Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - problem z ładowaniem Polaris
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 19.04.2024 00:23



Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
problem z ładowaniem Polaris 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 15.05.2019 09:13
Posty: 2
Imię: scrambi
Quad: Scrambler
Poprzednie quady: 800xxc
PostWysłany: 15.05.2019 09:26 
problem z ładowaniem Polaris
Witam

Mam problem z Polaris Scrambler 1000 rok 2015
problem polega na tym ze nie mam ładowania, regulator OK podobno.
napięcie sprawdzone ma tylko 11.5v

od czego zacząć podobno cewki ktoś może podpowiedzieć jak je wyciągnąć ?


Ostatnio zmieniony przez scrambler69, 15.05.2019 09:26, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 05.03.2006 19:39
Posty: 579
Miejscowość: Wołomin
Quad: Polaris Scrambler 500 4x4 nissan patrol GR y60
PostWysłany: 15.05.2019 18:55 
Re: problem z ładowaniem Polaris
Spróbuj zdobyć schemat instalacji elektrycznej. Wszystkie cewki sprawdza się multimetrem na wtyczkach wiązki idącej od magneta. Nie trzeba ich wyjmować do sprawdzenia. Na wejściu regulatora napięcia powinieneś mieć napięcie przemienne (zazwyczaj kolor żółty). Napięcie mierzysz pomiędzy żółtymi przewodami. Na wyjściu około 14,4 lub mniej napięcia stałego (przewód czerwony i czarny). Sprawdź czy jakieś urządzenie nie pobiera ci prądu. Może masz dobre ładowanie, ale coś w instalacji pobiera tyle prądu, że napięcie ci spada.

Regulator napięcia zazwyczaj albo działa albo się przepala w nim elektronika i nie działa. Bardzo rzadko jest tak, że działa nieprawidłowo.

Napięcie na wyjściu regulatora mierzyłeś przy odpiętym od instalacji czy na podłączonym ?

Na pewno pomiędzy żółtymi przewodami a masą quada nie może być zwarcia.

Wydaje mi się, sądząc po zdjęciach cewek z netu, że pomiędzy każdym żółtym przewodem powinna być niewielka oporność, rzędu kilka-kilkanaście omów.

Potem sprawdź akumulator, kabel masowy, wyciągarkę i wentylator chłodnicy. Jak dokładałeś coś sam to spróbuj to odłączyć.
Nawet jak masz całkiem nowy akumulator, jak jest uszkodzony, będzie problem z ładowaniem.


 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 15.05.2019 20:33 
problem z ładowaniem Polaris
A w którym miejscu było sprawdzane ładowanie? Jaki jest stan akumulatora? Trzyma prąd następnego dnia po odłączeniu prostownika?

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


Ostatnio zmieniony przez maq, 15.05.2019 20:33, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 15.05.2019 09:13
Posty: 2
Imię: scrambi
Quad: Scrambler
Poprzednie quady: 800xxc
PostWysłany: 17.05.2019 15:55 
Re: problem z ładowaniem Polaris
Aku jest dobre pali z dnia na dzień chyba ze pojadę nim dalej i rozładuje aku do końca, napięcie sprawdzane na akumulatorze zapalonym quadzie.
Po przejechaniu nie wiem kilometr przestaje działać wspomaganie i akumulator jest padnięty.
Wciągarki brak oświetlenie oryginalne.


Ostatnio zmieniony przez scrambler69, 17.05.2019 15:55, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 05.03.2006 19:39
Posty: 579
Miejscowość: Wołomin
Quad: Polaris Scrambler 500 4x4 nissan patrol GR y60
PostWysłany: 18.05.2019 19:51 
Re: problem z ładowaniem Polaris
Wydaje mi się, że w ogóle nie masz ładowania :) Napięcie które zmierzyłeś jest w zasadzie napięciem na akumulatorze. Najpierw sprawdź kostkę przy regulatorze napięcia.

Układ ładowania wygląda bardzo prosto. Cewki w wariatorze generują napięcie zmienne, które jest podawane na regulator napięcia (dokładnie mówiąc jest to prostownik z regulatorem napięcia. Z regulatora wychodzi napięcie stałe około 14V. Czarny kabelek jest (powinien) być połączony do masy, czerwony do instalacji (akumulatora). Zmierz oporność we wtyczce regulatora (od strony quada, NIE regulatora) pomiędzy czerwonym a masą. Jak masz tam zwarcie i podłączysz nowy regulator to ci padnie.
Warto też sprawdzić wiązkę pomiędzy regulatorem a magneto, może jakiś kabelek przetarł się od wstrząsów.
Jak zmierzysz cewki i wszystko jest ok oznacza to padnięty regulator.

Generalnie prosta sprawa dla zwykłego elektryka, samochodowego czy motocyklowego. Wystarczy zwykły multimetr i można wszystko szybko sprawdzić. Jak się nie znasz na pomiarach elektrycznych to tylko czasu stracisz, narozkręcasz, a i tak możesz nie dojść co i jak.


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 5 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 12 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.