Tutaj masz fajną stronkę z schematami i częściami do Polarisa. Wybierasz ATV, 2010 Sportsman 500
Poniżej masz engine, carbureator, masz budowę gaźnika.
https://parts.polarisind.com/Browse/Browse.aspA rurka służy do spuszczania paliwa z komory pływakowej. W miejscu gdzie wchodzi ta rurka jest śrubka, odkręcasz, paliwo spływa z komory, można tak spuścić stare paliwo lub spróbować oczyścić komorę z wody czy paprochów.
Silnik z gaźnikiem, o ile nie jest nowy i w perfekcyjnym stanie zazwyczaj ma jakieś tam problemy przy odpalaniu ma zimnym, koniecznie trzeba wyciągnąć ssanie. Powoduje to wzbogacenie mieszanki i łatwiej odpala. Niestety nie ma możliwości bardzo precyzyjnego dawkowania paliwa, jak przy wtrysku. Ja odpalam na pełnym ssaniu, chwilę go zostawiam, jak troszkę się nagrzeje i schowam ssanie i nie gaśnie na wolnych to wyciągam do połowy i jadę. Niedługo później chowam ssanie całkiem, silnik zagrzany, można latać.
-- dodano 01.02.2021 13:22 --Jeżeli to nowy zakup, masz już coś tam rozgrzebane to warto wyjąć gaźnik, rozkręcić go , przemyć, przedmuchać, obejrzeć membranę, plastiki, czy wszystko ładnie pracuje, czy nic się nie przyciera. Jest trochę zabawy z wyjęciem, najgorsza jest linka od gazu. Sprawdź czy dysze są oryginalne, czy iglice nie są wydarte, czy zawór iglicowy tzyma, czy poziom paliwa jest prawidłowy. Wymień świecę, chyba, że jest świeża. Przy problemach z gaźnikiem czasem skład mieszanki jest tak zmieniony, że na świecy osadzają się śmieci, pojawia się problem z iskrą, a to groszowa sprawa. Obejrzyj przewód WN i fajkę, jak mają pęknięcia to zwiastuje to problemy w wodzie.