada, to by się zrolował z całą pewnością.
Ile waży Renia 1000? Podają, że 440 kg?

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


Ostatnio zmieniony przez maq 29.11.2018 16:54, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 29.11.2018 17:06 
Re: Scrambbler 1000 vs Renegade xxc
Ciekawe czy napędy Scramblera i Renegade działają tak samo jak na filmie?
https://youtu.be/efRhfrsHoO0

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


 
Profil

Rejestracja: 25.08.2014 14:30
Posty: 1263
Quad: Outlander
Poprzednie quady: Renegade, Sportsman, Kingquad, Grizzly, CFmoto, Kymco
PostWysłany: 29.11.2018 17:21 
Re: Scrambbler 1000 vs Renegade xxc
To ta sama zasada działania.
Podpowiedzcie mi jedno.
Patrząc na konstrukcję przedniego dyfra w polarisie....tam nie ma opcji 3x4. Zastanawia mnie gdy mamy w polarisie 4x4 to skręcając nie ma ryzyka rozwalenia dyfra bo tam nie ma satelit tylko półosie idą w zblokowanym mechanizmie z taką samą prędkością? Nie ma wówczas ryzyka że koszyczek się nie rozpadnie?
Uczula się że koszyczek pada podczas skakania całego quada lub skania przodu (gdzieś czytałem) gdy na przyziemieniu zwłaszcza przodu osie mają różne prędkości i z włączonym AWD może dojść do rozwalenia koszyka. Prawda to?
Czy są jakieś inne żelazne zasady dla bezawaryjnej obsługi "on demanda"?
I załączać/rozłączać tu 2wd/awd można w czasie jazdy o ile obie osie się równo kręcą, znaczy gdy nie kopie tył. Tak jest?

_________________
V2.....sound of madness


Ostatnio zmieniony przez Robsson, 29.11.2018 17:21, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 29.11.2018 17:57 
Scrambbler 1000 vs Renegade xxc
W Polarisie nie rozwalisz przedniego dyfra podczas skręcania z AWD, bo napęd się włączy tylko przy uślizgu tylnych kół. Zatem przednie również mają gorszą przyczepność. Poza tym maszyna nie jest aż tak ciężka, żeby się rozleciało nawet na asfalcie. Jedno koło lekko zerwie trakcję i tyle. Tak samo jak przy pokonywaniu ronda na asfalcie, napęd tylny się nie rozleci i najwyżej postawi nas bokiem.
Przy skakaniu oczywiście można napęd zniszczyć. Jeśli się to robi z AWD i spadnie z puszczoną manetką, to z dużym prawdopodobieństwem trzeba będzie jechać na poważne zakupy.
Z drugiej strony jak się skacze tylko z napędem tylnym i popełni ten sam błąd, lądując bez gazu, to można uszkodzić łożysko jednokierunkowe w wariatorze.
Ja napęd w Polarisie bardzo lubię. Nigdy się nie zastanawiam co zrobić. Podczas jazdy trzeba tylko włączyć AWD, zwolnić poniżej 30 km/h i potem działa samo.

Tak, podczas różnych prędkości na osiach, nie wolno przełączać na AWD. Zwłaszcza jak tylne koła się kręcą, a quad stoi. Zawsze to trzeba zrobić przed przeszkodą, a jeżeli w trakcie walki, to się zatrzymać.

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


Ostatnio zmieniony przez maq, 29.11.2018 17:57, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 25.08.2014 14:30
Posty: 1263
Quad: Outlander
Poprzednie quady: Renegade, Sportsman, Kingquad, Grizzly, CFmoto, Kymco
PostWysłany: 29.11.2018 18:45 
Re: Scrambbler 1000 vs Renegade xxc
W sumie akurat u mnie porównanie przedniego napędu z tylnym w kwestii zakrętów może i słuszne jest patrząc na elementy wewnętrzne dyfrów na linii półosi :mysli: .
W "japońskiej" wersji przód i tył to kompletnie inne bajki.
No ciekawi mnie jak to w praktyce działa.
Swoją drogą jak już gdybamy sobie pamiętam sprzed 2-3 jakoś lat zawody w Golubiu jak na odcinku na zamkowej skarpie jeden kozak białym sportsmanem 850xp zrobił pięknie jeden podjazd, bez zabezpieczenia, bez wciągania, gdzie 90% reszty się na dole zapinała. Podjazd nie był długi ale bardzo stromy bez rozpędu.
Pach, pach i był przy pieczątce. Wyglądało to zacnie.
Pytanie na ile tu pomogła długość i wyważenie tegoż Sportsmana i na ile w tym jego napęd pomógł/nie przeszkodził....
No nic. Pierdu pierdu. Może jakiś praktyk coś napisze w temacie konkretnie i rozjaśni sprawę.

