Witam kolegów.Kupiłem Polarisa xp 850 2009r. Po odpaleniu na zimnym stuki z okolic skrzyni biegów.Po zagrzaniu wycisza się ,ale słychać nie raz dalej.Nie raz ustaje całkowicie.Podczas jazdy nic nie słychać ,nie ma żadnych innych objawów.Występuje to tylko na wolnych obrotach. Nie raz lekko skaczą obroty z 1200 na 1160/1140.Jakby minimalnie się dławił. Wymienione wszystkie filtry ,olej w skrzyni i silniku,pompa paliwa,wgrany nowy soft do sterownika silnika i dalej to samo... Poza tym ma moc,podczas jazdy nie ma żadnych niepokojących objawów stuków itp.
Dzięki koledzy za odpowiedzi. A więc: Po odpaleniu na zimnym stuka mocno.Jakby coś się obijało.Dźwięk ewidentnie dochodzi zza tylnej obudowy tej czarnej plastikowej. Zmiana biegów nie przynosi żadnego rezultatu[stuka dalej tak samo] Po rozgrzaniu dźwięk zdecydowanie się ucisza,ale dalej coś stuka.Nie raz cichnie całkowicie. Podczas jazdy cisza.Wszystko pracuje prawidłowo. Ps:na ciepłym przy lekkim podniesieniu obrotów już nie słychać tego stukania.muszę jeszcze sprawdzić na zimnym...
Zdejmij obudowę, zdejmij pasek. Odpal sprzęta, jak stuka to najpierw sprawdź część nr 5431936 (6 sztuk) oraz powierzchnie na których te podkładki pracują. Obejrzyj dokładnie czy nic w sprzęgle się nie odkręciło i czy nie ma nadmiernych luzów na tulejkach. Jak nie stuka to ściągasz tylne sprzęgło, rozkręcasz i sprawdzasz najpierw część 3234197 a potem całe sprzęgło czy wszystko jest na swoim miejscu, smarujesz łożyska i tyle. Przy bardzo zużytym pasku czasem jakaś nitka się z niego odklei i stuka o obudowę, też trzeba sprawdzić
Ok koledzy.Zaczynam od paska tak jak to kolega maq od początku sugerował,a później zobaczę dalej wedle opisu kolegi filipfil. Dam znać jak efekty.
-- dodano 24.11.2020 18:52 --
Koledzy!Coś więcej wiadomo.Po otwarciu obudowy pasek jest cały ,ale jest mega luźny na tyle ze obciera w jednym miejscu o obudowę.Nawet go nie odpalałem,bo widać ewidentnie otarcia w jednym miejscu ,a pasek jak stoi to praktycznie dotyka obudowę.Co jest przyczyną?Rozciągnięty pasek[o ile takie coś występuje w atv]?Wariator?Jest też blokada tego dużego wariatora,może Ona być przyczyną?
Ostatnio zmieniony przez Kawasaki1 24.11.2020 20:15, edytowano w sumie 16 razy
Sprawdź czy pasek jest właściwy. Może ktoś założył nie taki jak trzeba. Numer cześć znajdziesz tu: https://parts.polarisind.com/Browse/Browse.asp Potem zobacz jaki numer ma pasek w Twoim quadzie.
Dzięki za odpowiedz. Sprawdzone pasek Dayco wzmacniany sportowy nr pasuje do mojego modelu quada sprawdzałem na kilku stronach.
-- dodano 25.11.2020 16:15 --
Odpaliłem go dzisiaj i widać że pasek się obija o obudowę, a jak dodam gazu to się napina i przestaje.Mogę odpalić quada bez paska i sprawdzić czy jeszcze coś stuka?Czy jest jakiś patent żeby ściągnąć pasek bez oryginalnego klucza?[klucz zamówiony i będzie jutro]
-- dodano 25.11.2020 16:37 --
Górny talerz ma minimalny luz osiowy poziomy czyli lewo prawo[nie góra dól] Jest mały ,ale wyczuwalny...
