Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Polaris Sportsman 850 stuki
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 18.04.2024 17:12



Odpowiedz  [ 74 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5
Polaris Sportsman 850 stuki 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 14.07.2015 10:24
Posty: 35
Quad: Polaris Sportsman 850
Poprzednie quady: Kawasaki KLF 300
PostWysłany: 17.12.2020 11:42 
Re: Polaris Sportsman 850 stuki
Obudowa gotowa.Zaczłąłem też rozbierać wariator i są lekkie luzy na ciężarkach i śrubach od nich.Właśnie próbuje zamówić nowe.
Jutro jak dobrze pójdzie to będę składał.
Tylko pytania:
Śruby od sprzęgła i wariatora były wkręcone na kleju.
Teraz też mam je wkręcić na klej?Jeżeli tak to jaki?
Czy jak umyje wariator zmywaczem do hamulców to nie rozpuści smarów które są w sprzęgle i wariatorze?
Obudowa była przyklejona na jakimś czarnym silikonie.Kupiłem w castoramie zwykły sylikon czarny.Może być?


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2011 18:41
Posty: 2586
Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Jarek
Quad: TraktoReX 680 :)
Poprzednie quady: Kawka w ciapki 650
PostWysłany: 17.12.2020 16:37 
Re: Polaris Sportsman 850 stuki
daj niebieski klej locklit i dokręć z odpowiednią siłą jaka jest podana w serwis manualu , zawsze możesz przesmarować jeszcze raz tylko poczytaj dokładnie czy się smaruje i jeśli tak to jakim smarem - pamiętaj ,że tam jest wysoka temperatura i smar może spłynąć(co może skutkować ślizganiem się paska) , ja wariator myłem ciepłą wodą z ludwikiem a potem suszyłem , co do zmywacza do hamulców to śmiało możesz myć całą bieżnię po której lata pasek co do reszty to nie wiem jak jest z tym smarem- w Kawasaki dla przykładu nic się nie smarowało , co do obudowy jeśli kupiłeś nową uszczelkę to nie widzę sensu dawać silikon , choć jak dobrze wyczyścisz miejsce gdzie obudowa przylega do skrzyni i delikatnie rozsmarujesz na pewno nie zaszkodzi a będziesz miał pewność ,że nie dostanie się tam woda , dla przykładu ja zawsze daje czarny silikon na pokrywę od air boxa pomimo uszczelki bo wiem ,że nie zawsze jest szczelne w 100%.


 
Profil

Rejestracja: 14.07.2015 10:24
Posty: 35
Quad: Polaris Sportsman 850
Poprzednie quady: Kawasaki KLF 300
PostWysłany: 19.12.2020 20:13 
Re: Polaris Sportsman 850 stuki
Wszystko poskładane i dalej to samo:) :wnerw:
Chyba zjedzie do kamionki.... :zalamka:


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2011 18:41
Posty: 2586
Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Jarek
Quad: TraktoReX 680 :)
Poprzednie quady: Kawka w ciapki 650
PostWysłany: 19.12.2020 22:41 
Re: Polaris Sportsman 850 stuki
Dalej to znaczy , że stuka czy co bo już się pogubiłem , pasek za luźni ? Najlepiej to wrzuć jakiś filmik ewentualnie odpal quada bez obudowy paska i obserwuj co się dzieje , czy też są stuki


 
Profil

Rejestracja: 14.07.2015 10:24
Posty: 35
Quad: Polaris Sportsman 850
Poprzednie quady: Kawasaki KLF 300
PostWysłany: 20.12.2020 15:29 
Re: Polaris Sportsman 850 stuki
Pasek dalej luźny i stuka o obudowę.Zero jakiekolwiek zmiany na lepsze.Objawy i praca jak przed demontażem.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2011 18:41
Posty: 2586
Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Jarek
Quad: TraktoReX 680 :)
Poprzednie quady: Kawka w ciapki 650
PostWysłany: 20.12.2020 15:47 
Re: Polaris Sportsman 850 stuki
A odpal quada bez obudowy i zobacz jak się zachowuje całe cvt


 
Profil

Rejestracja: 14.07.2015 10:24
Posty: 35
Quad: Polaris Sportsman 850
Poprzednie quady: Kawasaki KLF 300
PostWysłany: 20.12.2020 19:17 
Re: Polaris Sportsman 850 stuki
Oczywiście po złożeniu odpaliłem i pracuje tak samo jak wcześniej czyli pasek obija o obudowę...


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2011 18:41
Posty: 2586
Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Jarek
Quad: TraktoReX 680 :)
Poprzednie quady: Kawka w ciapki 650
PostWysłany: 20.12.2020 21:35 
Re: Polaris Sportsman 850 stuki
zdejmij obudowę odpal i zobacz jak pracuje cvt bez obudowy , oczywiście bawiąc się gazem , sprawdź jak się zachowują talerze podczas dodawania gazu i odpuszczania , ja cały czas obstawiam na złą pracę cvt coś, blokuje talerze i nie dociska odpowiednio paska co skutkuje zbyt dużym luzowaniem

-- dodano 20.12.2020 22:19 --

Ma się rozumieć ,że cvt rozebrałeś w drobny mak i wyczyściłeś całe i posprawdzałeś czy aby jakichś kawałków starego paska tam nie ma , chodzi o wariator i sprzęgło- obowiązkowo trzeba rozebrać i wyczyścić wszystkie elementy bo z tego co widzę to ten pasek eksplodował i do tego quad był używany z nie wyczyszczonym cvt , co może skutkować złą jego praca

-- dodano 20.12.2020 22:33 --

Tu coś piszą na temat różnic paska do modeli z ebs i bez https://www.polarisatvforums.com/thread ... ost-264038

