Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Polaris rozdzielenie integralnego układu hamulcowego
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 16.04.2024 20:57



Odpowiedz  [ 28 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Polaris rozdzielenie integralnego układu hamulcowego 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08.03.2007 09:12
Posty: 1673
Miejscowość: 012
Quad: sprzedany
Poprzednie quady: Polaris SP500 H.O. '10
PostWysłany: 15.11.2011 17:53 
Re: Polaris rozdzielenie integralnego układu hamulcowego
Jak sądzisz czy wersja podana przez Sheltona będzie tak samo silnie hamować jak wersja z dwiema pompami filipfila?

_________________
mniej znaczy więcej


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 15.11.2011 22:50 
Re: Polaris rozdzielenie integralnego układu hamulcowego
Sądzę, że jak najbardziej się sprawdzi. W końcu Shelton to fachowiec :wizi: . Nie mam wiedzy na temat wydajności pomp hamulcowych, jednak wydaje się, że już samo rozdzielenie pompy w klamce na jedną oś będzie o wiele skuteczniejsze niż do tej pory. Do tego zastosowanie przewodów stalowych zamiast gumowych, jak to zrobił filipfil dodatkowo przyspiesza działanie układu. Pomysł pierwszy tańszy i z pewnością skuteczny. Do jazdy rekreacyjnej jednak nie odczuwam potrzeby takich przeróbek. Warto też pamiętać, że to nieco inna technika jazdy, bardziej wymagająca i wybaczająca mniej błędów.

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


 
Profil
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 16.11.2011 07:37 
Re: Polaris rozdzielenie integralnego układu hamulcowego
Cudów nie będzie zaciski są jedno tłoczkowe i nawet wydajniejsza pompa przy tej średnicy tarcz, nie będzie jakąś dramatyczną zmianą.


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08.03.2007 09:12
Posty: 1673
Miejscowość: 012
Quad: sprzedany
Poprzednie quady: Polaris SP500 H.O. '10
PostWysłany: 16.11.2011 09:00 
Re: Polaris rozdzielenie integralnego układu hamulcowego
A czy założenie prawej pompy do osobnej tarczy na tylne lewe koło nie zwiększyło by siły hamowania. Tak kombinuję, że dodatkowy zacisk chyba powinien zwiększyć siłę..

maq
rekreacyjna jazda, rekreacyjną jazdą ale goniąc po górkach brakuje klamki z prawej strony szczególnie jak trawersujesz :?

_________________
mniej znaczy więcej


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 17.11.2011 22:12 
Re: Polaris rozdzielenie integralnego układu hamulcowego
Z pewnością tak. Jednak jedna pompa na dwie tarcze wystarczy z pewnością, a z drugiej strony, to jak założysz na jedno koło i będziesz z tego korzystał, to szybko wytrzesz tarczę.
U mnie górek nie ma, to nie wiem o czym gadasz :wizi:

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


Ostatnio zmieniony przez maq, 17.11.2011 22:12, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08.03.2007 09:12
Posty: 1673
Miejscowość: 012
Quad: sprzedany
Poprzednie quady: Polaris SP500 H.O. '10
PostWysłany: 19.12.2011 20:26 
Re: Polaris rozdzielenie integralnego układu hamulcowego
Tarcza to nie problem a brak prawej klamki już tak. Zastanawiam się która wersja będzie najmniej kosztowna i w miarę skuteczna

-- dodano 19.12.2011 20:26 --

Koledzy serialnie w innych maszynach przód jest w prawej klamce czy lewej?

_________________
mniej znaczy więcej


Ostatnio zmieniony przez REVOLVER, 19.12.2011 20:26, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.11.2006 21:18
Posty: 791
Miejscowość: na płd od KRK
Imię: Tomcat
Quad: Bruteforce 750EPS +Kingquad 750AXI +V6
Poprzednie quady: Kingquad 700, Linhai 300
PostWysłany: 13.11.2020 01:18 
Re: Polaris rozdzielenie integralnego układu hamulcowego
Temat stary udało mi się odkopać, ale może ktoś mi rozjaśni.
Jaki cel jest w polarisie podwójnych węży idących do tylnych zacisków z rozdzielacza?
Tłoczek/zacisk jest jakby dwukomorowy i to rozumiem, tylko jaki jest cel?
Rozdzielacz jakoś inaczej zasila w płyn jedną i drugą komorę?
Na schematach jeden wężyk jest opisany jako LINE BRAKE REAR AUX a drugi jako LINE BRAKE REAR SERVICE.
Obydwa mają rozgałęźniki i idą zarówno do lewego jak i prawego zacisku, mają oddzielne odpowietrzniki itd.

Biorąc pod uwagę, że te części jednak coś kosztują to nie zakładam ze sa bez sensu zamontowane.