Sorry DKfan jeśli trochę zaśmiecam temat.

_________________
V2.....sound of madness


Ostatnio zmieniony przez Robsson, 29.11.2018 18:45, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.09.2011 17:37
Posty: 3420
Miejscowość: wielkopolska wschodnia
Imię: Robert
Quad: g700 2014 camam 800xxc 2015
Poprzednie quady: Eiger, KVF 650, g700 2012
PostWysłany: 29.11.2018 20:32 
Re: Scrambbler 1000 vs Renegade xxc
Renia 800xxc to około 300 kilo, więc 1000 z 50 kilo wiecej max.


 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 29.11.2018 21:51 
Re: Scrambbler 1000 vs Renegade xxc
Ciekawe jak jest. Na stronkę BRP podają dry weight 279 kg dla 570 i 314 dla 1000 xxc.

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.01.2014 10:53
Posty: 3005
Imię: Jacek
Quad: Renegade 850XXC, CF Moto 500
Poprzednie quady: MXU 500i IRS,KingKaczka 750, Renegade 800X
PostWysłany: 29.11.2018 21:57 
Re: Scrambbler 1000 vs Renegade xxc
Robsson, z ciekawością obserwuję co piszecie.
Natomiast jeżeli chodzi o napęd na przód to jest tam sprzegło Hillarda i o ile wyobraźnia techniczna mnie nie myli to nie umożliwia ono po załaczeniu się w trybie z rozblokowaną osią tylko od razu zapina całość na sztywno gdyż zapiecie napędu uzależnione jest od różnicy miedzy predkością obrotów wewnetrznej części sprzęgła połaczonej z wałem a zawnetrznej części sprzegła połączonej z półosiami. Teoretycznie istnieje możliwość sterowania osobno pojedynczymi kołami poprzez cewki które odpowiadają za zapiecie napędu (na kazdym z kół z osobna) ale tak to chyba nie działa. W kązdym razie w starszych Polarisach przód zapinał się na sztywno.

Tylko jak to się zachowuje na podjezdzie gdy trzeba coś ominąć? W Can-amie nei ma problemów bo Visco załącza się gdy to jest naprawdę potrzebne

_________________
Szukam towarzyszy do wspólnych wypadów z okolic Babic, Ożarowa Mazowieckiego i ogólnie zachodniej części Wa-wy


 
Profil

Rejestracja: 25.08.2014 14:30
Posty: 1263
Quad: Outlander
Poprzednie quady: Renegade, Sportsman, Kingquad, Grizzly, CFmoto, Kymco
PostWysłany: 03.12.2018 09:19 
Re: Scrambbler 1000 vs Renegade xxc
Zedytowałem te swoje teoretyzowania wcześniejsze bo były .....do dupy.
Pojeździłem i jeśli Scrambler ma taki sam napęd i tak samo robi na podjazdach jak mały Sportsman 570 to jest dobrze. W porównaniu choćby do kq i gryzli to wszystko w małym działa zaskakująco sprawnie na podjazdach.
Mi się podoba.
Było stromo, ale nie pionowo. Nie było problemów dla litrowych outów .
Ten sam teren który oblatujemy od lat także głownie porównuje do kq i gryzli.
Napęd bardzo sprawny, nie pcha tylko ciągnie, nie ma problemów z podrywaniem przodu (gdzie gryzli już by walczył o życie), omijanie przeszkód nie stanowi problemu mimo braku wspomagania ( [wow] ), jest lekki opór ale mniejszy w porównaniu do spiętych na sztywno napędów we wspomnianej japonii nic nie szarpie. Ogólnie pozytywne zaskoczenie.

_________________
V2.....sound of madness


Ostatnio zmieniony przez Robsson 03.12.2018 09:19, edytowano w sumie 10 razy



 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 03.12.2018 11:31 
Scrambbler 1000 vs Renegade xxc
Napęd w Polarisie, po załączeniu 4x4, będzie trzymał spięte wszystkie koła do momentu, kiedy będzie obciążenie. I nie ma tu elektroniki, która monitoruje czy uślizg jest nadal, czy może już nie. Do momentu puszczenia gazu jedzie się 4x4 ;)

Tu jest pokazane jak to działa.
https://youtu.be/BFODrCS3z7o

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


Ostatnio zmieniony przez maq, 03.12.2018 11:31, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.01.2014 10:53
Posty: 3005
Imię: Jacek
Quad: Renegade 850XXC, CF Moto 500
Poprzednie quady: MXU 500i IRS,KingKaczka 750, Renegade 800X
PostWysłany: 03.12.2018 12:39 
Re: Scrambbler 1000 vs Renegade xxc
Niestety teoria na nic się zdaję, czytając opis zasady działania mam spore obawy co do działania tego systemu bo z naszych teoretycznych rozważań wynika że dobrze działac to nie może, szczególnie w jezdzie ekstremalnej.