-- dodano 20.12.2020 22:35 --

https://www.polarisatvforums.com/thread ... ost-183951


Ostatnio zmieniony przez jarecki13 20.12.2020 21:35, edytowano w sumie 3 razy



 
Profil

Rejestracja: 14.07.2015 10:24
Posty: 35
Quad: Polaris Sportsman 850
Poprzednie quady: Kawasaki KLF 300
PostWysłany: 20.12.2020 21:43 
Re: Polaris Sportsman 850 stuki
Dzięki Jaro za odpowiedź.
Rozebrałem ile mogłem wariator i wymieniłem śruby ciężarków,bo były już wyjechane i powodowały luzy,ale po założeniu nowych tylko trochę zniwelowało luz[trzeba wymienić też ciężarki,ale nie było na miejscu].Niestety nie miałem jak odkręcić wariatora do końca,bo potrzebne są kolejne klucze serwisowe.
Doszedłem też do tego że łożysko wariatora jest zablokowane,ale kolega z Polarisa powiedział że nie ma to najmniejszego związku z luźnym paskiem i obijaniem się go o obudowę.
Jutro ściągam sprzęgła i daje je do całkowitego rozłożenia i sprawdzenia każdej części osobno.
Na 95% wariator jest prawidłowy ponieważ znalazłem kolejne ogłoszenie z tym nr opisane jako Polaris Sportsman 850 2009r.Poza tym sprężyna i inne podzespoły wskazują że jest prawidłowy.
Mam super serwis Polarisa z bardzoooo kompetentnym Panem który zna ten model "jak własną kieszeń" i widać że kocha to co robi.Przeprowadziliśmy kilka rozmów które trwały z 2h i wszystko wytłumaczył jak złożyć jak nasmarować itd.
Zaproponował też uczciwą cenę za sprawdzenie obu sprzęgieł,więc nawet się nie zastanawiam i jutro je z powrotem demontuje.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2011 18:41
Posty: 2586
Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Jarek
Quad: TraktoReX 680 :)
Poprzednie quady: Kawka w ciapki 650
PostWysłany: 20.12.2020 21:52 
Re: Polaris Sportsman 850 stuki
Dokładnie nie raz lepiej dać do odpowiednich osób niż narobić sobie kłopotów a podstawą w quadach z cvt to są odpowiednie klucze,ściągacze i różnego rodzaju narzędzia które to często kosztują krocie, z resztą w moim rinconie też jak patrze na specjalistyczne narzędzia to łapię się za głowę ile to może kosztować- tak dla przykładu oryginalny miernik powietrza taki długopisowy gdzie wskaźnik pod wpływem ciśnienia się wysuwa w górę kosztuje 90 zł :) normalnie żart , a pomyśl sobie ile kosztują ściągacze lub ,, specjalne klucze'' , trzymam kciuki za udany serwis i wyjaśnienie tej nieszczęsnej przypadłości , bo aż sam jestem ciekaw co mu dolega .


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2012 19:52
Posty: 294
Miejscowość: Borkowo
Imię: Marcin
Quad: Polaris SP 850 Touring
Poprzednie quady: Outlander 800 LTD Max, Polaris SP 450
PostWysłany: 10.01.2021 18:34 
Re: Polaris Sportsman 850 stuki
Dokładnie jest to pozostałość po zerwanym pasku.
Co do gatesa 23C3836 z tego co pamietam jest do Twojego w nowszym modelu jest 23C 3856 ja mam 2011 i przez pomyłkę załozylem od nowszego modelu niestety długość taka sama ale kąt paska inny i ciagnlo na luzie caly czas.


 
Profil

Rejestracja: 14.07.2015 10:24
Posty: 35
Quad: Polaris Sportsman 850
Poprzednie quady: Kawasaki KLF 300
PostWysłany: 10.01.2021 18:40 
Re: Polaris Sportsman 850 stuki
A więc już wszystko wiadomo.
Jaro znowu miałeś racje z tym paskiem który był za bardzo schowany w górnym sprzęgle :okok:
Okazało się że jest zatarte łożysko na wariatorze i ktoś wcześniej zrobił jakiś patent ze sprzęgłem żeby się nie schodziło do końca przez co robił się luz na pasku.Po wyeliminowaniu problemu ze sprzęgła pasek już był napięty na maxa lecz po odpaleniu i wbiciu biegu quad gaśnie.Dlatego ktoś zastosował patent ze sprzęgłem który powodował luz paska ,a eliminował problem z łożyskiem wariatora[gaśnięcie quada podczas wbicia biegu].Masakra do czego ludzie się posuną żeby tylko zarobić pieniądze...
Zostaje wymiana łożyska na wariatorze.Cena uwaga :1300zł :lol:


 
Profil

Rejestracja: 15.03.2021 08:22
Posty: 5
Imię: Marek
Quad: Polaris Sportsman 1000xp
PostWysłany: 15.03.2021 08:39 
Re: Polaris Sportsman 850 stuki
Cześć,
mam pytanie do bardziej doświadczonych:
Jaki pasek będzie lepszy od oryginalnego?
W pierwszym sportsmanie zerwał się po 300km a w drugim po 750.
Zaznaczam się to są nowe quady


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.01.2014 22:26
Posty: 135
Miejscowość: Kaszuby
Imię: Tomasz
Quad: Polaris 850 XP EPS
Poprzednie quady: Kingquad 750 Yamaha Grizzly 450
PostWysłany: 17.03.2021 21:56 
Re: Polaris Sportsman 850 stuki
Często winą zerwania paska jest problem z łącznikiem pomiędzy kierownicą a manetką gazu. Tak było w moim przypadku.


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 74 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.