_________________
Odwiedź nas na: facebook.com/TokaSquad

Filmy z wyjazdów na quadach

Zapraszamy do naszego serwisu quadów mieszczącego się w Radziszowie
tel:733 010 507 tokaSerwis - naprawy i przeróbki


 
Profil

Rejestracja: 05.03.2006 19:39
Posty: 579
Miejscowość: Wołomin
Quad: Polaris Scrambler 500 4x4 nissan patrol GR y60
PostWysłany: 13.11.2020 23:30 
Re: Polaris rozdzielenie integralnego układu hamulcowego
U mnie oryginalnie jednym przewodem dochodzącym do tylnego zacisku idzie płyn z przedniej pompy ham, a drugim z nożnej pompy hamulcowej. Dlatego są dwa przewody wchodzące do zacisku


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.11.2006 21:18
Posty: 791
Miejscowość: na płd od KRK
Imię: Tomcat
Quad: Bruteforce 750EPS +Kingquad 750AXI +V6
Poprzednie quady: Kingquad 700, Linhai 300
PostWysłany: 14.11.2020 01:11 
Re: Polaris rozdzielenie integralnego układu hamulcowego
To masz przynajmniej jakoś to prosto połączone.
W egzemplarzu w którym próbuję przywrócić hamulce idą równolegle dwa komplety przewodów od rozdzielacza do obydwu zacisków tylnych, pompa nożna i ręczna też się schodzą w rozdzielaczu jak również przewody przednich zacisków ale w tym przypadku już pojedyncze.
Zastanawiam się, czy jak podłącze jedną magistralę tylną do pompy nożnej a drugą po prostu odłączę i zabezpieczę to będzie działał hamulec tylny?
Logicznie biorąc powinien.

_________________
Odwiedź nas na: facebook.com/TokaSquad

Filmy z wyjazdów na quadach

Zapraszamy do naszego serwisu quadów mieszczącego się w Radziszowie
tel:733 010 507 tokaSerwis - naprawy i przeróbki


 
Profil

Rejestracja: 05.03.2006 19:39
Posty: 579
Miejscowość: Wołomin
Quad: Polaris Scrambler 500 4x4 nissan patrol GR y60
PostWysłany: 14.11.2020 01:20 
Re: Polaris rozdzielenie integralnego układu hamulcowego
A jaki quad właściwie i rocznik? Poszperam co tam jest wykombinowane


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.11.2006 21:18
Posty: 791
Miejscowość: na płd od KRK
Imię: Tomcat
Quad: Bruteforce 750EPS +Kingquad 750AXI +V6
Poprzednie quady: Kingquad 700, Linhai 300
PostWysłany: 14.11.2020 21:21 
Re: Polaris rozdzielenie integralnego układu hamulcowego
Sportsman 1000 2018r, wersja europa

_________________
Odwiedź nas na: facebook.com/TokaSquad

Filmy z wyjazdów na quadach

Zapraszamy do naszego serwisu quadów mieszczącego się w Radziszowie
tel:733 010 507 tokaSerwis - naprawy i przeróbki


 
Profil

Rejestracja: 05.03.2006 19:39
Posty: 579
Miejscowość: Wołomin
Quad: Polaris Scrambler 500 4x4 nissan patrol GR y60
PostWysłany: 15.11.2020 14:45 
Re: Polaris rozdzielenie integralnego układu hamulcowego
Na schemacie 1000 xp wygląda to zupełnie normalnie. Pamiętam, że kiedyś ktoś z forum miał przerabiane hamulce przez dealera, żeby miał homologację i można go było zarejestrować. O ile pamiętam, hamulec nożny musiał działać na wszystkie koła plus hamulec ręczy na kierownicy też musiał działać na wszystkie koła. Nie pamiętam szczegółów, ale może ktoś coś przerabiał, bo jakaś strasznie skomplikowana ta instalacja u ciebie jest.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.11.2006 21:18
Posty: 791
Miejscowość: na płd od KRK
Imię: Tomcat
Quad: Bruteforce 750EPS +Kingquad 750AXI +V6
Poprzednie quady: Kingquad 700, Linhai 300
PostWysłany: 15.11.2020 22:11 
Re: Polaris rozdzielenie integralnego układu hamulcowego
To może przerabiana instalacja, bo też oglądałem schematy dostępne w sieci i z tego dało się zrozumieć o co chodzi.
Zrobię po swojemu, porozdzielam przód i tył zgodnie z logiką.
Mam nadzieję ze problem hamulców się zakończy.

_________________
Odwiedź nas na: facebook.com/TokaSquad

Filmy z wyjazdów na quadach

Zapraszamy do naszego serwisu quadów mieszczącego się w Radziszowie
tel:733 010 507 tokaSerwis - naprawy i przeróbki


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 28 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 37 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.