Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Tuleje amortyzatorów, naprawa zawieszenia
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 27.04.2024 20:42



Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Tuleje amortyzatorów, naprawa zawieszenia 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 17.01.2012 17:23
Posty: 3
Quad: Bashan 250
PostWysłany: 17.01.2012 18:09 
Tuleje amortyzatorów, naprawa zawieszenia
Możliwe że gdzieś na forum ktoś pisał ale nie znalazłem, chodzi mi głównie o to czy mogę gdzieś kupić oryginał lub (lepiej) jakis lepszy zamiennik ... potrzebuje tulejki od amortyzatorów bo tam gdzie są mocowane przy dolnych wahaczach już odczuwalne luzy... , tak samo nie widziałem nigdzie żadnych gumowych tulei do wahaczy (mocowanie przy ramie,góra i dół) rozwiązanie oryginalne jest dość słabe, ogolnie Fajnie by było jakby w tym temacie wszyscy pisali tylko na temat zawieszenie, jakieś ulepszenia i konkretnie pisać od jakich aut coś dobrać by pasowało (sworznie itd.)


Ostatnio zmieniony przez Marines 17.01.2012 18:13, edytowano w sumie 2 razy

ort, tyt.



 
Profil
Q.T.B. Quad Team Bydgoszcz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19.08.2008 17:06
Posty: 2006
Miejscowość: Bydgoszcz
PostWysłany: 17.01.2012 18:10 
Re: Tuleje amortyzatorów, naprawa zawieszenia
Proszę, tytułuj tematy tak by opisywały problem.

_________________
Jeb jeb jeb, lubię chleb.


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 13.06.2010 21:52
Posty: 4155
Quad: Honda trx400ex
PostWysłany: 17.01.2012 19:47 
Re: Tuleje amortyzatorów, naprawa zawieszenia
Moje modyfikacje zawieszenia:
po 1. Amortyzator skrętu:
Image
Image

Amortyzator pochodzi ze starej pralki. Z jednej strony jest przymocowany przez oryginalną tulejkę do ramy a z drugiej, poprzez sworzeń kulowy z oryginalnego drążka kierowniczego z chińczyka do kolumny kierowniczej. Obciąłem końcówkę oryginalnego drążka i dospawałem do końcówki amortyzatora a następnie dokręciłem tam końcówkę drążka kierowniczego.
Pogorszenie prowadzenia (opory przy skręcaniu) - brak
Szarpnięcia kierownicą przy dużych prędkościach - brak
Moim zdaniem warto.


po 2. Osłony wahaczy przednich:
Image
Image
Image
Osłony wykonane z ryflowanej blachy aluminiowej 3mm. Przykręcone śrubami M8 do wahacza (konieczne było dospawania uszek pod osłony do wahacza lecz jest możliwość montażu takich osłon bez spawania (patrz zdjęcie poniżej):
Image
Zalety:
-quad nie wiesza się na koleinach
-po przez zagięte krawędzie blachy wysoka trawa nie odziera nam wahaczy
-w wahacze nie wczepiają nam się gałęzie itp.
Wady:
-zbiera się w nich bród.
Moim zdaniem było warto.


po 3. Wzmocnienie wahaczy przednich:
Image
W wahacz została wspawana rurka 3/4 cala. Końcówki ucięte pod kątem a następnie lekko sklepane dla lepszego dopasowania. Wspawana metodą MIG.
Po tej przeróbce z zawieszeniem nie było żadnych problemów więc myślę że jeśli ktoś ma możliwości to dobrze żeby takie wzmocnienia wykonał.


po 4. Zamontowanie drążków kierowniczych z Fiata 126p:
Drążki wraz z końcówkami zaadaptowałem z Fiata 126p.
Drążki trzeba skrócić. Chińczyki różnią się rozmiarami więc dla każdego quada ta wartość będzie inna. W moim byłym chińczyku (silnik Loncin, rama Kingway), trzeba było je skrócić o 11cm. Wyciąłem ze środka takiej długości kawałek, następnie końcówki oszlifowałem do skosu. Do środka wstawiłem ok. 4cm pręta a następnie pospawałem. Po oszlifowaniu spawów całość pomalowałem sprayem tzw. srebrzanką ponieważ oryginalnie te drążki nie są malowane. Końcówki drążka także trzeba lekko zmodyfikować ponieważ przy kolumnie kierowniczej jedna trze o drugą. Ja wyeliminowałem ten efekt szlifując lekko korpus w obu z nich. By zamontować te drążki należy także przerobić stożki w kolumnie kierowniczej i zwrotnicach na większe. Ja to zrobiłem za pomocą specjalnie naostrzonego (na tokarce) wiertła. A tak to wyglądało:
Image
Zalety:
-drążki są praktycznie nie do zajechania
Wady:
-trzeba przerabiać stożki w kolumnie kierowniczej i zwrotnicach co nie jest łatwe. Po za tym stożki domowej roboty nie wyjdą nam nigdy tak idealnie przez co trzeba się trochę namęczyć przy skręcaniu całości (mając klucz pneumatyczny nie ma z tym problemu).