-- dodano 25.11.2020 17:23 --
maq sprawdziłem teraz jeszcze raz nr paska na podstawie tego linku i wychodzi na to że pasek jest jednak zły!Wedle opisu powinien być 3211123[zmienia się na 3211160] czyli powinno być Dayco xtx2268 a ja mam xtx2244. xtx2244 ma wymiary 30,7mm x 107mm, a ten który powinien być ma 32mm x108mm i tu coś się nie zgadza. Skoro jest luźny to ten nowy jest tej samej długości ,a nawet o 1mm dłuższy.Druga sprawa to rzeczywiście na wariatorze brakuje ok 2mm paska ,więc tu by się zgadzało,ale za to na górnym talerzu nie widzę miejsca na 2mm, bo pasek siedzi na nim ciasno... Głupieje powoli.... Aha i na tym górnym telrzu jest jedna lekka rysa ma to jakiś wpływ na prace?
-- dodano 25.11.2020 17:43 --
Jakaś masakra z tymi paskami,na każdej stronie są podane inne wymiary i nr pasków które się niby zamieniają na oryginał.Więc już sam nie wiem który pasek ma być i jakie są ich prawdziwe wymiary... Jedni piszą ze do xp850 2009r ma być xtx2244 ten co mam ,a inni że xtx2268.Na każdej stornie inne wymiary....
Ostatnio zmieniony przez Kawasaki1 25.11.2020 17:43, edytowano w sumie 4 razy
Pasek da się zdjąć bez demontażu wariatora. Trzeba rozwinąć talerze drugiego sprzęgła. Obydwa elementy napędowe pracują podczas jazdy. Wariator się ściska, sprzęgło rozsuwa. Zrób zdjęcie rysy ma talerzu. Trzeba też dokładnie sprawdzić czy na talerzach wariatora nie ma wytarcia powierzchni i jest równo. Inaczej mogą się szybciej zużywać paski.
Z mojego doświadczenia jeśli chodzi o paski to tylko oryginał żadne dayco ewentualnie gates ale na temat tego drugiego się nie wypowiem bo nie miałem z nim styczności choć gro osób sobie chwali.
-- dodano 25.11.2020 18:56 --
Zadzwoń do Legnicy jest tam diler Polarisa na 100% ci doradzi odnośnie paska ewentualnie podpowie coś na temat tego luzu w cvt , na imię ma Daniel i z nim się kontaktuj.
Ostatnio zmieniony przez jarecki13, 25.11.2020 17:56, edytowano w sumie 1 raz
Z mojego doświadczenia jeśli chodzi o paski to tylko oryginał żadne dayco ewentualnie gates ale na temat tego drugiego się nie wypowiem bo nie miałem z nim styczności choć gro osób sobie chwali.
-- dodano 25.11.2020 18:56 --
Zadzwoń do Legnicy jest tam diler Polarisa na 100% ci doradzi odnośnie paska ewentualnie podpowie coś na temat tego luzu w cvt , na imię ma Daniel i z nim się kontaktuj.
Podzowniłem wcześniej po sklepach i wszyscy odradzają Dayco i też mówią albo oryginał albo ewentualnie Gates. Ze ściągnięciem paska poczekam do jutra jak przyjdzie klucz. Dodaje fotki wariatora i rys[znalazło się ich więcej] Czy to nie było regenerowane?Bo jakby te rysy były "zamalowane" Szok jaki ja złom kupiłem,silnik też do remontu:(
-- dodano 25.11.2020 18:46 --
Na pierwszym zdjęciu po prawej stronie to są odciski palców i pył...
