Autor |
Wiadomość |
REVOLVER
Rejestracja: 08.03.2007 09:12 Posty: 1673 Miejscowość: 012
Quad: sprzedany
Poprzednie quady: Polaris SP500 H.O. '10
|
Wysłany: 15.11.2011 17:53
Re: Polaris rozdzielenie integralnego układu hamulcowego
Jak sądzisz czy wersja podana przez Sheltona będzie tak samo silnie hamować jak wersja z dwiema pompami filipfila?
_________________ mniej znaczy więcej
|
|
|
|
maq
Moderator Działu Polaris
Rejestracja: 20.04.2010 12:07 Posty: 6567 Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
|
Wysłany: 15.11.2011 22:50
Re: Polaris rozdzielenie integralnego układu hamulcowego
Sądzę, że jak najbardziej się sprawdzi. W końcu Shelton to fachowiec . Nie mam wiedzy na temat wydajności pomp hamulcowych, jednak wydaje się, że już samo rozdzielenie pompy w klamce na jedną oś będzie o wiele skuteczniejsze niż do tej pory. Do tego zastosowanie przewodów stalowych zamiast gumowych, jak to zrobił filipfil dodatkowo przyspiesza działanie układu. Pomysł pierwszy tańszy i z pewnością skuteczny. Do jazdy rekreacyjnej jednak nie odczuwam potrzeby takich przeróbek. Warto też pamiętać, że to nieco inna technika jazdy, bardziej wymagająca i wybaczająca mniej błędów.
_________________ ... no looking back
Wyprawy maqowe - blog
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 16.11.2011 07:37
Re: Polaris rozdzielenie integralnego układu hamulcowego
Cudów nie będzie zaciski są jedno tłoczkowe i nawet wydajniejsza pompa przy tej średnicy tarcz, nie będzie jakąś dramatyczną zmianą.
|
|
|
|
REVOLVER
Rejestracja: 08.03.2007 09:12 Posty: 1673 Miejscowość: 012
Quad: sprzedany
Poprzednie quady: Polaris SP500 H.O. '10
|
Wysłany: 16.11.2011 09:00
Re: Polaris rozdzielenie integralnego układu hamulcowego
A czy założenie prawej pompy do osobnej tarczy na tylne lewe koło nie zwiększyło by siły hamowania. Tak kombinuję, że dodatkowy zacisk chyba powinien zwiększyć siłę.. maqrekreacyjna jazda, rekreacyjną jazdą ale goniąc po górkach brakuje klamki z prawej strony szczególnie jak trawersujesz
_________________ mniej znaczy więcej
|
|
|
|
maq
Moderator Działu Polaris
Rejestracja: 20.04.2010 12:07 Posty: 6567 Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
|
Wysłany: 17.11.2011 22:12
Re: Polaris rozdzielenie integralnego układu hamulcowego
Z pewnością tak. Jednak jedna pompa na dwie tarcze wystarczy z pewnością, a z drugiej strony, to jak założysz na jedno koło i będziesz z tego korzystał, to szybko wytrzesz tarczę. U mnie górek nie ma, to nie wiem o czym gadasz
_________________ ... no looking back
Wyprawy maqowe - blog
Ostatnio zmieniony przez maq, 17.11.2011 22:12, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
REVOLVER
Rejestracja: 08.03.2007 09:12 Posty: 1673 Miejscowość: 012
Quad: sprzedany
Poprzednie quady: Polaris SP500 H.O. '10
|
Wysłany: 19.12.2011 20:26
Re: Polaris rozdzielenie integralnego układu hamulcowego
Tarcza to nie problem a brak prawej klamki już tak. Zastanawiam się która wersja będzie najmniej kosztowna i w miarę skuteczna
-- dodano 19.12.2011 20:26 --
Koledzy serialnie w innych maszynach przód jest w prawej klamce czy lewej?
_________________ mniej znaczy więcej
Ostatnio zmieniony przez REVOLVER, 19.12.2011 20:26, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
ktomek
Rejestracja: 18.11.2006 21:18 Posty: 791 Miejscowość: na płd od KRK
Imię: Tomcat
Quad: Bruteforce 750EPS +Kingquad 750AXI +V6
Poprzednie quady: Kingquad 700, Linhai 300
|
Wysłany: 13.11.2020 01:18
Re: Polaris rozdzielenie integralnego układu hamulcowego
Temat stary udało mi się odkopać, ale może ktoś mi rozjaśni. Jaki cel jest w polarisie podwójnych węży idących do tylnych zacisków z rozdzielacza? Tłoczek/zacisk jest jakby dwukomorowy i to rozumiem, tylko jaki jest cel? Rozdzielacz jakoś inaczej zasila w płyn jedną i drugą komorę? Na schematach jeden wężyk jest opisany jako LINE BRAKE REAR AUX a drugi jako LINE BRAKE REAR SERVICE. Obydwa mają rozgałęźniki i idą zarówno do lewego jak i prawego zacisku, mają oddzielne odpowietrzniki itd.