Fajnie Robsson że miałeś możliwośc zweryfikować to w praktyce, ja kiedyś jeździłęm Sportsmanem 800 ale było to odbre 5-6 lat temu i oprócz tego że miał dziwny (odkurzaczowy) dźwięk silnika i był b wygodny niewiele więcej pamietam. Pamietam za to podjazd na KQ gdzie tak mi szarpnęło napędem że wylądowałem bokiem na drzewie a gość w SP850 wszedł na zupełnym luzie.

Zastanawia mnie z kolei fakt, że na jedne z najbardziej wymagajacych zawódów jakimi jest HTW zostały zdominowane przez Renegade, obserwowałem pojazdy któr ebrały w nim udział i Polarisy zostały szybko zmarginalizowane i nigdy nie osiągneły nic znaczącego.
Z drugiej strony nie posiadam i raczej już posiadał nie będe umiejetności które pozwolą mi jeździć na takim poziomie więc może odnoszenie się do tego przykładu nie ma sensu.

W Renegade G2 fabryczne zawieszenie xxc jest ewidentnie skopsane w stosunku do G1 i podobno właśnie również w porównaniu ze Scrambblerem. Prawidłowo ustawiony zawias w Reni jest za twardy i quad jest mało komfortowy, odbija się na powtarzających odbiciach a bywa że potrafi zapompowac przodem na podjeżdzie trafiając na wyboje. Ustawienie zawiasu w taki sposób żeby wyeliminowac te mankamenty jest naturalnie możliwe ale kończy się dobijaniem na wiekszych nierównościach a więc w krótkiej perspektywnie remontem amortyzatorów.

Byłbym zadowolony z Renegade z innym zawieszeniem, ale biorąc pod uwage ile to inne zawieszenie kosztuje, a ile kosztuje Scrambbler z (podobno) dobrze zestrojonym zawieszeniem to taka opcja mnie kusi.

Tylko ten brak wiedzy.....

_________________
Szukam towarzyszy do wspólnych wypadów z okolic Babic, Ożarowa Mazowieckiego i ogólnie zachodniej części Wa-wy


 
Profil

Rejestracja: 25.08.2014 14:30
Posty: 1263
Quad: Outlander
Poprzednie quady: Renegade, Sportsman, Kingquad, Grizzly, CFmoto, Kymco
PostWysłany: 03.12.2018 14:08 
Re: Scrambbler 1000 vs Renegade xxc
DKfan napisał(a):
Pamietam za to podjazd na KQ gdzie tak mi szarpnęło napędem że wylądowałem bokiem na drzewie a gość w SP850 wszedł na zupełnym luzie.


Bo jak nie raz mówiliśmy kq (który wg mnie jest bardzo dobry na podjazdy) ma skopane prowadzenie z zapiętym przodem. Do tego zblokowanie przodu to potęguje i powoduje że czasami trzeba walczyć o życie dosłownie albo mieć mocne łapy.
Szarpanie na stromych podjazdach na sztywno spiętego przodu to chyba nie jest tylko problem kq ale tu jest on......szczególny ;)
A w polarisku małym nawet bez epsa to mi nie dokuczało.
Spodobał mi się ten napęd. Jest bardzo skuteczny. Nagraliśmy sobie film na jednym odcinku i tam żeby sprawnie skręcać miedzy drzewami ( i nie rozwalić nic) chłopaki z kg/gryzli lecieli na 3x4 i dało się wyraźnie zauważyc analizując konkretne 1 miejsce że koła poszczególne u nich trochę sobie przerzucały piachu. Przód był wynoszony na zewnątrz co skutkowało że jeden zakręt g700 i kg robiły na 2 korekty Polaris jak i canamy na 1 korektę. Widać że zdecydowanie mniej buksują albo wcale a przód nie jest wynoszony tyko jakby zacieśniał zakręt.
Ale to nie taki porównanie o jakie CI chodzi.

Nie pozostaje Ci nic innego jak poszerzać znajomości aż się trafi ktoś ze scramblerem kto da potestować :bezradny:.

Jak Ci się uda porównać kiedyś te 2 quady to nie zapomnij podzielić się wrażeniami i opisz spostrzeżenia.

_________________
V2.....sound of madness


Ostatnio zmieniony przez Robsson 03.12.2018 14:08, edytowano w sumie 5 razy



 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 28 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 22 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.