po 5. Zastąpienie oryginalnych sworzni samochodowymi:
Z racji tego że oryginalne sworznie są do niczego i w moim wypadku nie wymienne zmieniłem je na samochodowe. By to zrobić należy zamówić u tokarza pierścienie które w zależności od zastosowanego sworznia mają inne wymiary. Ja u siebie zamontowałem pierścienie z Fiata Uno. Wyciąłem oryginalny sworzeń i wspawałem pierścień stalowy metodą MIG. Nie wiem jak w innych chińczykach ale u mnie trzeba było jeszcze dorobić specjalne blaszki na stożki ponieważ stożki w sworzniach od Uno były mniejsze od tych w zwrotnicach. Uciąłem paski o szerokości ok 1-1,5 cm z cienkiej blachy i zwinąłem w tulejkę a następnie włożyłem w stożki w zwrotnicy (patrz zdjęcie niżej):
Image
Następnie wsadziłem sworzeń i zacząłem go dociągać śrubą. Patent się sprawdził.
Zalety:
-sworznie praktycznie nie do zajechania
-możliwość wymiany
Wady:
-brak.
Moim zdaniem jest to podstawowa modyfikacja zawieszenia.


po 6. Wymiana łożysk w całym zawieszeniu:
Warto zmienić w całym zawieszeniu łożyska oraz uszczelnienia. Ja zmieniłem na polskie. Japońskie są lepsze ale i droższe po za tym woda tak czy tak wraz z kurzem się tam dostanie więc nim one się zdążą zużyć same z siebie załatwią je warunki pracy, więc wcale nie wytrzymają dłużej od polskich.


po 7. Zamiana kół:
Warto jest również zamienić stronami koła z przodu i z tyłu. Dzięki temu quad jest szerszy o jakieś 5-6 cm.
Nie należy tylko odwracać kół ponieważ opony są kierunkowe i bieżnik będzie zamontowany na odwrót.


To by było na tyle. Więcej zdjęć tutaj:
https://picasaweb.google.com/113772500637594595681


Ostatnio zmieniony przez maciek-k_95, 17.01.2012 19:47, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Q.T.B. Quad Team Bydgoszcz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19.08.2008 17:06
Posty: 2006
Miejscowość: Bydgoszcz
PostWysłany: 17.01.2012 19:54 
Re: Tuleje amortyzatorów, naprawa zawieszenia
zanzarah22

Było w temacie Bashan który jest aktualnie przywracany, więc w skrócie:
-sworznie dół dopasujesz od uno po uprzednim stoczeniu kołnerza, nie staczaj natomiast otworu w wahaczu, bo to go osłabi
-tulejki wahaczy najlepiej dorobić teflonowe/mosiężne - niezniszczalne, przetrwaja wybuch bomby

_________________
Jeb jeb jeb, lubię chleb.


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 13.06.2010 21:52
Posty: 4155
Quad: Honda trx400ex
PostWysłany: 17.01.2012 22:40 
Re: Tuleje amortyzatorów, naprawa zawieszenia
marines081 napisał(a):
-tulejki wahaczy najlepiej dorobić teflonowe/mosiężne - niezniszczalne, przetrwaja wybuch bomby

Od teflonu dużo lepszy jest brąz natomiast teflonowe już aż takie mocne to nie są.


 
Profil
Mod-Team Member & Moderator Działu Kawasaki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24.10.2010 15:53
Posty: 5477
Miejscowość: Zamość
Imię: Kamil
Quad: 2015 Maverick 1000
Poprzednie quady: BF750, Kymco MXU
PostWysłany: 17.01.2012 22:58 
Re: Tuleje amortyzatorów, naprawa zawieszenia
O tulejkach i materiałach z jakich mogą być zrobione był już temat :strzałka: http://wwwa.atvpolska.pl/forum/viewtopi ... 80&t=13789

_________________
Był: BF 750 - MSD tuned by VFJ, Muzzy Pro Full System, Lift 2", Snorkle, DW 3500 hd, Zilla 26", Dwt diablo 12", Overfenders, Twin air, Teryx Belt, Temp gauge, Epi maroon primary, almond secondery springs, Protraper bar mount, Fasstco Flexx bar, Airscreen removed, Oil cooler, xVision LED bar, XRW spacers, smoked tail light
! Kanał Youtube !


Ostatnio zmieniony przez Kamilson100, 17.01.2012 22:58, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil Facebook Gadu-Gadu WWW

Rejestracja: 17.01.2012 17:23
Posty: 3
Quad: Bashan 250
PostWysłany: 18.01.2012 16:56 
Re: Tuleje amortyzatorów, naprawa zawieszenia
No ale te tulejki do wahaczy dorobione, budowe bryły mają mieć taką samą jak oryginał ?? a dorabiał ktoś może tulejki do amortyzatorów... bo przy lewym tulejka amora od strony wahacza ma luz


 
Profil
Q.T.B. Quad Team Bydgoszcz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19.08.2008 17:06
Posty: 2006
Miejscowość: Bydgoszcz
PostWysłany: 18.01.2012 17:25 
Re: Tuleje amortyzatorów, naprawa zawieszenia
maciek-k_95

Czytam i piszesz byle napisać... Napisałem mosiądz, który od brązu jest wytrzymalszy. Teflon do chińczyka też się nada. Testowane w tylnym wahaczu banshee - sprawdza się 3 rok. Nie nabijaj postów bez sensu.

_________________
Jeb jeb jeb, lubię chleb.


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 17.01.2012 17:23
Posty: 3
Quad: Bashan 250
PostWysłany: 18.01.2012 17:54 
Re: Tuleje amortyzatorów, naprawa zawieszenia
ale my się nie zrozumielismy ... chodzi mi o wahacze przednie, to po pierwsze, po drugie nie chodzi mi o rodzaj materialu tylko jak ma wygladac ta tuleja, jakis rysunek cokolwiek... a po trzecie to nikt nie odpowiedział na pytanie , jak zrobic lub gdzie kupić tulejki do amortyzatorów ! .... i nie nabijam postów tylko chce się czegoś dowiedzieć by sobie Bashana uodpornić


 
Profil
Q.T.B. Quad Team Bydgoszcz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19.08.2008 17:06
Posty: 2006
Miejscowość: Bydgoszcz
PostWysłany: 18.01.2012 18:09 
Re: Tuleje amortyzatorów, naprawa zawieszenia
Tak piszemy. Wahacze przednie mają tuleje metalowe, możesz je zastąpić takimi jak napisaliśmy, które dotoczy Ci tokarz pod wymiar wahacza i śruby, lub kupić szajs naa allegro, ewentualnie dopasować od czegoś w sklepie rolniczym.
Jeśli chodzi o amortyzatory, tam jest tuleja metalowo gumowa (guma z dziurą wchodzi w amor, a do tej dziury wchodzi metalowa tulejka. Te możesz również kupić na allegro lub w sklepach moto. Pasują od skuterów.

_________________
Jeb jeb jeb, lubię chleb.


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 13.06.2010 21:52
Posty: 4155
Quad: Honda trx400ex
PostWysłany: 30.01.2012 14:46 
Re: Tuleje amortyzatorów, naprawa zawieszenia
marines081 napisał(a):
Czytam i piszesz byle napisać... Napisałem mosiądz, który od brązu jest wytrzymalszy.

Nie wiem czy wiesz co to materiałoznawstwo, ale powinieneś wiedzieć że na łożyska ślizgowe itp. dużo lepiej spisuje się brąz. Weź pilnik i pojeździj po mosiądzu i zrób to samo z brązem. Brąz jest dużo trudniej spiłować. Mosiądz natomiast ma dużo większy współczynnik tarcia.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.11.2013 20:36
Posty: 89
Miejscowość: Płock
Quad: Raptor 700
Poprzednie quady: Zonda FX 150
PostWysłany: 19.12.2013 22:08 
Re: Tuleje amortyzatorów, naprawa zawieszenia
Ja dorabiałem z teflonu do tylnego wahacza jak dla mnie rewelacja i cena też dobra gość mieszka 15 km ode mnie i za 10 zł od sztuki woła , teraz będę musiał do tych amorów dorobić bo już wyrobione . Polecam

_________________
woda ziemia chemia i quad :)


 
Profil

Rejestracja: 29.07.2009 18:27
Posty: 1184
Quad: Na razie nie posiadam
PostWysłany: 20.12.2013 08:33 
Re: Tuleje amortyzatorów, naprawa zawieszenia
Tuleja do amortyzatora wygląda jak opisał kol, Marines. Ona tłumi uderzenia . Dorabiałem z teflonu i to tak. Toczyłem po dwa lekko ścięte stożki ,wciskałem je w otwór amora , z zapasem 5mm z długości ,ale nie jest to dobre rozwiązanie , bo amor jeszcze pracuje na minimalny obrót na mocowaniu. Jak za mocno jest w uchwycie, to wyrobi ucho amora. Dobre rozwiązanie to ;
spacer do sklepu motoryzacyjnego i poszukanie sinenbroka takiego co by wymiarem pasował , lub był zbliżony do oryginału, jak nie to lekko po zewnątrz na tokarce lub rozwiertakiem otwór pod śrubę , prasa wprasowanie w amorka , dla bezpieczeństwa aby się nie przesuwał możesz ,, cyknąć , migomatem na krawędzi .jest miękko i tłumi bez stuków.


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 13 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.