Biorąc pod uwagę, że te części jednak coś kosztują to nie zakładam ze sa bez sensu zamontowane.
_________________ Odwiedź nas na: facebook.com/TokaSquad
Filmy z wyjazdów na quadach
Zapraszamy do naszego serwisu quadów mieszczącego się w Radziszowie tel:733 010 507 tokaSerwis - naprawy i przeróbki
|
|
|
|
filipfil
Rejestracja: 05.03.2006 19:39 Posty: 579 Miejscowość: Wołomin
Quad: Polaris Scrambler 500 4x4 nissan patrol GR y60
|
Wysłany: 13.11.2020 23:30
Re: Polaris rozdzielenie integralnego układu hamulcowego
U mnie oryginalnie jednym przewodem dochodzącym do tylnego zacisku idzie płyn z przedniej pompy ham, a drugim z nożnej pompy hamulcowej. Dlatego są dwa przewody wchodzące do zacisku
|
|
|
|
ktomek
Rejestracja: 18.11.2006 21:18 Posty: 791 Miejscowość: na płd od KRK
Imię: Tomcat
Quad: Bruteforce 750EPS +Kingquad 750AXI +V6
Poprzednie quady: Kingquad 700, Linhai 300
|
Wysłany: 14.11.2020 01:11
Re: Polaris rozdzielenie integralnego układu hamulcowego
To masz przynajmniej jakoś to prosto połączone. W egzemplarzu w którym próbuję przywrócić hamulce idą równolegle dwa komplety przewodów od rozdzielacza do obydwu zacisków tylnych, pompa nożna i ręczna też się schodzą w rozdzielaczu jak również przewody przednich zacisków ale w tym przypadku już pojedyncze. Zastanawiam się, czy jak podłącze jedną magistralę tylną do pompy nożnej a drugą po prostu odłączę i zabezpieczę to będzie działał hamulec tylny? Logicznie biorąc powinien.
_________________ Odwiedź nas na: facebook.com/TokaSquad
Filmy z wyjazdów na quadach
Zapraszamy do naszego serwisu quadów mieszczącego się w Radziszowie tel:733 010 507 tokaSerwis - naprawy i przeróbki
|
|
|
|
filipfil
Rejestracja: 05.03.2006 19:39 Posty: 579 Miejscowość: Wołomin
Quad: Polaris Scrambler 500 4x4 nissan patrol GR y60
|
Wysłany: 14.11.2020 01:20
Re: Polaris rozdzielenie integralnego układu hamulcowego
A jaki quad właściwie i rocznik? Poszperam co tam jest wykombinowane
|
|
|
|
ktomek
Rejestracja: 18.11.2006 21:18 Posty: 791 Miejscowość: na płd od KRK
Imię: Tomcat
Quad: Bruteforce 750EPS +Kingquad 750AXI +V6
Poprzednie quady: Kingquad 700, Linhai 300
|
Wysłany: 14.11.2020 21:21
Re: Polaris rozdzielenie integralnego układu hamulcowego
Sportsman 1000 2018r, wersja europa
_________________ Odwiedź nas na: facebook.com/TokaSquad
Filmy z wyjazdów na quadach
Zapraszamy do naszego serwisu quadów mieszczącego się w Radziszowie tel:733 010 507 tokaSerwis - naprawy i przeróbki
|
|
|
|
filipfil
Rejestracja: 05.03.2006 19:39 Posty: 579 Miejscowość: Wołomin
Quad: Polaris Scrambler 500 4x4 nissan patrol GR y60
|
Wysłany: 15.11.2020 14:45
Re: Polaris rozdzielenie integralnego układu hamulcowego
Na schemacie 1000 xp wygląda to zupełnie normalnie. Pamiętam, że kiedyś ktoś z forum miał przerabiane hamulce przez dealera, żeby miał homologację i można go było zarejestrować. O ile pamiętam, hamulec nożny musiał działać na wszystkie koła plus hamulec ręczy na kierownicy też musiał działać na wszystkie koła. Nie pamiętam szczegółów, ale może ktoś coś przerabiał, bo jakaś strasznie skomplikowana ta instalacja u ciebie jest.
|
|
|
|
ktomek
Rejestracja: 18.11.2006 21:18 Posty: 791 Miejscowość: na płd od KRK
Imię: Tomcat
Quad: Bruteforce 750EPS +Kingquad 750AXI +V6
Poprzednie quady: Kingquad 700, Linhai 300
|
Wysłany: 15.11.2020 22:11
Re: Polaris rozdzielenie integralnego układu hamulcowego
To może przerabiana instalacja, bo też oglądałem schematy dostępne w sieci i z tego dało się zrozumieć o co chodzi. Zrobię po swojemu, porozdzielam przód i tył zgodnie z logiką. Mam nadzieję ze problem hamulców się zakończy.
_________________ Odwiedź nas na: facebook.com/TokaSquad
Filmy z wyjazdów na quadach
Zapraszamy do naszego serwisu quadów mieszczącego się w Radziszowie tel:733 010 507 tokaSerwis - naprawy i przeróbki
|
|
|
|