Załączniki:
3.jpg [ 1.01 MiB | Obejrzany 4648 razy ]
20201124_193852[1].jpg [ 1.36 MiB | Obejrzany 4648 razy ]
Ostatnio zmieniony przez Kawasaki1 25.11.2020 18:48, edytowano w sumie 2 razy
A co z silnikiem ? , co do cvt to nie ma tragedii na pierwszym zdjęciu widać jak by coś lekko obiło talerze na ostatnim zdjęciu wydaje mi się ,że talerz jest ok ważne ,że jak przejedziesz palcem to nie będziesz czuć żadnych uskoków lub zadziorów ma być wszystko równomiernie gładkie , zawsze możesz dać do regeneracji o ile będzie potrzebna bo ze zdjęć ciężko powiedzieć ,ale te cvt w porównaniu do tych co widziałem jest prawie jak nowe . Ja bym teraz odpalił quada i sprawdził jak pracuje cvt tzn. quad do góry wbijasz bieg i równomiernie dajesz gazu i obserwujesz czy wariator i pasek współpracują ze sobą bez żadnych szarpnięć lub dziwnych przycięć wszystko ma płynnie chodzić , popatrz sobie na filmiki na youtube jak poprawnie pracuje cvt i będziesz miał punkt odniesienia , jak bedziesz to robił to uważaj aby ci quad nie spadł z kołków przy wciśniętej manetce bo ci odleci
-- dodano 25.11.2020 22:59 --
zasada ta sama
Ostatnio zmieniony przez jarecki13, 25.11.2020 21:59, edytowano w sumie 1 raz
A co z silnikiem ? , co do cvt to nie ma tragedii na pierwszym zdjęciu widać jak by coś lekko obiło talerze na ostatnim zdjęciu wydaje mi się ,że talerz jest ok ważne ,że jak przejedziesz palcem to nie będziesz czuć żadnych uskoków lub zadziorów ma być wszystko równomiernie gładkie , zawsze możesz dać do regeneracji o ile będzie potrzebna bo ze zdjęć ciężko powiedzieć ,ale te cvt w porównaniu do tych co widziałem jest prawie jak nowe . Ja bym teraz odpalił quada i sprawdził jak pracuje cvt tzn. quad do góry wbijasz bieg i równomiernie dajesz gazu i obserwujesz czy wariator i pasek współpracują ze sobą bez żadnych szarpnięć lub dziwnych przycięć wszystko ma płynnie chodzić , popatrz sobie na filmiki na youtube jak poprawnie pracuje cvt i będziesz miał punkt odniesienia , jak bedziesz to robił to uważaj aby ci quad nie spadł z kołków przy wciśniętej manetce bo ci odleci
-- dodano 25.11.2020 22:59 --
zasada ta sama
Bardzo dziękuje koledzy za szybkie odpowiedzi.Cały dzień siedzę nad tym i nad częściami.Załamują mnie ceny i ten quad:( Ale trochę mnie pocieszyłeś Jaro że nie ma tragedii na powierzchniach. Myślę że trzeba zacząć od tego że prawdopodobnie jest zły pasek.Trzeba założyć najpierw o poprawnych wymiarach, bo ten jest za cienki[foto na dole 30,7mm]i nie przylega równomiernie do wariatora.Ogólnie powierzchnie są gładkie i idealne jak na ostatnim foto,poza tymi rysami które czuć pod paznokciem.Cena paska ori 1200zł też załamuje:(Co prawda znalazłem najtaniej za 850zl ,ale dalej to baaardzo dużo jak za kawałek paska. Będę jutro dzwonił i pytał poleconego kolegi Daniela co sądzi ewentualnie o tym Gates który jest za 450zł.
-- dodano 25.11.2020 22:30 --
W tym miejscu pasek ociera o obudowę. No, a jak czuć tą jedną rysę pod paznokciem to trzeba regenerować?
-- dodano 25.11.2020 22:33 --
A tu napięty
Załączniki:
6.jpg [ 1.39 MiB | Obejrzany 4627 razy ]
5.jpg [ 1.32 MiB | Obejrzany 4627 razy ]
4.jpg [ 1.31 MiB | Obejrzany 4627 razy ]
Ostatnio zmieniony przez Kawasaki1 25.11.2020 22:33, edytowano w sumie 3 razy
Na przedostatnim zdjęciu w tle nad śrubką widać jakiś kawałek czegoś, czy aby to nie pozostałości po starym pasku ? Do tego ewidentnie widać ,że pasek ociera po obudowie czyli jest rozciągnięty. Osobiście sprawdził bym cały wariator czy wszystko jest jak należy a ryskę sam możesz usunąć jeśli nie jest głęboka -weź papier wodny i wypoleruj(tak aby była w miarę gładka bez ostrych rantów) do tego przedmuchaj całe cvt , jak masz trochę czasu i umiejętności to rozbierz go pomierz i złóż tam nie ma filozofii tylko trzeba mieć odpowiednie narzędzia.
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 20 gości
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum